PL SD08 | R. Excel Mouscron - Club Brugge | vr 23/09 - 20:30

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.

Man van de match?

Butelle
1
2%
Van Rhijn
0
Geen stemmen
Poulain
2
4%
Denswil
2
4%
De Bock
2
4%
Simons
1
2%
Claudemir
9
18%
Vanaken
4
8%
Vormer
2
4%
Vossen
12
24%
Izquierdo
12
24%
Limbombe
1
2%
Pina
1
2%
Wesley
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 49

Nergens
A-kern
Berichten: 472
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:44

Re: PL SD08 | R. Excel Mouscron - Club Brugge | vr 23/09 - 20:30

Bericht door Nergens »

Best content van de wedstrijd. Eindelijk.
Twijfelde voor MOTM, gekozen voor Butelle (straalde vertrouwen uit en gaf die door), Vanaken (ondanks het gekak van de proximus commentatoren vond ik hem best goed spelen) en Izzy (twee goals nuff said).
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: PL SD08 | R. Excel Mouscron - Club Brugge | vr 23/09 - 20:30

Bericht door Cedrinho »

Claudemir, De Bock en Vossen!
(Maar match nie gezien :p )
Bali Balingoli
Jeugdspeler
Berichten: 141
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:12

Re: PL SD08 | R. Excel Mouscron - Club Brugge | vr 23/09 - 20:30

Bericht door Bali Balingoli »

Hoe kan Vossen hier als man van de match uitkomen? Speelde een heel moeilijk eerste uur (werd ook niet goed gebruikt) en toen Moeskroen als los zand uit elkaar viel wrong hij nog een drietal reuzekansen de nek om. Een wereldmatch zou ik dat toch niet noemen.

Verder vond ik het wel een leuke wedstrijd. 3 keer op rij gewonnen en misschien toch wel aan het groeien. Hopelijk bevestiging in de 2 volgende matchen.
Feitelijk, als (ALS) we die alle 2 winnen hebben we nog zo geen slechte start van ons seizoen gehad ;)
Om maar te zeggen dat het zo snel kan keren
én dat deze week belangrijk is!
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3206
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: PL SD08 | R. Excel Mouscron - Club Brugge | vr 23/09 - 20:30

Bericht door Pica »

Je kan de match tegen Moeskroen toch niet als een betere match beschouwen? Amper kansen, de verdediging stond nog steeds op knikkende knieën en de afwerking was bij momenten toch ook weer ondermaats.

Pluspunt was Butelle, maar ik vond die de vorige matchen maar half zo slecht als de meeste en was gewoon opnieuw degelijk.

Voetbal is zo fucking relatief, tegen Leicester maken we de omgekeerde wereld mee en toen was alles barslecht. (de paar kansen werken we niet af, de paar kansen tegen worden wel afgewerkt). Ik ben de eerste om te verkondigen dat afwerken ook een vorm van kwaliteit is, maar er zit toch een factor geluk in ook precies :mrgreen:
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: PL SD08 | R. Excel Mouscron - Club Brugge | vr 23/09 - 20:30

Bericht door Alethio »

Mja, en "drie matchen op rij winnen" is ook wel relatief, als het tegen Eupen, Lommel en Moeskroen is. Drie ploegen waarvan je kan zeggen dat ze eerder in 1B thuishoren dan in 1A.
Bali Balingoli
Jeugdspeler
Berichten: 141
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:12

Re: PL SD08 | R. Excel Mouscron - Club Brugge | vr 23/09 - 20:30

Bericht door Bali Balingoli »

Pica schreef: Je kan de match tegen Moeskroen toch niet als een betere match beschouwen? Amper kansen, de verdediging stond nog steeds op knikkende knieën en de afwerking was bij momenten toch ook weer ondermaats.
Allé, je moet nu ook niet teveel verwachten van een ploeg op zoek naar zichzelf.

Er was een goede drang naar voor, behalve in het 2de deel van de eerste helft. En na de 2-0 kregen we toch de ene grote kans na de andere? Toen was inderdaad de afwerking ondermaats.
Uiteindelijk geven we ook amper een kans weg.

De slotsom is dan: op verplaatsing 3 keer gescoord, een pak kansen gecreëerd, geen tegendoelpunt en amper kansen tegen. Dominant maar inderdaad niet sprankelend. Meer dan goed genoeg om op verder te bouwen dus.
Bali Balingoli
Jeugdspeler
Berichten: 141
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:12

Re: PL SD08 | R. Excel Mouscron - Club Brugge | vr 23/09 - 20:30

Bericht door Bali Balingoli »

Alethio schreef: Mja, en "drie matchen op rij winnen" is ook wel relatief, als het tegen Eupen, Lommel en Moeskroen is. Drie ploegen waarvan je kan zeggen dat ze eerder in 1B thuishoren dan in 1A.
Och ja, zo kunnen we blijven zagen. Eupen en Moeskroen spelen wel degelijk in 1A en hebben betere voetballers dan Westerlo en Beveren.
Het moesten 3 overwinningen zijn, en het zijn er 3. Met de laatste als 'moeilijkste' en beste prestatie.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3206
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: PL SD08 | R. Excel Mouscron - Club Brugge | vr 23/09 - 20:30

Bericht door Pica »

Bali Balingoli schreef:
Pica schreef: Je kan de match tegen Moeskroen toch niet als een betere match beschouwen? Amper kansen, de verdediging stond nog steeds op knikkende knieën en de afwerking was bij momenten toch ook weer ondermaats.
Allé, je moet nu ook niet teveel verwachten van een ploeg op zoek naar zichzelf.

Er was een goede drang naar voor, behalve in het 2de deel van de eerste helft. En na de 2-0 kregen we toch de ene grote kans na de andere? Toen was inderdaad de afwerking ondermaats.
Uiteindelijk geven we ook amper een kans weg.

De slotsom is dan: op verplaatsing 3 keer gescoord, een pak kansen gecreëerd, geen tegendoelpunt en amper kansen tegen. Dominant maar inderdaad niet sprankelend. Meer dan goed genoeg om op verder te bouwen dus.
De mentaliteit was goed ja, maar dat is ze al een aantal weken. Voor de rest is er mijns inziens niks veranderd behalve dat we nu wel dat tikkeltje geluk hebben, terwijl dat vorige matchen vaak anders was. Dat de foutjes die we maken, een keer niet afgestraft werden.
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: PL SD08 | R. Excel Mouscron - Club Brugge | vr 23/09 - 20:30

Bericht door Alethio »

Bali Balingoli schreef:
Alethio schreef: Mja, en "drie matchen op rij winnen" is ook wel relatief, als het tegen Eupen, Lommel en Moeskroen is. Drie ploegen waarvan je kan zeggen dat ze eerder in 1B thuishoren dan in 1A.
Och ja, zo kunnen we blijven zagen. Eupen en Moeskroen spelen wel degelijk in 1A en hebben betere voetballers dan Westerlo en Beveren.
Het moesten 3 overwinningen zijn, en het zijn er 3. Met de laatste als 'moeilijkste' en beste prestatie.
Dat is niet zagen. Ze hebben gedaan wat ze moeten doen. Maar euforie is nu ook niet op zijn plaats. Als je punten laat liggen tegen deze ploegen is dat gewoon slecht, als je wint is dat normaal. Zo is het bij een topclub.
fcb 4 life
Sleutelspeler
Berichten: 3930
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:44
Locatie: Gistel

Re: PL SD08 | R. Excel Mouscron - Club Brugge | vr 23/09 - 20:30

Bericht door fcb 4 life »

Pica schreef: Je kan de match tegen Moeskroen toch niet als een betere match beschouwen? Amper kansen, de verdediging stond nog steeds op knikkende knieën en de afwerking was bij momenten toch ook weer ondermaats.

Pluspunt was Butelle, maar ik vond die de vorige matchen maar half zo slecht als de meeste en was gewoon opnieuw degelijk.

Voetbal is zo fucking relatief, tegen Leicester maken we de omgekeerde wereld mee en toen was alles barslecht. (de paar kansen werken we niet af, de paar kansen tegen worden wel afgewerkt). Ik ben de eerste om te verkondigen dat afwerken ook een vorm van kwaliteit is, maar er zit toch een factor geluk in ook precies :mrgreen:
Amper kansen? Je hebt de 3 doelpunten, de ene die dan nog afgekeurd is en dan nog Vossen zen 3 missers.
Dat is nu toch ook niet amper en het kan goed zijn dat ik er nog vergeet.
Bali Balingoli
Jeugdspeler
Berichten: 141
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:12

Re: PL SD08 | R. Excel Mouscron - Club Brugge | vr 23/09 - 20:30

Bericht door Bali Balingoli »

Pica schreef: De mentaliteit was goed ja, maar dat is ze al een aantal weken. Voor de rest is er mijns inziens niks veranderd behalve dat we nu wel dat tikkeltje geluk hebben, terwijl dat vorige matchen vaak anders was. Dat de foutjes die we maken, een keer niet afgestraft werden.
Oké, elk zijn mening, ga niet blijven discussiëren.
Het was geen wereldmatch maar het verschil met de match op Beveren was volgens mij redelijk duidelijk.

Met mentaliteit heeft het sowieso weinig te maken, meest gebruikte excuus na een nederlaag.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3206
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: PL SD08 | R. Excel Mouscron - Club Brugge | vr 23/09 - 20:30

Bericht door Pica »

fcb 4 life schreef:
Pica schreef: Je kan de match tegen Moeskroen toch niet als een betere match beschouwen? Amper kansen, de verdediging stond nog steeds op knikkende knieën en de afwerking was bij momenten toch ook weer ondermaats.

Pluspunt was Butelle, maar ik vond die de vorige matchen maar half zo slecht als de meeste en was gewoon opnieuw degelijk.

Voetbal is zo fucking relatief, tegen Leicester maken we de omgekeerde wereld mee en toen was alles barslecht. (de paar kansen werken we niet af, de paar kansen tegen worden wel afgewerkt). Ik ben de eerste om te verkondigen dat afwerken ook een vorm van kwaliteit is, maar er zit toch een factor geluk in ook precies :mrgreen:
Amper kansen? Je hebt de 3 doelpunten, de ene die dan nog afgekeurd is en dan nog Vossen zen 3 missers.
Dat is nu toch ook niet amper en het kan goed zijn dat ik er nog vergeet.
Een afgeweken voorzet is geen uitgespeelde kans é :mrgreen: en eens je voorstaat is het anders voetballen. Zelfs dan nog is een kans of 4 tegen Moeskroen niet 'veel' kansen. Zeker als er geen echte uitgespeelde kansen inzaten waarvan ik dacht de hand van de trainer te zien.

Ik blijf erbij, sinds een week of 3-4 is de mentaliteit terug in orde ( was in het begin van het seizoen schrijnend en Club onwaardig ). Het voetbal weliswaar is week na week hetzelfde. Soms zit het keer tegen, zoals tegen Leicester, soms zit het mee, zoals tegen Moeskroen. Zolang de mentaliteit goed is ga je mij niet op de barricades zien staan, maar bibberen thuis tegen Eupen of uit in Moeskroen is niet iets dat ik als 'goed' zou beschouwen. De perceptie is natuurlijk dat Club drie keer scoort en geen tegendoelpunt krijgt => goed. Vind ik niet.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3206
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: PL SD08 | R. Excel Mouscron - Club Brugge | vr 23/09 - 20:30

Bericht door Pica »

Bali Balingoli schreef:
Pica schreef: De mentaliteit was goed ja, maar dat is ze al een aantal weken. Voor de rest is er mijns inziens niks veranderd behalve dat we nu wel dat tikkeltje geluk hebben, terwijl dat vorige matchen vaak anders was. Dat de foutjes die we maken, een keer niet afgestraft werden.
Oké, elk zijn mening, ga niet blijven discussiëren.
Het was geen wereldmatch maar het verschil met de match op Beveren was volgens mij redelijk duidelijk.

Met mentaliteit heeft het sowieso weinig te maken, meest gebruikte excuus na een nederlaag.
Mentaliteit was een probleem, maar sinds een paar weken niet meer.

De match tegen Beveren of Moeskroen hebben dezelfde gaten in onze verdediging getoond, het gebrek aan vertrouwen getoond, de afwerking die minder is getoond, enzovoort enzoverder. Dit Club is nog niet genezen.
Plaats reactie