CEO Vincent Mannaert

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door IsO »

Levi schreef: 28 nov 2023, 17:36 Dankbaarheid is op zijn plaats. Timing lijkt me perfect wel om een nieuwe wind te doen waaien.
Wel opmerkelijk dat de nieuwe CEO dus wellicht zal worden aangesteld nog vóór een eventuele overname zal zijn afgerond.
Levi
A-kern
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door Levi »

Verhaeghe zegt toch ook dat hij nog jaren hoofd aandeelhouder zal blijven dus een echte overname lijkt me geen sprake van.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door Sanders »

Mijn dank en respect aan Mannaert. Heeft ons, samen met Verhaeghe, uit "het slop" gehaald toen ze overnamen. Van een club waar de tijd wat was blijven staan qua professionalisering naar een club die meerdere jaren op rij kampioen speelde en CL-voetbal speelde; en die het beste en meest moderne oefencentrum van België heeft.

Wel benieuwd naar de impact op wintertransfers en of er een machtsvacuüm gaat zijn. Mannaert gaat misschien de knoop niet meer doorhakken en anderen gaan moeten wachten op de vervanger. Zoiets zie je vaak bij clubs waar een belangrijk persoon vervangen wordt op termijn.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door IsO »

Levi schreef: 28 nov 2023, 20:47 Verhaeghe zegt toch ook dat hij nog jaren hoofd aandeelhouder zal blijven dus een echte overname lijkt me geen sprake van.
Waar lees je dat precies?
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 28 nov 2023, 21:12 Mijn dank en respect aan Mannaert. Heeft ons, samen met Verhaeghe, uit "het slop" gehaald toen ze overnamen. Van een club waar de tijd wat was blijven staan qua professionalisering naar een club die meerdere jaren op rij kampioen speelde en CL-voetbal speelde; en die het beste en meest moderne oefencentrum van België heeft.

Wel benieuwd naar de impact op wintertransfers en of er een machtsvacuüm gaat zijn. Mannaert gaat misschien de knoop niet meer doorhakken en anderen gaan moeten wachten op de vervanger. Zoiets zie je vaak bij clubs waar een belangrijk persoon vervangen wordt op termijn.
Wintertransfers lijken me 'lopende dossiers' waar Mannaert zich normaal nog mee zou moeten bezighouden.

En zelfs als hij reeds te afwezig zou zijn, hebben we met Kjeld Fort en Dévy Rigaux 2 'sports coordinators' en met Mommens een ervaren hoofd scouting. Die laatste 2 zitten ook al heel lang bij club. Ik zou denken dat Verhaeghe manager genoeg is om desnoods zelf bepaalde beslissingen te nemen, in overleg met de genoemden.

Vraag me ook af of de jonge Preud'homme (nu director NXT) nu al de stap vooruit zou willen/kunnen zetten.
Levi
A-kern
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door Levi »

IsO schreef: 28 nov 2023, 21:38
Levi schreef: 28 nov 2023, 20:47 Verhaeghe zegt toch ook dat hij nog jaren hoofd aandeelhouder zal blijven dus een echte overname lijkt me geen sprake van.
Waar lees je dat precies?
"Ik blijf samen met Jan Boone en Peter Vanhecke de hoofdaandeelhouder de komende jaren." Een uitspraak van voorzitter Bart Verhaeghe die duidelijk aangeeft dat Club Brugge (voorlopig) niet meer te koop staat.  “De media hebben altijd gedacht dat we de club door de aanstelling van Raine wilden verkopen. Maar ik wil duidelijk maken dat ik de strategische leiding zal blijven nemen. Hopelijk brengt dat de nodige rust en stabiliteit.” "Er werd een zakenbank aangeduid om te onderzoeken wie een juiste partner zou worden voor toekomstige uitdagingen. Ik heb nooit gezegd dat ik een meerderheid van de aandelen wilde verkopen." Neen, geen verkoop. Wel gezonde ambitie om het aanslepende stadiondossier op te lossen als voorzitter. "We willen nu zo snel mogelijk een nieuw stadion bouwen", zegt Verhaeghe. "Hopelijk hebben we in het voorjaar van 2024 een vergunning."
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door Tiki Taka »

Levi schreef: 28 nov 2023, 20:47 Verhaeghe zegt toch ook dat hij nog jaren hoofd aandeelhouder zal blijven dus een echte overname lijkt me geen sprake van.
Dit dus, hopelijk brengt dit terug de rust in de tent.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door Tiki Taka »

Klopt wat hierboven wordt aangehaald, Mannaert en Verhaeghe hebben Club enorm geprofessionaliseerd en er de club met het hoogste budget van gemaakt in België.
In het ideale scenario ging Club een nieuw stadion gehad hebben en een nog veel grotere infrastructurele en sportieve voorsprong uitgebouwd hebben op de andere Belgische ploegen. Het stelt gerust dat Verhaeghe aanhaalt dat hij en Boone de komende jaren nog aan het hoofd van Club zal blijven staan en niet perse zijn aandeel wil verkopen. Dankbaarheid is op zijn plaats voor de verdienste van beide Heren. De tijd is nu wel gekomen voor Mannaert om de fakkel door te geven en een her-evaluatie van de volledige sportieve en scouting cel lijkt me hoogdringend op zijn plaats.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door Peter »

Heeft ons terug naar de top gebracht, daarvoor zal ik hem eeuwig dankbaar blijven. De laatste 2 a 3 seizoenen draait het minder en ik was stilaan toe aan iemand anders maar dat neemt niet weg dat Vince zijn aandeel in het recente success gigantisch is.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door Sanders »

Ik las deze ochtend in de krant Het Nieuwsblad dat er voor zijn opvolging wordt gedacht aan Madou intern door te schuiven voor het organisatorische en te polsen bij Sven Jaecques, Bruggeling, maar werkend bij RAFC.
Dat laatste verbaasde mij een beetje. Waarom zou Jaecques Antwerp verlaten voor ons, de rivaliteit nog terzijde gelaten?
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door Peter »

Gaat een gerucht dat die zou mogen vertrekken bij Antwerp.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door IsO »

Levi schreef: 29 nov 2023, 02:30
IsO schreef: 28 nov 2023, 21:38
Levi schreef: 28 nov 2023, 20:47 Verhaeghe zegt toch ook dat hij nog jaren hoofd aandeelhouder zal blijven dus een echte overname lijkt me geen sprake van.
Waar lees je dat precies?
"Ik blijf samen met Jan Boone en Peter Vanhecke de hoofdaandeelhouder de komende jaren." Een uitspraak van voorzitter Bart Verhaeghe die duidelijk aangeeft dat Club Brugge (voorlopig) niet meer te koop staat.  “De media hebben altijd gedacht dat we de club door de aanstelling van Raine wilden verkopen. Maar ik wil duidelijk maken dat ik de strategische leiding zal blijven nemen. Hopelijk brengt dat de nodige rust en stabiliteit.” "Er werd een zakenbank aangeduid om te onderzoeken wie een juiste partner zou worden voor toekomstige uitdagingen. Ik heb nooit gezegd dat ik een meerderheid van de aandelen wilde verkopen." Neen, geen verkoop. Wel gezonde ambitie om het aanslepende stadiondossier op te lossen als voorzitter. "We willen nu zo snel mogelijk een nieuw stadion bouwen", zegt Verhaeghe. "Hopelijk hebben we in het voorjaar van 2024 een vergunning."
Ergens in een krant?
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 29 nov 2023, 09:59 Ik las deze ochtend in de krant Het Nieuwsblad dat er voor zijn opvolging wordt gedacht aan Madou intern door te schuiven voor het organisatorische en te polsen bij Sven Jaecques, Bruggeling, maar werkend bij RAFC.
Dat laatste verbaasde mij een beetje. Waarom zou Jaecques Antwerp verlaten voor ons, de rivaliteit nog terzijde gelaten?
kan je dat wat toelichten? Madou voor het organisatorische en Jaecques dan als Technisch Directeur? Of hoe moet ik dat zien?
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 29 nov 2023, 12:24
Sanders schreef: 29 nov 2023, 09:59 Ik las deze ochtend in de krant Het Nieuwsblad dat er voor zijn opvolging wordt gedacht aan Madou intern door te schuiven voor het organisatorische en te polsen bij Sven Jaecques, Bruggeling, maar werkend bij RAFC.
Dat laatste verbaasde mij een beetje. Waarom zou Jaecques Antwerp verlaten voor ons, de rivaliteit nog terzijde gelaten?
kan je dat wat toelichten? Madou voor het organisatorische en Jaecques dan als Technisch Directeur? Of hoe moet ik dat zien?
Stuk uit het artikel over zijn vervanging:
Vincent Mannaert zette zich zo breed in zijn organisatie dat hij niet één op één kan worden vervangen. De naam die het vaakst valt om Mannaert op te volgen als ceo is Bob Madou, vandaag ‘chief business’ van Club. Madou is vooral organisatorisch en commercieel sterk en volgde ook het stadiondossier van Club Brugge op. Idealiter wordt hij geflankeerd door een meer ‘sportief’ profiel. Die zal vermoedelijk extern worden aangetrokken. Een naam die dan valt is die van Sven Jaecques, een Bruggeling en huidig general manager van Antwerp. Al zal Bart Verhaeghe in dat geval in gesprek moeten treden met een van zijn grote concurrenten, Antwerp-eigenaar Paul Gheysens.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 29 nov 2023, 12:43
IsO schreef: 29 nov 2023, 12:24
Sanders schreef: 29 nov 2023, 09:59 Ik las deze ochtend in de krant Het Nieuwsblad dat er voor zijn opvolging wordt gedacht aan Madou intern door te schuiven voor het organisatorische en te polsen bij Sven Jaecques, Bruggeling, maar werkend bij RAFC.
Dat laatste verbaasde mij een beetje. Waarom zou Jaecques Antwerp verlaten voor ons, de rivaliteit nog terzijde gelaten?
kan je dat wat toelichten? Madou voor het organisatorische en Jaecques dan als Technisch Directeur? Of hoe moet ik dat zien?
Stuk uit het artikel over zijn vervanging:
Vincent Mannaert zette zich zo breed in zijn organisatie dat hij niet één op één kan worden vervangen. De naam die het vaakst valt om Mannaert op te volgen als ceo is Bob Madou, vandaag ‘chief business’ van Club. Madou is vooral organisatorisch en commercieel sterk en volgde ook het stadiondossier van Club Brugge op. Idealiter wordt hij geflankeerd door een meer ‘sportief’ profiel. Die zal vermoedelijk extern worden aangetrokken. Een naam die dan valt is die van Sven Jaecques, een Bruggeling en huidig general manager van Antwerp. Al zal Bart Verhaeghe in dat geval in gesprek moeten treden met een van zijn grote concurrenten, Antwerp-eigenaar Paul Gheysens.
Thx! Vraag me af of Jaecques de geschikte man is als "sportief profiel". Het feit dat antwerp ondertussen Overmars aantrok als TD, zegt toch wel iets daarover, ook al was die laatste sportief gezien natuurlijk een ongelofelijke opportuniteit.
Plaats reactie