[Dossier] Nieuw Stadion

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Duffman
Invaller
Berichten: 799
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:05
Locatie: Het gat van Pluto

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Duffman »

Hoor ik daar iemand 'gastheer van de Europa League-finale' zeggen... ? :hide:
“Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion.”
- Michael Jordan -
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 617
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door HeervanBiesen »

Duffman schreef: 22 aug 2020, 11:32 Hoor ik daar iemand 'gastheer van de Europa League-finale' zeggen... ? :hide:
liefst met supporters dan :lol:
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5309
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Tiki Taka »

Was TOP om het artikel met bijhorende foto`s te lezen en zien in de weekend krant.
Hopelijk doen de buurtbewoners niet moeilijk en kan er voor de zomer 2021 gestart worden met de bouw.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door t4nd »

Buurtbewoners Olympia wapenen zich met crowdfunding tegen nieuw stadion van Club: “Past niet in Sint-Andries”

Onder de noemer ‘Leefbaar Sint-Andries’ starten initiatiefnemers een crowdfundingsactie die het bezwaar van de ontevreden buurtbewoners straks financieel moet ondersteunen: “Een stadion van deze omvang zal de problemen alleen maar aanscherpen”, klinkt het bij de omwonenden, die 25.000 euro willen ophalen.
Nog voor Club Brugge de officiële bouwplannen heeft ingediend, roert de omgeving van de Olympiasite zich. Buurtbewoners in Sint-Andries hopen de komende tijd 25.000 euro in te zamelen om de erelonen straks tijdens de procedure tegen de bouw van een gloednieuwe voetbaltempel voor 40.000 toeschouwers in de woonwijk Sint-Andries vlak onder de Brugse binnenstad te financieren: “Vandaag kampt het Jan Breydelstadion met zijn 27.300 zitplaatsen al met grote problemen inzake mobiliteit en buurtoverlast”, klinkt het bij de actiegroep. “In 2016 werden de mobiliteitseffecten reeds beoordeeld als ‘zeer significant negatief’. Een nieuw stadion met nog meer plaatsen zal deze problemen enkel aanscherpen.”

Tijdens twee uitgebreide infomomenten - eentje tijdens een vergadering, eentje via een webinar - trachtte blauw-zwart de omgeving de voorbije maanden te overtuigen van het nieuwe bouwproject, toch lijkt niet iedereen in Sint-Andries overtuigd van de bouwplannen. ‘Leefbaar Sint-Andries’ deelde tot dusver 5.000 flyers uit in de dichte omgeving van de Olympiasite in de hoop dat de crowdfundingsactie straks een succes wordt. Indien de actie meer dan 25.000 euro oplevert, dan wordt het overschot integraal doorgestort naar ‘Kom op tegen Kanker’. De actiegroep wenst Club Brugge een nieuw en groter stadion, maar dan wel ‘op de juiste locatie en niet in een dorpskern’.

Buurtbewoners maken zich vooral zorgen over de mobiliteit, nu reeds een probleem bij thuiswedstrijden van Club, geluidsoverlast, afval en een gebrek aan parkeerplaatsen. Heikele thema’s die Club Brugge wil omzeilen aan de hand van een uitgekiend mobiliteitsplan en hypermoderne bouwtechnieken, die de licht- en geluidsoverlast moeten beperken. Fans zouden moeten carpoolen, andere vervoersmiddelen dan de wagen gebruiken en op diverse tijdstippen naar het stadion afreizen. Maar ook de voorziene randparkings, onder meer in woonwijken en op de parkings van de omliggende bossen, baren de buurtbewoners zorgen. Bovendien vreest de buurt voor een devaluatie van hun eigendommen.

Afwachten hoeveel gehoor ‘Leefbaar Sint-Andries’ straks krijgt en in hoeverre hun bezwaar het stadion kan tegenhouden. De meningen zijn alvast verdeeld onder de omwonenden. Momenteel finaliseert Club de bouwplannen, die binnen afzienbare tijd zullen worden ingediend in de hoop een omgevingsvergunning te bekomen. Pas dan kan de buurt officieel bezwaar indienen. ‘Leefbaar Sint-Andries’ zorgt mogelijk niet alleen voor vertraging of belemmering, ook Cercle Brugge volgt het dossier op de voet. De ‘vereniging’ dient volgens een afspraak Olympia niet te verlaten vooraleer zij namens het stadsbestuur een toereikende site wordt aangewezen voor de bouw van een nieuw stadion voor 15.000 supporters.
https://www.hln.be/sport/voetbal/belgis ... ~a72fbb90/
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5309
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Tiki Taka »

En zo zijn we waarschijnlijk alweer vertrokken voor een hele tijd juridisch getouwtrek en tijdverlies.
Dit dossier blijft maar aanslepen.
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 617
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door HeervanBiesen »

Uiteindelijk in heel dit verhaal gaat de Brugge-supporter pas blij zijn vanaf het moment dat de eerste steen ligt, dan is alles fysiek ook officieel, want achter de schermen blijven er maar schermutselingen komen.
Filo
Jeugdspeler
Berichten: 101
Lid geworden op: 10 feb 2019, 18:52

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Filo »

Duffman schreef: 22 aug 2020, 11:32 Hoor ik daar iemand 'gastheer van de Europa League-finale' zeggen... ? :hide:
In welk stadion, toch niet in ons bouwvallig krot, het nieuwe staat er nog lang niet, ga ik dat nog meemaken in mijn leven??? 🤔🤔
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5309
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Tiki Taka »

Filo schreef: 18 sep 2020, 02:34
Duffman schreef: 22 aug 2020, 11:32 Hoor ik daar iemand 'gastheer van de Europa League-finale' zeggen... ? :hide:
In welk stadion, toch niet in ons bouwvallig krot, het nieuwe staat er nog lang niet, ga ik dat nog meemaken in mijn leven??? 🤔🤔
Dit eindeloos aanslepende dossier is inderdaad om moedeloos van te worden. :geenhup:
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door The_One »

Hop, nen anderlecht supporter bij de raad van state wil ook nog eens "winnen":
https://sporza.be/nl/2020/10/06/raad-va ... 995942133/
FrankFarinaII

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door FrankFarinaII »

The_One schreef: 06 okt 2020, 17:28 Hop, nen anderlecht supporter bij de raad van state wil ook nog eens "winnen":
https://sporza.be/nl/2020/10/06/raad-va ... 995942133/

Dit ruikt gewoon naar pure sabotage: wat ook wordt voorgesteld, het wordt steeds geblokkeerd of afgekeurd. :wtf:
Nakamba30
Jeugdspeler
Berichten: 135
Lid geworden op: 30 sep 2020, 07:30

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Nakamba30 »

Die raad van state zit vol met vuile mauves en die apen kunnen het niet verdragen dat club een nieuw stadion zet dat hebben we gemerkt bij ieder project dat we gelanceerd hebben...en nu dat ze aan ons nieuw stadion niks te zeggen hebben omdat de gronden van stad brugge zijn blokkeren ze het project voor cercle langs blankenbergse steenweg omdat de burgemeester gezegd heeft dat er eerst een oplossing voor cercle moet zijn voor club kan bouwen...op die manier kunnen ze opnieuw de plannen van club blokkeren. En cercle...die moeten toch ook eens beseffen dat nog 10 jaar jan breydel geen optie is...voorzitter goemaere die in de gazet met een grijns zit te stoefen dat er geen nieuw stadion komt voor club als er geen oplossing is voor cercle...ik denk dat hij beter zijn muil begint te houden want als hij nog veel de clubsupporters te kakken zet dan denk ik dat hij misschien rapper nieuwe tanden heeft dan een nieuw stadion. In ieder geval zal club zich niet laten doen, ik weet uit goeie bron dat de gemeente aalter waar de crem opnieuw de vaste burgemeester wordt nog altijd gesprekken voert met club over een nieuw stadion zolang er geen 100% zekerheid is dat het project in brugge goed afloopt
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5309
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Tiki Taka »

De tegenslagen in dit aanslepende dossier (nu al 13 jaar) blijven zich opstapelen, om horendol van te worden ?!?!?
Het lijkt wel op de processie van echternach, 1 stap vooruit en 2 achteruit.
Enorm jammer want met een nieuw stadion zouden we al zoveel verder staan; sportief, financieel, uitstraling, ...
Misschien eens polsen bij Lippens voor locatie Westkapelle of groot Knokke?
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door The_One »

Ik noem dat al geen tegenslagen meer hoor. Dat is regelrechte sabotage geworden.
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door Arnio »

Tiki Taka schreef: 07 okt 2020, 07:32 De tegenslagen in dit aanslepende dossier (nu al 13 jaar) blijven zich opstapelen, om horendol van te worden ?!?!?
Het lijkt wel op de processie van echternach, 1 stap vooruit en 2 achteruit.
Enorm jammer want met een nieuw stadion zouden we al zoveel verder staan; sportief, financieel, uitstraling, ...
Misschien eens polsen bij Lippens voor locatie Westkapelle of groot Knokke?
Was ook m'n eerste idee bel eens naar Lippens en dan zal het wel een stadion met toeters en bellen worden wss.
Lees winkels en alles erop en eraan...
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [Dossier] Nieuw Stadion

Bericht door t4nd »

M'n respect voor Verhaeghe wort wel groter naarmate dit dossier langer duurt. Ik weet niet of ik het zo lang zou volhouden en niet gewoon naar het buitenland stappen met m'n hele boeltje. Eerst Uplace dat compleet gesaboteerd wordt, dan het stadion van Club... Hoe lang kan je blijven vechten voor iets als het land je op alle mogelijke manieren blijft tegenwerken. Hij is nu bij ons voorzitter sinds 2004. Had hij een bvb een Duitse of Franse ploeg overgenomen zou hij al een pak verder gestaan hebben lijkt me, dat zijn geen apenlanden en wij wel :-(.
Plaats reactie