JPL SD06 | Waasland-Beveren - Club Brugge | vr 09/09 - 20:30

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.

Man van de match?

Butelle
0
Geen stemmen
Van Rhijn
1
13%
Poulain
1
13%
Denswil
0
Geen stemmen
Bolingoli
0
Geen stemmen
Simons
1
13%
Claudemir
1
13%
Vanaken
0
Geen stemmen
Vormer
2
25%
Diaby
0
Geen stemmen
Gedoz
2
25%
Izquierdo
0
Geen stemmen
Vossen
0
Geen stemmen
Engels
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 8

Gebruikersavatar
Boertje
Jeugdspeler
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:49

Re: RE: Re: JPL SD06 | Waasland-Beveren - Club Brugge | vr 09/09 - 20:30

Bericht door Boertje »

CePa schreef: Waar ik me echt zorgen in maak is het creëren van kansen. Scoorde dit seizoen nog niet uit een uitgespeelde doelkans. Hebben er ook amper gehad.
Loopt iedere keer verkeerd bij die laatste pass. Je ziet wel dat we een goeie aanval opzetten af en toe, maar vanaf dat we aan de carré komen loopt het mis. En als Izquierdo erop staat zetten ze er 3 man bij en spelen we nog gans de tijd naar hem... Beetje te doorzichtig dat.
Laatst gewijzigd door Boertje op 09 sep 2016, 23:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: JPL SD06 | Waasland-Beveren - Club Brugge | vr 09/09 - 20:30

Bericht door Khas »

Het loopt niet mis bij die laatste pas, het loop mis lang daarvoor. Als je met twee/drie tegenover zes man of meer komt te staan, dan lukt die laatste pass over het algemeen al eens wat minder.
We lopen onszelf telkens weer blokvast om daarna de oplossing niet meer te vinden.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gebruikersavatar
CePa
A-kern
Berichten: 553
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:49

Re: RE: Re: RE: Re: JPL SD06 | Waasland-Beveren - Club Brugge | vr 09/09 - 20:30

Bericht door CePa »

MattJensen schreef:
CePa schreef:
MattJensen schreef:
CePa schreef: Waar ik me echt zorgen in maak is het creëren van kansen. Scoorde dit seizoen nog niet uit een uitgespeelde doelkans. Hebben er ook amper gehad.
Engels toch tegen Standard?
Voozetten zijn voor mij geen uitgespeelde kansen. Telt natuurlijk even veel als goal. Soit, dan nog is het er maar ééntje op zeven matchen.
Mja. Dan hadden we geen uitgespeelde kansen in de Sollied-periode. Laat het ons houden op een andere definitie
Is idd zuiver mijn interpretatie over het voetbal. Voetbal is veranderd (zeg bewust niet geëvolueerd) sinds de Sollied-periode. Lange balletje pompen en voorzetten smijten is gewoon een gezonde dosis geluk hebben dat hij eens goed valt. Zo speel je vandaag de dag geen kampioen meer. Maar wanneer Engels erin kwam, in de spits notabene, heb ik toch even gecheckt of Wilmots zich niet verkleed had als MPH.
Never underestimate the power of PASSION
Gebruikersavatar
Boertje
Jeugdspeler
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:49

Re: JPL SD06 | Waasland-Beveren - Club Brugge | vr 09/09 - 20:30

Bericht door Boertje »

Khas schreef: Het loopt niet mis bij die laatste pas, het loop mis lang daarvoor. Als je met twee/drie tegenover zes man of meer komt te staan, dan lukt die laatste pass over het algemeen al eens wat minder.
We lopen onszelf telkens weer blokvast om daarna de oplossing niet meer te vinden.
Wel hij komt alleszins niet aan :mrgreen:
Gebruikersavatar
CePa
A-kern
Berichten: 553
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:49

Re: JPL SD06 | Waasland-Beveren - Club Brugge | vr 09/09 - 20:30

Bericht door CePa »

Khas schreef: Het loopt niet mis bij die laatste pas, het loop mis lang daarvoor. Als je met twee/drie tegenover zes man of meer komt te staan, dan lukt die laatste pass over het algemeen al eens wat minder.
We lopen onszelf telkens weer blokvast om daarna de oplossing niet meer te vinden.
Dit. Ze spelen te weinig voetbal zonder bal. Wandeltempo en veel te weinig beweging.
Never underestimate the power of PASSION
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: RE: Re: RE: Re: JPL SD06 | Waasland-Beveren - Club Brugge | vr 09/09 - 20:30

Bericht door Khas »

CePa schreef:
MattJensen schreef:
CePa schreef:
MattJensen schreef:
Engels toch tegen Standard?
Voozetten zijn voor mij geen uitgespeelde kansen. Telt natuurlijk even veel als goal. Soit, dan nog is het er maar ééntje op zeven matchen.
Mja. Dan hadden we geen uitgespeelde kansen in de Sollied-periode. Laat het ons houden op een andere definitie
Is idd zuiver mijn interpretatie over het voetbal. Voetbal is veranderd (zeg bewust niet geëvolueerd) sinds de Sollied-periode. Lange balletje pompen en voorzetten smijten is gewoon een gezonde dosis geluk hebben dat hij eens goed valt. Zo speel je vandaag de dag geen kampioen meer. Maar wanneer Engels erin kwam, in de spits notabene, heb ik toch even gecheckt of Wilmots zich niet verkleed had als MPH.
En ik maar net het omgekeerde denken. :mrgreen:
De bal in de goal lopen is het "moderne" voetbal uit de jaren zeventig/tachtig. Het totaalvoetbal heeft tegenwoordig geen zeik efficiëntie meer, tenzij je over een ploeg beschikt waarvan de individuele klasse zo extreem veel hoger is dan die van de tegenstand dat het een lachtertje wordt (cfr Spanje). Die jonge gast uit Nederland met zijn revolutionair voetbal is ondertussen op zijn 69ste gestorven.
Hetzelfde over die aanvallende backs. Je mag daar fan van zijn, en dat mag dan nog terecht zijn ook. Dat is niet modern voetbal, dat is voetbal uit de oude doos, tenzij je de tijd van de varkensmagen als bal en vierkante doelhout hebt meegemaakt.
EDIT/ Ik wil duidelijk maken dat ik niet tegen dat voetbal ben, enkel die benaming "modern voetbal" werkt danig op mijn zenuwen.

Excuseer voor de offtopic, maar dergelijke zaken liggen al een tijdje op mijn maag.
Laatst gewijzigd door Khas op 09 sep 2016, 23:33, 5 keer totaal gewijzigd.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gebruikersavatar
Boertje
Jeugdspeler
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:49

Re: JPL SD06 | Waasland-Beveren - Club Brugge | vr 09/09 - 20:30

Bericht door Boertje »

CePa schreef:
Khas schreef: Het loopt niet mis bij die laatste pas, het loop mis lang daarvoor. Als je met twee/drie tegenover zes man of meer komt te staan, dan lukt die laatste pass over het algemeen al eens wat minder.
We lopen onszelf telkens weer blokvast om daarna de oplossing niet meer te vinden.
Dit. Ze spelen te weinig voetbal zonder bal. Wandeltempo en veel te weinig beweging.
Heb ook de indruk dat ze nogal verspreid staan en zich niet snel aanbieden (opdracht van MPH?). Veel lange ballen weer die gans dat middenveld moeten overkruisen.

Soit in voetbal kan het rap keren, wie weet gaan we toch niet af tegen Lester deze week maar ik brand alvast een kaars...
Gebruikersavatar
CePa
A-kern
Berichten: 553
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:49

Re: RE: Re: RE: Re: JPL SD06 | Waasland-Beveren - Club Brugge | vr 09/09 - 20:30

Bericht door CePa »

Khas schreef:
CePa schreef:
MattJensen schreef:
CePa schreef:
Voozetten zijn voor mij geen uitgespeelde kansen. Telt natuurlijk even veel als goal. Soit, dan nog is het er maar ééntje op zeven matchen.
Mja. Dan hadden we geen uitgespeelde kansen in de Sollied-periode. Laat het ons houden op een andere definitie
Is idd zuiver mijn interpretatie over het voetbal. Voetbal is veranderd (zeg bewust niet geëvolueerd) sinds de Sollied-periode. Lange balletje pompen en voorzetten smijten is gewoon een gezonde dosis geluk hebben dat hij eens goed valt. Zo speel je vandaag de dag geen kampioen meer. Maar wanneer Engels erin kwam, in de spits notabene, heb ik toch even gecheckt of Wilmots zich niet verkleed had als MPH.
En ik maar net het omgekeerde denken. :mrgreen:
De bal in de goal lopen is het "moderne" voetbal uit de jaren zeventig/tachtig. Het totaalvoetbal heeft tegenwoordig geen zeik efficiëntie meer, tenzij je over een ploeg beschikt waarvan de individuele klasse zo extreem veel hoger is dan die van de tegenstand dat het een lachtertje wordt (cfr Spanje). Die jonge gast uit Nederland met zijn revolutionair voetbal is ondertussen op zijn 69ste gestorven.
Totaal akkoord over de inefficiëntie in het huidige voetbal. Ook ga ik wel akkoord dat het moderne voetbal zich teveel spiegelt aan een beeld opgehangen door ploegen als Barca en Real. Daarom heb ik ook meer respect voor Atlethico bijvoorbeeld. Die spelen een voetbal dat iedere topploeg in Belgie zou moeten ambiëren.
Never underestimate the power of PASSION
Gebruikersavatar
CePa
A-kern
Berichten: 553
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:49

Re: JPL SD06 | Waasland-Beveren - Club Brugge | vr 09/09 - 20:30

Bericht door CePa »

Om nog even terug te komen op wat Khas zegt. Commentatoren en analisten gieten het er ook met de paplepel in. Zie maar de kritiek op ons na de matchen tegen Gent ( Beker en Reguliere thuis). Dat waren gewoon zeer efficiënte matchen van Club. Want voor mij hoeft efficiëntie geen synoniem te zijn voor goals. Club deed gewoon perfect zijn werk daar. Op een realistische manier.

Vandaag ook weer. Gedoz speelt Cools door te benen, die haakt Gedoz en de ref fluit vrije trap. Raes en De Conick krijgen daar een harde tish omwille van een panna. Terwijl dat gewoon totaal de verkeerde keuze was. Want wat na de panna? Geen vrije man en spelers van WB rond hem. Dat terwijl Boli overlapt en gewoon die bal moet krijgen. Maar daar stopt het niet. Vormer neemt vrije trap snel richting Gedoz. Die speelt diezelfde Cools opnieuw door te benen recht in de voeten van Jans. Commentatoren bereiken op de moment hun climax en gaan met complimentjes strooien voor deze actie. Gedoz maakt Cools compleet belachelijk zegt Raes. Wim gaat nog verder en zegt dat je daar als voetballer van wakker ligt. Onbegrijpelijk! Van mij mag Gedoz mij een hele match poorten als hij hierdoor telkens zijn bal verliest.
Never underestimate the power of PASSION
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: JPL SD06 | Waasland-Beveren - Club Brugge | vr 09/09 - 20:30

Bericht door Peet »

Klagen over weinig uitgespeelde kansen maar we moeten wel voetbal van Atletico ambiëren.
Tsja.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: JPL SD06 | Waasland-Beveren - Club Brugge | vr 09/09 - 20:30

Bericht door Cedrinho »

Tetten.
Gebruikersavatar
CePa
A-kern
Berichten: 553
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:49

Re: JPL SD06 | Waasland-Beveren - Club Brugge | vr 09/09 - 20:30

Bericht door CePa »

Peet schreef: Klagen over weinig uitgespeelde kansen maar we moeten wel voetbal van Atletico ambiëren.
Tsja.
Binnen het spelbeeld dat Club wil voetballen creëren we te weinig kansen. En dat is zorgwekkend. Ik zie Club op dit moment het dan ook beter doen in een systeem dat dicht tegen dat van Atletico aanleunt.
Never underestimate the power of PASSION
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: JPL SD06 | Waasland-Beveren - Club Brugge | vr 09/09 - 20:30

Bericht door Peet »

CePa schreef:
Peet schreef: Klagen over weinig uitgespeelde kansen maar we moeten wel voetbal van Atletico ambiëren.
Tsja.
Binnen het spelbeeld dat Club wil voetballen creëren we te weinig kansen. En dat is zorgwekkend. Ik zie Club op dit moment het dan ook beter doen in een systeem dat dicht tegen dat van Atletico aanleunt.
Met alle respect maar ik zie op dit moment geen spelbeeld. En op het veld van W-B hoop ik dat Club gewoon dominant kan voetballen en kansen krijgt.
Trouwens zoals Atletico voetbalt vereist ook scherpte, concentratie en mentaliteit. 3 zaken die gisteren ontbraken.
Nergens
A-kern
Berichten: 472
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:44

Re: JPL SD06 | Waasland-Beveren - Club Brugge | vr 09/09 - 20:30

Bericht door Nergens »

Is het nog iemand opgevallen dat vanaf wanneer Izzy speelt, bijna alle ballen naar hem gaan? De rechterflank wordt dan gewoon praktisch niet meer gebruikt...
Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3701
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

Re: JPL SD06 | Waasland-Beveren - Club Brugge | vr 09/09 - 20:30

Bericht door Bosko »

Nergens schreef: Is het nog iemand opgevallen dat vanaf wanneer Izzy speelt, bijna alle ballen naar hem gaan? De rechterflank wordt dan gewoon praktisch niet meer gebruikt...
Was de eerste helft ook al zo.
Plaats reactie