PL SD08 | R. Excel Mouscron - Club Brugge | vr 23/09 - 20:30

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.

Man van de match?

Butelle
1
2%
Van Rhijn
0
Geen stemmen
Poulain
2
4%
Denswil
2
4%
De Bock
2
4%
Simons
1
2%
Claudemir
9
18%
Vanaken
4
8%
Vormer
2
4%
Vossen
12
24%
Izquierdo
12
24%
Limbombe
1
2%
Pina
1
2%
Wesley
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 49

Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3207
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: PL SD08 | R. Excel Mouscron - Club Brugge | vr 23/09 - 20:30

Bericht door Pica »

BB1891 schreef: Dat klopt helemaal, maar dan kun je nog steeds niet Vossen opstellen tegen een grote ploeg. Daar hebben we een te beperkt middenveld voor.

Wesley is vooral interessant omdat die niet moet scoren om nuttig te zijn. Hij kan namelijk zijn ploeg laten opschuiven, en duels winnen. Als Diaby en eigenlijk Vossen ook niet tot scoren komen, hebben ze meestal voor de rest weinig meerwaarde voor de ploeg. Vooral bij Diaby is dit vrij extreem vind ik omdat hij dan zeer egoïstisch gaat spelen, en gewoon steeds verkeerde keuzes maakt.

Ik heb het al 10x gezegd. Je kan Vossen inderdaad diep zetten in een 4-3-3, maar dan moet je echt de dominante ploeg zijn. Vanaf je onderligt heb je aan Vossen geen zak.
Vossen kan perfect zijn voor topmatchen waar je onderligt, we spelen dan toch 5-5-0, past hij perfect in :grin:

Wat je hier door elkaar haalt is de aanpak MPH versus de kwaliteiten van Vossen/Diaby/...

Voetbal is meer dan wat je ziet op tv, hoeveel keer ik geen gaten zie ontstaan dankzij loopacties van Vossen en in mindere mate Diaby, maar waar er dan weinig mee gebeurd. Dat is hun fout niet. Dan zit je daar met Wesley, die staat te wachten op zijn bal. Zelfs al wint hij de bal en het duel, dan is het toch wachten op aansluiting, wat je spel weer vertraagt. Geef mij dan maar een diepe bal in de ontstane ruimte met lopende mensen 8-)
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: PL SD08 | R. Excel Mouscron - Club Brugge | vr 23/09 - 20:30

Bericht door Khas »

Pica, je komt hier gevaarlijk dicht in de buurt van MPH een beperkte trainer te noemen.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gunt
Profvoetballer
Berichten: 443
Lid geworden op: 30 mei 2016, 22:58

Re: PL SD08 | R. Excel Mouscron - Club Brugge | vr 23/09 - 20:30

Bericht door Gunt »

Khas schreef: Pica, je komt hier gevaarlijk dicht in de buurt van MPH een beperkte trainer te noemen.
Wat compleet bij de haren getrokken zou zijn.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3207
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: PL SD08 | R. Excel Mouscron - Club Brugge | vr 23/09 - 20:30

Bericht door Pica »

Khas schreef: Pica, je komt hier gevaarlijk dicht in de buurt van MPH een beperkte trainer te noemen.
MPH is allesbehalve een beperkte trainer, maar twee seizoenen geleden moesten we het doen met het materiaal die beschikbaar was. Ik zie ons gelukkig niet terug gaan naar het soort voetbal waarbij we moeten hopen dat de grote sterke spits de bal kan bijhouden terwijl de rest kan aansluiten.

Ondertussen is ons voetbal geëvolueerd en als ik onze 3-5-2 zie tegen Leicester zie ik dat MPH blijft evolueren. Net zoals Hein van 3-4-3 naar 3-5-2 gegaan is ooit.

Waar ik me wel aan erger is dat we de symptomen van ons slecht voetbal vandaag gaan oplossen met andere namen. Alsof het zo simpel is om te spelen met Wesley ipv Diaby en magisch alles opgelost gaat zijn. Zo werkt het niet.
fcb 4 life
Sleutelspeler
Berichten: 3930
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:44
Locatie: Gistel

Re: PL SD08 | R. Excel Mouscron - Club Brugge | vr 23/09 - 20:30

Bericht door fcb 4 life »

Speelden we tegen Leicester niet meer in een 343?
Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3701
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

Re: PL SD08 | R. Excel Mouscron - Club Brugge | vr 23/09 - 20:30

Bericht door Bosko »

Drie dagen na de bekerwedstrijd tegen Lommel gaat Club op bezoek bij Moeskroen, dat ook dinsdag in actie kwam in de Croky Cup. Voor die verplaatsing selecteerde Michel Preud’homme 19 spelers. Naast Bjorn Engels en Lior Refaelov, ontbreken ook Brandon Mechele en Felipe Gedoz geblesseerd.

Doelmannen: Ludovic Butelle, Sébastien Bruzzese

Verdedigers: Ricardo van Rhijn, Dion Cools, Benoît Poulain, Stefano Denswil, Laurens De Bock, Boli Bolingoli

Middenvelders: Timmy Simons, Claudemir, Tomás Pina, Ruud Vormer, Hans Vanaken

Aanvallers: Nikola Storm, Anthony Limbombe, Abdoulay Diaby, Wesley Moraes, Jelle Vossen, José Izquierdo
Nergens
A-kern
Berichten: 472
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:44

Re: PL SD08 | R. Excel Mouscron - Club Brugge | vr 23/09 - 20:30

Bericht door Nergens »

Butelle
RVR - Poulain-Denwil-De Bock
Claudemir-Vormer-Vanaken
Limbombe-Vossen (wesley als hij fit is)-izzy.

En eens een cleansheet voor Butelle!
0-2
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: PL SD08 | R. Excel Mouscron - Club Brugge | vr 23/09 - 20:30

Bericht door Peet »

Nergens schreef: Butelle
RVR - Poulain-Denwil-De Bock
Claudemir-Vormer-Vanaken
Limbombe-Vossen (wesley als hij fit is)-izzy.

En eens een cleansheet voor Butelle!
0-2
Ik verwacht Simons ipv Poulain, Pina ipv Claudemir en Vossen ipv Limbombe..
Nergens
A-kern
Berichten: 472
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:44

Re: PL SD08 | R. Excel Mouscron - Club Brugge | vr 23/09 - 20:30

Bericht door Nergens »

Zouden ze het wagen met Pina? Dacht gelezen te hebben dat hij wel reactie had na die drie wedstrijden ...
Simons verwacht ik ook, maar zou ik liever niet hebben.
Vossen ipv Limbombe zie ik niet gebeuren, Diaby op de flank is raar maar redeneerbaar, Vossen op de flank is idioot.
Tenzij er 442 gespeeld wordt, maar zou liever zien dat de 433 aangehouden wordt.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3207
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: PL SD08 | R. Excel Mouscron - Club Brugge | vr 23/09 - 20:30

Bericht door Pica »

Ik zou het liefst opnieuw die 3-5-2 zien eigenlijk :dunno:
fcb 4 life
Sleutelspeler
Berichten: 3930
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:44
Locatie: Gistel

Re: PL SD08 | R. Excel Mouscron - Club Brugge | vr 23/09 - 20:30

Bericht door fcb 4 life »

Pica schreef: Ik zou het liefst opnieuw die 3-5-2 zien eigenlijk :dunno:
Ik ben eens heel benieuwd naar een duo Vossen/Wesley.
Hans1981
Basisspeler
Berichten: 2077
Lid geworden op: 17 jul 2016, 23:24

Re: PL SD08 | R. Excel Mouscron - Club Brugge | vr 23/09 - 20:30

Bericht door Hans1981 »

fcb 4 life schreef:
Pica schreef: Ik zou het liefst opnieuw die 3-5-2 zien eigenlijk :dunno:
Ik ben eens heel benieuwd naar een duo Vossen/Wesley.
Lijkt mij nu eens zeer logisch. Vossen is beter met iemand die hem steunt. En zo breng je ook de sterke punten van Wesley naar boven. Volgens mij ideaal koppel. En je krijgt de beste Vossen in die opstelling. Wesley zorgt voor de afleiding en het fysieke werk en Jelle eromheen als sluipschutter. Bijkomend voordeel is dat we de bal vooraan beter kunnen bijhouden met Wesley. Dat we dit nog niet echt hebben geprobeerd is mij een mysterie.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3207
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: PL SD08 | R. Excel Mouscron - Club Brugge | vr 23/09 - 20:30

Bericht door Pica »

Bijkomend nadeel is dat je dan niks bent met je 7 flankspelers die in je kern zitten :mrgreen:

Ik vind de oproep om Wesley (zelfs na een blessure) nu al in de spits te gooien zeer bizar :mrgreen:
fcb 4 life
Sleutelspeler
Berichten: 3930
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:44
Locatie: Gistel

Re: PL SD08 | R. Excel Mouscron - Club Brugge | vr 23/09 - 20:30

Bericht door fcb 4 life »

Pica schreef: Bijkomend nadeel is dat je dan niks bent met je 7 flankspelers die in je kern zitten :mrgreen:

Ik vind de oproep om Wesley (zelfs na een blessure) nu al in de spits te gooien zeer bizar :mrgreen:
Maar Diaby blijven opstellen terwijl het op geen kloten trekt is dan wel normaal?
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3207
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: PL SD08 | R. Excel Mouscron - Club Brugge | vr 23/09 - 20:30

Bericht door Pica »

fcb 4 life schreef:
Pica schreef: Bijkomend nadeel is dat je dan niks bent met je 7 flankspelers die in je kern zitten :mrgreen:

Ik vind de oproep om Wesley (zelfs na een blessure) nu al in de spits te gooien zeer bizar :mrgreen:
Maar Diaby blijven opstellen terwijl het op geen kloten trekt is dan wel normaal?
"op geen kloten trekken" is ook bij de haren getrokken natuurlijk. Los uit de pols herinner ik me de derde goal tegen Lommel waar hij toch een (pre)assist geeft die er mocht wezen, tegen Leicester is hij degene die de bal kan doorspelen waardoor er een grote kans komt,....

Dat hij niet scoort is een feit. Dat was ook zo vorig seizoen met momenten. Enige remedie is blijven kansen geven tot die bal er wel keer ingaat. Een speler van 18 die net uit blessure komt gaat ons niet miraculeus beter doen voetballen. Net zoals we geen matchen verliezen door Diaby. Hoogstens niet winnen.
Plaats reactie