[Dossier] Nieuw Stadion

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Sanders
Invaller
Berichten: 997
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Sanders »

Nieuw stadion in Brugge krijgt opnieuw klap: negatief advies voor site langs Blankenbergse Steenweg

De auditeur van de Raad van State heeft een negatief advies gegeven over het ruimtelijk uitvoeringsplan voor het stadion en de bedrijventerreinen langs de Blankenbergse Steenweg. Dat zorgt opnieuw voor moeilijkheden in het Brugse stadiondossier. Zo bevestigt de Brugse schepen van Sport en Ruimtelijke Ordening Franky Demon (CD&V) woensdag. Het valt af te wachten of de Raad van State het advies van de auditeur al dan niet zal volgen.

Bron:
https://sportmagazine.knack.be/sport/vo ... 38313.html
[spoiler]
In januari vorig jaar gaf de Raad van State nog een gunstig advies voor het nieuwe ruimtelijke plan dat in november 2020 werd ingediend. Dat plan kwam tegemoet aan de eerdere kritiek van de Raad van State op het oorspronkelijke plan dat werd vernietigd. Uiteindelijk keurde de Vlaamse regering het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan (GRUP) goed voor een voetbalstadion en bedrijventerrein langs de Blankenbergse Steenweg. Tegen dat GRUP werden verschillende bezwaarschriften ingediend.

Nu heeft de auditeur van de Raad van State een negatief advies gegeven over het GRUP. Opvallend, want over het oorspronkelijke plan, dat intussen is aangepast, gaf de auditeur een positief advies. De RvS volgde dat advies toen niet. Het is nu afwachten of de Raad van State deze keer het advies van de auditeur al dan niet zal volgen. De beslissing zet de plannen omtrent het stadion van Cercle Brugge opnieuw op losse schroeven.

Schepen Demon reageert intussen ontgoocheld. 'Ik ben teleurgesteld maar ik zet door. Het harde werk van de Vlaamse overheid en de stad in dit dossier wordt in dit advies niet beloond. Het is nu afwachten of de Raad van State het advies van de auditeur al dan niet volgt. We verwachten tegen de zomer de beslissing', aldus Demon.

Toch blijft Demon hoopvol en herhaalt hij ook de garanties voor een stadion voor Cercle Brugge. 'Ik hoop nog altijd op een goede afloop dat de Raad van State het licht toch op groen zet. Wat het verdere verloop van dit dossier ook zal zijn, er altijd plaats zal zijn voor Cercle en Club om te voetballen in Brugge.' Ondertussen laat de schepen al onderzoeken welke stappen de Vlaamse overheid of stad Brugge planmatig kunnen ondernemen indien de Raad van State het advies van de auditeur volgt.
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 617
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door HeervanBiesen »

Wat is nu eigenlijk ondertussen de stand van zaken?

Ergens zou het geweldig zijn moesten wz beginnen bouwen, dan pas slaan we een kloof met al de rest in België.
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Arnio »

HeervanBiesen schreef: 28 aug 2022, 13:25 Wat is nu eigenlijk ondertussen de stand van zaken?

Ergens zou het geweldig zijn moesten wz beginnen bouwen, dan pas slaan we een kloof met al de rest in België.
Ergens in het najaar zou er nieuws moeten zijn dacht ik, en dan eventueel vergunningen aanvragen.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door IsO »

Arnio schreef: 29 aug 2022, 12:30
HeervanBiesen schreef: 28 aug 2022, 13:25 Wat is nu eigenlijk ondertussen de stand van zaken?

Ergens zou het geweldig zijn moesten wz beginnen bouwen, dan pas slaan we een kloof met al de rest in België.
Ergens in het najaar zou er nieuws moeten zijn dacht ik, en dan eventueel vergunningen aanvragen.
Welke vergunningen moeten dan nog worden aangevraagd? Ik ging er vanuit dat we na afloop beroepsprocedure (tegen de reeds afgeleverde omgevingsvergunning) konden beginnen met de bouw...
Gebruikersavatar
Duffman
Invaller
Berichten: 799
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:05
Locatie: Het gat van Pluto

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Duffman »

Doe zoals in Gent en bouw dat spel gewoon hé zeg.
Achteraf zien we dan wel wat dat geeft met vergunningen, procedures e.d... een enveloppe her en her, wat zitjes in de loge en we regelen dat wel.
“Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion.”
- Michael Jordan -
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 617
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door HeervanBiesen »

Duffman schreef: 29 aug 2022, 14:28 Doe zoals in Gent en bouw dat spel gewoon hé zeg.
Achteraf zien we dan wel wat dat geeft met vergunningen, procedures e.d... een enveloppe her en her, wat zitjes in de loge en we regelen dat wel.
Ja en neen..

Tis plastieken pol die al jaren roet int eten gooit.

Wijlen burgemeester Lippens bekende enkele jaren geleden wel dat Brugge een stadion had als ze naar knokke wouden verhuizen, daar is blijkbaar over gepraat gwst.

Hoop gwn dat er zo snel mogelijk een stadion staat. Zowel neutraal en als clubsupporter. Dan groeien we door, meer inkomsten, betere jeugdstalenten die in zo een stadion willen spelen en dergelijke..
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Arnio »

IsO schreef: 29 aug 2022, 13:14
Arnio schreef: 29 aug 2022, 12:30
HeervanBiesen schreef: 28 aug 2022, 13:25 Wat is nu eigenlijk ondertussen de stand van zaken?

Ergens zou het geweldig zijn moesten wz beginnen bouwen, dan pas slaan we een kloof met al de rest in België.
Ergens in het najaar zou er nieuws moeten zijn dacht ik, en dan eventueel vergunningen aanvragen.
Welke vergunningen moeten dan nog worden aangevraagd? Ik ging er vanuit dat we na afloop beroepsprocedure (tegen de reeds afgeleverde omgevingsvergunning) konden beginnen met de bouw...
Bouwvergunning, dat geel die je altijd aan werken ziet.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door IsO »

Arnio schreef: 05 sep 2022, 10:13
IsO schreef: 29 aug 2022, 13:14
Arnio schreef: 29 aug 2022, 12:30
HeervanBiesen schreef: 28 aug 2022, 13:25 Wat is nu eigenlijk ondertussen de stand van zaken?

Ergens zou het geweldig zijn moesten wz beginnen bouwen, dan pas slaan we een kloof met al de rest in België.
Ergens in het najaar zou er nieuws moeten zijn dacht ik, en dan eventueel vergunningen aanvragen.
Welke vergunningen moeten dan nog worden aangevraagd? Ik ging er vanuit dat we na afloop beroepsprocedure (tegen de reeds afgeleverde omgevingsvergunning) konden beginnen met de bouw...
Bouwvergunning, dat geel die je altijd aan werken ziet.
Ik denk dat die al zit vervat in de omgevingsvergunning https://www.vlaanderen.be/omgevingsvergunning
dirlang
Tester
Berichten: 49
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:24

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door dirlang »

Het is wachten op een arrest van de Raad voor Vergunningsbetwistingen. Wanneer die er komt is op voorhand niet in te schatten aangezien ze niet gebonden zijn aan een termijn. Door personeelstekort kon de doorlooptijd enkele jaren geleden oplopen tot meerdere jaren maar ondertussen gaat het vlotter. Ik schat dat je gemiddeld op ongeveer een jaar moet rekenen.

Na uitspraak van de Raad is er nog cassatieberoep mogelijk.
Sanders
Invaller
Berichten: 997
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Sanders »

Was het nu een "slip of the tongue" of heb ik iets gemist?
Ik dacht gisteren Degreyse na de match horen zeggen dat alles voor het nieuwe stadion zou moeten afgerond zijn voor het einde van dit jaar?
Als ik niet mis ben, woont hij daar in de buurt.
En hij zal zijn lijntjes nog wel hebben in Brugse bestuurskringen, vermoed ik.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Tiki Taka »

Sanders schreef: 13 okt 2022, 09:12 Was het nu een "slip of the tongue" of heb ik iets gemist?
Ik dacht gisteren Degreyse na de match horen zeggen dat alles voor het nieuwe stadion zou moeten afgerond zijn voor het einde van dit jaar?
Als ik niet mis ben, woont hij daar in de buurt.
En hij zal zijn lijntjes nog wel hebben in Brugse bestuurskringen, vermoed ik.
Ik hoop het van harte :dunno:
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Arnio »

Sanders schreef: 13 okt 2022, 09:12 Was het nu een "slip of the tongue" of heb ik iets gemist?
Ik dacht gisteren Degreyse na de match horen zeggen dat alles voor het nieuwe stadion zou moeten afgerond zijn voor het einde van dit jaar?
Als ik niet mis ben, woont hij daar in de buurt.
En hij zal zijn lijntjes nog wel hebben in Brugse bestuurskringen, vermoed ik.
Het is idd de verwachting dat er een uitspraak komt van die raad voor vergunningsbetwistingen of hoe noemt dat beest nog in 2022.
Fingers crossed
Aegidiuz
Tester
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 okt 2022, 09:28

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Aegidiuz »

Arnio schreef: 13 okt 2022, 09:29
Sanders schreef: 13 okt 2022, 09:12 Was het nu een "slip of the tongue" of heb ik iets gemist?
Ik dacht gisteren Degreyse na de match horen zeggen dat alles voor het nieuwe stadion zou moeten afgerond zijn voor het einde van dit jaar?
Als ik niet mis ben, woont hij daar in de buurt.
En hij zal zijn lijntjes nog wel hebben in Brugse bestuurskringen, vermoed ik.
Het is idd de verwachting dat er een uitspraak komt van die raad voor vergunningsbetwistingen of hoe noemt dat beest nog in 2022.
Fingers crossed
En die uitspraak is inderdaad definitief, geen hoger beroep meer mogelijk.
Dus eind dit jaar weten we of de schop in de grond mag! De verwachting is trouwens dat we gewoon groen licht gaan krijgen, al weet je in ons landje nooit..
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Kevinho »

Ik vrees dat het iets ingewikkelder is als dit …
Stel dat we groen licht krijgen heb je nog altijd het probleem van de Blankenberge steenweg waar sirkul gaat spelen. Zolang dat zij daar geen groen licht krijgen gaan ze stokken in onze wielen blijven steken of zelfs aan spotgoedkope tarieven weeral spelen in ons stadion.
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door The_One »

To be honest, op dit moment trek ik mij dat niet meer aan. Dat mag ons niet tegenhouden om ons eigen stadion te bouwen.
Eens het er staat kan je werk beginnen maken van ze buiten te krijgen, maar het is al onbegonnen werk om 1 stadion gebouwd te krijgen in België, dan moet je niet wachten tot je goedkeuring krijgt voor een 2de...
Plaats reactie