Nieuws Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Yago »

Indien waar kunnen we net zo goed opgeven en volgend jaar weer beginnen, maar dan zonder Europees voetbal. Erger dan Martinez. Er is toch iets heel erg mis met het bestuur als ze denken dat deze incapable vent ons hachje even gaat redden.
Levi
A-kern
Berichten: 450
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Levi »

Yago schreef: 30 dec 2022, 23:41 Indien waar kunnen we net zo goed opgeven en volgend jaar weer beginnen, maar dan zonder Europees voetbal. Erger dan Martinez. Er is toch iets heel erg mis met het bestuur als ze denken dat deze incapable vent ons hachje even gaat redden.
Argumenteer? Je kent hem persoonlijk? Supporter van Fulham en Bournemouth?
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3324
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door IsO »

Levi schreef: 31 dec 2022, 01:59
Yago schreef: 30 dec 2022, 23:41 Indien waar kunnen we net zo goed opgeven en volgend jaar weer beginnen, maar dan zonder Europees voetbal. Erger dan Martinez. Er is toch iets heel erg mis met het bestuur als ze denken dat deze incapable vent ons hachje even gaat redden.
Argumenteer? Je kent hem persoonlijk? Supporter van Fulham en Bournemouth?
Ben ook benieuwd
Sanders
Supersub
Berichten: 1045
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 31 dec 2022, 07:26
Levi schreef: 31 dec 2022, 01:59
Yago schreef: 30 dec 2022, 23:41 Indien waar kunnen we net zo goed opgeven en volgend jaar weer beginnen, maar dan zonder Europees voetbal. Erger dan Martinez. Er is toch iets heel erg mis met het bestuur als ze denken dat deze incapable vent ons hachje even gaat redden.
Argumenteer? Je kent hem persoonlijk? Supporter van Fulham en Bournemouth?
Ben ook benieuwd
Iedereen verdient zijn kans maar ik moet zeggen dat ik toch ook niet warm wordt van Scott Parker.
Ik volg het Engelse voetbal al een tijdje en zie wel wat matchen. (Grote supporter van Liverpool)
Mijn pro's en contra's bij zijn aanstelling:
PRO:
- Met Fulham en Bournemouth uit de Championsship geraakt (deze komt terug in de contra's). Dat hij het zowel bij Fulham en bij Bournemouth slecht deed in de PL is omdat beide besturen de vinger op de knip hielden. De laatste jaren overleef je niet als promovendus met je team waarmee je promoveerde. Norwich is een typische jojo-ploeg, Fulham idem. Ofwel moet je een hele rits nieuwe spelers halen (zie Nottingham Forrest dit seizoen; en dan nog) ofwel moet je een geoliede machine hebben (Sheffield United onder Chris Wilder met zijn 3-5-2 en zijn wide-centerbacks die mee de overlap maakten). Zeker de selectie van Bournemouth dit seizoen is echt niet om warm van te worden.
- Ervaring op een hoog niveau in de PL en Championship (in mijn ogen een zeer zware competitie).
- Ervaring met moeilijke karakters: Mitrovic en Knockaert bij Fulham. Maar zolang je wint is niemand eigenlijk een moeilijk karakter.

NEUTRAAL: speelde meestal 4-3-3 (punt naar achter) of 4-2-3-1. Voor zover ik mij herinner met vaak overlappende backs. Bij Fulham uiteraard met hoge voorzetten, maar dat lijkt mij daar een keuze geweest te zijn omdat je met Mitrovic zit.
Kan bijgeleerd hebben na beide ontslagen.

CONTRA:
- Geen ervaring met België of kent zijn tegenstanders niet. Zeer moeilijk om dan halfweg het seizoen in te stappen.
- Heeft telkens aan een seizoen mogen beginnen als trainer. Wat is hij waard om halfweg in te stappen?
- Het feit dat hij 2x niet overleefde in de PL toont ook aan dat hij tactisch niet altijd de zwaktes van een tegenstander weet te vinden. Ik herinner mij een match Fulham vs Liverpool waar Liverpool echt schietoefeningen hield. Mogen we uit deze 2 ontslagen ook afleiden dat hij een crisissituatie niet kan omkeren? (Bij ons toch wel een vorm van crisis en vormdip).
- Geen ervaring met Europees voetbal als trainer.
- De laatste jaren breken heel erg weinig tot geen Engelse trainers echt door. (Southgate en Potter kan je toch echt geen toppers noemen?). Welk niveau heeft die trainersopleiding dan?
- Het is niet echt "de grote naam" waarvan de meesten het eens waren dat dat nodig was.

Mijn conclusie: Vorige zomer lekte het ook uit dat ze met Hoefkens bezig waren en uiteindelijk werd hij het.
Nu lekt het weer uit dat ze verregaande gesprekken hebben, dus ga ik er al van uit dat het Parker wordt.
Ofwel is onze Club op zijn huidige limieten gebotst en vinden trainers à la Hasenhüttl, Bosz,... ons en onze competitie (nog) niet interessant genoeg (of kunnen/willen we die salarissen niet betalen) en moesten we dus voor plan C of D of... gaan;
ofwel hebben ze zich laten inpakken door de argumenten dat hij uit de PL komt.
Ze zullen wel eens bij Odoi geluisterd hebben.

Net zoals bij de aanstelling van Hoefkens, is Parker nu niet de naam die ik verwachtte.
Als hij het wordt, moeten we hem en het team steunen en een kans geven. Maar het is niet dat er mij nu een blijheid overvalt zoals bij een toptransfer van bvb een Jutgla, Mignolet of Lang waarbij je als supporter het warm krijgt vanbinnen.
Het team heeft onze steun nu zeker nodig.
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 222
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

@sanders. Mooie analyse.
Ik word ook niet wild van parker als back up van het back up plan. Je mag eens een trainer van kaliber verwachten. Soit, we zien wel...
Mbt het team heeft onze steun nodig, lijkt het me net omgekeerd: bewijs nu eens constante vorm met het talent dat er is, maak jullie shirt nat, vecht...en de steun komt terug.
Sanders
Supersub
Berichten: 1045
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Sanders »

FrankFarinaII schreef: 31 dec 2022, 09:48 @sanders. Mooie analyse.
Ik word ook niet wild van parker als back up van het back up plan. Je mag eens een trainer van kaliber verwachten. Soit, we zien wel...
Mbt het team heeft onze steun nodig, lijkt het me net omgekeerd: bewijs nu eens constante vorm met het talent dat er is, maak jullie shirt nat, vecht...en de steun komt terug.
Het klopt dat er weer wat meer grinta of fightingspirit mag inzitten, maar dat lijkt mij geen voorwaarde voor onze steun.
Wij zijn geen cinemapubliek die pas juichen als het goed gaat. Dat zijn we imo nooit geweest en mogen we zeker niet worden omdat we eens 3 titels op rij pakken.
Met spelers individueel nu uit te fluiten, help je niemand vooruit.
Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Peter »

Ik hoop dat Scott Parker potentieel heeft en afgaande op wat hij gepresteerd heeft in de championship zijn er voorzichtige indicaties dat er iets inzit als trainer. Maar of hij de grote naam en de grote sprong voorwaarts is die het bestuur voor ogen heeft, dat durf ik toch te betwijfelen.
Hasenhuttl of Tedesco, 1 van die 2 had mij meer kunnen bekoren.
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Kevinho »

And it’s official (un) fortunately .
Trainer die blijkbaar maar 1 systeem heeft en niks bewezen heeft op het hoogste niveau als trainer hmmm. Hopelijk doet hij een Schreuderke.
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Yago »

Levi schreef: 31 dec 2022, 01:59
Yago schreef: 30 dec 2022, 23:41 Indien waar kunnen we net zo goed opgeven en volgend jaar weer beginnen, maar dan zonder Europees voetbal. Erger dan Martinez. Er is toch iets heel erg mis met het bestuur als ze denken dat deze incapable vent ons hachje even gaat redden.
Argumenteer? Je kent hem persoonlijk? Supporter van Fulham en Bournemouth?
Gewoon volger van het Engelse voetbal in het algemeen. Parker speelt doodsaai voetbal en haalt geen resultaten. Vraag gerust meningen van fans van zijn vorige clubs.
Levi
A-kern
Berichten: 450
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Levi »

Yago schreef: 31 dec 2022, 18:54
Levi schreef: 31 dec 2022, 01:59
Yago schreef: 30 dec 2022, 23:41 Indien waar kunnen we net zo goed opgeven en volgend jaar weer beginnen, maar dan zonder Europees voetbal. Erger dan Martinez. Er is toch iets heel erg mis met het bestuur als ze denken dat deze incapable vent ons hachje even gaat redden.
Argumenteer? Je kent hem persoonlijk? Supporter van Fulham en Bournemouth?
Gewoon volger van het Engelse voetbal in het algemeen. Parker speelt doodsaai voetbal en haalt geen resultaten. Vraag gerust meningen van fans van zijn vorige clubs.
Ja die meningen van fans heeft iedereen online gelezen. Verder herhaal je als een papegaai heel vaag wat die supporters zeggen. De bluf dat jij 10 matchen van Bournemouth gezien hebt in championship call ik onmiddellijk. Negatief zijn is makkelijk, het onderbouwen blijkbaar stuk lastiger. Ben ik grote fan? Nee, maar ik ben ook niet voldoende geplaatst om mijn mening te geven omdat ik niet voldoende kennis heb over hem. Dus : voordeel van de twijfel.
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Yago »

Levi schreef: 31 dec 2022, 23:34
Yago schreef: 31 dec 2022, 18:54
Levi schreef: 31 dec 2022, 01:59
Yago schreef: 30 dec 2022, 23:41 Indien waar kunnen we net zo goed opgeven en volgend jaar weer beginnen, maar dan zonder Europees voetbal. Erger dan Martinez. Er is toch iets heel erg mis met het bestuur als ze denken dat deze incapable vent ons hachje even gaat redden.
Argumenteer? Je kent hem persoonlijk? Supporter van Fulham en Bournemouth?
Gewoon volger van het Engelse voetbal in het algemeen. Parker speelt doodsaai voetbal en haalt geen resultaten. Vraag gerust meningen van fans van zijn vorige clubs.
Ja die meningen van fans heeft iedereen online gelezen. Verder herhaal je als een papegaai heel vaag wat die supporters zeggen. De bluf dat jij 10 matchen van Bournemouth gezien hebt in championship call ik onmiddellijk. Negatief zijn is makkelijk, het onderbouwen blijkbaar stuk lastiger. Ben ik grote fan? Nee, maar ik ben ook niet voldoende geplaatst om mijn mening te geven omdat ik niet voldoende kennis heb over hem. Dus : voordeel van de twijfel.
Nee tuurlijk heb ik geen 10 matchen van Bournemouth in Championship gezien; Heb wel 10 matchen van Fulham in Premier League gezien onder Parker, en heb Bournemouth dit seizoen een pak slaag zien krijgen elke keer dat ze in beeld kwamen. Feit is dat die 2 ploegen er enorm op vooruit gingen nadat ze hem ontsloegen.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door t4nd »

Ik loop op zich niet wild van Parker, maar ik ga er ook niet negatief over zijn voor hij een kans gekregen heeft. Een kans betekent trouwens meer dan 2 matchen, voor de mensen die na Genk al gal willen spuwen (ongeacht het resultaat).

En voor diegenen die roepen dat het geen grote naam is, welke grote naam loopt of liep er als trainer rond in België? Van Bommel - laatste ploegen telkens gefaald en ontslagen. Schreuder - assistent die voor het eerst hoofdcoach mocht worden. Die Deen van anderlecht - idem. Vrancken - had het enkel bij een mindere ploeg bewezen. Van Hazebroeck - kan het blijkbaar enkel bij Gent. Kompany - had nog niets bewezen als trainer.
De enige die een beetje "grote naam" was, is Clement toen hij naar ons kwam. Dus word wakker, toptrainers willen niet naar België komen - onze competitie heeft niets aantrekkelijks.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door t4nd »

Aanvullend : de coach speelt blijkbaar graag 4-3-3. Dat lijkt me een ideaal systeem voor onze flankspelers, enkel centraal achterin kan het een probleem opleveren voor het duo Mechele-Sylla, maar in een 4-3-3 met opkomende backs lijkt het me dat de 6 (Onyedika dus) indien nodig terugzakt dus defensief zou het ook goed moeten komen. De belangrijkste vraag is hoe lang het duurt voor hij zijn systeem erin krijgt.
Gebruikersavatar
Duffman
Invaller
Berichten: 800
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:05
Locatie: Het gat van Pluto

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Duffman »

t4nd schreef: 01 jan 2023, 10:33 Ik loop op zich niet wild van Parker, maar ik ga er ook niet negatief over zijn voor hij een kans gekregen heeft. Een kans betekent trouwens meer dan 2 matchen, voor de mensen die na Genk al gal willen spuwen (ongeacht het resultaat).

En voor diegenen die roepen dat het geen grote naam is, welke grote naam loopt of liep er als trainer rond in België? Van Bommel - laatste ploegen telkens gefaald en ontslagen. Schreuder - assistent die voor het eerst hoofdcoach mocht worden. Die Deen van anderlecht - idem. Vrancken - had het enkel bij een mindere ploeg bewezen. Van Hazebroeck - kan het blijkbaar enkel bij Gent. Kompany - had nog niets bewezen als trainer.
De enige die een beetje "grote naam" was, is Clement toen hij naar ons kwam. Dus word wakker, toptrainers willen niet naar België komen - onze competitie heeft niets aantrekkelijks.
Daum, Bolöni en Van Bommel zullen inderdaad de grootste (buitenlandse) namen zijn die het afgelopen decennium in België gecoached hebben. Elk van hen met een bepaalde kanttekening (op zijn retour, verbrande reputatie of recent mislukt elders). De Belgische competitie staat voor de meeste buitenlanders min of meer gelijk als niveau FC De Kampioenen. Je moet ook realistisch zijn in je verwachtingen en tenzij onze clubs het bv. meerdere seizoenen lang heel goed doen in Europa en ver doorstoten, of er komt een alsnog een BeNe-concept zal dat niet veranderen. Als je dan de afgelopen dagen namen als Luis Enrique ziet passeren in reacties... djeezes.
“Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion.”
- Michael Jordan -
Sanders
Supersub
Berichten: 1045
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Sanders »

Artikel vandaag in SVM over de doorstroming van jeugdspelers naar ons eerste elftal:
[spoiler]
De ambitie van blauw-zwart om tegen 2023 à 2024 de helft van het eerste elftal uit de eigen opleiding te halen, lijkt nog moeilijk realiseerbaar.
Zondag ontvangt Club Brugge anderlecht. Paars-wit is al jarenlang een referentie als het gaat over jeugdwerking. In Neerpede rollen de jeugdproducten bij wijze van spreken van de band als eieren in een legbatterij. Uit een enquête van Sport/Voetbalmagazine bij de clubs uit 1A en 1B blijkt ook dat anderlecht voor het seizoen 2027/28 mikt op een A-kern die voor ’40 à 60 procent’ uit eigen jeugdspelers bestaat.

Hoewel Club Brugge niet op die vraag uit onze enquête wenste te antwoorden, is het al langer geweten dat ook de West-Vlamingen ambitieus zijn qua jeugdwerking.

In 2020 zei Pascal De Maesschalck, toenmalig hoofd jeugdopleidingen van de club, nog in de Krant van West-Vlaanderen: ‘We hebben een project dat 2023 heet. Tegen dan willen we vijf eigen spelers in de basis van het eerste elftal. Tegen 2024 willen we dat de helft van de basisploeg uit jeugdspelers bestaat. Misschien zal je ze niet allemaal tegelijk op het wedstrijdblad zien, maar uiteindelijk zal je volgens mij vaststellen dat je er toch af en toe dicht bij bent gekomen.’

Intussen verhuisde De Maesschalck naar AS Monaco, maar het project werd destijds ook onderschreven door Vincent Mannaert en Bart Verhaeghe.

Lammens en Mbamba

Club heeft op dit moment twaalf zelf opgeleide spelers in de A-kern, met Brandon Mechele als enige vaste waarde in het eerste elftal. Het lijkt er bovendien op dat blauw-zwart in deze wintermercato twee veelbelovende spelers uit de eigen opleiding zal moeten laten gaan. De 20-jarige doelman Senne Lammens, al sinds 2014 bij Club, is op weg naar Leeds en de 18-jarige middenvelder Noah Mbamba, in 2020 overgekomen van KRC Genk, vertrekt in de zomer transfervrij naar Bayer Leverkusen.

Lammens heeft met Simon Mignolet natuurlijk niet de minste concurrent in doel en Mbamba, die al onder Schreuder niet meer aan spelen toe kwam, zag met lede ogen aan hoe Raphael Onyedika zich op korte tijd incontournable maakte op het blauw-zwarte middenveld. Hij verlengde zijn contract, dat eind dit seizoen afloopt, niet.

De pas achttien geworden Noah Mbamba stuurt al een tijdje aan op een vertrek bij Club Brugge.

De rol van de coach

In het verhaal van de zelf opgeleide spelers is de coach van de A-ploeg natuurlijk heel belangrijk. Zo liet Philippe Clement Charles De Ketelaere stelselmatig proeven van het grote werk en gaf hij ook speelgelegenheid aan andere talenten.

Die lijn werd doorgetrokken door Carl Hoefkens, die met de U18 en de U21 van blauw-zwart gewerkt had voor hij T1 werd. Hij stelde in het begin van dit seizoen dat hij niet van plan was om de rode loper uit te rollen voor de jeugdspelers, maar dat ze kansen zouden krijgen als ze zich manifesteerden. Onder meer Antonio Nusa, Jorne Spileers, Lynnt Audoor en Cisse Sandra vergaarden speelminuten onder Hoefkens, maar een vaste waarde aan de aftrap? Nee, dat was een brug te ver.

Parker en youngsters

Zal dat onder Scott Parker veranderen? De 42-jarige Engelsman heeft alleszins ervaring met het werken met jongeren: hij begon aan zijn trainerscarrière in het seizoen 2017/18 als coach van de U18 van Tottenham.

Jonathan De Bie, de nu 22-jarige derde keeper van RWDM, heeft daar alleen maar goede herinneringen aan, zegt hij in La Dernière Heure. ‘Ik was kapitein van de ploeg en werd dat seizoen verkozen tot beste speler van de Academy. Dat had ik gedeeltelijk te danken aan Scott, aan zijn tactisch en technisch advies.’

De Bie omschrijft Parker als een coach die heel dicht bij zijn spelers staat. ‘Hij was altijd beschikbaar, luisterde en was positief. Je kon met hem over alles praten en je voelde zijn vertrouwen. Hij gaf je goesting om jezelf te overtreffen.’

In de kleedkamer bleek hij een goede motivator. ‘Hij stond altijd achter ons’, herinnert De Bie zich. ‘Hij aanvaardde onze fouten maar in de grote matchen, tegen Arsenal of Chelsea, gaf hij ons ook mee dat we vooral niet mochten verliezen. Dan was hij meer veeleisend. Dat gaf ons een boost.’

Vorig seizoen bij Bournemouth zorgde Scott Parker voor de ontbolstering van prille twintigers zoals keeper Mark Travers, linksbuiten Jaidon Anthony en linksachter Jordan Zemura (nu allemaal 23).

Kan hij ook bij Club Brugge jonge (zelf opgeleide) spelers beter maken? Dat zal moeten blijken.

Moeilijk realiseerbaar

De eerder uitgesproken ambitie om tegen 2023 vijf zelf opgeleide spelers in de basiself te hebben, lijkt alleszins moeilijk te realiseren.

Het is ook hinken op twee gedachten. In het seizoen 2024/25 wil Club Brugge de trein van de hervormde Champions League (en de daarbij horende inkomsten) niet missen. Feit is dat blauw-zwart onder het duo Verhaeghe-Mannaert heel veel geïnvesteerd heeft in de jeugd maar dat het nog steeds niet evident is voor een zelf opgeleide speler om door te stoten naar het eerste elftal.
Plaats reactie