[Dossier] Nieuw Stadion

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Vergas Ronald »

Dit is na 10 jaar zeer mooi nieuws en Club Brugge blijft in Brugge. Ook voor de horeca in de buurt is dit fantastisch, de helft mocht de deuren sluiten als Club vertrok. Ik zie probleem niet voor Cercle, ze blijven in stadion Club voetballen tot ze hun eigen stadionnetje hebben. Voor die mensen is dat toch ook leuker? Afin nu zitten die met 2.000 in een stadion met 30.000 stoeltjes, niks sfeer.

Ik vermoed dat Brugge zeer snel zal gaan met vergunning, ze weten dat club al 10 jaar wacht en club brugge is samen met historische binnenstad het visitekaartje van de stad.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Vergas Ronald »

Moet oorspronkelijk voorziene 44.000 zitjes zijn, afin, 43.000 is oké. Dan is't exact twee keer zo groot als de Mauven hun stadion :bzwoop: Waarom geen 50.000? Moet plaats hebben voor die laatste 3.000 cercle supporters die ook eens mooi voetbal willen zien.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door The_One »

Weet iemand of er nog bezwaar kan aangetekend worden door bv de buurtbewoners?
Er mogen blijkbaar geen winkels of kantoren in komen door recreatieve grond...
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door DavidVM »

The_One schreef: 11 jan 2020, 09:25 Weet iemand of er nog bezwaar kan aangetekend worden door bv de buurtbewoners?
Er mogen blijkbaar geen winkels of kantoren in komen door recreatieve grond...
Zijn er nog addertjes onder het gras?

Als Club een omgevingsaanvraag indient, kan die aanvraag aangevochten worden bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen. Daar gaan zowel Club als de stad niet vanuit. De hoerastemming kan evenwel snel omslaan. Ook veertien jaar geleden werden al eens ambitieuze plannen voorgesteld en we weten allemaal hoe dat geëindigd is. Concreet vormen de bewoners van de Lange Molenstraat naast de oefenvelden de voornaamste risicogroep. Het nieuwe stadion zal veel dichter bij de huizenrij staan dan dat dit met het huidige stadion het geval is.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door DavidVM »

Vergas Ronald schreef: 10 jan 2020, 22:07 Moet oorspronkelijk voorziene 44.000 zitjes zijn, afin, 43.000 is oké. Dan is't exact twee keer zo groot als de Mauven hun stadion :bzwoop: Waarom geen 50.000? Moet plaats hebben voor die laatste 3.000 cercle supporters die ook eens mooi voetbal willen zien.
Club trekt de huidige capaciteit van bijna 30.000 toeschouwers op naar 40.000 zitplaatsen. Een bewuste keuze van Verhaeghe en co: “40.000 plaatsen is goed. Dit met het oog op een optimale beleving en met aandacht voor de competitie waarin wij spelen. Trek je dit naar boven, dan wordt die beleving anders. Dan zit je verder van het veld en zie je de wedstrijden minder goed. De beleving moet top zijn – dat geldt ook voor de site waarin het stadion komt te staan. In een mooi groen park, waarin mensen kunnen joggen en waarin het leuk vertoeven is op niet-wedstrijddagen.” 
Polbemol
Jeugdspeler
Berichten: 173
Lid geworden op: 09 aug 2018, 13:51
Locatie: Kampenhout

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Polbemol »

Khas schreef: 10 jan 2020, 18:22 Best case scenario naar mijn mening.

Mobiliteit en parkeren is trouwens een probleem dat met minimale inspanningen kan worden opgelost in Brugge. Dat kan je volledig privé oplossen, al kost het wel iets natuurlijk.
Heb de Amsterdam Arena bezocht en daar zitten onder het stadion 2200 Parkeerplaatsen. Er is een metrostation op wandelafstand en binnen een straal van 1 km zijn een 15 tal (!) parkeergarages. In de toekomst zal men inderdaad moeten inzetten op shuttlediensten en openbaar vervoer, liefst met eigen bedding want in een trechter werkt dat niet :-) . Maar ik ken de plaatselijke situatie onvoldoende...
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Vergas Ronald »

DavidVM schreef: 11 jan 2020, 10:43bewuste keuze van Verhaeghe en co: “40.000 plaatsen is goed. Dit met het oog op een optimale beleving en met aandacht voor de competitie waarin wij spelen. Trek je dit naar boven, dan wordt die beleving anders. Dan zit je verder van het veld en zie je de wedstrijden minder goed. De beleving moet top zijn
Ook wel waar, afin we gaan blij zijn met 40.000. Heb eens rap gekeken, ons stadion zou veruit 't grootste in België, zijn, 3de grootste in holland, 4de in frankrijk. PSG speelt voor 48.000 mensen, dat scheelt al niet zo veel meer.

Feitelijk zot dat er 30.000 man binnen kan in Jan Breydel, we hebben nu al 't grootste stadion, wat hebben ze destijds toch met ons kot gedaan om er 30.000 mensen in te krijgen :mrgreen:

Die verbouwing 20 jaar geleden was knap werk, tegen dat we 't afbreken was 't 25 jaar quasi uitverkocht, Jan Breydel heeft zijn strepen verdiend. 'kzal het komen uitwuiven als bulldozer erdoor gaat, zoveel dinges meegemaakt die ge nooit vergeet. Als dat parking gaat worden moet daar herdenking aan 't jan breydel komen. Standbeeldje met een foto ofzo
Laatst gewijzigd door Vergas Ronald op 02 mar 2020, 00:06, 1 keer totaal gewijzigd.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Tiki Taka »

Ik vrees dat we weer vertrokken zijn voor een procedure slag omwille van verzet van een aantal actiegroepen tegen het omgevingsplan...
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door DavidVM »

Tiki Taka schreef: 17 jan 2020, 07:53 Ik vrees dat we weer vertrokken zijn voor een procedure slag omwille van verzet van een aantal actiegroepen tegen het omgevingsplan...
Kunt ge ook eens afkomen met bronnen in plaats van steeds af te komen met "ik vrees dat... ik denk dat..." terwijl je daar totaal geen aanwijzingen voor hebt?
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Tiki Taka »

DavidVM schreef: 17 jan 2020, 09:07
Tiki Taka schreef: 17 jan 2020, 07:53 Ik vrees dat we weer vertrokken zijn voor een procedure slag omwille van verzet van een aantal actiegroepen tegen het omgevingsplan...
Kunt ge ook eens afkomen met bronnen in plaats van steeds af te komen met "ik vrees dat... ik denk dat..." terwijl je daar totaal geen aanwijzingen voor hebt?
Ik heb op Facebook o.a. al een groep zien opgericht worden die zich ging verzetten.
Voorts werd al in diverse media kanalen al geopperd dat er sowieso protest en tegenkanting zal komen.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Vergas Ronald »

Er is altijd protest, er is protest tegen speelpleintjes voor kinderen. Maar dit gaat over een bouwvergunning voor stad brugge, minder complex dan de vorige dossiers die 10 jaar aansleepten. Mensen in die omgeving zijn trouwens onlogisch, met deze nieuwe plannen veranderen er twee zaken voor die mensen :

1) Er is tweewekelijks (club) overlast in plaats van wekelijks (club en cercle)
2) 40.000 mensen in een modern gesloten stadion maakt minder kabaal dan 30.000 in een oud open krot
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door t4nd »

Vergas Ronald schreef: 18 jan 2020, 14:30 Er is altijd protest, er is protest tegen speelpleintjes voor kinderen. Maar dit gaat over een bouwvergunning voor stad brugge, minder complex dan de vorige dossiers die 10 jaar aansleepten. Mensen in die omgeving zijn trouwens onlogisch, met deze nieuwe plannen veranderen er twee zaken voor die mensen :

1) Er is tweewekelijks (club) overlast in plaats van wekelijks (club en cercle)
2) 40.000 mensen in een modern gesloten stadion maakt minder kabaal dan 30.000 in een oud open krot
Nadeel is dat mensen niet klagen omdat ze de feiten kennen, mensen klagen en procederen omdat er een bepaalde perceptie heerst.
-> Het nieuwe stadion komt dichter te staan: "Ik wil niet in de schaduw zitten van zo een stadion."
-> Het nieuwe stadion gaat meer plaatsen hebben: "Meer volk zorgt voor meer overlast."

Waarschijnlijk zit een deel van het volk daar in de buurt al lang met het idee dat het stadion beter vroeger dan later weg kan, maar tegen Jan Breydel kunnen ze weinig doen. Als er iets nieuws gezet wordt hebben ze de kans om hun ongenoegen te uiten en dat gaan ze zeker doen.
(Waarbij ik voor de duidelijkheid niet zeg dat ik hen gelijk geef, maar in onze verzuurde maatschappij klagen mensen nu eenmaal graag op alles.)
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Vergas Ronald »

t4nd schreef: 18 jan 2020, 18:08Waarschijnlijk zit een deel van het volk daar in de buurt al lang met het idee dat het stadion beter vroeger dan later weg kan
Ja, misschien kochten mensen daar ook woningen met 't gedacht dat dat stadion weg gaat. Maar afin, 'tis niet dat sint andries oorlogsgebied is, er is om de 2 weken drie uur veel verkeer en wat dronkaards die door de straat lopen. Is toch allemaal zeer onverdraagzaam.

De horeca sector in st andries mag ook een mening hebben neem ik aan, driekwart mocht hun café/tearoom/snackbar sluiten zonder club brugge.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Fire »

Dear Conor,


You can't, unless someone who was already a member pre 2019 buys them for you. But I don' think you'll have much luck as the number of tickets per member is also limited.
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1329
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door PetjeFCB »

Iemand die het plus-artikel over onze stadionplannen van hln kan delen?
Plaats reactie