Nieuws Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door t4nd »

We hebben op dit moment al een gigantische kern - nu nòg extra (dure) spelers bijkopen is Anderlechtpolitiek... We gaan eerst moeten afslanken voor er nieuw volk bijkomt vrees ik.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

t4nd schreef: 29 dec 2021, 09:17 We hebben op dit moment al een gigantische kern - nu nòg extra (dure) spelers bijkopen is Anderlechtpolitiek... We gaan eerst moeten afslanken voor er nieuw volk bijkomt vrees ik.
Waarom bijvoorbeeld Mitrovic die super blessure gevoelig is en amper speelde de voorbije seizoenen, een contract verlenging kreeg deze zomer, blijft me een raadsel.
Wel, dat ze dan maar asap beginnen met het afslanken van de kern en het uitlenen van youngsters die niet aan spelen toe komen.
FCBrugesawayoflife
Jeugdspeler
Berichten: 174
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:08

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door FCBrugesawayoflife »

Clement blijkbaar topkandidaat om Kovac op te volgen bij Monaco.
Vakie 214
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

FCBrugesawayoflife schreef: 30 dec 2021, 20:19 Clement blijkbaar topkandidaat om Kovac op te volgen bij Monaco.
Why not ?
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Sanders »

FCBrugesawayoflife schreef: 30 dec 2021, 20:19 Clement blijkbaar topkandidaat om Kovac op te volgen bij Monaco.
Als Clement zou vertrekken, zou ik het wel graag geregeld zien voor dat ze op oefenkamp vertrekken.
Dan heeft de nieuwe trainer tenminste een deftige periode om zich in te werken.
Zou mooi zijn mocht er nog eens een Belgische coach succesvol zijn in een topcompetitie.
Nakamba30
Jeugdspeler
Berichten: 135
Lid geworden op: 30 sep 2020, 07:30

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Nakamba30 »

Clement en monaco zouden snel kunnen rond zijn zegt HLN...hoefkens en de mil nemen voorlopig over, opvolger van clement zou sowieso uit het buitenland komen en misschien maar best ook! Hopelijk duurt het wel geen 2 weken!!!
yocake
Tester
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 jun 2016, 10:27

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door yocake »

Strik erond en versturen met onze beste nieuwjaarswensen.
Propere oplossing voor beide partijen zonder gezichtsverlies.
En zo toont cercle zich wel degelijk nog nuttig voor ons. Dat verdient wel een gratis grasmat voor hen.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door t4nd »

Clement is een Clublegende. Hij is trainer geworden met de beloften vooraleer hij elders ervaring ging op doen als A-trainer. Hij heeft hier overgenomen en won 2 titels op rij, met daarbij ook 1 goeie & 1 deftige CL-campagne. Toegegeven, dit seizoen draait het wat minder maar een beetje respect mag toch wel.

Ik hoop voor hem dat het rond komt met Monaco als hij dat wil, 't zou een mooie stap zijn in zijn carrière want Monaco is nog altijd een ploeg met veel naam (& geld).
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Yago »

Clement is een toptrainer, beste die we in eeuwen gehad hebben. Ja, het gaat dit seizoen een stuk minder, maar denk dat dat ook aan ons elftal ligt. Hendry is een degelijk tot goede aankoop gebleken, maar is geen Kossounou. Nsoki, Maoussa, Otasowie, Sowah zijn allemaal zwaar gebuisd. En, van cruciaal belang, Vormer kan niet meer mee maar werd door druk uit de media toch weer in het elftal geforceerd. We komen gewoon voetballende kwaliteit tekort op het middenveld (en verdediging heeft ook zijn problemen). Uiteraard zijn er wat blunders van Clement geweest, met Gent en Leipzig (thuis) op kop. Maar zien jullie serieus een trainer van vergelijkbaar niveau die haalbaar is voor Club? Ik zie niets in eigen competitie, en met een c-lister uit het buitenland à la Daum afkomen kan ook enkel verkeerd gaan.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Sanders »

Yago schreef: 31 dec 2021, 14:55 Maar zien jullie serieus een trainer van vergelijkbaar niveau die haalbaar is voor Club? Ik zie niets in eigen competitie, en met een c-lister uit het buitenland à la Daum afkomen kan ook enkel verkeerd gaan.
Het is een dubbeltje op zijn kant.
Kies je voor een trainer die de spelers en competitie al wat kent, dan kom je al snel uit bij Blessin die door alle media al maanden aan Club wordt gelinkt.
Dury is vrij, maar laat die maar op pensioen gaan, die zijn tijd is gepasseerd. Verder zie ik niet direct iemand vrij die het nodige potentieel heeft.

Kies je voor een buitenlandse trainer dan moet die de spelers en competitie nog leren kennen. (tijdverlies, duurt even vooraleer de boodschap op de groep overkomt,...)
Van degene die vrij, beschikbaar en misschien wel haalbaar zijn, lijken volgende namen mij wel interessant: Lucien Favre, Jesse Marsch, Claude Puel, Marc Van Bommel, Ronald Koeman,...
Een misschien grote naam: Andre Villas Boas?
Een onbekende naam: Zoran Mamic? (2,25 ptn per match in 40 matchen bij Zagreb in zijn 2e periode en 2,24 ptn per match in 140 matchen in zijn 1e periode)
(ter vergelijking: Clement haalt 1,96 ptn per wedstrijd op 127 matchen met Club).

Het wordt interessant om te zien, als Clement effectief vertrekt, wie onze nieuwe coach wordt.
Zoals ik eerder zei, hoop ik dat hij er dan staat voor het oefenkamp.
Persoonlijk zou ik Blessin niet kiezen. Zijn reputatie teert wat op 1 goed seizoen en heeft het nu moeilijk om het tij te keren. De Boeck heeft ook lang geteerd op zijn goede seizoen bij Cercle en is er toch ook nooit geraakt.
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 223
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Wat in het begin van de competitie al gezegd werd: het jaar teveel voor Clement. FCB kon niet meer overtuigen sinds de eerste maanden en raakt nu in de helft van de competitie zijn trainer (hoog waarschijnlijk) kwijt.
Weerom stel ik mij de vraag waarom dit nu hoeft te gebeuren: een slechte zomertransfermarkt, afgang in europa (buiten eerste 2 matchen), slechte matchen in competitie, waar we allesbehalve schitteren.. Het zou mij verbazen moest we dit seizoen nog een prijs pakken. Een nieuwe trainer inwerken, en bovenop nog eens meerwaarde spelers halen om onze ploeg uit het slop te trekken...ik zie het niet gebeuren.
FCBrugesawayoflife
Jeugdspeler
Berichten: 174
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:08

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door FCBrugesawayoflife »

Kjetil Knutsen van Bodo/Glimt vind ik misschien wel interessant. Heeft die club toch wel op de kaart gebracht.

https://coachhall.substack.com/p/fk-bod ... n-tactical
Vakie 214
Nakamba30
Jeugdspeler
Berichten: 135
Lid geworden op: 30 sep 2020, 07:30

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Nakamba30 »

Ge moet weten wa ge wilt é farina...al maanden roept ge achter ne nieuwen trainer en nu gaat er 1 komen en ist weer nie gied omdat hij nog moe ingewerkt worden...wat clement betreft kunnen we alleen respect hebben, hij is zoals hier al gezegd een clublegende en heeft het 2 jaar schitterend gedaan en dit jaar draaide het wat minder maar ook zo slecht niet als sommigen het hier voorstellen...als je commentaar leest van sommigen hier zou je denken dat we in de schoenen van standard staan. Ik zou voor een goeie buitenlandse trainer gaan, 1tje met discipline...de beste zijn we maar een beetje discipline kunnen ze wel gebruiken
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door t4nd »

En ik wil de zomertransfers eerlijk gezegd ook nog niet afschrijven.

Maouassa heeft bijna geen kans gehad. Sowah heeft een paar matchen gespeeld op de rechterflank (niet zijn positie), heeft eens moeten spelen op heel de linkerflank (al helemaal niet zijn positie) - die kerel is 21 hé, geef hem gewoon een kans.

De enige waarvan je kan zeggen dat hij gebuisd is Otasowie. Izquierdo & Wesley waren goedkope gokken waar je niets van moest verwachten dus die kunnen ook niet gebuisd zijn. Nsoki doet het niet slecht maar heeft ook zijn mindere momenten - dat kan je eruit krijgen wat mij betreft. Sowah & Maouassa hebben nog geen echte kans gehad (lees : een paar matchen op rij op hun normale positie). Dan heb je nog Providence & Persyn die allebei lange tijd out waren en waarbij Persyn het niet echt slecht deed bij de kansen die hij kreeg.

Probleem is gewoon dat we momenteel geen opstelling hebben. Er zijn té veel spelers die op het veld 'moeten' staan waardoor ze niet meer weten wat ze moeten doen. In onze standaard opstelling zitten we met 2 man op de flank (Sobol & Mata) en al de rest loopt centraal te zwerven (Rits, Balanta, Vanaken, CDK, Lang, Vormer). Als de flitsen dan lukken speel je iedereen in de vernieling, als ze niet lukken geraak je nergens.
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: Nieuws Club Brugge

Bericht door Yago »

Lijkt zo goed als zeker te zijn nu. Tsja, we zullen zien. Iets in mij wilt graag dat De Mil een kans krijgt, maar dit is geen sprookje en dat kan ook slecht uitpakken (+ de jeugd moet ook blijven draaien). Veiliger en verstandiger zou zijn om een ervaren coach te halen die al wat bewezen heeft (en liefst aanvallend voetbal brengt), maar ik kan niet zeggen dat ik enthousiast wordt van de namen die ik laatste dagen zag voorbij komen.
Plaats reactie