Nieuws Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Sanders
Supersub
Berichten: 1129
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Sanders »

FCBrugesawayoflife schreef: 31 dec 2021, 16:04 Kjetil Knutsen van Bodo/Glimt vind ik misschien wel interessant. Heeft die club toch wel op de kaart gebracht.

https://coachhall.substack.com/p/fk-bod ... n-tactical
Zeer interessant artikel!
Ik ken de trainer niet, maar zijn stijl staat mij wel aan!
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Blackburn »

Dat zou absoluut een top profiel zijn. En voor hem denk ik ook de juiste stap in zijn carrière planning.
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 223
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Blackburn schreef: 02 jan 2022, 12:43 Dat zou absoluut een top profiel zijn. En voor hem denk ik ook de juiste stap in zijn carrière planning.
Voor hem mss wel, ook voor FCB? Wij zijn niet bodoglimt, noch moeten we op de kaart gebracht worden...
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Wie had er ooit gedacht dat de Cercle met onze coach zou gaan lopen ?
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Kevinho »

Prijzen worden bijna uitgedeeld en hup trainer weg. Vorig jaar Diatta weg en niks in de plaats, nu dit weer. T’is meer Fc de Kampioenen bij ons aan het worden op alle gebied. Enigste constante die er nog was valt nu ook nog weg.
LaurensVS
Belofte
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 jan 2020, 15:03

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door LaurensVS »

We zijn in vergevorderde gesprekken met Alfred Schreuder.

2 kanttekeningen; - Die man heeft overal gefaald als hoofdcoach toen hij mocht overnemen of zijn kans kreeg.

- Hebben we nu nog niet door dat NLse trainers in het buitenland gewoon niet werken?

Eerlijk, ik begrijp niet waar ons bestuur de laatste tijd mee bezig is. Dit zou echt om te lachen zijn.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door t4nd »

Ik ken hem niet, maar vind nergens terug dat hij het slecht deed toen hij het overnam of zijn kans kreeg? Voor zover ik het zie haalde hij bij Hoffenheim & Twente resultaten die verwacht mogen worden bij dat soort clubs. Zijn grootste minpunt lijkt me eerder dat hij nog geen hoofdcoach geweest is bij een topteam. Wel ervaring bij goeie trainers, wat dan weer in zijn voordeel spreekt.
Basel had blijkbaar interesse en dat wou hij niet. Het lijkt me sowieso een gokje, maar dat is elke coach volgens mij. We kunnen geen topcoach betalen dus moeten we gaan voor een coach die voldoende parameters heeft die aangeven dat hij een topcoach kan worden.

Extra kanttekening : Nederlandse trainers in het buitenland kunnen wél werken. Er zijn gewoon meer Nederlandse trainers in het buitenland, waardoor er ook meer falen. België is wat mij betreft ook niet echt 'buitenland' voor Nederlanders, dus dat zal wel meevallen.
LaurensVS
Belofte
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 jan 2020, 15:03

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door LaurensVS »

t4nd schreef: 03 jan 2022, 09:03 Ik ken hem niet, maar vind nergens terug dat hij het slecht deed toen hij het overnam of zijn kans kreeg? Voor zover ik het zie haalde hij bij Hoffenheim & Twente resultaten die verwacht mogen worden bij dat soort clubs. Zijn grootste minpunt lijkt me eerder dat hij nog geen hoofdcoach geweest is bij een topteam. Wel ervaring bij goeie trainers, wat dan weer in zijn voordeel spreekt.
Basel had blijkbaar interesse en dat wou hij niet. Het lijkt me sowieso een gokje, maar dat is elke coach volgens mij. We kunnen geen topcoach betalen dus moeten we gaan voor een coach die voldoende parameters heeft die aangeven dat hij een topcoach kan worden.

Extra kanttekening : Nederlandse trainers in het buitenland kunnen wél werken. Er zijn gewoon meer Nederlandse trainers in het buitenland, waardoor er ook meer falen. België is wat mij betreft ook niet echt 'buitenland' voor Nederlanders, dus dat zal wel meevallen.
Welke Nl'se trainer in het buitenland werkt dan wel?
Zullen de gekende namen eens overlopen; Koeman wordt overal buitengegooid. Kon er zowel bij Barca, Everton als Valencia niks van.
Van Bommel na nog geen jaar buitgengegooid bij Wolfsburg.
Frank De Boer qua puntenaantal slechtste trainer in de geschiedenis van de PL.
Peter Bosz zowel bij Dortmund als Leverkusen op straat gezet. Doet het nu gewoon oké bij Lyon.
Dichter bij huis is John vd Brom het meest recente voorbeeld.

Ik kan gewoon echt niet begrijpen dat we bij die namen uitkomen. Volgens de media circuleerden ook de namen van Van Bommel en De Boer. Als je zelfs maar denkt aan die mannen, heb ik er inderdaad weinig vertrouwen in dat ze de juiste keuze gaan maken. Dan kloppen uw parameters gewoon niet.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3207
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Pica »

LaurensVS schreef: 03 jan 2022, 09:22
t4nd schreef: 03 jan 2022, 09:03 Ik ken hem niet, maar vind nergens terug dat hij het slecht deed toen hij het overnam of zijn kans kreeg? Voor zover ik het zie haalde hij bij Hoffenheim & Twente resultaten die verwacht mogen worden bij dat soort clubs. Zijn grootste minpunt lijkt me eerder dat hij nog geen hoofdcoach geweest is bij een topteam. Wel ervaring bij goeie trainers, wat dan weer in zijn voordeel spreekt.
Basel had blijkbaar interesse en dat wou hij niet. Het lijkt me sowieso een gokje, maar dat is elke coach volgens mij. We kunnen geen topcoach betalen dus moeten we gaan voor een coach die voldoende parameters heeft die aangeven dat hij een topcoach kan worden.

Extra kanttekening : Nederlandse trainers in het buitenland kunnen wél werken. Er zijn gewoon meer Nederlandse trainers in het buitenland, waardoor er ook meer falen. België is wat mij betreft ook niet echt 'buitenland' voor Nederlanders, dus dat zal wel meevallen.
Welke Nl'se trainer in het buitenland werkt dan wel?
Zullen de gekende namen eens overlopen; Koeman wordt overal buitengegooid. Kon er zowel bij Barca, Everton als Valencia niks van.
Van Bommel na nog geen jaar buitgengegooid bij Wolfsburg.
Frank De Boer qua puntenaantal slechtste trainer in de geschiedenis van de PL.
Peter Bosz zowel bij Dortmund als Leverkusen op straat gezet. Doet het nu gewoon oké bij Lyon.
Dichter bij huis is John vd Brom het meest recente voorbeeld.

Ik kan gewoon echt niet begrijpen dat we bij die namen uitkomen. Volgens de media circuleerden ook de namen van Van Bommel en De Boer. Als je zelfs maar denkt aan die mannen, heb ik er inderdaad weinig vertrouwen in dat ze de juiste keuze gaan maken. Dan kloppen uw parameters gewoon niet.
Los nog van nationaliteit, wie dan wel halen?
LaurensVS
Belofte
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 jan 2020, 15:03

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door LaurensVS »

Pica schreef: 03 jan 2022, 09:26
LaurensVS schreef: 03 jan 2022, 09:22
t4nd schreef: 03 jan 2022, 09:03 Ik ken hem niet, maar vind nergens terug dat hij het slecht deed toen hij het overnam of zijn kans kreeg? Voor zover ik het zie haalde hij bij Hoffenheim & Twente resultaten die verwacht mogen worden bij dat soort clubs. Zijn grootste minpunt lijkt me eerder dat hij nog geen hoofdcoach geweest is bij een topteam. Wel ervaring bij goeie trainers, wat dan weer in zijn voordeel spreekt.
Basel had blijkbaar interesse en dat wou hij niet. Het lijkt me sowieso een gokje, maar dat is elke coach volgens mij. We kunnen geen topcoach betalen dus moeten we gaan voor een coach die voldoende parameters heeft die aangeven dat hij een topcoach kan worden.

Extra kanttekening : Nederlandse trainers in het buitenland kunnen wél werken. Er zijn gewoon meer Nederlandse trainers in het buitenland, waardoor er ook meer falen. België is wat mij betreft ook niet echt 'buitenland' voor Nederlanders, dus dat zal wel meevallen.
Welke Nl'se trainer in het buitenland werkt dan wel?
Zullen de gekende namen eens overlopen; Koeman wordt overal buitengegooid. Kon er zowel bij Barca, Everton als Valencia niks van.
Van Bommel na nog geen jaar buitgengegooid bij Wolfsburg.
Frank De Boer qua puntenaantal slechtste trainer in de geschiedenis van de PL.
Peter Bosz zowel bij Dortmund als Leverkusen op straat gezet. Doet het nu gewoon oké bij Lyon.
Dichter bij huis is John vd Brom het meest recente voorbeeld.

Ik kan gewoon echt niet begrijpen dat we bij die namen uitkomen. Volgens de media circuleerden ook de namen van Van Bommel en De Boer. Als je zelfs maar denkt aan die mannen, heb ik er inderdaad weinig vertrouwen in dat ze de juiste keuze gaan maken. Dan kloppen uw parameters gewoon niet.
Los nog van nationaliteit, wie dan wel halen?
Als ik mag kiezen doen we 6 maand MpH en leggen we een trainer vast vanaf deze zomer. Denk dat het heel moeilijk is om nu iemand in te passen die de competitie niet kent.
Dat gezegd zijnde, ik ben ook geen orakel he, zit er meer naast dan op :santé:
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 223
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Misschien is het nu nog: "hoe meer namen circuleren, hoe minder kans dat ze effectief komen".
Als FCB echt ambitie heeft gaan ze niet moeten afkomen met een assistent trainer, zonder hoofdcoach ervaring of een of andere gebuisde nederlander (dixit hierboven ;-) ). Ik hoop op een gevestigde waarde die effectief onze club direct onder handen kan pakken, en nee...ik heb geen voorkeur of enig idee wie er zou willen komen
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door t4nd »

LaurensVS schreef: 03 jan 2022, 09:22 Welke Nl'se trainer in het buitenland werkt dan wel?
Zullen de gekende namen eens overlopen; Koeman wordt overal buitengegooid. Kon er zowel bij Barca, Everton als Valencia niks van.
Van Bommel na nog geen jaar buitgengegooid bij Wolfsburg.
Frank De Boer qua puntenaantal slechtste trainer in de geschiedenis van de PL.
Peter Bosz zowel bij Dortmund als Leverkusen op straat gezet. Doet het nu gewoon oké bij Lyon.
Dichter bij huis is John vd Brom het meest recente voorbeeld.

Ik kan gewoon echt niet begrijpen dat we bij die namen uitkomen. Volgens de media circuleerden ook de namen van Van Bommel en De Boer. Als je zelfs maar denkt aan die mannen, heb ik er inderdaad weinig vertrouwen in dat ze de juiste keuze gaan maken. Dan kloppen uw parameters gewoon niet.
Je neemt ook gewoon de gefleste namen hé ;-).

Van Gaal bij Barcelona, Bayern, Manchester United (in mindere mate).
Rijkaard bij Barcelona
Advocaat bij Rangers & Zenit
Hiddink bij Zuid-Korea (onder andere)
Van den Brom Bij anderlecht
In een verder verleden : Beenhakker bij Real, Boskamp bij anderlecht, De Mos bij KV Mechelen.

Los daarvan zijn een aantal van bovenstaande namen enorm succesvol geweest met Nederlandse teams, ook in Europa. Je kan zeggen dat de competitie in Nederland anders is dan die in België, maar als je halve finale CL haalt met een team doe je het gewoon goed.

Ik weiger dus iemand op voorhand af te schieten "omdat het een Nederlander is en die altijd falen in het buitenland", en ook niet "omdat ik hem niet ken". We zijn de voorbije seizoenen al te hard bezig geweest met nieuwe spelers af te breken voor ze een bal geraakt hebben, 't zou misschien beter zijn om ze een kans te geven. Sowah is een mooi voorbeeld daarvan, maar dat heb ik al gezegd. Hij heeft nu trouwens corona en kan niet mee op stage - dat gaat ook weer niet bevorderlijk zijn voor zijn integratie in het spelsysteem dus na de winterstop zal hij niet ineens geweldig spelen.
Sanders
Supersub
Berichten: 1129
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Sanders »

Mag ik sommigen hier herinneren aan het feit dat Clement ook geen ervaring had als hoofdcoach, maar het wel meteen ver boven verwachting deed bij Waasland-Beveren. Clement deed ze voetballen op een manier waarvan ze zelf dachten dat ze het niet konden (Morioka heeft dat ooit eens in een interview verteld).
Daarna titels bij Genk en Club. Niet slecht voor iemand die amper een paar jaar hoofdtrainer is.
Geen of weinig ervaring is relatief, tegenwoordig is de manier van werken belangrijker. Thalhammer, Hollerbach, Storck, Krämer, Blessin,... waren hier ook totaal onbekend (vaak zelfs met een gebrek aan ervaring op hoogste niveau) maar doen het toch ook goed bij hun huidige ploegen naargelang hun mogelijkheden.

Er zal gekeken worden welke stijl de toekomstige coach wil implementeren, hoe hij werkt, wie hij meebrengt, wat de taakverdeling zal zijn,...
En ze zullen zeker bij enkele ex-clubs en ex-spelers van die toekomstige coach gaan luisteren hoe hun ervaring met hem waren.

Ik hoop gewoon dat hij zo snel mogelijk kan beginnen. Anders zijn De Mil en Hoefkens in Marbella maar wat training aan het geven, zonder te weten in welke richting ze moeten werken naar de volgende match toe.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door t4nd »

Volgens Nieuwsblad & HLN is het rond (contract van onbepaalde duur) met Schreuder. Hij zou vandaag nog naar Spanje afreizen.

Kwestie van de criticasters voor te zijn : goed werk van het bestuur om snel een nieuwe vervanger te strikken zodat hij de stage mee kan maken. Over zijn capaciteiten valt voorlopig niet veel te zeggen, maar ik ga ervan uit dat ze minstens bij Mph info gevraagd hebben en dat ze niet zomaar de eerste de beste binnengehaald hebben. Nu hopen op een goede winterstage zodat we met frisse moed van start kunnen gaan binnen 2 weken.

Alleen jammer dat er een paar spelers niet bij zijn door corona...
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Yago »

Ik heb mijn twijfels, maar hopelijk bewijst hij mijn ongelijk.
Plaats reactie