CEO Vincent Mannaert

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
fcb 4 life
Sleutelspeler
Berichten: 3930
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:44
Locatie: Gistel

CEO Vincent Mannaert

Bericht door fcb 4 life »

Afbeelding
fcb 4 life
Sleutelspeler
Berichten: 3930
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:44
Locatie: Gistel

Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door fcb 4 life »

“Laat het maar rap zondag zijn”

Let It Be. Club Brugge wil niet langer dan nodig stilstaan bij de afgang in Kopenhagen. Algemeen directeur Vincent Mannaert denkt daarvoor de oorzaak te kennen - de afwezigheid van ‘Rafa’ en Engels plus chaos in de hoofden van veel spelers -, en hoopt dat in de zwaar beladen ‘derby’ tegen AA Gent de kentering komt. “Zij konden al vier keer niet meer winnen van Club.”
[spoiler]
Wat zie ik? Schrijf jij in een notitieboekje met het logo van de Croky Cup? Dan is die toch nog voor iéts goed geweest - Hein (Vanhaezebrouck, red.) gaat de Croky Cup afschaffen, heb ik gelezen.”

Grijns.

Neen, Vincent Mannaert, op de luchthaven slurpend aan een koffietje van bij Starbucks, oogde niet (aan)geslagen, the day after. Hij en voorzitter Bart Verhaeghe willen de 4-0-pandoering in de Deense hoofdstad niet dramatiseren.

“Voor een club als de onze is het uitvallen van Refaelov en Engels, op dít niveau, te veel”, weet Mannaert. “Dat kunnen wij niet opvangen, temeer omdat veel andere jongens aan het zoeken zijn naar hun beste vorm. Wij hebben moeite met de overgang van Europa League naar Champions League - we zijn daarin niet de enige ploeg.”

‘Zoeken naar vorm’ - Mannaert blijft daarmee trouw aan zijn overtuiging dat Club veeleer een psychologisch dan een voetbaltechnisch probleem heeft. “Het zijn dezelfde spelers die vier maanden geleden iedereen naar huis speelden in de play-offs. Kunnen zij ineens minder goed voetballen? Onze eerste helft tegen Kopenhagen was zelfs een stap vooruit in vergelijking met de wedstrijd tegen Leicester. Het elftal stónd goed en we gaven niks weg. Het is wél zo, eenmaal we onverwacht op achterstand komen, dat de ploeg niet bij machte is om terug te slaan - we glijden onwaarschijnlijk snel af.”

Mannaert is het niet eens met de suggestie dat deze situatie nooit was voorgevallen met een aantal versterkingen. “Met dezelfde groep wonnen we de Supercup en pakten we de drie punten in Mechelen - de mensen die nu roepen om versterking, riepen toén dat de kampioen al gekend was.”

Kortom, ’t zit in ’t kopje.

Even passioneel

Want ook Michel Preud’homme kan nooit deel van het probleem zijn, bedenkt Mannaert. Nochtans wordt hier en daar in de buitenwereld stilaan getwijfeld of de toewijding van Preud’homme nog wel dezelfde is.

“Dus we gaan iemand die al veertig jaar bekend staat om zijn fanatisme nu in vraag stellen?“, windt Mannaert zich een beetje op. “Michel Preud’homme is drie jaar in Club Brugge, wel, hij won drie prijzen en bracht de club tot in de kwartfinale van de Europa League. Moet ik iedereen meenemen naar de plaats waar vier maanden geleden zijn standbeeld is gezet? Michel is nog steeds de winnaar die er vast van overtuigd is dat alles goedkomt.”

Wat daarvoor dan nodig is? Misschien wel een zege in wat voor Club Brugge de voorbije twee jaar is uitgegroeid tot de Nieuwe Rivaliteit, die Vlaamse derby tegen AA Gent.

“Laat het maar snel zondag 14.30u zijn”, aldus Mannaert. “Het zal intens zijn, passioneel. Zo’n topper in eigen stadion is belangrijk. We moeten winnen. Ik heb vertrouwen: AA Gent heeft al vier keer niet meer kunnen winnen van ons.”

Om te besluiten: “Ik twijfel niet, ik panikeer niet.”

En met een scheve blik op dat boekje van de Croky Cup stapte Vincent Mannaert het vliegtuig op. Weg uit het vermaledijde Kopenhagen. Op naar betere tijden. Op naar AA Gent.

Zowel in Brugge als in Gent is men het erover eens dat vorig seizoen de basis voor de titel van Club is gelegd in die ene week begin februari, toen zij tweemaal kort na elkaar de Buffalo’s over de knie legden en ‘de code konden kraken’.

AA Gent ook nu als tovermedicijn?
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door Peet »

"Wij hebben moeite met de overgang van Europa League naar Champions League" - na wedstrijd tegen FC Kopenhagen. :rofl:

Geloven die eigenlijk hun eigen zever en leugens?
Gebruikersavatar
MattJensen
A-kern
Berichten: 589
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:01
Locatie: Humbeek

Re: RE: Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door MattJensen »

Peet schreef: "Wij hebben moeite met de overgang van Europa League naar Champions League" - na wedstrijd tegen FC Kopenhagen. :rofl:

Geloven die eigenlijk hun eigen zever en leugens?
Veel leugens zie ik eigenlijk niet. Het is geen Barcelona dus is het geen CL?
#ZonderJenne
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door Khas »

Veel zelf beschermende nonsens. Het is niet omdat ze het zelf geloven dat het juist is.
Tijd voor reflectie adhv externe waarnemers.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5317
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door Tiki Taka »

Deze man krijgt toch heel veel krediet, me dunkt.
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: RE: Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door Peet »

MattJensen schreef:
Peet schreef: "Wij hebben moeite met de overgang van Europa League naar Champions League" - na wedstrijd tegen FC Kopenhagen. :rofl:

Geloven die eigenlijk hun eigen zever en leugens?
Veel leugens zie ik eigenlijk niet. Het is geen Barcelona dus is het geen CL?
Kopenhagen is EL-niveau he. Ze moeten dat niet altijd gaan verbloemen.
Met Rafa hebben ze gegokt en verloren. Was die in mei geopereerd dan was die misschien nu al fit geweest. Dat als excuus gaan ophalen is ook flauw, te meer omdat hier een goeie aanwinst had moeten staan.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door Cedrinho »

Niets makkelijk dan achteraf klagen.
Ik heb in augustus niemand horen klagen dat er geen vervanger was voor Rafa, maar nu we even goed/slecht doen als vorig seizoen is het van "hadden we maar". Tjah. Hadden we 20 jaar geleden Messi gekocht hé..
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3200
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: RE: Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door Pica »

Peet schreef:
MattJensen schreef:
Peet schreef: "Wij hebben moeite met de overgang van Europa League naar Champions League" - na wedstrijd tegen FC Kopenhagen. :rofl:

Geloven die eigenlijk hun eigen zever en leugens?
Veel leugens zie ik eigenlijk niet. Het is geen Barcelona dus is het geen CL?
Kopenhagen is EL-niveau he. Ze moeten dat niet altijd gaan verbloemen.
Met Rafa hebben ze gegokt en verloren. Was die in mei geopereerd dan was die misschien nu al fit geweest. Dat als excuus gaan ophalen is ook flauw, te meer omdat hier een goeie aanwinst had moeten staan.
Wie zet je dan op de bank na de winter? Rafa of Joske? Wat is een 'goeie aanwinst'? 10 miljoen genoeg?
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door Peet »

Zie geen reden waarom 3 goeie voetballers niet samen kunnen voetballen. We missen toch creativiteit zonder Rafa, Pica? Kan ook zomaar uitvallen in de Play-Offs en waar staan we dan?
Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3701
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door Bosko »

Cedrinho schreef: Niets makkelijk dan achteraf klagen.
Ik heb in augustus niemand horen klagen dat er geen vervanger was voor Rafa, maar nu we even goed/slecht doen als vorig seizoen is het van "hadden we maar". Tjah. Hadden we 20 jaar geleden Messi gekocht hé..
Ik heb niets anders gevraagd dan nog een flankspeler en een creatieve middenvelder.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3200
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door Pica »

Peet schreef: Zie geen reden waarom 3 goeie voetballers niet samen kunnen voetballen. We missen toch creativiteit zonder Rafa, Pica? Kan ook zomaar uitvallen in de Play-Offs en waar staan we dan?
Normaal kan Vanaken dat perfect opvangen, maar laat die nu net deels uit vorm en deels compleet verkeerd gebruikt worden. En plus, ze hebben Limbombe gehaald, wat steekt die uit? Hoeveel spelers moeten we hebben voor we verder kijken dan de namen op het scheidsrechterblad?
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5317
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door Tiki Taka »

Bosko schreef:
Cedrinho schreef: Niets makkelijk dan achteraf klagen.
Ik heb in augustus niemand horen klagen dat er geen vervanger was voor Rafa, maar nu we even goed/slecht doen als vorig seizoen is het van "hadden we maar". Tjah. Hadden we 20 jaar geleden Messi gekocht hé..
Ik heb niets anders gevraagd dan nog een flankspeler en een creatieve middenvelder.
Me too ! :teach:
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3200
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door Pica »

Ik wilde gewoon dat Jessica Alba een aftrap kwam geven, kan er niemand niks op tegen hebben, maar gaan we daar een miljoen voor betalen? Zou al even veel onze huidige situatie oplossen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: CEO Vincent Mannaert

Bericht door Khas »

Pica schreef: Ik wilde gewoon dat Jessica Alba een aftrap kwam geven, kan er niemand niks op tegen hebben, maar gaan we daar een miljoen voor betalen? Zou al even veel onze huidige situatie oplossen :mrgreen:
Ik zou het doen
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Plaats reactie