Nieuws Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Kevinho schreef: 01 feb 2022, 12:14 Gisteren was het absolute dieptepunt : wat voor brol hebben we nu weer aangetrokken.
Een Deen die niet in 3-5-2 tot zijn recht komt , een speler met een anderlecht voorliefde die kuisversleten is , een spits die op 3 jaar tijd niks laten zien heeft en al zeker geen scorend vermogen ?
Scorende spits hallo waar ? Versterking verdediging hallo ?? Top 8 waar??
Blinde Vince heeft het weer niet gezien . Best samen met Schepens den bak insteken . Dan kan hij alvast geen broltransfers meer doen
Dit soort posts vind ik eerder het absolute dieptepunt !
Echte supporter hallo waar ?
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door IsO »

vanGentmaarvoorClub schreef: 01 feb 2022, 15:14
Kevinho schreef: 01 feb 2022, 12:14 Gisteren was het absolute dieptepunt : wat voor brol hebben we nu weer aangetrokken.
Een Deen die niet in 3-5-2 tot zijn recht komt , een speler met een anderlecht voorliefde die kuisversleten is , een spits die op 3 jaar tijd niks laten zien heeft en al zeker geen scorend vermogen ?
Scorende spits hallo waar ? Versterking verdediging hallo ?? Top 8 waar??
Blinde Vince heeft het weer niet gezien . Best samen met Schepens den bak insteken . Dan kan hij alvast geen broltransfers meer doen
Dit soort posts vind ik eerder het absolute dieptepunt !
Echte supporter hallo waar ?
Dost is een scorende spits. Dat ontkennen is van de pot gerukt. Moet gewoon nog betere aanvoer krijgen. Adamyan ken ik totaal niet, dus kan er niet echt over oordelen. Zijn adelbrieven zijn niet echt uitgebreid, maar is international en heeft Bundesliga-ervaring, dus da's al iets.

Over Odoi heb ik mijn mening al gegeven in zijn topic.

Over Skov Olsen heb ik me ook al de vraag gesteld hoe hij gaat uitgespeeld worden. Flank in 3-5-2 was in Italië inderdaad niet zo'n succes, maar er zijn natuurlijk verschillende manieren om die rol in te vullen, en er zijn nog opties. Afwachten. Voor hetzelfde geld spelen we volgend jaar 4-2-3-1 of 4-3-3 en dat is hij gewend van bij Denemarken.

En wat Vince betreft: die mens heeft ongetwijfeld zijn gebreken, maar een beetje minimaal respect mag wel. Ik wil graag nog eens de forumregels in herinnering brengen, en meerbepaald het volgende punt:
[spoiler]
3.3. Meningen over Club-spelers
Dé hoofdbrok van het forum. Het is echter genoegzaam bekend dat na nederlagen de gemoederen al eens hoog kunnen oplopen. Iedereen weet dan wel dat zaken beter kunnen en in het licht van de ontgoocheling begrijpen we gefrustreerde posts. Maar er zijn grenzen. Zuiver bashen van de Club of de spelers kan niet door de beugel. Beledigen van spelers evenmin, ook al mag je gerust wijzen op het gebrek aan kwaliteiten van een bepaalde speler. Onder het beledigen van spelers wordt verstaan: "Het afbreken van een speler zonder ook maar de bedoeling te hebben een discussie over de kwaliteiten van een speler aan te gaan". Gelijkgesteld daarmee staat het vervormen van spelersnamen op een manier die de mening ventileert, schoolvoorbeeld Brolingoli of De flauw.

Dit punt zal naar analogie worden toegepast op meningen over bestuursleden van onze Club.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door t4nd »

Sorry, maar ik moest toch lachen met Brolingoli :lol:
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door IsO »

t4nd schreef: 01 feb 2022, 18:33 Sorry, maar ik moest toch lachen met Brolingoli :lol:
Denk dat Khas deze nog heeft opgesteld, can't take credit for that one :mrgreen:
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door IsO »

Artikeltje in S/VM over ons nieuw antiracismebeleid:
[spoiler]
Club Brugge zet volgende stap in strijd tegen racisme: "Niet met ons"

Club Brugge neemt een volgende stap om racisme uit het stadion te bannen. De fans zullen racistisch gedrag via een app onmiddellijk kunnen melden, waarop de stewards in actie komen. Dat meldde de West-Vlaamse eersteklasser woensdag.


'Nergens is er plaats voor racisme. Niet in de maatschappij, niet in de sport en al zeker niet bij ons', klinkt het in een communiqué. 'Als Club nemen we het voortouw in de strijd hiertegen. Sinds jaar en dag houden we sensibiliseringscampagnes om racisme uit ons stadion te bannen. Het verleden heeft uitgewezen dat die niet voldoende effect hebben. Daarom gaan we nu een stap verder.' 24.000 QR-Codes in het Jan Breydelstadion moeten het mogelijk maken om racisme te detecteren, uit te sluiten en te bestraffen. Elke fan die racistisch of discriminerend gedrag opmerkt, kan dat onmiddellijk rapporteren via de QR-code op de '#NIETMETONS sticker' of via de website 'http://nietmetons.clubbrugge.be'.

De meldingen worden direct opgevolgd door de veiligheidsdienst. Ook worden stewards ingezet die als concrete taak hebben om racistisch of discriminerend gedrag op te sporen. Die 'NMO-stewards' zijn daarvoor speciaal opgeleid en zijn herkenbaar aan hun zwarte hesjes. Bewezen feiten (bijvoorbeeld door meerdere meldingen en/of door controle van de stewards) zullen bestraft worden met een stadionverbod van minimum twee jaar. 'Racisme is een maatschappelijk probleem dat overal aanwezig is, dus ook bij ons', zegt Club. 'Een absolute minderheid van de 28.000 fans die wekelijks blauw-zwart aanmoedigen verziekt de boel voor de anderen.

Veel fans geven aan dat ze niet langer met dit gedrag willen geassocieerd worden, dat het genoeg is. Niet met ons. Als je je racistisch uitlaat, ben je geen deel van onze familie, ben je niet met ons. En we pikken het niet meer, we rapporteren het.' Dinsdag liet het parket van West-Vlaanderen nog weten dat het strafrechterlijk onderzoek naar de racistische uitlatingen aan het adres van anderlecht-trainer Vincent Kompany tijdens de wedstrijd Club Brugge-anderlecht op 19 december, zonder gevolg werd afgerond. Het bleek onmogelijk te achterhalen wie welke uitspraken deed.
Nakamba30
Jeugdspeler
Berichten: 135
Lid geworden op: 30 sep 2020, 07:30

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Nakamba30 »

Ik heb er mijn gedacht over over die QR codes. Dus als ik roep naar kompany "hey lelijkaard" of naar vanhaezebrouck roep "dikkop" dan kan er iemand die achter mij zit en mijn kop niet kan verdragen mijn code scannen en zeggen dat ik een zogezegde racist ben en riskeer ik een stadionverbod. Komaan zeg...waar zijn we mee bezig...volgens mij met boel te maken tss de eigen supporters. En dat allemaal omdat die bleitsmoel van een kompany het nodig vond in december om de brugse supporter eens door de stront te halen met zijn belachelijke zever...want zever was het é, er werd niemand vervolgt door het parket. Ondertussen is meneertje kompany naar de koning mogen gaan, is de clubsupporter overal door het slijk gehaald en is er een verklikkerssysteem ingevoerd onder de clubsupporter. Ik ben benieuwd of die vuile mauves ook zo een systeem zullen invoeren voor die die lang of vanaken uitschijten. Binnenkort moeten we op de laatste speeldag allemaal een kwartier applaudiseren en kompany zijn naam scanderen voor de match of moeten we weer naar huis. Echt zever is dit...kompany is een icoon van anderlecht en zal in brugge altijd uitgemaakt worden...net zoals dat het geval is met ceulemans, verheyen en vanaken in brussel...als je dan toch zo een grote meneer bent zoals kompany van zijn eigen vind dan moet je daar kunnen boven staan en geen leugentjes en verdachtmakingen lanceren tegenover het brugse publiek die uiteindelijk geen waar blijken te zijn...wat een triestige vent, die kompany. En in brugge zouden ze beter nadenken hoe ze hun abbonementsprijzen kunnen laten zakken ipv dwaze dingen uit te vinden die geld kosten en ieder jaar hun prijzen omhoog te doen. Trouwens hun opzet zal toch niet slagen want de wifi werkt altijd maar half in het stadion...dus weggesmeten geld om de naam van club brugge op te poetsen omdat kompany hem onterecht beklad heeft.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Genk won gisteren 3-2 tegen Gent. Club NXT dus in 1B de komende 2 seizoenen. Een grote troef wat mij betreft voor het aantrekken van nieuwe talenten en deze te laten ontwikkelen in 1B.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door IsO »

Oud nieuws ondertussen, maar ik vermeld het hier toch nog eens:
Guillian Preud'homme is de nieuwe CEO van Club NXT en Club YLA, en Koen Persoon is de nieuwe "Head of Football" bij Club NXT.

https://www.clubbrugge.be/nl/nieuws/gui ... l-club-nxt

Interessante aanstellingen vind ik. Persoons komt Smolders opvolgen, die slechts korte tijd actief was als "head of football", als opvolger van de naar Monaco vertrokken Pascal De Maesschalck.

Een eigen CEO voor Club NXT (volgend seizoen in 1B) en Club YLA is ook een interessante evolutie. Niet alleen toont dat het groeiend belang aan van onze beloften en van onze vrouwenploeg, maar bovendien kan Vince zich daardoor meer focussen op de A-kern. Ook een interessante opportuniteit voor Preud'homme junior om ervaring op te doen in dat soort functie, zonder dat meteen de druk van 1A op zijn schouders zal rusten.
Polbemol
Jeugdspeler
Berichten: 173
Lid geworden op: 09 aug 2018, 13:51
Locatie: Kampenhout

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Polbemol »

IsO schreef: 07 jun 2022, 16:07 Oud nieuws ondertussen, maar ik vermeld het hier toch nog eens:
Guillian Preud'homme is de nieuwe CEO van Club NXT en Club YLA, en Koen Persoon is de nieuwe "Head of Football" bij Club NXT.

https://www.clubbrugge.be/nl/nieuws/gui ... l-club-nxt

Interessante aanstellingen vind ik. Persoons komt Smolders opvolgen, die slechts korte tijd actief was als "head of football", als opvolger van de naar Monaco vertrokken Pascal De Maesschalck.

Een eigen CEO voor Club NXT (volgend seizoen in 1B) en Club YLA is ook een interessante evolutie. Niet alleen toont dat het groeiend belang aan van onze beloften en van onze vrouwenploeg, maar bovendien kan Vince zich daardoor meer focussen op de A-kern. Ook een interessante opportuniteit voor Preud'homme junior om ervaring op te doen in dat soort functie, zonder dat meteen de druk van 1A op zijn schouders zal rusten.
Of is het om wat druk op Mannaert te zetten... ? Als Preud'homme het goed doet, is er ooit doorgroei voor hem naar de functie van Mannaert mogelijk. Wie weet...
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Kevinho »

Niet vergeten dat het nieuw stadion ook wel wat tijd zal vergen. Daar hadden we iemand anders voor die weggegaan is …
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door IsO »

Kevinho schreef: 08 jun 2022, 12:14 Niet vergeten dat het nieuw stadion ook wel wat tijd zal vergen. Daar hadden we iemand anders voor die weggegaan is …
Over wie heb je het?
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Kevinho »

Er was een dame die aangeworven was om het nieuwe stadion te begeleiden. Dacht Kirsten of zo 🤔…niet zeker. In 2020 of 2021 is die terug weggegaan en heeft Vincent dat terug onder zijn hoede gekregen.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door IsO »

Kevinho schreef: 09 jun 2022, 09:44 Er was een dame die aangeworven was om het nieuwe stadion te begeleiden. Dacht Kirsten of zo 🤔…niet zeker. In 2020 of 2021 is die terug weggegaan en heeft Vincent dat terug onder zijn hoede gekregen.
Kirsten Willem is onze communicatieverantwoordelijke en is een man ;) Ik denk dat je Katrien Meire bedoelt? Die was inderdaad "operationeel directeur", een functie die nu niet meer lijkt te bestaan...
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Kevinho »

Inderdaad deze bedoelde ik. Vincent geeft dus dames en Club Nxt uit handen maar behoud nieuwe stadion waar een vooruitgang blijkt geboekt te zijn 🎉🎉🎉
Sanders
Invaller
Berichten: 997
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Sanders »

De kalender is bekend gemaakt.
We starten met een topper thuis tegen Genk, dan naar Eupen, thuis Waregem, naar Leuven en thuis Kortrijk.
De laatste twee speeldagen voor de WK-break zijn naar Gent en thuis tegen Antwerp (benieuwd hoe het zit met wanneer internationals moeten afgestaan worden).

Volledige kalender per ploeg: https://www.proleague.be/dato/25478/165 ... league.pdf
Plaats reactie