Nieuws Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door t4nd »

Mata geschorst, Buchanan weg voor interlands & Lang positief. 'k ben benieuwd wie er morgen in de ploeg gaat staan :-).
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door IsO »

t4nd schreef: 29 jan 2022, 17:45 Mata geschorst, Buchanan weg voor interlands & Lang positief. 'k ben benieuwd wie er morgen in de ploeg gaat staan :-).
Ben ook wel benieuwd. Ik denk dat Rits er sowieso terug in komt. Rechterflank is de moeilijkste. Izquierdo is denk ik de enige rechtsvoetige optie daar, met Sowah, Charles of Sandra als linksvoetige opties.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door t4nd »

Op links denk ik eerder Sobol, zodat Charles in de spits kan blijven.
CRS006
Tester
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 mar 2018, 08:30

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door CRS006 »

Nu een VEEL te lang bericht maar toch…

Ik vind de reacties van sommige fans echt onterecht. Is het op dit moment niet goed genoeg ? Dat zeker !!! Mijn ogen doen iedere week pijn van het geleverde spel en dat al sinds de playoffs van vorig seizoen.

Maar dat sommige het verval enkel steken op het bestuur en de scouting vind ik totaal ongepast. Ieder bestuur en iedere scouting maakt fouten maar imo ligt het verval van dit moment voor 80 % bij één persoon.

Waarom heb ik het gevoel dat de meeste aankopen van deze zomer ofwel nog niet de kans hebben gekregen zich te bewijzen ofwel volledig verkeerd werden gebruikt door Clement.

Ik blijf er van overtuigd dat we echt enkele topspelers hebben aangekocht deze zomer maar dat ofwel het vertrouwen totaal weg is of ze verkeerd gebruikt werden/worden.

Ik ga nu misschien iets zeggen die enorm veel tegenkanting zal/kan krijgen en heb dit waarschijnlijk al eens laten vallen maar dit verval is de schuld van Clement !

Clement is imo echt geen topcoach. Heeft gewoon het geluk gehad de afgelopen jaren ( 3 titels) steevast over de sterkste kern van de competitie te beschikken om dan nog met de hakken over de sloot of met “geluk” ( stopzetting competitie) kampioen te spelen.

In wedstrijden tegen ploegen met tactisch sterkere coaches delven we iedere keer het onderspit of winnen we door flitsen van lang, Charles of Hans.

Een match kan altijd eens verloren gaan, kijk maar naar het sterkste Barca of Real. Die lieten af en toe ook punten liggen maar gingen nooit af als een gieter zoals wij tegen een zelf niet zo sterk Gent.

Het probleem onder Clement was dat er na 2 maal kampioen te spelen er gemakzucht in de ploeg is geslopen en er werd uitgegaan dat ze alles wel kapot zouden spelen. Dit is jammer genoeg iets menselijks maar dan heb je aan een coach zoals Clement niets meer.

Een topcoach zou ook nooit toegelaten hebben dat een ploeg zo wordt afgestraft als die match in Gent.

Ook zou een topcoach niet in paniek raken en plots alles overboord gooien om iets nieuws te proberen met spelers die maar 2 trainingen op die positie hebben getraind in de hoop toch nog te stunten in de CL.

Clement Heeft het bij zijn afgelopen 3 ploegen steeds moeten “waarmaken” door het motiveren van zijn spelers en dat werkt meestal het eerste seizoen en al zeker als je beschikt over de beste kern van het land.

Maar zoals ik hierboven reeds zei werkte de manier van Clement niet meer door de reeds behaalde successen, het nieuwe is er af en de gemakzucht was reeds vorig jaar al in de ploeg geslopen.

Als je dan om je eigen falen te verbergen de ploeg slachtoffert zoals tegen Gent of ruzie maakt met je bestuur, kapitein en andere sterkhouders dan kan je toch niet verwachten dat dit goed afloopt.

Ook vind ik dat de omschrijving/ benaming dat hij een coach is die jongere spelers lanceert totaal uit de lucht gegrepen is. Enige voorbeelden die er gegeven kunnen worden is Odillon en Charles. En dan spreken we over 2 talenten die in iedere ploeg in België wel gingen doorbreken.

Ik vind zelf persoonlijk dat hij talenten/jonge spelers meer kapot maakt dan dat hij ze lanceert. Kijk naar bv een Okereke, Openda, Sowah, mbamba ,perez,Otasowie, …

En dan zwijgen we nog over de andere spelers die door Clement plots op de achtergrond terecht kwamen zoals een Dost, riccca, vormer, mitrovic en de vele vertrekkers.

Nu niet iedereen kan spelen en in sommige gevallen voldoen ook enkele spelers niet, maar in de meeste gevallen is het puur doordat ze ofwel de kansen niet kregen of omdat ze totaal niet juist gebruikt werden.

Op een gegeven moment is het dan ook op bij deze spelers en kan het gwn bij de club in kwestie niet meer goed komen ook al is er plots een trainerswissel.

Ik vind persoonlijk Brugge met een mindere ploeg veel beter spelen onder Leko. Leko was dan ook tactisch veel sterker dan Clement en er zat echt meer een systeem met meerdere looplijnen in.

Clement had maar 1 systeem met 1 looplijn (via de flanken achterlijn bereiken en dan richting penaltystip passen) voor de rest moest het steeds van flitsen komen. We waren dus veel te voorspelbaar geworden.

Ik ga niet iedere speler analyseren maar ga toch even de zomeraankopen die door velen als een flop worden aanzien onder de loep nemen.

Sowah:

werd Idd voor 2 a 3 miljoen te veel aangekocht, maar is een jonge speler die voor enorm veel diepgang kan zorgen en bij OHL ongeziene prestaties/statistieken kon voorleggen die toppers in de PL niet haalden.

Dan lijkt het me redelijk dat een topploeg van de jpl interesse heeft. Wij waren gwn de enige die hem konden betalen of anderlecht, Gent of Genk gingen ook wel een poging gewaagd hebben.

Nu Sowah werd onder Clement gwn totaal verkeerd gebruikt en heeft nooit de kans gekregen om op zijn sterkste positie te spelen. Als je dan wat mindere matchen speelt op een positie die je niet gewend bent en plots uit de ploeg valt kruipt dit in de kleren.

Speel die jongen centraal uit en geef hem kansen in plaats van een invalbeurt van 10 min. En die jongen kan er zeker weer bovenop komen.

N’soki:

Ok de afgelopen weken veel geblunder maar wie niet kan zien dat die jongen kan voetballen is gewoonweg blind.

Heeft al positieve dingen laten zien die 99% van de verdedigers in België niet kunnen. Dribbelt soms 3 man en ik ken maar 1 verdediger in België die dit ook zou kunnen en hij speelt op de RB bij ons.

Als je hem ziet spelen zie je ook dat er een constante drang naar voren is. Dit zowel in zijn lopen als passing. Wrm hem niet op de LB of cvm zetten ?

Liefst op de LB want heeft de snelheid en techniek + op lb en cvm worden de foutjes die hij nu maakt minder rap afgestraft.

Cvm is mss niet zijn natuurlijke positie maar de trainer wil een 6 die kan voetballen waardoor hij nu steevast voor vormer kiest, maar imo komt vormer te kort voor alles nog te belopen en verliest ook veel te veel duels.

Vergeet niet dat odillon in het begin ook constant verkeerd instapte of inschattingsfouten maakte. Is nu wel weg voor 30 mil.. N’soki staat volgens mij al verder in zijn positiespel en heeft veel meer techniek.

Ook cv moet gewoon lukken maar dan denk ik eerder dat het gwn met 2 cv’s moet zijn zoals in de CL en niet in een 3-5-2.

Hendry:

Is gewoonweg een versterking ( betere en snellere versie van Brandon maar heeft ook al enkele mindere matchen achter de rug omdat hij in een wankele verdediging staat en alle fouten van mechele en/of N’Soki moet oplossen.

Otasowie:

Ik heb in België nog nooit zo’n afgetraind monster zien rondlopen. Was in de fysiek zwaarste competitie van de wereld op zo’n jonge leeftijd vaste invaller van dendoncker ( toch ook geen prutser). Het was hij die niet wou bijtekenen bij zijn ploeg omdat hij aan spelen wou toekomen. De ploeg wou maar al te grg hem houden of voor veel meer verkopen. Werd omschreven als een type pogba (lange krachtpatser met veel techniek)

Als je hem een beetje volgt is het denk het wel het typetje die grg belangrijk is en alles in de pers over hemzelf gaat lezen… typisch voor amerikanen trouwens.

Dan denk ik dat je als jonge speler mentaal zeer sterk in je schoenen moet staan als je van de PL als aanstormend talent een stap terug zet om te kunnen spelen maar dan plots 0 kansen krijgt, mag opdraven bij club next en u coach openlijk in de media zegt dat je fysiek niet in orde bent terwijl je voor zo’n lichaam te hebben dagelijks uren in de gym moet zitten.

Er zijn wss nog andere zaken die meespelen waardoor het nog niet lukken wil want Otasowie mocht plots voor persoonlijke redenen even naar huis.

Ik verwacht nog steeds heel veel van deze jongen want heb hem al enkel keren bezig gezien ( voor hij in Brugge speelde) en kan echt mocht hij willen en de kansen krijgt alles kapot spelen in België.

Kan echt vergeleken worden met wijlen junior malanda. Was een beest met goede voetjes en speelde ook alles kapot.

Nu moet ik wel zeggen dat ik vrees dat het al einde verhaal gaat zijn bij Brugge want in de recente oefenmatchen had ik het gevoel dat hij echt geen zin had. Het viel echt op dat hij een speler is die wat kan maar dat hij zich echt niet amuseert en tegen zijn zin op het veld rondloopt. Meestal loopt dit dan niet goed af maar ik hoopt op het tegenovergestelde.

Persyn:

Deed het niet slecht in zijn eerste matchen en iedereen kon zien dat het een speler is die enorm snel is en een gehele match de lijn kan afgaan.

Jammer genoeg volgt dan die blessure en kreeg vervolgens geen kansen meer. Vind het ergens spijtig dat hij. Uitgeleend wordt want door het vertrek van VDB hebben we nu geen enkele vervanger meer voor Mata.

Nu mss willen ze hem nog enkele matchen steeds zien spelen om hem toch nog te kunnen beoordelen om hem al dan niet te kopen.

Had in Italië al een goede reputatie en kan imo met tijd echt over vaste RB worden indien hij de kansen krijgt.

Faitout:

Was gewoon een berekende gok. Kende ik totaal niet maar was een speler met een marktwaarde van 9 mil. en stond op het punt geselecteerd te worden voor Frankrijk maar raakte zwaar geblesseerd. Sinds zijn blessure blijkbaar nog een schim van zichzelf. Heeft imo ook wel niet genoeg kansen gekregen maar er zal wss nog meer aan de hand zijn wrm ze beslissen dat hij alweer weg mag.

Providence:

Kan nog niets over gezegd worden …

Nusa:

Talent voor de toekomst en heeft al enkele mooie dingen laten zien.

Izzy:

Was een goedkope overeenkomst om izzy er weer bovenop te krijgen en hem in een vertrouwde omgeving terug fit te krijgen en mocht het lukken kan dit nog steeds positief zijn voor Brugge. Financieel of sportief…

Wesley:

Hetzelfde verhaal als met izzy maar had blijkbaar het geduld niet zoals izzy en maakte het wat te bont.

Was trouwens ook te veel van het goede om zowel een Wesley als een Dost te hebben en al zeker als je dan met Charles die eig. Geen spits is te spelen.

Nog altijd niet te vergeten dat Dost een grote naam is en Wesley eigenlijk een hele goeie spits is indien fit. Wil ik maar zeggen dat te veel van het goede ook niet bevorderlijk is voor de sfeer binnen het team.

Nu ik denk dat dit onze zomeraanwinsten waren.

Vervolgens heb je onze winteraankopen…

Buchanan:

Echt groot talent maar zal hopelijk ook niet constant verkeerd uitgespeeld worden.

Skov olsen:

Idd geen succes in Italië ( bij een middenmoter dan nog) och zo erg …

Heeft nog geen seconde voor ons gespeeld en is al afgeschreven door sommige.

Zoals enkele al hebben gezegd kan het niet slagen binnen een club/competitie aan verschillende factoren liggen.

Die jongen speelt op dit moment alles kapot bij de nationale ploeg dus zal wel iets kunnen zeker.

Er zijn genoeg voorbeelden van spelers die bij mindere ploegen “ falen of niet goed gng zijn ” en bij ons dan de pannen van het dak spelen. Zie vormer bv …

Ook zijn er voorbeelden van spelers die bij ons door de mand vallen maar dan bij andere teams de pannen van het dak spelen. Zelfs een mooi vb van een vrij recente “ flop” is Sofian amrabat …

Ik wil maar zeggen dat er meer factoren zijn dat alleen de kwaliteit van de speler zelf of hij al dan niet slaagt bij een ploeg. In eerste instantie moet het van de speler zelf komen maar soms ligt de schuld van falen zelfs volledig ergens anders.

Nu ik vind persoonlijk dat er iets kapot is binnen de ploeg en ik denk dat Clement daar toch ook een grote aandeel in gespeeld heeft.

Een mooi voorbeeld die dit aantoonde vond ik het interview van Charles, Lang en Hans over het gala van de gouden schoen.

De antwoorden op bv de vraag wie Clement het meeste ging missen lieten imo duidelijk verstaan dat het vertrek welgekomen was en dat er geen enkele speler hem gaat missen.

Met iets kapot bedoel ik dat er nog weinig sprake is van een team, maar dat het gwn 11 spelers zijn die enkel voor zichzelf spelen.

Clement had ook gewoon in het begin van het seizoen moeten eerlijk zijn tegen spelers als vormer en Brandon. Dat indien Brugge naar een hoger niveau wou gaan er op zich geen basisplaats meer voor hen was weggelegd.

Dan konden ze beiden zelf kiezen of ze willen blijven of door de grote poort vertrekken en nog een mooie transfer maken.

Nu heb ik het gevoel als we geen kampioen spelen er toch zeker 1 van de 2 zal vertrekken en het door het missen van de titel + de ruzie/discussie vormer vs Clement het vertek minder mooi zal maken. Mss zelfs met een zure nasmaak als gevolg.

Er is veel commentaar op Dost maar Dost is voor zijn type gwn een topspits maar werd door Clement volledig verkeerd gebruikt. Dost moet je uitspelen met een snelle spits naast hem ( Openda …) Charles of lang kan ook nog maar het belangrijkste is dat hij aanvoer kreeg van de flanken.

Wat deed Clement hij zet zijn flankspelers tegen hun voet op de flanken waardoor er 0 voorzetten tot bij Dost toekwamen.

Je moet speler naargelang de spelers op het veld en dat deed Clement niet. Ik zie Dost nu ook niet zo graag bezig maar hij heeft wel niet veel kansen nodig om te scoren. Maar hij moet wel de aanvoer krijgen die onder Clement een dikke 0 was.

De reactie van Openda vind ik ook veelzeggend.

Het is makkelijker natrappen als het goed gaat bij je andere ploeg en veel scoren in Nederland wil nu ook niet automatisch zeggen dat je een topper bent maar heeft onder Clement nooit geen kansen gehad.

Een rappe spits zoals Openda zou nochtans beter gepast hebben dan een spits als dost of Wesley. Er werden bijna geen voorzetten gegeven maar er werd vooral laag over de grond gevoetbald.

Dan heb je geen bomen van spitsen als dost en Wesley nodig. Maar een rappe vinnige spits die kan meevoetballen op de kleine ruimte en Indien nodig rap diep kan gaan op een pas van Charles, lang of Hans.

Ideale spits daarvoor = type Openda 😑.

Dus ofwel gebruik je Dost maar speel je op een manier dat hij tot zijn recht komt ofwel doe je hem beter van de hand.

Net zoals imo Ricca en mitrovic enorm slecht behandeld werden door Clement.

Met alle respect voor Mechelen maar komt imo te kort voor een topploeg als titularis. Is top in het tackelen maar is o zo traag en is imo de oorzaak van de meeste tegendoelpunten. Zit er wel altijd voor iets tussen… te traag reageren, gwn overlopen worden of een slechte pas in de voeten van de tegenstander …

Een Ricca die eig. Nooit slecht speelt en altijd wel zijn match speelt + Rapper en vinniger is of Brandon kreeg dan plots geen kansen meer.

Hetzelfde voor mitrovic. Buiten het feit dat hij o zo rap gekwetst is en imo nu ook geen titularis is voor een topploeg heeft hij eig. Nooit echt zo teleurgesteld in vergelijking met Brandon.

Nu het is niet onder ideale omstandigheden maar ik hoop dat schreuder het team toch weer op de rails krijgt ( vrees wel dat het niet gaat lukken) en dat door Clement afgeschreven spelers toch nog kansen krijgen.

Nu blij voor club en Clement dat hij uiteindelijk weg is. Het was dan ook gwn op tss de spelers en hem. Zal in Monaco wss een veelvoud verdienen van bij Brugge en Monaco is in se een grotere club met een sterkere kern en meer middelen.

Dit gezegd zijnde zie ik hem daar totaal niet slagen en ik zie hem volgend seizoen zelfs niet halen.

Zoals ik al zei komt tactisch gwn te kort om echt bij een topploeg coach te kunnen zijn.

Ik schat trainers als Leko, kompany, blessin, Hein en mazzu hoger in dan Clement.

De motiverende aanpak die bij Genk en Brugge in het eerste jaar werkte zal bij een spelerskern van het niveau Monaco niet werken.

En als je ziet dat een coach die eenmaal verliest in 10+ matchen ontslagen wordt dan vrees ik dat het sprookje van Clement niet lang zal duren.

Het wekelijkse excuus van we zijn fysiek nog niet top zal niet blijven pakken.

Neen een gemiste kans om in het begin van dit seizoen al een andere coach te halen, had liever een blessin ( tactisch sterke coach) zien komen die een hele voorbereiding met een ploeg kon werken.

Nu aan Schreuder om mij mijn ongelijk te bewijzen maar ik vrees dat hij Vormer, Mechele en Dost tot het oneindige gaat blijven gebruiken en spelers als buchanan, lang en Sowah zal misbruiken door vast te houden aan die 3-5-2.
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Yago »

jezus wat een onzin
CRS006
Tester
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 mar 2018, 08:30

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door CRS006 »

Yago schreef: 29 jan 2022, 22:09 jezus wat een onzin
Bedankt voor uw bijdrage. 🤣🙃

Gewoon schrijven wat een onzin maar niets van tegenargumenten …

Neen Clement had bij Genk niet het sterkste elftal (malinovski, trossard, pozuelo, …) en won de titel nipt omdat Genk in de playoffs enkele goedkope penalty’s kreeg en wij dan overduidelijk penalty’s niet kregen waardoor we ( ook aan onszelf te danken) net naast de titel grijpen.

Dan heb je het corona-seizoen waar we mogen blij zijn dat ze de competitie stop zetten want ons spelniveau was achter nieuwjaar van het niveau van in de playoffs van vorig seizoen ( niet goed gng om kampioen te spelen)

En dan heb je vorig seizoen waar je met een ongeziene voorsprong de playoffs in gaat maar dat Genk nog op gelijke hoogte komt en je kampioen bent door dat halve puntje …

Dat zijn de drie prijzen van Clement.

Er was totaal geen ruzie binnen de club. Er was niets aan de hand tss het bestuur en Clement… niets aan de hand tss vormer, dost en Clement … neen alles was dik in orde 😎

En neen Clement gebruikte de spelers steeds op hun vertrouwde posities en liet zijn ploeg steeds op de juiste manier hun spits aanspelen. Ik herinner mij nog een match dat dost geen enkele voorzet kreeg. Werd gewisseld en Charles kwam in de spits te staan en Clement stuurde bij door de flanken steeds voorzetten te laten geven 🥸.

Charles kreeg op die 20 minuten meer voorzetten dan dat dost in 5 matchen had gekregen.

Neen uw veelzeggend bericht ontkracht op een zeer onderbouwde manier mijn mening …
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Kevinho »

CRS006 schreef: 29 jan 2022, 22:30
Yago schreef: 29 jan 2022, 22:09 jezus wat een onzin
Bedankt voor uw bijdrage. 🤣🙃

Gewoon schrijven wat een onzin maar niets van tegenargumenten …
Neen Clement had bij Genk niet het sterkste elftal (malinovski, trossard, pozuelo, …) en won de titel nipt omdat Genk in de playoffs enkele goedkope penalty’s kreeg en wij dan overduidelijk penalty’s niet kregen waardoor we ( ook aan onszelf te danken) net naast de titel grijpen.

Dan heb je het corona-seizoen waar we mogen blij zijn dat ze de competitie stop zetten want ons spelniveau was achter nieuwjaar van het niveau van in de playoffs van vorig seizoen ( niet goed gng om kampioen te spelen)

En dan heb je vorig seizoen waar je met een ongeziene voorsprong de playoffs in gaat maar dat Genk nog op gelijke hoogte komt en je kampioen bent door dat halve puntje …

Dat zijn de drie prijzen van Clement.

Er was totaal geen ruzie binnen de club. Er was niets aan de hand tss het bestuur en Clement… niets aan de hand tss vormer, dost en Clement … neen alles was dik in orde 😎

En neen Clement gebruikte de spelers steeds op hun vertrouwde posities en liet zijn ploeg steeds op de juiste manier hun spits aanspelen. Ik herinner mij nog een match dat dost geen enkele voorzet kreeg. Werd gewisseld en Charles kwam in de spits te staan en Clement stuurde bij door de flanken steeds voorzetten te laten geven 🥸.

Charles kreeg op die 20 minuten meer voorzetten dan dat dost in 5 matchen had gekregen.

Neen uw veelzeggend bericht ontkracht op een zeer onderbouwde manier mijn mening …
Absoluut de fout van Clement niet . Absolute topcoach. 3 keer kampioen na mekaar . Is dat al ooit gebeurd door dezelfde trainer in 2 verschillende clubs en na mekaar ?
2 jaar na mekaar niks deftigs bijgekregen qua transfers terwijl dat iedereen die zelf gevoetbald heeft weet dat als je kampioen gespeeld hebt dat de concurrentie in de kern serieus moet aangewakkerd worden.
En qua jeugd lig ik niet wakker van . Ze moeten maar beter zijn op training en hun plaats in de basis afdwingen.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door t4nd »

Kevinho schreef: 29 jan 2022, 23:35 Absoluut de fout van Clement niet . Absolute topcoach. 3 keer kampioen na mekaar . Is dat al ooit gebeurd door dezelfde trainer in 2 verschillende clubs en na mekaar ?
2 jaar na mekaar niks deftigs bijgekregen qua transfers terwijl dat iedereen die zelf gevoetbald heeft weet dat als je kampioen gespeeld hebt dat de concurrentie in de kern serieus moet aangewakkerd worden.
En qua jeugd lig ik niet wakker van . Ze moeten maar beter zijn op training en hun plaats in de basis afdwingen.
Ik ga me niet moeien in de Clement-discussie, maar ik wil toch wel 1 argument zwaar ontkrachten. Even de statistieken opgezocht over het hele seizoen (beker, Europees, competitie samen)

Racing Genk '18-'19
- Ndongola : 43 matchen gespeeld (6 doelpunten / 8 assists)
- Paintsil : 37 matchen gespeeld (5 doelpunten / 3 assists)
- Gano : 30 matchen gespeeld (6 doelpunten / 2 assists)
- Lucumi : 27 matchen gespeeld (1 assist)
- Ito : 14 matchen gespeeld (3 doelpunten / 2 assists)
- Piotrowski : 13 matchen gespeeld (1 doelpunt / 3 assists)
- De Norre : 13 matchen gespeeld
- Fiolic : 8 matchen gespeeld
- Borges : 1 match gespeeld
- Screciu : niet in wedstrijdselectie
- Brabec : niet in wedstrijdselectie

Club Brugge '19-'20
- Mignolet : 44 matchen gespeeld
- Deli : 43 matchen gespeeld (3 doelpunten / 1 assist)
- Sobol : 37 matchen gespeeld (4 assists)
- Okereke : 35 matchen gespeeld (11 doelpunten / 2 assists)
- Tau : 30 matchen gespeeld (4 doelpunten / 8 assists)
- Balanta : 27 matchen gespeeld (3 doelpunten / 1 assist)
- Ricca : 15 matchen gespeeld (2 doelpunten)
- Kossounou : 12 matchen gespeeld
- Diagne : 9 matchen gespeeld (4 doelpunten)
- Krmencik : 8 matchen gespeeld (7 doelpunten)
- Badji : 1 match gespeeld
- Sagna : 3x in wedstrijdselectie

Club Brugge '20-'21
- Lang : 37 matchen gespeeld (17 doelpunten / 11 assists)
- Dost : 22 matchen gespeeld (10 doelpunten / 3 assists)
- Denswil : 15 matchen gespeeld
- Chong : 13 matchen gespeeld (1 doelpunt / 5 assists)
- Dirar : 5 matchen gespeeld

Als je dan vergelijkt (directe impact reken ik meer dan de helft van de matchen gespeeld):
- Genk '18-'19 : 4 v/d 11 transfers met directe impact op het team
- Club '19-'20 : 5 v/d 12 transfers met directe impact op het team
- Club '20-'21 : 2 v/d 5 transfers met directe impact op het team

Bij elk seizoen dat hij kampioen speelde waren er dus serieus wat deftige spelers bijgekomen. Je ziet ook dat Club in die 2 seizoenen betere transfers gedaan heeft dan Genk in '18/'19 met bijna 50% succesvolle transfers.
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 220
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Wij stelden ook vragen bij het tactisch inzicht van Clement en de wissels die hij al dan niet uitvoerde. Nu ik Alfred bezig gezien heb, had ik meer vertrouwen in Clement...
CRS006
Tester
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 mar 2018, 08:30

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door CRS006 »

Kevinho schreef: 29 jan 2022, 23:35
CRS006 schreef: 29 jan 2022, 22:30
Yago schreef: 29 jan 2022, 22:09 jezus wat een onzin
Bedankt voor uw bijdrage. 🤣🙃

Gewoon schrijven wat een onzin maar niets van tegenargumenten …
Neen Clement had bij Genk niet het sterkste elftal (malinovski, trossard, pozuelo, …) en won de titel nipt omdat Genk in de playoffs enkele goedkope penalty’s kreeg en wij dan overduidelijk penalty’s niet kregen waardoor we ( ook aan onszelf te danken) net naast de titel grijpen.

Dan heb je het corona-seizoen waar we mogen blij zijn dat ze de competitie stop zetten want ons spelniveau was achter nieuwjaar van het niveau van in de playoffs van vorig seizoen ( niet goed gng om kampioen te spelen)

En dan heb je vorig seizoen waar je met een ongeziene voorsprong de playoffs in gaat maar dat Genk nog op gelijke hoogte komt en je kampioen bent door dat halve puntje …

Dat zijn de drie prijzen van Clement.

Er was totaal geen ruzie binnen de club. Er was niets aan de hand tss het bestuur en Clement… niets aan de hand tss vormer, dost en Clement … neen alles was dik in orde 😎

En neen Clement gebruikte de spelers steeds op hun vertrouwde posities en liet zijn ploeg steeds op de juiste manier hun spits aanspelen. Ik herinner mij nog een match dat dost geen enkele voorzet kreeg. Werd gewisseld en Charles kwam in de spits te staan en Clement stuurde bij door de flanken steeds voorzetten te laten geven 🥸.

Charles kreeg op die 20 minuten meer voorzetten dan dat dost in 5 matchen had gekregen.

Neen uw veelzeggend bericht ontkracht op een zeer onderbouwde manier mijn mening …
Absoluut de fout van Clement niet . Absolute topcoach. 3 keer kampioen na mekaar . Is dat al ooit gebeurd door dezelfde trainer in 2 verschillende clubs en na mekaar ?
2 jaar na mekaar niks deftigs bijgekregen qua transfers terwijl dat iedereen die zelf gevoetbald heeft weet dat als je kampioen gespeeld hebt dat de concurrentie in de kern serieus moet aangewakkerd worden.
En qua jeugd lig ik niet wakker van . Ze moeten maar beter zijn op training en hun plaats in de basis afdwingen.

Nu blijkbaar is de haat van u en sommige naar het bestuur zodanig groot dat Clement geen enkele schuld treft en iedere speler direct wordt afgeschreven ... ( ook al werden deze door Clement verkeer uitgespeeld of hebben ze nog niet 1 minuut voor ons gespeeld)

Clement lag in ruzie met zowel het bestuur en zijn spelers waardoor het voor alle partijen op was ...

Nu op het einde van de rit staan die 3 titels op rij achter zijn naam en lijken dit idd de stats van een topcoach.

Echter zijn meningen er ook om te verschillen en vind ik Clement verre van een topcoach. Ik blijf ervan overtuigd dat mocht Leko gebleven zijn hij ook tweemaal kampioen ging geworden zijn met mooier voetbal.

Clement speelde met Genk ( ongezien sterk middenveld voor de JPL) maar nipt kampioen en dit net voor Club. Ze hadden hiervoor trouwens een zeer goedkope penalty voor nodig en Brugge kreeg 2 loepzuivere penalty's in het slot van de playoffs niet waardoor we alsnog naast de titel grepen. Uiteindelijk vond ik over het gehele seizoen Genk de terechte kampioen maar toch was had hij met zo'n sterke kern niet zo'n groot overschot.

Ok, ongezien dat iemand 3 titels na elkaar wint ( bij 2 verschillende teams). Het is evenwel ongezien dat een coach na kampioen te worden bij zijn team het jaar er op naar de grote concurrent ( binnen de zelfde competitie) vertrekt.

Ziet dan de sleutelspelers verkocht worden en in plaats van de uitdaging aan te gaan en voor de bevestiging te gaan bij Genk loopt hij over naar de grote concurrent die nu over de sterkste kern van de competitie beschikt en die zijn kernspelers wel heeft kunnen behouden.

Nu uiteindelijk wint hij nog 2 kampioenschappen bij ons en over de gehele competitie gezien was dit steeds verdiend (net zoals bij Genk). Wel moeten we heel eerlijk zijn dat het twee titels zijn met een ietwat zure nasmaak. (corona-kampioen na stopzetten competitie en dan de playoff-ramp van vorig seizoen).

Imo is hij geen topcoach omdat een topcoach in mindere matchen en/of periodes zijn ploeg toch over de streep kan trekken door tactische aanpassingen en/of wissels. Dit deed Clement totaal niet, werd in de playoffs zelfs tactisch overklast door alle 3 zijn collega's. Brugge was te voorspelbaar en door enkelen tactische ingrepen kon Brugge aanvallend niets meer teweeg brengen.

Ga verschillende fora gaan bekijken en u zal zien dat de meeste fans clement zijn wissels steeds in vraag stelden. Uiteindelijk zorgden zijn wissels nooit voor een directe impact op de wedstrijd.

Zoals ik al zei onderscheidt een topcoach zich van een gewone coach door op te staan en het verschil te maken tijdens een mindere periode (als alles goed loopt is er meestal geen vuiltje aan de lucht). Neen Clement ontkent dat het op was tussen hem en club maar loopt dan wel in het midden van het seizoen naar een ploeg die 3e MOET spelen en waar ze zonet zijn voorganger hebben ontslaan terwijl die maar 1 match op 15 heeft verloren. (Heeft nu al 1 keer verloren en 1 keer gelijk gespeeld en zal denk ik het einde van het seizoen niet halen - Enige voordeel is dat hij een mooie ontslagpremie zal krijgen en voor volgend jaar direct een andere ploeg zal vinden)

Neen indien hij zo zeker van het feit was dat het nog niet op was en hij toch zo'n topcoach is dan blijf je toch gewoon om voor die 4 op een rij te gaan, zo het record binnen de jpl te verbreken en op een mooie manier te kunnen vertrekken. Ook al zou Brugge geen kampioen spelen zou hij toch een mooie aanbieding krijgen en zou ook op een mooie manier (door de grote poort) kunnen vertrekken.

Nu heb ik eerder het gevoel dat het een vertrek via de achterdeur is (afscheid via een video) en dit midden het seizoen + de verhalen dat het op was en dat hij in ruzie lag met bestuur en spelers.

Wel kan ik u gelijk geven op het feit dat er ieder jaar steeds 2 a 3 versterkingen nodig zijn indien je wil meedoen voor de prijzen. Dit zorgt voor een bijkomende kwaliteitsinjectie, nieuwe energie en een zoals je zegt een gezonde manier om de concurrentie wat aan te wakkeren.

Te veel transfers zoals nu hebben dan weer meestal een negatieve impact op een ploeg. Te veel spelers waardoor er rapper ongenoegen is, Cohesie en dynamiek kunnen door de te grote aanpassing verdwijnen of barsten beginnen vertonen.

Daar deelt het bestuur een bepaalde verantwoordelijkheid dat ze die transfers meer hadden moeten spreiden over de afgelopen 3 jaar.

Heb inderdaad zelf lang genoeg gevoetbald en een andere sport op vrij hoog niveau gespeeld om dit te beseffen. Maar indien u toch zo lang gevoetbald hebt dan moet u toch weten dat een coach en al zeker een topcoach inspraak krijgt op de gewenste transfers ...

Ook zou u moeten weten dat een coach bewust of zelfs onbewust ( door koppig vast te houden aan iets) een talentvolle speler kan "kapot" ( door geen kansen te geven of verkeerd te gebruiken) maken. Heb daar jammergenoeg in eigenste persoon genoeg getuige (zelfs 1 maal slachtoffer) van geweest.

Met onbewust bedoel ik spelers kansen geven op hun sterkste positie maar dan wel niet het type spel spelen waar de speler het best in uitkomt. Dan verwijs ik naar een type Dost die nog altijd van grote waarde kan zijn met een spits naast hem en/of als hij gng aanvoer krijgt van de flanken (voorzetten). En ik kan zo nog voorbeelden aanhalen ...

Met bewust bedoel ik eerder een geval Okereke. Die jongen is nog vrij jong, komt van een ander land ( ander type voetbal) en doet het de eerste matchen echt goed als diepe spits. Speelt dan een paar mindere matchen en wordt dan onmiddellijk het vertrouwen ontnomen door de coach en wordt niet meer gebruikt als diepe spits. Neen, Clement had tijdens zijn slaap plots een visioen gehad waar hem werd opgedragen Okereke om te scholen naar een flankaanvaller ...

Die jongen zijn vertrouwen werd gwn volledig ontnomen en een speler waar het vertrouwen bij weg is kan gwn niet naar behoren presteren.

Okereke krijgt nu weer plots het vertrouwen bij een andere ploeg en wordt uitgespeeld op zijn beste positie en die jongen speelt gwn een sterk seizoen op dit moment.

Er zijn bij iedere coach en bij iedere club wel van die gevallen maar jammer genoeg zijn er onder Clement wat te veel van die gevallen. Met Sowah deed hij exact hetzelfde als met Okereke en er zijn nog genoeg voorbeelden van misnoegde spelers die vonden dat ze ofwel niet goed gebruikt werden of niet de kansen kregen.

Mag ik er u ook op wijzen dat Clement de voorbije 2 jaar steeds liep te verklaren dat de kern sterk gng was en ze pas bij het vertrek van een sleutelspeler een gerichte aankoop gingen doen of indien er zich een buitenkans zou voordoen. Indien hij versterkingen wou kon hij dit zoals Schreuder toch ook openlijk vragen (deed dit ook dit seizoen trouwens) ?

Ook wil ik er u op wijzen dat de door u reeds verklaarde " flops" N'soki en Sowah gehaald zijn op vraag van Clement ... 2/3 duurste zomeraanwinsten waren dus op vraag van de coach. Wie zegt dan niet dat hij ook geen inspraak had bij de andere transfers ( maar dan gebruikt hij ze wel niet - trouwens een van de redenen wrm Clement ruzie met het bestuur had) ???

De derde duurste zomeraankoop "Hendry" kreeg direct al de stempel "paniekaankoop van het bestuur" maar blijkt nu wel een versterking te zijn. Dan vind ik dat het bestuur een goede paniekaankoop heeft gedaan ...

Clement wou Sowah vorig jaar al, maar toen werd Vincent bij het polsen gwn uitgelachen en werd hij wandelen gestuurd. Nu krijgt hij hem een jaar later wel ( 3 miljoen te veel betaald) en is het plots een miskoop...

Clement wou bij zijn overstap graag dat Mata en N'soki ook werden aangekocht van Club dus dit tootn toch ook aan dat N'soki iemand is waar Clement fan van was ...

Niet alle transfers kunnen geslaagd zijn maar om hierover een objectieve evaluatie te maken moeten deze spelers eerst de kans krijgen om hen te tonen en ten tweede als ze die kans krijgen best worden uitgespeeld op hun sterkste positie. Dan pas kan je zeggen die speler heeft de kansen gekregen maar niet gegrepen dus is de conclusie dt hij "geflopt" is.

En de ruzies tss Clement en de spelersgroep zullen de resultaten en het spelbeeld ook niet geholpen hebben. Uit alles blijkt dat de spelers hem beu waren ( interviews van spelers, interviews bestuur, uitlatingen van bepaalde spelers bij een goal of assist van vormer en/of bas, verschillende bronnen dicht bij club, ...)

Nu is hij vertrokken naar Monaco en zitten we met de vele barsten/brokken die weer moeten gelijmd worden. Hopelijk lukt dit nog dit seizoen maar ik vrees er voor. Toch blijf ik mijn ploeg door dik en dun steunen en geef ik iedere nieuwe speler alsook iedere huidige speler de kans om hen terug te bewijzen en schrijf ik hen niet zo vlug af als flop als sommie onder u maar al te graag doen (al vrees ik dat er in de zomer gekuist zal moeten worden in de kern om weer alle plooien glad te strijken).

Of dit onder Schreuder zal zijn valt ook nog te bezien maar ik vind dat hij een ondankbare taak heeft en in se een volledige voorbereiding verdient om te bewijzen of hij de ploeg terug op de rails kan krijgen.
CRS006
Tester
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 mar 2018, 08:30

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door CRS006 »

FrankFarinaII schreef: 30 jan 2022, 11:22 Wij stelden ook vragen bij het tactisch inzicht van Clement en de wissels die hij al dan niet uitvoerde. Nu ik Alfred bezig gezien heb, had ik meer vertrouwen in Clement...
Versta ik volledig.De tijd zal het uitwijzen he. Het probleem is wel dat Alfred nog niet 1 keer over zijn sterkste kern heeft kunnen beschikken (ook vandaag niet) en hij club moet overpakken midden het seizoen in een ploeg waar er van alles rommelt. Dan kan je niet van dag 1 je zin beginnen doen en van 0 starten om jou visie door te drijven...

Nee, dan moet je op veilig spelen ( omdat er resultaten moet gehaald worden) en moet je op korte tijd beslissingen nemen op basis van info van mensen zoals Hoefkens maar ook van de spelers en voornamelijk de kapitein ...

En dat is mss net wat er op dit moment ook nog fout loopt. Iedereen kon zien dat er een kamp "Holland" was die met Clement problemen had. Dost en Vormer zochten elkaar steeds nadrukkelijk op wnr 1 van de 2 had gescoord of een assist had gegeven.

Midden in een seizoen een ploeg overnemen is een van de moeilijkste dingen die er bestaan in de sportwereld en al zeker bij een ploeg waar er nog verwacht wordt dit seizoen kampioen te spelen. Bij een ploeg voor het behoud is dat minder moeilijk imo ogen omdat de bus dan kan geparkeerd worden en er puur op counter kan gespeeld worden met een alles of niet mentaliteit ( zelfs 1 punt kan dan van goudwaarde zijn).

Bij een titelkandidaat is dat anders. Het moet met mooi voetbal zijn en er moet gewonnen worden en dit onmiddellijk ...

Nu ik heb al gezegd dat ik liever een Blessin had gehad ( kent de competitie, heeft bewezen een systeem in een ploeg te krijgen en deze ploeg ook mooi voetbal te laten spelen in combinatie met resultaten). Nu alfred krijgt van mij net zoals iedere nieuwe speler de kans om zich te bewijzen en daarvoor krijgt hij ook meer dan een match of 3 de tijd voor (realistisch blijven aub - er kon niet zoals sommige blijkbaar wel deden, verwacht worden dat we onder hem na 2 weken al Ajax, Barca of Bayern-voetbal zouden zien)
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Kevinho »

t4nd schreef: 30 jan 2022, 07:06
Kevinho schreef: 29 jan 2022, 23:35 Absoluut de fout van Clement niet . Absolute topcoach. 3 keer kampioen na mekaar . Is dat al ooit gebeurd door dezelfde trainer in 2 verschillende clubs en na mekaar ?
2 jaar na mekaar niks deftigs bijgekregen qua transfers terwijl dat iedereen die zelf gevoetbald heeft weet dat als je kampioen gespeeld hebt dat de concurrentie in de kern serieus moet aangewakkerd worden.
En qua jeugd lig ik niet wakker van . Ze moeten maar beter zijn op training en hun plaats in de basis afdwingen.
Ik ga me niet moeien in de Clement-discussie, maar ik wil toch wel 1 argument zwaar ontkrachten. Even de statistieken opgezocht over het hele seizoen (beker, Europees, competitie samen)

Racing Genk '18-'19
- Ndongola : 43 matchen gespeeld (6 doelpunten / 8 assists)
- Paintsil : 37 matchen gespeeld (5 doelpunten / 3 assists)
- Gano : 30 matchen gespeeld (6 doelpunten / 2 assists)
- Lucumi : 27 matchen gespeeld (1 assist)
- Ito : 14 matchen gespeeld (3 doelpunten / 2 assists)
- Piotrowski : 13 matchen gespeeld (1 doelpunt / 3 assists)
- De Norre : 13 matchen gespeeld
- Fiolic : 8 matchen gespeeld
- Borges : 1 match gespeeld
- Screciu : niet in wedstrijdselectie
- Brabec : niet in wedstrijdselectie

Club Brugge '19-'20
- Mignolet : 44 matchen gespeeld
- Deli : 43 matchen gespeeld (3 doelpunten / 1 assist)
- Sobol : 37 matchen gespeeld (4 assists)
- Okereke : 35 matchen gespeeld (11 doelpunten / 2 assists)
- Tau : 30 matchen gespeeld (4 doelpunten / 8 assists)
- Balanta : 27 matchen gespeeld (3 doelpunten / 1 assist)
- Ricca : 15 matchen gespeeld (2 doelpunten)
- Kossounou : 12 matchen gespeeld
- Diagne : 9 matchen gespeeld (4 doelpunten)
- Krmencik : 8 matchen gespeeld (7 doelpunten)
- Badji : 1 match gespeeld
- Sagna : 3x in wedstrijdselectie

Club Brugge '20-'21
- Lang : 37 matchen gespeeld (17 doelpunten / 11 assists)
- Dost : 22 matchen gespeeld (10 doelpunten / 3 assists)
- Denswil : 15 matchen gespeeld
- Chong : 13 matchen gespeeld (1 doelpunt / 5 assists)
- Dirar : 5 matchen gespeeld

Als je dan vergelijkt (directe impact reken ik meer dan de helft van de matchen gespeeld):
- Genk '18-'19 : 4 v/d 11 transfers met directe impact op het team
- Club '19-'20 : 5 v/d 12 transfers met directe impact op het team
- Club '20-'21 : 2 v/d 5 transfers met directe impact op het team

Bij elk seizoen dat hij kampioen speelde waren er dus serieus wat deftige spelers bijgekomen. Je ziet ook dat Club in die 2 seizoenen betere transfers gedaan heeft dan Genk in '18/'19 met bijna 50% succesvolle transfers.
De laatste 2 seizoenen werd het moeilijker en moeilijker net omdat hij spelers verloor en nieuwe bijkreeg van een minder niveau . Met hem erbij en wat gerichte transfers had het kunnen lukken . Maar met deze coach zal het niet gebeuren. We gaan binnenkort nog eens 2 keer over de knie gelegd worden door kwek door ons belabberd traag veteranenvoetbal. Geen vertrouwen meer in ons sportief apparaat. Halen geen niveau meer.
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Kevinho »

FrankFarinaII schreef: 30 jan 2022, 11:22 Wij stelden ook vragen bij het tactisch inzicht van Clement en de wissels die hij al dan niet uitvoerde. Nu ik Alfred bezig gezien heb, had ik meer vertrouwen in Clement...
Die heeft inderdaad soms wat rare wissels gedaan maar als je dan ging kijken wat er nog op de bank zat kon je vaststellen dat het kiezen was tussen slecht en slechter. Als je nu kijkt naar onze bank is iedere wissel een verzwakking.
Sanders
Invaller
Berichten: 997
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Sanders »

Verwacht er nog iemand een transfer op deadline-day? Zowel inkomend als uitgaand?
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Sanders schreef: 31 jan 2022, 07:01 Verwacht er nog iemand een transfer op deadline-day? Zowel inkomend als uitgaand?
Badji zal verhuurd worden, de transfer van VDB moet nog geofficialiseerd worden, Maouassa asap slijten en misschien nog een aantal youngsters en half seizoen uitlenen. Wat inkomende transfers betreft hoop ik dat er nog een rechtsback en centrumspits bijkomen (al dan niet huren met aankoopoptie) maar ik vrees dat het niks meer wordt.
Plaats reactie