Nieuws Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
LaurensVS
Belofte
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 jan 2020, 15:03

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door LaurensVS »

Nakamba30 schreef: 03 jan 2022, 21:55 Waarom is het zo moeilijk om die vent eens eerst een woord te laten zeggen tegen onze spelersgroep en een match te laten ciachen in jan breydel alvorens hem af te maken...wat een hevige clubsupporters zijn dat hier toch...man man
Dat bedoel ik dus. Is het zo moeilijk om op een deftige manier een discussie te voeren?
Gebruikersavatar
Duffman
Invaller
Berichten: 803
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:05
Locatie: Het gat van Pluto

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Duffman »

Hier kunnen er nogal eens een stukje drama maken...

21,5 jaar geleden zijn we een onbekende Noor gaan wegplukken bij een grijze middenmotor in België... gelukkig bestonden dit soort internetforums nog niet of je kon waarschijnlijk hetzelfde gezeik lezen. Hij is hier 5 jaar gebleven, en won (met toen +/- de helft van het budget van dat uit Brussel en de familie Vanden Stock die toen nog hele voetbalbond in hun achterzak had steken) 2 titels, als ik het mij goed herinner evenveel bekers en zorgde voor een paar memorabele Europese avonden.

Toptrainers falen, onbekenden zorgen voor verrassingen... dat is voetbal. De nieuwe trainer is hier, hij heeft getekend, laat hem eerst een aantal wedstrijden met inzet (en dus niet na de eerste oefenmatch in Marbella) zijn job doen alvorens hem te bekritiseren. Ik zou niet weten waarom hij die kans niet verdient. Hij heeft geen paars verleden ofzo...
“Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion.”
- Michael Jordan -
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door The_One »

Iedereen Leko al vergeten?
Had nog nooit een topclub gezien als (assistent) trainer...
Ik geef het vertrouwen aan de keuze van het bestuur en de nieuwe trainer, tot zolang het tegendeel bewezen is.
Er zouden er hier eens beter wat minder hun mening vormen op wat ze op een momentopname lezen in de media of op internet, en afwachten op wat ze zelf zien met hun eigen ogen.
Alles in de media is hoe dan ook gekleurd, een mening van iemand anders!
Wait & see, toepasselijk in het voetbal, maar evengoed in het leven!
Nakamba30
Jeugdspeler
Berichten: 135
Lid geworden op: 30 sep 2020, 07:30

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Nakamba30 »

Tzijn altijd de managers hier die het een slechte keuze vinden é...aja ze zijn zo vol van zichzelf dat ze denken dat ze het beter kunnen dan mannaert...ik zeg, eerst zien en daarna geloven...volgens mij kan het geen slechte zijn als je met preud'homme, nagelsmann, ten hag en koeman hebt samengewerkt. Ons bestuur kent hem trouwens al lang want al sinds de tijd dat preud'homme bij ons trainer was werd bij hem info ingewonnen omtrent transfers
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door t4nd »

Kwestie van nog even een paar 'argumenten' te counteren :

1. Supporters van Twente hebben negatieve zaken over hem geschreven. Stel je even voor wat supporters van Monaco moeten denken als ze ons forum lezen? Clement kan er volgens sommigen niks van, doet stereotiepe wissels die geen invloed hebben en is de kleedkamer kwijt. De mening van een supporter strookt niet altijd met de werkelijkheid :-).

2. Over de Nederlandse trainers : Club heeft er 6 gehad in het verleden. De 'oudere' ken ik zelf niet, maar Houwaart kan je moeilijk een slechte trainer noemen en Koster bracht mooi voetbal - alleen was onze ploeg er toen niet klaar voor.
- De Munck (1969-1971) : 1x beker
- Canjels (1971-1973) : 1x kampioen
- De Wit (1973-1974) - maar een half seizoen tot Happel het overnam
- Grijzenhout (1979-1980) : 1x kampioen, 1x supercup
- Houwaart (1984-1989) : 1x kampioen, 2x supercup, 1x beker
- Koster (2009-2011)

3. Bij een trainer heb je nooit zekerheid (bij spelers trouwens ook niet). Om een random toptrainer als voorbeeld te nemen : Heb je de loopbaan van Guardiola al eens bekeken?
- 1 seizoen bij Barcelona B
- 4 seizoenen bij Barcelona & alles gewonnen wat mogelijk was met een topteam waarbij je eigenlijk gewoon 11 spelers op het plein kon zetten en zeggen "doe maar".
- 3 seizoenen bij Bayern & alles gewonnen in Duitsland (ook geen uitdaging met Bayern). Europees geen CL kunnen binnenhalen (wel Uefacup), wat het doel was.
- 6de seizoen bezig bij Manchester City & alles gewonnen in Engeland, maar ook hier Europees nog niks gehaald.
Ik ga niet argumenteren dat het een slechte trainer is, maar met bakken geld om spelers te kopen die je wil is het makkelijker resultaat neer te zetten dan in bijvoorbeeld een Belgische competitie. Als een Guardiola bij Club zou komen weet ik niet of hij zomaar eventjes kampioen zou kunnen worden bijvoorbeeld.

4. 'Wat hebben Nederlandse trainers al in het buitenland gedaan' (bis). Wat hebben Belgische trainers al in het buitenland gedaan? Het stond vandaag op Sporza : Clement is de 6de. Goethals & Gerets zijn succesverhalen, Jacobs & Wilmots zijn gefaald. Heylens kende ik niet, maar op basis van wat ik erover lees heeft die het niet slecht gedaan.

Conclusie : Geef die man gewoon een kans en maak op het einde van het seizoen de balans op. Sommigen willen hem nu al buiten en vinden dat hij de dubbel moet halen terwijl ze een paar posts ervoor onze hele ploeg afbreken en zeggen dat we onvoldoende kwaliteit hebben om de titel te halen. Als de spelers niet kwalitatief zijn, wat kan de trainer er dan aan veranderen?
Gebruikersavatar
Duffman
Invaller
Berichten: 803
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:05
Locatie: Het gat van Pluto

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Duffman »

t4nd schreef: 04 jan 2022, 08:51 Kwestie van nog even een paar 'argumenten' te counteren :

1. Supporters van Twente hebben negatieve zaken over hem geschreven. Stel je even voor wat supporters van Monaco moeten denken als ze ons forum lezen? Clement kan er volgens sommigen niks van, doet stereotiepe wissels die geen invloed hebben en is de kleedkamer kwijt. De mening van een supporter strookt niet altijd met de werkelijkheid :-).

2. Over de Nederlandse trainers : Club heeft er 6 gehad in het verleden. De 'oudere' ken ik zelf niet, maar Houwaart kan je moeilijk een slechte trainer noemen en Koster bracht mooi voetbal - alleen was onze ploeg er toen niet klaar voor.
- De Munck (1969-1971) : 1x beker
- Canjels (1971-1973) : 1x kampioen
- De Wit (1973-1974) - maar een half seizoen tot Happel het overnam
- Grijzenhout (1979-1980) : 1x kampioen, 1x supercup
- Houwaart (1984-1989) : 1x kampioen, 2x supercup, 1x beker
- Koster (2009-2011)

3. Bij een trainer heb je nooit zekerheid (bij spelers trouwens ook niet). Om een random toptrainer als voorbeeld te nemen : Heb je de loopbaan van Guardiola al eens bekeken?
- 1 seizoen bij Barcelona B
- 4 seizoenen bij Barcelona & alles gewonnen wat mogelijk was met een topteam waarbij je eigenlijk gewoon 11 spelers op het plein kon zetten en zeggen "doe maar".
- 3 seizoenen bij Bayern & alles gewonnen in Duitsland (ook geen uitdaging met Bayern). Europees geen CL kunnen binnenhalen (wel Uefacup), wat het doel was.
- 6de seizoen bezig bij Manchester City & alles gewonnen in Engeland, maar ook hier Europees nog niks gehaald.
Ik ga niet argumenteren dat het een slechte trainer is, maar met bakken geld om spelers te kopen die je wil is het makkelijker resultaat neer te zetten dan in bijvoorbeeld een Belgische competitie. Als een Guardiola bij Club zou komen weet ik niet of hij zomaar eventjes kampioen zou kunnen worden bijvoorbeeld.

4. 'Wat hebben Nederlandse trainers al in het buitenland gedaan' (bis). Wat hebben Belgische trainers al in het buitenland gedaan? Het stond vandaag op Sporza : Clement is de 6de. Goethals & Gerets zijn succesverhalen, Jacobs & Wilmots zijn gefaald. Heylens kende ik niet, maar op basis van wat ik erover lees heeft die het niet slecht gedaan.

Conclusie : Geef die man gewoon een kans en maak op het einde van het seizoen de balans op. Sommigen willen hem nu al buiten en vinden dat hij de dubbel moet halen terwijl ze een paar posts ervoor onze hele ploeg afbreken en zeggen dat we onvoldoende kwaliteit hebben om de titel te halen. Als de spelers niet kwalitatief zijn, wat kan de trainer er dan aan veranderen?
Wat uw puntje 4 betreft, ziet ge nu toch schromelijk ome Georges over het hoofd.
Niemand kan zo'n palmares (*) voorleggen.













* ontslagvergoedingen
Laatst gewijzigd door Duffman op 04 jan 2022, 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
“Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion.”
- Michael Jordan -
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door t4nd »

Verdorie, je hebt gelijk. Het Sporza-artikel gaat over Belgische trainers in grote competities - dat had ik er dus niet bij vermeld. I stand corrected. :bow:
Gebruikersavatar
Fanzy
Belofte
Berichten: 222
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:24

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Fanzy »

Damn, ik had er geld op kunnen wedden wie hier al direct negatief ging doen over Schreuder.
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Yago »

Laten we vooral blijven overdrijven. Ik en Laurens hebben uitgelegd waarom we twijfels hadden bij deze keuze, zonder daar dramatisch over te doen. We hebben aangegeven te hopen dat hij ons ongelijk bewijst, en staan nog steeds vol achter de club. Wat wil je dat we doen, hem opeens ophemelen gewoon omdat hij voor ons getekend heeft? We zijn geen zombies. Natuurlijk geven we hem gewoon een kans, en steunen we hem voorlopig dan ook volledig.

De enige hier die er dramatisch over heeft gedaan is de Kevin, maar wie nu nog niet weet die te negeren...
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Kevinho »

Yago schreef: 05 jan 2022, 00:39 Laten we vooral blijven overdrijven. Ik en Laurens hebben uitgelegd waarom we twijfels hadden bij deze keuze, zonder daar dramatisch over te doen. We hebben aangegeven te hopen dat hij ons ongelijk bewijst, en staan nog steeds vol achter de club. Wat wil je dat we doen, hem opeens ophemelen gewoon omdat hij voor ons getekend heeft? We zijn geen zombies. Natuurlijk geven we hem gewoon een kans, en steunen we hem voorlopig dan ook volledig.

De enige hier die er dramatisch over heeft gedaan is de Kevin, maar wie nu nog niet weet die te negeren...
Die krijgt van mij ook het voordeel van de twijfel net zoals de zomertransfers. Jammer genoeg was mijn mening over de zomertransfers juist. Vind de timing om van trainer te wisselen voor een trainer die de Belgische competitie niet eigen is onbegrijpelijk. Net zoals vorig jaar het laten gaan van Diatta onbegrijpelijk was in deze periode zonder vervanger en voor een prikje.
Ik heb alleen iets tegen Mannaert doet zijn werk niet goed en wordt daar niet voor op het matje geroepen. Hij blijft de flaters opslaan zonder repercussies
LaurensVS
Belofte
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 jan 2020, 15:03

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door LaurensVS »

Yago schreef: 05 jan 2022, 00:39 Laten we vooral blijven overdrijven. Ik en Laurens hebben uitgelegd waarom we twijfels hadden bij deze keuze, zonder daar dramatisch over te doen. We hebben aangegeven te hopen dat hij ons ongelijk bewijst, en staan nog steeds vol achter de club. Wat wil je dat we doen, hem opeens ophemelen gewoon omdat hij voor ons getekend heeft? We zijn geen zombies. Natuurlijk geven we hem gewoon een kans, en steunen we hem voorlopig dan ook volledig.

De enige hier die er dramatisch over heeft gedaan is de Kevin, maar wie nu nog niet weet die te negeren...
Haha, waanzin he.
Elke keuze moet hier met hosanna bezongen worden of je staat niet achter Club.
Een kritische, onderbouwde mening? Pek en veren!
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door t4nd »

LaurensVS schreef: 05 jan 2022, 09:39 Haha, waanzin he.
Elke keuze moet hier met hosanna bezongen worden of je staat niet achter Club.
Een kritische, onderbouwde mening? Pek en veren!
Hmm, nu overdrijf je in de andere richting :teach:

Kritisch en onderbouwd mag perfect, als je mijn posts leest zie je dat ik gewoon tegenargumenten geef over jouw kritische argumenten. Reacties van supporters op een forum vind ik persoonlijk nu eenmaal niet zo representatief - zie ook de reacties van sommige supporters op dit forum. 't Lijkt me normaal dat je kritisch bent en wil zien wat er gebeurt, zolang je niet direct begint te roepen dat alles al slecht is voor er iets gebeurd is. Sommigen kunnen nu al de zomertransfers van 2022 afkeuren...
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Kevinho »

t4nd schreef: 05 jan 2022, 11:40
LaurensVS schreef: 05 jan 2022, 09:39 Haha, waanzin he.
Elke keuze moet hier met hosanna bezongen worden of je staat niet achter Club.
Een kritische, onderbouwde mening? Pek en veren!
Hmm, nu overdrijf je in de andere richting :teach:

Kritisch en onderbouwd mag perfect, als je mijn posts leest zie je dat ik gewoon tegenargumenten geef over jouw kritische argumenten. Reacties van supporters op een forum vind ik persoonlijk nu eenmaal niet zo representatief - zie ook de reacties van sommige supporters op dit forum. 't Lijkt me normaal dat je kritisch bent en wil zien wat er gebeurt, zolang je niet direct begint te roepen dat alles al slecht is voor er iets gebeurd is. Sommigen kunnen nu al de zomertransfers van 2022 afkeuren...
Nee echt niet hoor . Maar de wintertransfers van 2022 hopelijk binnenkort wel 🤓🤭
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Kevinho »

0-0 tegen een Duitse tweedeklasser => interview met Mechele : de coach wil dat we trager / geduldiger opbouwen en minder snel diep spelen. 🤣🤣🤣🤣🤣
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5319
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Kevinho schreef: 05 jan 2022, 17:25 0-0 tegen een Duitse tweedeklasser => interview met Mechele : de coach wil dat we trager / geduldiger opbouwen en minder snel diep spelen. 🤣🤣🤣🤣🤣
WTF ?! Dit snap ik toch écht niet.
Plaats reactie