Jouw Ideale Opstelling

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3701
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

Re: Jouw Ideale Opstelling 2016-2017

Bericht door Bosko »

Fire schreef: Oei Bosko en Alethio hebben mij misschien fout begrepen. Ik wil niet dat onze CV's of CVM op avontuur gaan met de bal aan de voet (ik weet dat velen dat graag zien, ik heb er een hekel aan). Ik wil gewoon die laatste linie (in mijn ogen CV's+CVM, maar kan ook anders zijn) in bal bezit hoger zien staan.
Dat was ook wat ik bedoelde. Engels duwt de verdediging vooruit. Met Engels staan we zeker 10 meter hoger.
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: Jouw Ideale Opstelling 2016-2017

Bericht door Fire »

OK ideaal!
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3207
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Jouw Ideale Opstelling 2016-2017

Bericht door Pica »

Droom modus 'on':
Beste XI

---------------Butelle---------------------
-------Engels---Poulain---Denswil----------
RVR---------Vormer--Pina-----------Joske
-----------------Vanaken-------------------
--------------Rafa---Diaby-----------------

Poulain kan je vervangen door Simons
Denswil door De Bock
RVR door Cools
Joske door Bolingoli in een iets andere rol
Vormer/Pina door Claudemir
Rafa door Vossen in een iets andere rol
Diaby door Wesley/Vossen in een iets andere rol

Butelle is een goeie lijnkeeper, zolang we voetballende CV's hebben is dat in dit systeem voldoende.
Het voordeel van te spelen met Engels-Denswil is dat er telkens één kan opschuiven en de bal kan diep inspelen. Het zijn voetballende verdedigers. Dit systeem werkt niet ideaal zonder minstens één goeie voetballende verdediger.
Poulain zijn positiespel maakt hem de ideale libero.
Met Vormer-Pina heb je een vechter en een controleur, ideaal want met 2 zo'n werkers heb je het voordeel ze zonder twijfel op het juiste moment posities overnemen van anderen
Joske als LM lijkt raar, maar kan vanop het middenveld zijn snelheid mogelijks nog meer gebruiken
RVR is aanvallend genoeg om als RM aan de slag te kunnen. Geen Rafa gezien die een vrije rol heeft/moet hebben.
Vanaken is de ideale 3de CM-AM die hard werken koppelt aan een geweldig inzicht en goeie voeten. Naargelang de tegenstander staat die hoger of lager.
Rafa is eigenlijk de belangrijkste speler op het veld, moet ruimte maken voor de flanken, aanspeelbaar zijn centraal en indien nodig een touch of genius brengen om de boel open te breken
Diaby als spits is relatief, hangt af van de fitheid van Rafa/tegenstander/... Opdracht is duidelijk: druk zetten en goals scoren. Indien je met Wesley speelt is dat bal bijhouden, maar enkel in matchen waarbij we het moeilijk hebben.

De grote reden waarom ik dit als mijn ideale opstelling zie, is dat het flexibiliteit geeft naargelang de tegenstander. Het is een utopie dat je altijd op dezelfde manier moet/kan spelen en dat zoiets blijft werken.
De andere grote reden is : beweging. Als je beweegt zoals een Rafa komt dat hier des te meer naar boven als een pluspunt. De infiltraties van Denswil-Engels-Vormer, de overlaps van de flanken, een Vanaken die overal kan gaan naargelang waar Rafa loopt: verdedig daar maar eens tegen.

In tegenstelling tot onze 4-3-3 zitten we niet langer vast aan de intelligentie van Vazquez/Vanaken, niet meer afhankelijk van de pure kwaliteit van Joske of Rafa. Het kan van overal komen. Mits getraind natuurlijk. Dit neemt tijd in beslag, tijd die je moeilijk krijgt bij een topclub.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Jouw Ideale Opstelling 2016-2017

Bericht door Cedrinho »

------------------------ Ryan -----------------------------
Meunier - Engels - De Bock - Obradovic
------------------------- Pina -----------------------------
----------------------- Vanaken -------------------------
---- Refaelov ----- Vossen ---- Izquierdo ----
------------------------- Bacca --------------------------

Aaaanvallleeeeeuuuuuuhhhhhhhhh
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3207
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Jouw Ideale Opstelling 2016-2017

Bericht door Pica »

Cedrinho schreef: ------------------------ Ryan -----------------------------
Meunier - Engels - De Bock - Obradovic
------------------------- Pina -----------------------------
----------------------- Vanaken -------------------------
---- Refaelov ----- Vossen ---- Izquierdo ----
------------------------- Bacca --------------------------

Aaaanvallleeeeeuuuuuuhhhhhhhhh
De ideale ploeg is er één met 4 spelers van andere ploegen lol. Zo kan ik ook mijn beste xi ooit maken zu :D
BB1891
A-kern
Berichten: 580
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:47
Locatie: Antwerpen

Re: Jouw Ideale Opstelling 2016-2017

Bericht door BB1891 »

Pica schreef: Droom modus 'on':
Beste XI

---------------Butelle---------------------
-------Engels---Poulain---Denswil----------
RVR---------Vormer--Pina-----------Joske
-----------------Vanaken-------------------
--------------Rafa---Diaby-----------------

Poulain kan je vervangen door Simons
Denswil door De Bock
RVR door Cools
Joske door Bolingoli in een iets andere rol
Vormer/Pina door Claudemir
Rafa door Vossen in een iets andere rol
Diaby door Wesley/Vossen in een iets andere rol

Butelle is een goeie lijnkeeper, zolang we voetballende CV's hebben is dat in dit systeem voldoende.
Het voordeel van te spelen met Engels-Denswil is dat er telkens één kan opschuiven en de bal kan diep inspelen. Het zijn voetballende verdedigers. Dit systeem werkt niet ideaal zonder minstens één goeie voetballende verdediger.
Poulain zijn positiespel maakt hem de ideale libero.
Met Vormer-Pina heb je een vechter en een controleur, ideaal want met 2 zo'n werkers heb je het voordeel ze zonder twijfel op het juiste moment posities overnemen van anderen
Joske als LM lijkt raar, maar kan vanop het middenveld zijn snelheid mogelijks nog meer gebruiken
RVR is aanvallend genoeg om als RM aan de slag te kunnen. Geen Rafa gezien die een vrije rol heeft/moet hebben.
Vanaken is de ideale 3de CM-AM die hard werken koppelt aan een geweldig inzicht en goeie voeten. Naargelang de tegenstander staat die hoger of lager.
Rafa is eigenlijk de belangrijkste speler op het veld, moet ruimte maken voor de flanken, aanspeelbaar zijn centraal en indien nodig een touch of genius brengen om de boel open te breken
Diaby als spits is relatief, hangt af van de fitheid van Rafa/tegenstander/... Opdracht is duidelijk: druk zetten en goals scoren. Indien je met Wesley speelt is dat bal bijhouden, maar enkel in matchen waarbij we het moeilijk hebben.

De grote reden waarom ik dit als mijn ideale opstelling zie, is dat het flexibiliteit geeft naargelang de tegenstander. Het is een utopie dat je altijd op dezelfde manier moet/kan spelen en dat zoiets blijft werken.
De andere grote reden is : beweging. Als je beweegt zoals een Rafa komt dat hier des te meer naar boven als een pluspunt. De infiltraties van Denswil-Engels-Vormer, de overlaps van de flanken, een Vanaken die overal kan gaan naargelang waar Rafa loopt: verdedig daar maar eens tegen.

In tegenstelling tot onze 4-3-3 zitten we niet langer vast aan de intelligentie van Vazquez/Vanaken, niet meer afhankelijk van de pure kwaliteit van Joske of Rafa. Het kan van overal komen. Mits getraind natuurlijk. Dit neemt tijd in beslag, tijd die je moeilijk krijgt bij een topclub.
Leuke opstelling en helemaal akkoord. Je vergeet wel Limbombe. Je kan ook veranderen naar 3-4-3 met Wes diep en in zen rug Rafa en dan Limbombe. Keuze genoeg. :kwijl:
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Jouw Ideale Opstelling 2016-2017

Bericht door Tiki Taka »

Mijn ideale opstelling met de huidige kern ;

-------------------Butelle---------------------
----RVR---Engels---Denswil---De Bock----
---------------Vormer--Pina---------------
------------------Vanaken-------------------
---------Rafa------------------Izzy--------
------------------Wesley--------------------

In de ideale wereld zou ik echter de keeper en diepe spits veranderen door een nieuwe naam.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3207
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Jouw Ideale Opstelling 2016-2017

Bericht door Pica »

Tiki Taka schreef: Mijn ideale opstelling met de huidige kern ;

-------------------Butelle---------------------
----RVR---Engels---Denswil---De Bock----
---------------Vormer--Pina---------------
------------------Vanaken-------------------
---------Rafa------------------Izzy--------
------------------Wesley--------------------

In de ideale wereld zou ik echter de keeper en diepe spits veranderen door een nieuwe naam.
Stel iedereen fit, en die 2 nieuwe spelers die je wil erbij. Spelen we dan los kampioen? Zo simpel is het?
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Jouw Ideale Opstelling 2016-2017

Bericht door Tiki Taka »

Pica schreef:
Tiki Taka schreef: Mijn ideale opstelling met de huidige kern ;

-------------------Butelle---------------------
----RVR---Engels---Denswil---De Bock----
---------------Vormer--Pina---------------
------------------Vanaken-------------------
---------Rafa------------------Izzy--------
------------------Wesley--------------------

In de ideale wereld zou ik echter de keeper en diepe spits veranderen door een nieuwe naam.
Stel iedereen fit, en die 2 nieuwe spelers die je wil erbij. Spelen we dan los kampioen? Zo simpel is het?
Ik heb niet gezegd dat het zo simpel is, ik heb gewoon mijn ideale 11 gepost.
Kampioen spelen hangt ook af van het tikkeltje geluk op bepaalde momenten, penalty al dan niet voor of tegen,
blessures, schorsingen, collectieve en individuele vorm, super saves, enz....
In mijn ogen vormen bovenstaande 11 spelers de beste basisploeg. Elke mening is subjectief, het is enkel
eens peilen wat mijn mede forumgenoten hiervan denken, niet meer, niet minder. :duim:
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: Jouw Ideale Opstelling 2016-2017

Bericht door Fire »

Vervang Wesley door Vossen (in de meeste situaties) en je hebt ook mijn basis elftal TT.
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Jouw Ideale Opstelling 2016-2017

Bericht door Tiki Taka »

Fire schreef: Vervang Wesley door Vossen (in de meeste situaties) en je hebt ook mijn basis elftal TT.
Ik ben geen fan van Vossen, en al zeker niet in een 4-3-3, daarvoor heeft hij de snelheid, techniek en duelkracht niet.
In een 4-4-2 als hangende spits komt deze het beste tot zijn recht.
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: Jouw Ideale Opstelling 2016-2017

Bericht door Fire »

Ik heb in de pintjesliga al wel wat wedstrijden gezien waar Vossen het zeer aardig deed in een 4-3-3.
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: Jouw Ideale Opstelling 2016-2017

Bericht door Alethio »

Zeker als je flankspelers liever naar binnen komen dan dat ze een voorzet trappen.
Aanspelen in de box is dan vaak doelpunt, en voorzetten waar hij tegen twee centrale verdedigers het kopduel gaat winnen komen er toch niet.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Jouw Ideale Opstelling 2016-2017

Bericht door Tiki Taka »

Fire schreef: Ik heb in de pintjesliga al wel wat wedstrijden gezien waar Vossen het zeer aardig deed in een 4-3-3.
Ja, tegen de staartploegen, maar tegen de G5 ploegen bitter weinig, toch?
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: Jouw Ideale Opstelling 2016-2017

Bericht door Fire »

Ik zou ze is moeten herbekijken TT, maar ik heb een ander globaal beeld.
nu zoals Alethio zegt, als je minder met flank voorzetten werkt, wat je wel kan met Rafa, Izzy en Hans dan hoeft de spits geen grote targetman te zijn. Geef Vossen een degelijke bal in de 16 en je hebt vaak een goeie kans.
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
Plaats reactie