Nieuws Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

FCBrugesawayoflife schreef: 26 aug 2021, 19:36 City, PSG en Leipzig pffttt.. Leuk om Messi eens tegen te komen maar volgende ronde mogen we nu wel uitsluiten.
Ik herhaal, dat ze eens stoppen met die ambitie van Europees overwinteren uit te spreken, zelfs na deze loting, het is te gek voor woorden.
FrankFarinaII

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Och een derde plaats lijkt me haalbaar. Op voorhand zeggen dat je verliest is zever, akkoord dat je heel sterke tegenstanders hebt, maar die kunnen ook een offday hebben. In ieder geval, mechele zal mogen lopen tegen mbappé (looool), als hij dan nog bij psg speelt. Vanaken tegen debruyne, hans zal boven zichzelf moeten uitstijgen,...enz. Vorige campagne hebben we ook mooi voetbal gebracht tegen real, dus waarom niet eens een herhaling, you never know...

Ik speel liever tegen deze ploegen dan ocharme te moeten krabben tegen vitesse om in de conference leauge te mogen spelen. FCB speelt voetbal op niveau tegen wereldploegen, daar zijn er veel andere teams jaloers op!
:FCB:
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

FrankFarinaII schreef: 27 aug 2021, 10:12 Och een derde plaats lijkt me haalbaar. Op voorhand zeggen dat je verliest is zever, akkoord dat je heel sterke tegenstanders hebt, maar die kunnen ook een offday hebben. In ieder geval, mechele zal mogen lopen tegen mbappé (looool), als hij dan nog bij psg speelt. Vanaken tegen debruyne, hans zal boven zichzelf moeten uitstijgen,...enz. Vorige campagne hebben we ook mooi voetbal gebracht tegen real, dus waarom niet eens een herhaling, you never know...

Ik speel liever tegen deze ploegen dan ocharme te moeten krabben tegen vitesse om in de conference leauge te mogen spelen. FCB speelt voetbal op niveau tegen wereldploegen, daar zijn er veel andere teams jaloers op!
:FCB:
Op die 5-0 pandoeringen zullen er ook veel jaloers zijn. ;-)
FCBrugesawayoflife
Jeugdspeler
Berichten: 174
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:08

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door FCBrugesawayoflife »

Tiki Taka schreef: 27 aug 2021, 08:13
FCBrugesawayoflife schreef: 26 aug 2021, 19:36 City, PSG en Leipzig pffttt.. Leuk om Messi eens tegen te komen maar volgende ronde mogen we nu wel uitsluiten.
Ik herhaal, dat ze eens stoppen met die ambitie van Europees overwinteren uit te spreken, zelfs na deze loting, het is te gek voor woorden.
Als je overwinteren bedoeld in de CL ga ik akkoord alhoewel de 3e plaats wel altijd een ambitie mag zijn.

In de EL is overwinteren toch wel een must. Zeker omdat we dan in veel gevallen ook wel minstens de 2e beste ploeg (op papier dan toch) zijn van de poule.

Ambitie moet er altijd wel zijn natuurlijk enkel zo hou je spelers en de hele club scherp. Wat is anders het nut van Europees te spelen? De centjes? Akkoord maar het sportieve primeert toch voor mij en dan zullen de centen wel volgen.

Dat Fille nog altijd de ambitie uitspreekt om de volgende ronde te halen is idd wel te gek voor woorden. Verhaeghe was toch wel veel gematigder in zijn woorden. :P

Als je Bartje zag zitten tijdens de loting gisteren zag je ook wel dat hij het geen leuke loting vond. Die man wou echt wel de volgende ronde halen en zo mss ook wel een volgende stap te kunnen zetten in het uitbouwen van onze club.
Vakie 214
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door t4nd »

Clement kan toch moeilijk zeggen "we gaan voor 1 punt op 18 in deze poule"? Als trainer is het zijn job om de spelers op 't plein te krijgen met een mentaliteit die uitstraalt dat ze kunnen winnen. Als je dan door een topploeg overklast wordt maar wél ervoor gegaan bent, dan is dat maar zo. Die 0-2 voorsprong tegen Real heeft de wereldpers gehaald - toch liever zoiets dan met 11 achter de bal kamperen en hopen op een 0-0.

En zoals al gezegd, ook goeie ploegen kunnen een offday hebben - en die "sterren" moeten zich ook nog willen opladen tegen "maar" Club Brugge. In dat opzicht heb ik meer schrik van City dan van PSG. De Bruyne gaat zich willen tonen tegen ene Belgische ploeg - bij PSG heb je dat minder.

Ook mooi voor Nsoki trouwens - hij mag zijn ex-ploeg proberen af te stoppen :-).
Gebruikersavatar
Hannes
A-kern
Berichten: 630
Lid geworden op: 29 sep 2016, 21:49
Locatie: Laken

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Hannes »

Tiki Taka schreef: 27 aug 2021, 10:36
FrankFarinaII schreef: 27 aug 2021, 10:12 Och een derde plaats lijkt me haalbaar. Op voorhand zeggen dat je verliest is zever, akkoord dat je heel sterke tegenstanders hebt, maar die kunnen ook een offday hebben. In ieder geval, mechele zal mogen lopen tegen mbappé (looool), als hij dan nog bij psg speelt. Vanaken tegen debruyne, hans zal boven zichzelf moeten uitstijgen,...enz. Vorige campagne hebben we ook mooi voetbal gebracht tegen real, dus waarom niet eens een herhaling, you never know...

Ik speel liever tegen deze ploegen dan ocharme te moeten krabben tegen vitesse om in de conference leauge te mogen spelen. FCB speelt voetbal op niveau tegen wereldploegen, daar zijn er veel andere teams jaloers op!
:FCB:
Op die 5-0 pandoeringen zullen er ook veel jaloers zijn. ;-)
Liever 5-0 op uw bakkes van PSG dan 2-1 onderuit op Vitesse! :teach:
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Hannes schreef: 27 aug 2021, 22:12
Tiki Taka schreef: 27 aug 2021, 10:36
FrankFarinaII schreef: 27 aug 2021, 10:12 Och een derde plaats lijkt me haalbaar. Op voorhand zeggen dat je verliest is zever, akkoord dat je heel sterke tegenstanders hebt, maar die kunnen ook een offday hebben. In ieder geval, mechele zal mogen lopen tegen mbappé (looool), als hij dan nog bij psg speelt. Vanaken tegen debruyne, hans zal boven zichzelf moeten uitstijgen,...enz. Vorige campagne hebben we ook mooi voetbal gebracht tegen real, dus waarom niet eens een herhaling, you never know...

Ik speel liever tegen deze ploegen dan ocharme te moeten krabben tegen vitesse om in de conference leauge te mogen spelen. FCB speelt voetbal op niveau tegen wereldploegen, daar zijn er veel andere teams jaloers op!
:FCB:
Op die 5-0 pandoeringen zullen er ook veel jaloers zijn. ;-)
Liever 5-0 op uw bakkes van PSG dan 2-1 onderuit op Vitesse! :teach:
Of 6-1 tegen Gent.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door IsO »

Artikel over de context van onze recente CL-prestaties in S/VM:
[spoiler]
Het succes van Club Brugge: talent, ervaring, kracht en... covid
29/09/21 om 12:40
Bijgewerkt om 12:51
Peter t'Kint
Redacteur bij Sport/Voetbalmagazine

Wat maakt dat Club Brugge plots - nou ja, ook niet zo plots - zijn voet kan zetten naast andere ploegen in de Champions League? Een samenloop van factoren.

Lionel Messi die in de slotfase van het duel tegen Manchester City als werkmier achter de Parijse muur ging liggen bij een vrije trap, was dat het beeld van de avond?

Of was het beeld van de avond de krul van Sébastien Thill, in de bovenhoek voorbij Thibaut Courtois? Winst van Sheriff Tiraspol, zes op zes bij het debuut in de Champions League. Sport/Voetbalmagazine was recent live bij het eerste duel van de Moldaviërs, hun sprookje gaat door.

Of was het beeld van de avond de goal van Hans Vanaken, en later die van Mats Rits, goed voor 1-2-winst bij RB Leipzig? Alweer sterk werk van Club in een uitwedstrijd in de Champions League. Eerder ook al in Madrid, in Parijs, een bal op de lat bij Lazio vorig seizoen én de uitzege eerder in Sint-Petersburg. Het kreeg in Leipzig een vervolg: Club trippelt gestaag hoger en hoger in de hiërarchie.

Ook Ajax won, alweer. Eerder ook Young Boys uit Bern. De kleintjes roeren zich.

Zou corona er iets mee vandoen hebben? De pandemie heeft anderhalf jaar zwaar ingehakt op de budgetten van de topclubs. Is er een tijdelijke nivellering, zodat wat minder zwaar getroffen clubs (minder dure contracten te honoreren) mee kunnen spelen met meer succes?

Een en ander moet nog worden bevestigd, tenslotte is de groepsfase pas aan speeldag 2 toe. Als straks de velden weer wat zwaarder worden en blessures de diepte van een kern testen, kan het weer helemaal anders zijn. Balans begin december.

Ervaring, kracht en snelheid

Feit is dat de Belgische landskampioen stilaan de vruchten begint te plukken van een sterk ontwikkelde wetenschappelijke aanpak, aangestuurd door een goeie visie op de lange termijn. Bart Verhaeghe, Vincent Mannaert en achter hen een dynamisch team hebben zich teruggeplooid op hun ploeg en maken die, elk jaar opnieuw, weer een beetje sterker. Meer kracht - Nsoki, Wesley, de ontwikkeling van het lichaam van De Ketelaere, Vanaken ook, Rits, Balanta, Mata... - en steeds onverzettelijker.

Meer coachend vermogen ook. Daarin valt de komst van Jack Hendry niet te onderschatten. En er is meer talent. Alleen moet Kamal Sowah nog de stappen zetten die Noa Lang vorig seizoen ook moest maken.

Sowah, de duurste zomertransfer in België, herpakte zich na een moeilijke start tegen PSG, maar had het zwaarder tegen nooit aflatende Duitsers. Zeker toen na de rust een échte linksachter op het veld kwam, daar had Marsh toch zijn prioriteiten even verkeerd.

Maar Sowah, geen echte rechterflankspeler overigens, kan straks tegen City, dat veel balbezit zal krijgen op Jan Breydel, ongetwijfeld in de omschakeling weer veel moois laten zien. Want snel en lichtvoetig is hij wel.

Talent en kracht is er, mentaliteit ook. De concentratiezwakte die Nsoki tegen OHL en eerder ook al in 1A zwaar parten speelde, toont de Fransman op een hoger niveau niet. Niet tegen PSG en evenmin tegen Leipzig.

Maar er is ook steeds meer ervaring. De domme rode kaarten - Vormer op Real, Diatta en Mata op Galatasaray, Sobol bij Lazio, en, weliswaar na overwinteren in de Europa League, Deli versus Manchester United - blijven dit keer uit. Club 'beheerst' het wedstrijdverloop rustiger, het pakt minder gele kaarten. De ervaring krikt het niveau duidelijk omhoog, ook bij Sobol die toen het moeilijker ging, werd gewisseld voor Ricca gisteren. Clement deed dat sneller dan in Rome, ook de coach leert.

Club kan beter leiden, in Leipzig voor de rust, en lijden, na de rust, dan vroeger. Compacter, homogener en 'moderner' ook. De Gegenpressung waar de Duitsers een patent op namen, vond ook in West-Vlaanderen gehoor. De manier waarop Club Brugge voor de rust kampeerde op de helft van de thuisploeg en niet bang was om met veel meters in de rug te spelen: straf.

PSG en RB Leipzig waren heel andere tegenstanders qua voetbal en twee keer stond Club goed. Trainer, staf en ploeg: ze zetten allemaal grote stappen qua tactische flexibiliteit, het werkpunt. In een zeer moeilijke groep staat het na twee speeldagen aan de leiding en is de bonus op Leipzig al vier punten. Overwinteren komt in zicht. Of het dan in de Champions League zal zijn, dat is nog zeer de vraag. PSG of City achter je houden na een reeks van zes wedstrijden, dat zou zeer straf zijn. Maar Vanaken - wat bleef die rustig aan de bal - houdt die vlam brandend.

Corona

Club profiteert van het samenhouden van de kern, met op het einde nog wat extra kwaliteit er bovenop: Wesley, als die straks nog fitter wordt, Sowah en Hendry. Zij staan op dit moment verder dan Maouassa of Otasowie, die kan worden klaargestoomd als straks Balanta een schorsing oploopt. Die is sterk, maar maakt veel overtredingen. Twee wedstrijden, twee keer geel. Onverzettelijkheid kost kaarten.

Dat kunnen profiteren van continuïteit, door Lang en De Ketelaere recent en Mata, Vanaken, Mignolet eerder een verbeterd contract aan te bieden, is niet zomaar gegaan. Bij Odilon Kossounou (inmiddels basispion in Leverkusen) lukte het niet, maar ook Lang wilde echt wel weg, net als Mata. Dat kostte overtuigingskracht, met betere cijfers en veel overleg.

Dat Mata in Gent helemaal op de dool was, had nog te maken met het doorspoelen van de teleurstelling. Sterke prestaties daarna tonen zijn mentaliteit aan. Knop om en vol gas opnieuw, op Charleroi, tegen OHL. Idem bij Rits, die ook zijn zomer zag eindigen met veel vragen.

Club legde de transferlat zeer hoog voor de kandidaat-vertrekkers. Te hoog vonden de spelers én hun kandidaat-kopers. Blauw-zwart leed zelf ook onder corona, maar zag zich verzekerd van het startgeld in de Champions League én een kapitaalsinjectie uit de VS. Het kon dus even 'pokeren' en ambitieuze talenten paaien met centen en een mooi sportief forum.

RB Leipzig had minder geluk: sleutelspeler voorin weg, sleutelspelers achterin weg en de coach weggekocht. Het is een ploeg in transitie. Het sportieve verschil nivelleerde. Het Leipzig dat vorig seizoen voor Dortmund eindigde, een ploeg tegen wie Club twee keer te klein was, is niet meer het Leipzig van nu.

Nivelleert corona overal in Europa? Niet bij PSG, dat het duel tegen Manchester City voor 80 procent van de tijd onderging maar wel won via klasseflitsen van Hakimi helemaal in het begin en Messi quasi op het einde.

Ook niet bij City, Liverpool en andere Chelsea's. Wel elders in Europa, waar ze lange tijd met geld smeten, alsof het niet op kon, maar nu met de facturen worden geconfronteerd. Spanje is in transitie, Italië ook en ook de drie groten uit Portugal lijken het lastig te hebben.

Een zegen

Het is de pech van Club Brugge dat het uitgerekend in de groep zit met twee door de economie van een land gesteunde financiële reuzen. Maar het is ook het geluk van Club dat het de marktwaarde van die spelers in die duels omhoog kan krikken, omdat het zijn ploeg deze zomer niet zag leeggeplukt door clubs uit de tweede helft van de rangschikking in de Premier League, zoals een paar jaar geleden: Aston Villa, Brighton, dat soort teams.

Dat het straks opnieuw wordt bouwen aan een aanval - De Ketelaere en Lang zullen volgende zomer allicht verdwijnen - lijkt duidelijk. Maar de pech bij de loting kan een zegen zijn, dat de ploeg door de goeie prestaties tegen giganten straks de lat nog wat hoger kan leggen.

Aan Antwerp, KRC Genk en KAA Gent om donderdag Europees dat voorbeeld na te volgen.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Deze week mogen we dus nieuws verwachten van Zuhal Demir m.b.t. stadiondossier.
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Arnio »

Tiki Taka schreef: 04 okt 2021, 08:11 Deze week mogen we dus nieuws verwachten van Zuhal Demir m.b.t. stadiondossier.
Zie dossier nieuw stadion heb er vorige week iets in gepost ivm die datum (6/10/2021)
Sanders
Invaller
Berichten: 997
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Sanders »

Deze ochtend in Het Nieuwsblad het interview gelezen van de advocaat van Veljkovic.
Volgens HNB hebben ze via bronnen vernomen dat Club (en 4 andere clubs) geviseerd wordt.
Ik wist wel dat oa Leko indertijd uitleg moest gaan geven, maar het bleef toch lang stil rond Club in dit dossier...
Nooit leuk om zoiets te lezen.

Artikel uit Het Nieuwsblad van 5/10/2021:
[spoiler]
Spelen er volgend voetbalseizoen nog maar 13 of 14 clubs in eerste klasse? Als het van Kris Luyckx, advocaat van ex-makelaar en spijtoptant Dejan Veljkovic, afhangt wel. “Als de voetbalbond consequent is, zullen bepaalde clubs moeten degraderen”, zo dropte Luyckx gisteravond opnieuw een bom in het Belgisch voetbal. “Na alles wat ik de voorbije drie jaar zag en hoorde, heb ik geen plezier meer in voetbal kijken.”
Ludo Vandewalle en Marc Klifman
Vandaag om 03:00

Bijna drie jaar na het uitbreken van het voetbalschandaal rond Operatie Propere Handen zit het werk van spijtoptant Dejan Veljkovic (50) erop. Het federaal parket en de gewezen voetbalmakelaar hebben hun handtekening gezet onder een definitief akkoord. “De conclusie na drie jaar onderzoek is dat het systeem van zwarte commissielonen, zwarte salarissen, valse scoutingscontracten, ontduiking RSZ,... wijdvertakt was in het Belgisch voetbal”, vertelt Kris Luyckx. Hij weigert namen te noemen, maar gooit wel cijfers op tafel die doen duizelen.

Meneer Luyckx, uw cliënt heeft een akkoord met het gerecht over een verbeurdverklaring van vier miljoen euro. Moeten we dat veel vinden of niet?

“Mijn cliënt is in twee jaar 47 of 49 keer ondervraagd, meer dan 200 uur in totaal. Daarin vertelde hij dat hij bijna 40 miljoen euro door zijn handen heeft weten gaan. Dat is zwartgeld dat hij heeft uitgedeeld. Daarvan is 4 miljoen euro bij hem blijven plakken. Er zijn vijftig transfers waar iets fundamenteel verkeerd is gegaan, in totaal honderd contracten waarbij is gefraudeerd. Ik verwacht dat de rekening zal worden gepresenteerd aan 30 tot 40 mensen. Bestuursleden, trainers en misschien zelfs voetballers zitten in het dossier.”

Die vier miljoen euro heeft hij thuis niet meer liggen allicht.

“Neen. Met dat geld is onder meer vastgoed gekocht. Daarvan is al een deel in beslag genomen. Er is cash geld in beslag genomen. Bij de huiszoekingen werden ook juwelen gevonden. Die zullen nu verkocht worden. Voor alle duidelijkheid: het geld waarover ik spreek, gaat enkel om de deals waar Dejan bij betrokken was. Er zijn heel veel deals waar andere makelaars bij betrokken waren. Die dezelfde systemen hebben toegepast. Doordat hij spijtoptant was, heeft hij het dossier vooruitgeholpen. Ook de Belgische Staat is daarmee gediend. Van die 40 miljoen uitgedeelde gelden, kan de fiscus gemakkelijk 100 miljoen euro recupereren. Want op zwart geld moet je 300 procent terugbetalen.”
Advocaat Kris Luyckx.

Advocaat Kris Luyckx. — © BELGA

De bedragen zijn immens, maar u waarschuwt ook de clubs. Want als de voetbalbond consequent is, moeten volgens u bepaalde clubs degraderen?

“Bijna elke profclub bediende zich van dat systeem en deed mee aan die praktijken. Sommige maakten er zelfs hun businessmodel op. Voor sommige clubs was dat overleven. Spelers en trainers werden zo goedkoper. Dat is een vorm van concurrentievervalsing. De Belgische voetbalbond wacht op het afsluiten van dit onderzoek. Als de voetbalbond consequent is, dan gaan we volgend seizoen niet met veel ploegen in eerste klasse spelen. Het was gewoon de cultuur bij bepaalde clubs. (volgens onze informatie worden vijf clubs geviseerd door het gerecht, namelijk Lokeren, KV Mechelen, Club Brugge, Standard en Genk, red.) Of het gros van de competitie zich bezondigde? Daarom niet systematisch. Maar heel wat contracten bij clubs gingen mee in het fraudecircuit.”

Door te praten, weet Veljkovic zijn straf al: vijf jaar met uitstel, een boete van 80.000 euro en de vier miljoen verbeurdverklaring. Heeft hij schrik voor bedreigingen omdat hij als “rat geklikt” heeft?

“Die angst is er altijd. Hij is nu de verpersoonlijking van wat al die mensen straks overkomt. Maar wat mij betreft, gaan wij samen weer op de tribune zitten als Dejan Veljkovic definitief juridisch is witgewassen. Ik vind dat hij een voordeel moet krijgen om met de overheid te werken en een systeem bloot te leggen. Ik ga niet zeggen dat hij een groot bloemenboeket moet krijgen. Maar ik vind wel dat hij duidelijk zijn moreel en ethisch kompas heeft laten zien.”

Hoe kijkt u nu zelf persoonlijk naar het voetbalwereldje met alles wat u de voorbije drie jaar gezien en gehoord hebt?

“Ik ben persoonlijk erg geschrokken. In die mate zelf dat ik het spelletje dat ik zelf graag speelde, waar ik 35 jaar voor op de tribune zat en naar het buitenland reisde, dat ik daarvan afgekickt ben. Ik heb er geen plezier meer in om naar het voetbal te kijken. Ik heb nu de diepste krochten van het voetbal gezien. De basiswaarde van het spelletje is toch strijden om de eer. Maar blijkbaar is dat naïef en ondergeschikt in de voetballerij.”
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door t4nd »

Beetje bizar dit.

In heel het onderzoek wordt continu gekeken naar Van Holsbeeck, dus waarom zitten de mauven & genk hier niet tussen? Bij Club is enkel Leko ondervraagd en was er (voor zover ik me herinner) geen sprake van gesjoemel met transfers. Bij andere ploegen (Charleroi, anderlecht, Genk) ging het zelfs deels over matchfixing.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door IsO »

t4nd schreef: 05 okt 2021, 08:12 Beetje bizar dit.

In heel het onderzoek wordt continu gekeken naar Van Holsbeeck, dus waarom zitten de mauven & genk hier niet tussen? Bij Club is enkel Leko ondervraagd en was er (voor zover ik me herinner) geen sprake van gesjoemel met transfers. Bij andere ploegen (Charleroi, anderlecht, Genk) ging het zelfs deels over matchfixing.
t4nd schreef: 05 okt 2021, 08:12 Beetje bizar dit.

In heel het onderzoek wordt continu gekeken naar Van Holsbeeck, dus waarom zitten de mauven & genk hier niet tussen? Bij Club is enkel Leko ondervraagd en was er (voor zover ik me herinner) geen sprake van gesjoemel met transfers. Bij andere ploegen (Charleroi, anderlecht, Genk) ging het zelfs deels over matchfixing.
Genk en Standard staan er wel degelijk bij. Bij Vandenstock en Van Holsbeeck bijvoorbeeld wordt vnl. op de persoon gefixeerd, zonder dat voorlopig de NV RSCA as such in beeld komt. Vraag rijst waarom dat bij Club anders zou moeten zijn. Wat tot nu toe vnl. naar boven kwam met betrekking tot ons, is dat Leko geld zou opgestreken hebben voor de transfers van Tomecak, Letica en Rits, en dat hij geld zou gekregen hebben om bepaalde spelers op te stellen. Dat zijn zaken die, als ze kunnen bewezen worden, voornamelijk aan Leko ten laste kunnen worden gelegd, en Club eerder schaden dan iets anders. Gesteld dat er bij ons mensen boter op het hoofd zouden hebben, moet eerst worden gekeken wat hen precies ten laste wordt gelegd, of Club Brugge als NV ook zaken ten laste kunnen worden gelegd, en - gesteld dat dat al het geval zou zijn - of die tenlasteleggingen effectief ook sportieve implicaties zouden kunnen hebben.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door t4nd »

Blijkbaar bij Club ook iets van gesjoemel bij het ontslag van Leekens - zou via bedrijven van Veljkovic gebeurd zijn.

Maar zelfs dan snap ik niet waarom bij ons de Club gespeeld wordt & bij anderlecht niet. Van Holsbeeck heeft letterlijk met een scheidsrechter afgesproken "dat anderlecht niet zou verliezen" en die match van Genk tegen anderlecht is ook vrij duidelijk beïnvloed (ik hoop met bewijs). Dat is toch overduidelijk matchfixing... Ik wil financieel gesjoemel niet goedpraten, maar matchfixing weegt voor mij nog altijd zwaarder door dan belastingen ontduiken.
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Yago »

Van wat ik lees heeft Veljkovic dat inderdaad aangeven maar is daar (nog) onvoldoende bewijs voor, en moeilijker te vinden dan al het zwart geld traceren waar Veljkovic een hele boekhouding over had.
Plaats reactie