CEO Vincent Mannaert

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
fcb 4 life
Sleutelspeler
Berichten: 3930
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:44
Locatie: Gistel

Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door fcb 4 life »

Hij had een idee. “Als we nu eens de fotoshoot in de Noord-tribune doen.” Want: “Daar achter het doel is het hart van deze club. Het vliegwiel. Een soort golf die bij elke aanval van Club aanzwelt, tot je in een tsunami draait, en dit stadion iets wordt dat elke tegenstander intimideert.” ‘De Noord’ - hier stond gistermiddag Vincent Mannaert, zondag 9.000 diehards. anderlecht, maak je borst maar nat. Club Brugge is opgestaan uit de doden.
[spoiler]
U mag het mij niet kwalijk nemen, maar toen ik deze week las dat de fans, net als vorig jaar voor de titelmatch, zondag de spelersbus willen opwachten met Bengaals vuurwerk... - is dat dit keer niet wat geforceerd?
Mannaert: (schudt het hoofd) “Zoiets kún je niet forceren of regisseren - niet in deze club. Het is iets wat onder de supporters spontaan is gegroeid de laatste twee weken. We zijn met z’n allen getuige van een ommekeer die ongezien is in de geschiedenis van de play-offs. Een club die begint met 2 op 12 en daarna een 9 op 9 neerzet - ’t is nooit eerder gebeurd. Het toont de veerkracht die in deze spelersgroep zit. Normaal, na een 2 op 12, glij je af.”

“Vlak voor de spelers zouden vertrekken naar het stadion voor de wedstrijd tegen Oostende, heb ik in het afzonderingsoord in hotel Weinebrugge hen toegesproken. Ik heb gevraagd om álles uit de voorbije wedstrijden te vergeten, ik zei: ‘We vragen niet eens dat jullie winnen’. Het enige wat we wilden zien, was spelers die wilden véchten - doen waar Club Brugge voor staat. We zaten in een situatie die de term ‘moeilijke periode’ oversteeg. Er was geen dynamiek meer. Het dreigde veel dieper te gaan dan ‘een match winnen of verliezen’. Het ging erom het DNA van Club Brugge niet te verloochenen. Mijn boodschap was: ‘Speel alsof dit jullie laatste match is’”

En kreeg u respons?
“Ja... Ik heb ze wat uitgedaagd: ‘Wie gaat het hier doen? Wie staat op? Wie pakt het vast?’ De respons was massaal, en toen wist ik: ‘Dit komt goed’. Tegen Oostende, maar ook enkele dagen later tegen Waregem hebben we een vroege achterstand rechtgezet, en in Charleroi reageren we metéén na de vreemde gelijkmaker. Ik schat heel hoog in wat spelersgroep en staf hebben gerealiseerd na de nederlaag in anderlecht. Knap. Ronduit knap.”

Voor een groot stuk dankij het individuele talent van Izqueirdo.
“Ja maar goed, in het succes van élke club kun je nooit buiten één of twee spelers die het verschil maken. In diezelfde week voor de match tegen Oostende had ik een apart gesprek met Izquierdo. Om hem duidelijk te maken wat voor belang hij heeft voor de ploeg, óók in fases waarin zijn acties eens niét lukken. ‘Jij bent bepalend’, heb ik hem verteld, ‘ook door de manier waarop je vooropgaat in de moeilijke momenten’. ‘Joske’ heeft het opgepikt. Tegen Oostende knokte hij zich in de match - de rest kón niet meer achterblijven, eenmaal de vedette zijn deel van het werk deed. Sindsdien heeft Izquierdo zijn goede vorm weer te pakken.”
En we zien opnieuw de beste Michel Preud’homme. Hij duwde net op tijd op de juiste knoppen: eerst Claudemir, Palacios en Rotariu, nadien zelfs Horvath en Touba.
“Ik zie ons beiden nóg zitten, daags na de nederlaag in anderlecht... Michel had het moeilijk, maar daarna zie je tóch hoe de winnaar in hem alles overneemt - drie dagen voor de match tegen Oostende, twee dagen voor de match..., er kwam weer leven in, de grinta nam weer toe, ook Michel geeft nooit op. En ja, zijn keuzes bleken de juiste te zijn. We zijn gaan voetballen, we creëerden kansen, maakten goals... - je wint één keer, je wint twee keer, je wint drie keer...”

Vier keer?
“Zondag om 18u begint voor ons een nieuw kampioenschap. Nog drie matchen te gaan, we staan vier punten achter.”

Horvath, Touba, Palacios - is dit nu het Club Brugge van de toekomst?
“Het zijn in elk geval spelers met de potentie en het profiel om het te maken bij Club.”

Is voor Butelle, De Bock en Van Rhijn het Brugse verhaal over?
“Ik ga daar geen uitspraken over doen. Die evaluatie is voor na 21 mei.”

Zegt u eens, wat vindt u van anderlecht?
“Hoe bedoel je?”

Hun voetbal.
“anderlecht heeft gekozen voor een andere manier van voetballen, die zij consequent aanhouden.”

Vindt u de kritiek op anderlecht terecht of overdrijven we, zoals ze in het Astridpark beweren?
“Het is gewoon ‘anders’.”

Zou het kunnen, met Vincent Mannaert hier als algemeen directeur, dat Club Brugge op een dag met een andere filosofie gaat voetballen?
“Neen. Ik vind dat óp het veld altijd het DNA van de club moet te zien zijn.”

anderlecht verloochent zichzelf?
“Dat heb ik niet gezegd. Ik spreek alleen voor Club Brugge - Club zal altijd de filosofie bewaren om vooruit te voetballen, enthousiast, en om daarbij kansen te creëren. De laatste drie, vier jaar komen in België de meeste aanvallende acties van Club Brugge gevolgd door Gent. Ook in deze play-offs hebben wij de meeste goals gemaakt. Ons voetbal is onlosmakelijk verbonden aan waar Club Brugge voor staat. De accenten kunnen verschuiven naargelang de trainer - Sollied was anders dan Houwaart en Preud’homme is anders dan Broos -, maar ’t kwam altijd op hetzelfde neer: druk vooruit. Ik zit zelf ook zo in elkaar: ik ga mij eerder afvragen hoe we een goal kunnen maken dan hoe we één moeten vermijden.”
Youri Tielemans zegt: ‘Wij willen eerst aan verdedigen denken en dan pas aan aanvallen. Veel grote ploegen doen dat tegenwoordig.’
“Wat je ziet in het internationale voetbal is dat het onderlinge verschil tussen de ploegen kleiner is geworden. Het klassieke verhaal waarbij de grote club nagenoeg altijd 70% balbezit heeft, is voorbij. In elke topcompetitie wordt bij de kleinere clubs steeds beter gewerkt - betere opleiding, betere omkadering... Het wordt lastiger in het moderne voetbal om de bal te monopoliseren, dat zie je zelfs bij Barcelona. Binnen die context zijn er trainers die zeggen: ‘Laat ons dan maar denken vanuit de omschakeling’. Toch geloof ik dat het anders kan - Ajax staat in de finale van de Europa League met een uitgesproken offensieve filosofie, en Chelsea domineert de Premier League met een voetbal dat gebaseerd is op druk vooruit.”

De opvolger van Preud’homme zal dus niet het DNA van Club Brugge kunnen omdraaien?
“Wij gaan straks geen trainer nemen die achterover leunt en teert op de omschakeling. Er is niets mis met een goede counter, maar de basisfilosofie van een trainer van Club Brugge moet zijn: elke week de intentie hebben om de match in handen te nemen.”

Dury, Mazzu...?
“Binnen de club is afgesproken om tijdens de playoffs geen grote sportieve beslissingen te nemen, behalve enkele dossiers van inkomende transfers die al langer lopen. Heel eerlijk? Zó veel heb ik nog niet gedacht aan de opvolging van Michel.”

Bent u het eens met mij als ik stel dat de voorbije vier jaar onder Preud’homme Club Brugge een nieuwe club is geworden - er hangt een elektriciteitsveld boven Club, een soort spanning die van iedereen het maximum eist. Moet u niet vooral voorkomen dat u met de nieuwe trainer weer verzandt in de gemoedelijkheid vóór Preud’homme?
“Of dat nu het werk is van Michel, van mij, of van Bart (Verhaeghe, red), de hele club heeft inderdaad een evolutie doorgemaakt waarbij het nu een vanzelfsprekendheid is dat elke werknemer de beste wil zijn in zijn of haar domein. Het is in Club Brugge niet meer goed genoeg om gemiddeld te zijn. Dát heeft Michel ons geleerd - winnen gaat over 100%, niet over 99%. In dié filosofie komt de nieuwe trainer straks terecht.”

Is het vaak explosief geweest tussen u en Michel?
“‘Explosief’, zelden. Wel zijn in de voorbije weken de discussies... euh, harder geweest. Maar onze band is nooit gebroken. De momenten waarop Michel in een gesprek zei: ‘Foert’, en hij bolde het af, en ik hetzelfde deed, zijn daarna nooit blijven hangen. Na de 2 op 12 is onze relatie gebogen maar niet gebarsten. En da’s het mooie - dat je na vier jaar samen toch de kracht vindt om het vuur weer op te poken. Mét de hulp van de spelers. Zij zijn na de nederlaag in anderlecht dood en begraven verklaard. En zie, drie weken later... - potverdomme, van een ‘remontada’ gesproken. Denswil, Vormer, Timmy, Claudemir..., ze hadden het kúnnen laten gaan, en ze hebben het niet gedaan. Ze zijn beginnen winnen. Dát is Club Brugge. Deze club vecht áltijd terug.”

Worden jullie alsnog kampioen?
“Dat zal ik je weten te vertellen op 21 mei.”
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door Gratchski »

Afbeelding
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Gebruikersavatar
Duffman
Invaller
Berichten: 805
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:05
Locatie: Het gat van Pluto

Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door Duffman »

Waarom de bus van de bezoekers ook niet verwelkomen ineens?
Laatst gewijzigd door Duffman op 13 mei 2017, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
“Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion.”
- Michael Jordan -
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door Gratchski »

Duffman schreef: Waarom de bus van de bezoekers ook niet verwelkomen ineens?
Ik denk dat de voetbalwet dit niet toestaat :mrgreen:
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
h0ppa
Tester
Berichten: 47
Lid geworden op: 20 jun 2016, 21:57

Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door h0ppa »

Tijd om jezelf opnieuw naar de buiten wereld te bewijzen zou ik zeggen!
Zware opgave.. MPH vervangen, een paar belangrijke knopen doorhakken en meerdere transfers afronden die meteen een meerwaarde hebben.
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door Peet »

Ik hoop dat die man beseft welk risico hij aan het nemen is met de club. Als dit mislukt mag zijn kop ook vallen wat mij betreft.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door DavidVM »

Peet schreef: Ik hoop dat die man beseft welk risico hij aan het nemen is met de club. Als dit mislukt mag zijn kop ook vallen wat mij betreft.
Ik vind het opvallend waarom iedereen alles in zijn schoenen schuift. Er is ook nog een voorzitter en waarschijnlijk nog een raad van bestuur, dus om de keuze van Leko volledig in zijn schoenen te schuiven vind ik niet helemaal correct. En wat gaan jullie zeggen als het wel een zeer goed keuze blijkt te zijn?
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door Khas »

Het wordt in zijn schoenen geschoven omdat het zijn job en verantwoordelijkheid is. Klaar en simpel.
De raad van bestuur zou zich met zo'n zaken niet kunnen bezig houden, en als de voorzitter hem succesvol kan moeien dan doet Vince zijn werk niet goed.
Laatst gewijzigd door Khas op 10 jun 2017, 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door DavidVM »

Khas schreef: Het wordt in zijn schoenen geschoven omdat het zijn job en verantwoordelijkheid is. Klaar en simpel.
Als hij en hij alleen de verantwoordelijkheid draagt had Leko hier niet gestaan, maar Dury
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door Khas »

DavidVM schreef:
Khas schreef: Het wordt in zijn schoenen geschoven omdat het zijn job en verantwoordelijkheid is. Klaar en simpel.
Als hij en hij alleen de verantwoordelijkheid draagt had Leko hier niet gestaan, maar Dury
Dus noem je hem incapabel zijn job uit te voeren, of hoe lees ik dit?
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door DavidVM »

Khas schreef:
DavidVM schreef:
Khas schreef: Het wordt in zijn schoenen geschoven omdat het zijn job en verantwoordelijkheid is. Klaar en simpel.
Als hij en hij alleen de verantwoordelijkheid draagt had Leko hier niet gestaan, maar Dury
Dus noem je hem incapabel zijn job uit te voeren, of hoe lees ik dit?
Nee, dat is totaal niet wat ik wil bedoelen. De keuze van de nieuwe trainer wordt gemaakt door een groep van mensen en niet door 1 persoon. Dus als het fout loopt met die trainer zou het unfair zijn om dan naar 1 persoon te wijzen.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door Khas »

Daar heb je het fout. De aanbeveling van een trainer gebeurt door een groep mensen. De eindverantwoordelijkheid voor het aanwerven wordt gedragen door één functie. Zoniet heb je een dik probleem met oa verantwoording.
Laatst gewijzigd door Khas op 10 jun 2017, 11:12, 3 keer totaal gewijzigd.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Dompelkuip
Tester
Berichten: 77
Lid geworden op: 25 apr 2017, 21:02

Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door Dompelkuip »

Bij fcb is er maar 1 baas en dat is Verhaeghe. Hij is geen voorzitter of lid van de raad van bestuur, maar eigenaar. Hij heeft onze mooie club gestolen. Zal (veel te laat) een stadion zetten, en fcb kort daarna met veel winst verkopen aan de best biedende. Zo werkt dat.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door Cedrinho »

Dompelkuip schreef: Bij fcb is er maar 1 baas en dat is Verhaeghe. Hij is geen voorzitter of lid van de raad van bestuur, maar eigenaar. Hij heeft onze mooie club gestolen. Zal (veel te laat) een stadion zetten, en fcb kort daarna met veel winst verkopen aan de best biedende. Zo werkt dat.
Weiger ik te geloven.
Gebruikersavatar
Stylisimo
A-kern
Berichten: 614
Lid geworden op: 01 sep 2016, 09:21

Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door Stylisimo »

Khas schreef: Daar heb je het fout. De aanbeveling van een trainer gebeurt door een groep mensen. De eindverantwoordelijkheid voor het aanwerven wordt gedragen door één functie. Zoniet heb je een dik probleem met oa verantwoording.
Meerdere mensen kunnen toch perfect eindverantwoordelijk zijn voor iets? Je veracht de logge staatsstructuur en z'n controlesystemen. De paraplu's maw ;) Maar nu zeg je dat je zo'n systeem moet hebben waar je alles altijd kunt doorschuiven naar 1 iemand. Terwijl in feite een gans team aan iets bezig is, zou je diegene met de stem naar buiten toe gebruiken als kanonnenvoer (mocht het verkeerd aflopen...)
Mannaert kan misschien veel verweten worden, misschien ook niet. Maar dan mag je een hele scoutingcel en weet ik veel wie nog allemaal mee afschieten.
Club is een financieel gezonde, goed gerunde club geworden. We doen ieder jaar mee voor de hoofdprijs tot de laatste speeldagen. Europees zijn we er ook meestal bij, dus zo slecht kan een club dan toch niet bezig zijn. Meer hoeft het voor mij persoonlijk eigenlijk ook niet te zijn.
"Don’t waste your time looking back. You’re not going that way."
— Ragnar Lothbrok, Vikings
Plaats reactie