[Dossier] Nieuw Stadion

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3312
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door IsO »

The_One schreef: 22 sep 2021, 11:59 Durf er bijna mijn hand voor in het vuur steken dat er iemand naar Raad voor Vergunningsbetwistingen zal stappen...
Ik vermoed het ook. Nu, ik ga er vanuit dat Club en alle andere betrokkenen dat ook incalculeren.
dirlang
Tester
Berichten: 49
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:24

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door dirlang »

IsO schreef:
The_One schreef: 22 sep 2021, 11:59 Durf er bijna mijn hand voor in het vuur steken dat er iemand naar Raad voor Vergunningsbetwistingen zal stappen...
Ik vermoed het ook. Nu, ik ga er vanuit dat Club en alle andere betrokkenen dat ook incalculeren.
Het probleem is dat je dat niet kan incalculeren maar enkel ondergaan. De Raad heeft geen wettelijke termijn waarbinnen ze moet oordelen over schorsing/vernietiging.

PS: ook Club kan naar de Raad stappen als hun aanvraag toch nog geweigerd zou worden.
FCBrugesawayoflife
Jeugdspeler
Berichten: 174
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:08

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door FCBrugesawayoflife »

Vakie 214
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3312
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door IsO »

Omgevingsvergunning komt er dus zo goed als zeker (viel al af te leiden uit communicaties hierover voorbije weken), en da's inderdaad een grote stap. Maar we zijn er nog niet. Beroepsprocedures kunnen de zaken nog wat laten aanslepen en eventueel nog bijsturingen van de plannen noodzaken. Hangt natuurlijk ook af van de argumenten die in deze fase nog op tafel kunnen worden gelegd door de tegenstanders, en waarop nog niet werd geanticipeerd in de aanvraag of de in de voorwaarden gekoppeld aan de aflevering van de omgevingsvergunning.

We zijn nog niet aan het einde van de tunnel maar er begint toch een sprankeltje licht op te doemen in de verte.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Kostprijs om een nieuw stadion te zetten zal er wel ook wel al iets anders uitzien dan bij de laatste budgettering, neem ik aan ?
Tot voor een jaar las ik vaak een bedrag van 100 miljoen euro
Maar met huidige post-corona inflatie, explosie van energieprijzen, stijging van alle grondstoffen, tekort aan arbeidskrachten ..
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Arnio »

:Flag: Getekend nog 45 dagen wachten en dan een klein vreugdedansje :Flag:
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3312
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door IsO »

vanGentmaarvoorClub schreef: 06 okt 2021, 11:51 Kostprijs om een nieuw stadion te zetten zal er wel ook wel al iets anders uitzien dan bij de laatste budgettering, neem ik aan ?
Tot voor een jaar las ik vaak een bedrag van 100 miljoen euro
Maar met huidige post-corona inflatie, explosie van energieprijzen, stijging van alle grondstoffen, tekort aan arbeidskrachten ..
Lijkt me inderdaad plausibel. De evolutie van de energieprijzen is niet meer weg te slaan uit het nieuws, en voor veel bouwmaterialen is het tegenwoordig d'office +30%. Ik denk dat het tekort aan arbeidskrachten in de bouw zichzelf wel deels zal corrigeren met het aantrekken van de sector en de herneming van aantrekkelijkheid als werkgever die daarmee gepaard gaat, o.a. voor goedkopere werkkrachten uit Oost-Europa. Wij zijn het VK niet, die zo gatachterlijk zijn geweest te denken dat hun eigen bevolking alle jobs die voor de Brexit door (tijdelijke) immigranten en seizoensarbeiders werden uitgevoerd, na de Brexit wel even snel zouden worden ingevuld door eigen inwoners. They ain't seen nothing yet, maar goed, da's iets voor een ander topic.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5315
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Tiki Taka »

Arnio schreef: 06 okt 2021, 14:06 :Flag: Getekend nog 45 dagen wachten en dan een klein vreugdedansje :Flag:
Er zal sowieso beroep aangetekend worden, maar met de goedkeuring nu van het ruimtelijk plan, staat Club veel sterker in zijn schoenen.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3312
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door IsO »

Tiki Taka schreef: 06 okt 2021, 14:40
Arnio schreef: 06 okt 2021, 14:06 :Flag: Getekend nog 45 dagen wachten en dan een klein vreugdedansje :Flag:
Er zal sowieso beroep aangetekend worden, maar met de goedkeuring nu van het ruimtelijk plan, staat Club veel sterker in zijn schoenen.
45 dagen vanaf wanneer de belanghebbenden officieel kennis krijgen van de beslissing van de Vlaamse Regering, dus zal in de praktijk iets langer dan 45 dagen zijn vanaf nu. Zullen het wel horen maar iedereen gaat er van uit dat beroep wordt aangetekend. Verhaeghe had eerder al in een interview aangegeven dat hij rekening houdt met een doorlooptijd van de beroepsprocedure van een jaar, en dat hij al tevreden zal zijn als de bouw begin 2023 zal kunnen aangevat worden.
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Arnio »

IsO schreef: 06 okt 2021, 15:46
Tiki Taka schreef: 06 okt 2021, 14:40
Arnio schreef: 06 okt 2021, 14:06 :Flag: Getekend nog 45 dagen wachten en dan een klein vreugdedansje :Flag:
Er zal sowieso beroep aangetekend worden, maar met de goedkeuring nu van het ruimtelijk plan, staat Club veel sterker in zijn schoenen.
45 dagen vanaf wanneer de belanghebbenden officieel kennis krijgen van de beslissing van de Vlaamse Regering, dus zal in de praktijk iets langer dan 45 dagen zijn vanaf nu. Zullen het wel horen maar iedereen gaat er van uit dat beroep wordt aangetekend. Verhaeghe had eerder al in een interview aangegeven dat hij rekening houdt met een doorlooptijd van de beroepsprocedure van een jaar, en dat hij al tevreden zal zijn als de bouw begin 2023 zal kunnen aangevat worden.
Beetje te hard van stapel gelopen maar het einde begint in zicht te komen
Gebruikersavatar
Duffman
Invaller
Berichten: 800
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:05
Locatie: Het gat van Pluto

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Duffman »

“Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion.”
- Michael Jordan -
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3312
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door IsO »

Duffman schreef: 07 okt 2021, 12:12 Bende zieligaards...

.https://www.hln.be/brugge/actiegroep-ko ... ~a8e3205b/.
Het is logisch dat de buurt vraagt dat rekening met hen en hun woon- en leefcomfort wordt gehouden bij de realisatie van een dergelijk groot project, maar toen ze daar gingen wonen, wisten ze natuurlijk dat daar een stadion stond waarin 2 professionele voetbalploegen hun thuismatchen spelen, waaronder één ploeg die geregeld Europees speelt (dus ook matchen op weekavonden). De hinder zal enerzijds mogelijk toenemen door de grotere capaciteit van het stadion en bijhorende extra lawaai, verkeer,..., en voor de ene bewoner toenemen en voor de andere afnemen omwille van de gewijzigde ligging op de site, maar anderzijds ook afnemen indien en wanneer Cercle verhuist naar de Blankenbergsesteenweg of een andere site, waardoor het aantal weekends met thuismatchen meteen halveert.

Ik ken het dossier onvoldoende, maar geloof dat Club onder andere heeft toegezegd om
- inspanningen te doen qua licht- en geluidsisolatie nieuw stadion (beter dan Jan Breydel),
- park/groenzone te voorzien die deels als natuurlijke geluidsbuffer zal fungeren en de buurt aangenamer moet maken (ook op niet-wedstrijddagen)
- randparkings (met fietsenstallingen) te creëren, met shuttle van en naar stadion om verkeersopstoppingen in de zone rond het stadion te vermijden + creatie van een beperkt aantal (waterdoorlatende) extra parkeerplaatsen rond het stadion (maar dus vnl. op de randparkings; in totaal 8600 nieuwe plaatsen).
- Zone rond stadion blauwe zone te maken, waarin enkel personen met vergunning (lees: buurtbewoners) zullen kunnen parkeren, dit om wildparkeren te vermijden.
- Afspraken te maken met bijv. de Lijn om het openbaar vervoer-aanbod op matchdagen te optimaliseren,
- een Club-beloningssysteem in te voeren om carpoolen aan te moedigen, evenals een nudging-systeem om aankomst- en vertrektijden van fans optimaal te spreiden.

Qua in- en uitstroom werd en wordt door de bevoegde instanties ingezet op verbeterde doorstroming N31 en is er de komst van de A11.

In de voorwaarden van de net afgeleverde omgevingsvergunning staat bovendien dat er geen winkelcentrum mag komen in of onmiddellijk rond het stadion (aanvankelijk was dat de intentie), en dat er ook geen evenementen, concerten,... mogen georganiseerd worden in het stadion, zoals bijv. wél het geval is in het Koning Boudewijnstadion en ook Ghelamco in Gent geloof ik, tenzij die puur voetbalgerelateerd zijn.

Er is in die zin al in belangrijke mate rekening gehouden met de bezwaren van de buurtbewoners; dat moest ook om de omgevingsvergunning te kunnen krijgen. Buurtbewoners die nu nog willen procederen zullen dus goed moeten zoeken naar argumenten.

En wat Cercle betreft hebben we er denk ik belang bij om hen actief bij te staan in hun zoektocht naar een oplossing. Als wij onze opgebouwde ervaring in de administratieve mallemolen mee tot hun beschikking willen stellen, zijn zij misschien wat inschikkelijker naar onze projecten toe. Geen idee in hoeverre er effectieve contacten zijn tussen beide besturen.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3312
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door IsO »

Duffman schreef: 07 okt 2021, 12:12 Bende zieligaards...

.https://www.hln.be/brugge/actiegroep-ko ... ~a8e3205b/.
Laat ons trouwens hopen dat hun argumenten in de beroepsprocedure even sterk zullen zijn als hun rekenkunde. Volgens hun persbericht momenteel 27300 plaatsen in Jan Breydel, terwijl dat er volgens andere, meer betrouwbare bronnen (zoals onze site) 29062 zijn. Nog volgens hun persbericht zouden daar 16700 plaatsen bijkomen. 16700+27300 = 44000. Terwijl we op verschillende plaatsen kunnen lezen dat de werkelijke capaciteit 40116 toeschouwers wordt, ofte een verschil van 3884 plaatsen.

De huidige capaciteit bewust lager voorstellen dan ze is en de bijkomende en nieuwe totaalcapaciteit hoger voorstellen dan ze zal zijn is natuurlijk een leuke retorische truc om de perceptie te sturen, maar het komt hun geloofwaardigheid niet echt ten goede.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door t4nd »

Ik begrijp wel dat de buurtbewoners klagen, anderzijds volg ik IsO in zijn opmerkingen.

Nog een kleine extra randbemerking : Club zelf wou hier eigenlijk ook geen nieuw stadion zetten hé. Het is gewoon de enige locatie die nog overblijft nadat alle vorige plannen al gekelderd zijn door idiote bureaucratie of geklaag.
Nakamba30
Jeugdspeler
Berichten: 135
Lid geworden op: 30 sep 2020, 07:30

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Nakamba30 »

Ik vraag mij af wat dat gaat worden met die shuttle bussen. Nu kom ik soms op het laatste moment voor de wedstrijd aan...dan parkeer je je wagen en is het een sprintje om de start van de wedstrijd mee te maken...ik kan er niet eerder geraken omwille van mijn werk, soms zijn wij zelfs te laat de zondagmiddag als mijn vrouw moet werken tot smiddags. Als ik geen uur vroeger kan vertrekken om mijn auto op een parking te zetten en van daaruit met een bus naar het stadion te gaan dan zal ik waarschijnlijk mogen thuis blijven want ik ga er van uit dat er geen bussen zullen rijden eens de wedstrijd begonnen is. En waar gaan die parkings dan komen vraag ik mij af. Ik denk dat er veel mensen een probleem zullen hebben met die bussen...als we tijdens de week spelen om 19u moeten veel mensen zich haasten om na hun werk op tijd in brugge te zijn, als je dan niet rechtstreeks nasr het stadion kan rijden maar je moet eerst naar een parking om met een shuttle bus naar het stadion te gaan dan zullen er dikwijls veel te laat komen. Dat is een goed systeem voor de cerclesupporters (die komen toch allemaal met de velo) maar niet voor de clubsupporter
Plaats reactie