[Dossier] Nieuw Stadion

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door JRut »

Arnio schreef: 28 apr 2021, 09:28
Arnio schreef: 28 apr 2021, 09:22 8 MAART 2021
Indienen aanvraag omgevingsvergunning

Club Brugge dient zijn omgevingsvergunningsaanvraag voor de realisatie van een nieuw voetbalstadion en aanleg van het Olympiapark op de Olympiasite in bij het omgevingsloket van het departement Omgeving van de Vlaamse Overheid.

Na het indienen van de omgevingsvergunningsaanvraag beschikt de vergunningverlenende overheid over dertig dagen om na te gaan of het dossier volledig en ontvankelijk is. Vervolgens kan het openbaar onderzoek opgestart worden. Club Brugge houdt zich er aan om dan ook een 3de buurtinfomoment te organiseren waarop het ganse stadiondossier nogmaals zal worden toegelicht aan de buurtbewoners van de Olympiasite.

Iemand een idee waar je die plannen kan inkijken? Het openbaar onderzoek loopt ondertussen al.
Site stad Brugge

Openbare onderzoeken van hogere vergunningverlenende overheden

Omgevingsnummer OMV_2021032388, slopen van bestaand voetbalstadion, bouwen en exploiteren van nieuw voetbalstadion met kleinhandelsactiviteiten, aanleg van parkeerplaatsen, wegenis en parkomgeving op Olympiasite
KONING LEOPOLD III-LAAN 50 , 8200 BRUGGE (Sint-Andries) Ingediend door CLUB BRUGGE DEVELOPMENT
Mannaert Vincent
Verhaeghe Bart van 15/04/2021 tot en met 14/05/2021
https://omgevingsloketpubliek.omgeving. ... OAgaE5ukmg hier kan je wel een en ander terugvinden, maar het is een heel kluwen aan verschillende documenten (niet evident om door te worstelen).
Er zijn - zoals verwacht uiteraard - wel al enkele bezwaren ingediend. Nog drie weken openbaar onderzoek, ik ben benieuwd.
#hetishierbeter
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Arnio »

JRut schreef: 28 apr 2021, 11:18
Arnio schreef: 28 apr 2021, 09:28
Arnio schreef: 28 apr 2021, 09:22 8 MAART 2021
Indienen aanvraag omgevingsvergunning

Club Brugge dient zijn omgevingsvergunningsaanvraag voor de realisatie van een nieuw voetbalstadion en aanleg van het Olympiapark op de Olympiasite in bij het omgevingsloket van het departement Omgeving van de Vlaamse Overheid.

Na het indienen van de omgevingsvergunningsaanvraag beschikt de vergunningverlenende overheid over dertig dagen om na te gaan of het dossier volledig en ontvankelijk is. Vervolgens kan het openbaar onderzoek opgestart worden. Club Brugge houdt zich er aan om dan ook een 3de buurtinfomoment te organiseren waarop het ganse stadiondossier nogmaals zal worden toegelicht aan de buurtbewoners van de Olympiasite.

Iemand een idee waar je die plannen kan inkijken? Het openbaar onderzoek loopt ondertussen al.
Site stad Brugge

Openbare onderzoeken van hogere vergunningverlenende overheden

Omgevingsnummer OMV_2021032388, slopen van bestaand voetbalstadion, bouwen en exploiteren van nieuw voetbalstadion met kleinhandelsactiviteiten, aanleg van parkeerplaatsen, wegenis en parkomgeving op Olympiasite
KONING LEOPOLD III-LAAN 50 , 8200 BRUGGE (Sint-Andries) Ingediend door CLUB BRUGGE DEVELOPMENT
Mannaert Vincent
Verhaeghe Bart van 15/04/2021 tot en met 14/05/2021
https://omgevingsloketpubliek.omgeving. ... OAgaE5ukmg hier kan je wel een en ander terugvinden, maar het is een heel kluwen aan verschillende documenten (niet evident om door te worstelen).
Er zijn - zoals verwacht uiteraard - wel al enkele bezwaren ingediend. Nog drie weken openbaar onderzoek, ik ben benieuwd.
Idd nog 3 weken, we zullen zien.
LaurensVS
Belofte
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 jan 2020, 15:03

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door LaurensVS »

Money time voor Club Brugge. Temidden het openbaar onderzoek trachtten voorzitter Bart Verhaeghe en Burgemeester Dirk De fauw de buurtbewoners woensdagavond in een nieuwe webinar voor zich te winnen: “Hopelijk zullen de gedane aanpassingen voldoende zijn”, klonk het bij De fauw. Het is aannemelijk dat ook Cercle Brugge, voor wie er nog geen concreet, goedgekeurd alternatief is, klacht zal indienen.

Tomas Taecke & Bart Huysentruyt 05-05-21, 19:57 Laatste update: 05-05-21, 20:07

Terwijl het openbaar onderzoek volop loopt, bracht Club Brugge de omgeving van de Olympiasite vanavond opnieuw digitaal samen. De bedoeling: de nieuwe aanpassingen aan de stadionplannen kenbaar maken na de feedback van de buurtbewoners tussen januari en maart 2021 én luisteren naar de nieuwe bekommernissen van de inwoners van Sint-Andries. Zij kunnen nog tot 16 mei klacht indienen tegen de door Club Brugge begin maart ingediende bouwplannen - een cruciale fase in het stadiondossier van blauw-zwart.

Voor Club Brugge is het bang afwachten op het einde van het openbaar onderzoek. Vraag is hoe groot de omvang van de klachten zal zijn en hoe de Vlaamse overheid die de komende maanden zal taxeren. Parallel met het dossier op Olympia loopt het dossier langs de Blankenbergse Steenweg, daar waar zowel Stad Brugge als Club Brugge buur Cercle Brugge nieuw onderdak hopen te bieden. Ook in dat dossier was er bezwaar tijdens het intussen afgelopen openbaar onderzoek. Onder meer Antwerp-voorzitter Paul Gheysens, grondbezitter in het Brugse landbouwgebied, diende klacht in - het dossier ligt opnieuw bij Raad van State. Het is dan ook aannemelijk dat Cercle Brugge, dat momenteel haar mogelijkheden bestudeert, net als een percentage van de omwonenden klacht zal indienen tegen de bouw van een nieuw stadion op Olympia.

Photo News
© Photo News
40.000 toeschouwers
Eens het openbaar onderzoek wat de Olympiasite betreft half mei wordt afgerond, gaan alle klachten naar de Vlaamse regering. Die moet uiterlijk in het najaar een oordeel vellen over de vergunningsaanvraag. Tegen die tijd moet Stad Brugge ook een advies hebben ingediend: “Er waren veel opmerkingen”, aldus Brugs Burgemeester Dirk De fauw woensdagavond. “We hebben veel aanpassingen gedaan, rekening houdend met de bekommernissen van de buurt. Of dat voldoende zal zijn, moet blijken”.

Voorzitter Bart Verhaeghe benadrukte vanavond nogmaals de nood aan een nieuwe voetbaltempel voor 40.000 toeschouwers op de Olympiasite: “Het is op, het is versleten. Bovenal is het dermate gevaarlijk om er nog wedstrijden in te spelen. We zijn daar op attent gemaakt door de eigenaar Stad Brugge én door de federale regering. Verdere exploitatie van het stadion is niet langer duurzaam”, aldus de voorzitter.

Bart Verhaeghe
Bart Verhaeghe © Photo News
Op social media en fora maken buurtbewoners zich zorgen over de overlast die een nieuw stadion met zich zal meebrengen. Mobiliteit staat wat dat betreft bovenaan, maar ook de omvang van het stadion, toenemend zwerfvuil, geluid- en lichtoverlast en overlast door de bouwwerkzaamheden baren hen zorgen. Vanavond haalde blauw-zwart nóg eens alles uit de kast om de buurtbewoners te overtuigen van hun project. Zo meent Club de lichtpollutie minder zal zijn dan vandaag en dat de geluidsoverlast van de 40.000 toeschouwers geringer zal zijn dan van de huidige 27.000 aanwezige toeschouwers. Onder meer door akoestische toegangspoorten die tijdens de wedstrijden gesloten zullen worden.

Bewoners maakten zich zorgen over de kwaliteit van het stadionpark. Club benadrukte nogmaals wat voor meerwaarde het ‘recreatieve sportpark’ zal bieden. De oefenvelden verdwijnen en komen onder meer in Roeselare op Schiervelde en op de terreinen van het nabijgelegen Eendracht Brugge. De grootste bekommernis is en blijft mobiliteit: onder meer via een duurzame ‘modal shift’ hoopt Club de fans collectief te vervoeren, bijvoorbeeld via busvervoer of carpooling. Een blauwe zone moet voldoende parking voor de buurtbewoners garanderen. Club garandeerde gisteren ‘een mobiliteitsoplossing voor alle 40.000 fans én een oplossing voor de historische verkeersproblemen’. Alle mooie plannen ten spijt, is blauw-zwart nog lang niet thuis op Olympia.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5311
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Tiki Taka »

Dit dossier en vooral het gebrek aan vooruitgang ervan is schrijnend.
In ons landje is het veel makkelijker om projecten te saboteren en tegen te werken dan concreet iets te realiseren.
Succes wordt je niet gegund... afgunst, nijd en jaloezie krijg je in de plaats, typische Belgische bekrompenheid.
In Gent had het stadion er eigenlijk ook nooit mogen komen (schimmige financiering, gebrek aan parking), maar hun burgemeester zette zijn krabbel en keek de andere kant uit. Tja, vijgen na Pasen.
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Arnio »

125 bezwaren tegen de plannen voor het nieuwe stadion van Club Brugge

Er zijn meer dan 125 bezwaren ingediend tegen de plannen voor het nieuwe stadion van Club Brugge, dat vlak naast het huidige Jan Breydelstadion komt. Er zijn vooral vragen over de eventuele verkeersdrukte en mogelijke overlast door licht en lawaai.
Camille Jonckheere
07:33

Het nieuwe stadion van Club Brugge, waar plaats zal zijn voor 40.000 supporters, zou op de Olympiasite komen vlak naast het Jan Breydelstadion. Het oude stadion wordt dan gesloopt en de omgeving zal verbouwd worden tot een parking en park. Club Brugge hoopt op die manier ook de buurt iets te kunnen bieden. Maar toch hebben veel mensen daar nog wat bedenkingen bij.
Vrees voor verkeersdrukte en lawaaihinder

Tot en met vorige week vrijdag kon men bezwaren indienen bij de stad Brugge. Er zijn vooral vragen over de eventuele verkeersdrukte en mogelijke overlast voor de buurt door licht en lawaai. In totaal ontving stad Brugge voorlopig 125 bezwaren vertelt Franky Demon (CD&V), schepen van Ruimtelijke Ordening: "Het is moeilijk om een exact aantal te communiceren. Het kan zijn dat er nog enkele bezwaren niet zijn aangekomen én verschillende bezwaren zijn ook ondertekend door meerdere indieners".
Het Milieueffectrapport moet duidelijkheid brengen

De bezwaren zullen nu beantwoord worden op basis van het MER, het Milieu-effectenrapport. Dat is een studie die dat soort problemen in kaart moet brengen. Schepen Franky Demon: “Het MER rapport geeft op heel veel vragen een antwoord. Natuurlijk niet iedereen leest het MER rapport. Het is te begrijpen dat iemand die naast het stadion woont of twee straten ernaast woont wel wat puntsgewijze vragen heeft en dan is het eigenlijk aan de ambtenaren om te oordelen of dat bezwaar gegrond is of niet."

Uiteindelijk zal Brugge enkel advies geven over het stadion. Het is de Vlaamse Overheid die beslist, dat moet ten laatste tegen begin oktober.

Bron: Vrt Nws
FCBrugesawayoflife
Jeugdspeler
Berichten: 174
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:08

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door FCBrugesawayoflife »

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210823_95799887

Plus artikel wel maar het MER is dus goedgekeurd.
Vakie 214
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5311
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Tiki Taka »

Er komt eindelijk schot in dit dossier !
Kom op Zuhal, keur dit project goed, zodat men kan beginnen bouwen.
DE mooiste CLUB van het land verdient een state of the art stadion en infrastructuur.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5311
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Tiki Taka »

Wat is de deadline voor Zuhal Demir om een oordeel te vellen over het MER ?
Was dit nu eind september of eind oktober?
Mocht Demir het licht op groen zetten, kan er dan finaal begonnen worden aan de bouw van het nieuwe stadion of niet ?
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Arnio »

Tiki Taka schreef: 08 sep 2021, 07:34 Wat is de deadline voor Zuhal Demir om een oordeel te vellen over het MER ?
Was dit nu eind september of eind oktober?
Mocht Demir het licht op groen zetten, kan er dan finaal begonnen worden aan de bouw van het nieuwe stadion of niet ?
Ik denk dat de bouwaanvraag dan kan ingediend worden. De laatste stap als ik het goed voor heb.
Correct me if I'm wrong :)
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3281
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door IsO »

Arnio schreef: 08 sep 2021, 10:12
Tiki Taka schreef: 08 sep 2021, 07:34 Wat is de deadline voor Zuhal Demir om een oordeel te vellen over het MER ?
Was dit nu eind september of eind oktober?
Mocht Demir het licht op groen zetten, kan er dan finaal begonnen worden aan de bouw van het nieuwe stadion of niet ?
Ik denk dat de bouwaanvraag dan kan ingediend worden. De laatste stap als ik het goed voor heb.
Correct me if I'm wrong :)
Eind september geloof ik. En als ik het goed heb, is de omgevingsvergunning meteen ook de bouwvergunning. Voor zover ik weet is er wel nog beroep mogelijk tegen de omgevingsvergunning bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen. Zou het eens moeten checken.
dirlang
Tester
Berichten: 49
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:24

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door dirlang »

IsO schreef:
Arnio schreef: 08 sep 2021, 10:12
Tiki Taka schreef: 08 sep 2021, 07:34 Wat is de deadline voor Zuhal Demir om een oordeel te vellen over het MER ?
Was dit nu eind september of eind oktober?
Mocht Demir het licht op groen zetten, kan er dan finaal begonnen worden aan de bouw van het nieuwe stadion of niet ?
Ik denk dat de bouwaanvraag dan kan ingediend worden. De laatste stap als ik het goed voor heb.
Correct me if I'm wrong :)
Eind september geloof ik. En als ik het goed heb, is de omgevingsvergunning meteen ook de bouwvergunning. Voor zover ik weet is er wel nog beroep mogelijk tegen de omgevingsvergunning bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen. Zou het eens moeten checken.
De mer-procedure loopt tegenwoordig samen met de omgevingsvergunning. Afgekeurd mer betekent dat alles opnieuw moet beginnen. Bij een goedgekeurd mer is de kans op een omgevingsvergunning zeer groot maar niet gegarandeerd. Daarna kan er idd nog een procedure bij de raad voor vergunningsbetwistingen volgen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5311
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Tiki Taka »

dirlang schreef: 08 sep 2021, 21:03
IsO schreef:
Arnio schreef: 08 sep 2021, 10:12
Tiki Taka schreef: 08 sep 2021, 07:34 Wat is de deadline voor Zuhal Demir om een oordeel te vellen over het MER ?
Was dit nu eind september of eind oktober?
Mocht Demir het licht op groen zetten, kan er dan finaal begonnen worden aan de bouw van het nieuwe stadion of niet ?
Ik denk dat de bouwaanvraag dan kan ingediend worden. De laatste stap als ik het goed voor heb.
Correct me if I'm wrong :)
Eind september geloof ik. En als ik het goed heb, is de omgevingsvergunning meteen ook de bouwvergunning. Voor zover ik weet is er wel nog beroep mogelijk tegen de omgevingsvergunning bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen. Zou het eens moeten checken.
De mer-procedure loopt tegenwoordig samen met de omgevingsvergunning. Afgekeurd mer betekent dat alles opnieuw moet beginnen. Bij een goedgekeurd mer is de kans op een omgevingsvergunning zeer groot maar niet gegarandeerd. Daarna kan er idd nog een procedure bij de raad voor vergunningsbetwistingen volgen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
M.a.w. we zijn er bijlange nog niet. :geenhup:
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Arnio »

Krant van West-Vlaanderen website van gister.

In de commissie Omgeving van het Vlaams Parlement ondervroeg Vlaams Volksvertegenwoordiger Stefaan Sintobin (Vlaams Belang) vandaag minister Zuhal Demir over de stand van zaken met betrekking tot het stadiondossier Club Brugge.

Nadat eerder het milieu-effectenrapport door de Cel-MER Vlaanderen werd goedgekeurd liet de minister weten dat ze recent een “voorlopig positief advies’ had ontvangen van de Gewestelijke Omgevingsvergunningscommissie.

De minister heeft nu tijd tot 6 oktober om dit advies te beoordelen en dan zelf advies te geven. Na het advies is het afwachten of er nog door iemand naar de Raad voor Vergunningsbetwistingen wordt gestapt. Sintobin verwacht een positief advies van de minister en rekent er op dat er geen stokken in de wielen meer worden gestoken.

Het dossier van de Blankenbergse Steenweg zit momenteel nog steeds bij de Raad van State liet de minister verder nog weten. Ze beloofde om alle mogelijke inspanningen te doen om ook dit dossier tot een goed einde te brengen.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5311
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Tiki Taka »

Zou het dan toch ... ?!
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door The_One »

Durf er bijna mijn hand voor in het vuur steken dat er iemand naar Raad voor Vergunningsbetwistingen zal stappen...
Plaats reactie