UCL SD04 | FC Porto - Club Brugge KV | wo 02/11- 20:45

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.

Man van de match?

Butelle
0
Geen stemmen
Van Rhijn
2
6%
Cools
4
12%
Poulain
7
21%
Denswil
0
Geen stemmen
Bolingoli
0
Geen stemmen
Pina
8
24%
Claudemir
0
Geen stemmen
Vormer
5
15%
Diaby
1
3%
Wesley
1
3%
Limbombe
3
9%
Vanaken
2
6%
Izquierdo
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 33

Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3206
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: UCL SD04 | FC Porto - Club Brugge KV | wo 02/11- 20:45

Bericht door Pica »

Alethio schreef: Als ze de competitie willen verkleinen, zouden ze moeten beginnen met ploegen die failliet gaan niet te vervangen. Dat moet toch te regelen zijn. Zo houd je toch enkel 'gezonde' ploegen in eerste over, die het ook sportief verdienden, in plaats van opeens een extra stijger of een daler minder te hebben.
Eupen is financieel gezond, maar wil je die in eerste? Idem voor Moeskroen? Je kan moeilijk ook 10 jaar wachten tot er nog eens 2 clubs failliet gaan of zo :mrgreen:
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: UCL SD04 | FC Porto - Club Brugge KV | wo 02/11- 20:45

Bericht door Fire »

Eupen, Westerlo, WB en Moeskroen er uit. Dan blijven er 12 ploegen over. 3 maal tegen elkaar laten spelen en we zijn er ;-)
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3206
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: UCL SD04 | FC Porto - Club Brugge KV | wo 02/11- 20:45

Bericht door Pica »

Peet schreef: Als iedereen piekt, dan strijd je toch ook met gelijke wapens?
Heb de uberlange quote ff weggedaan :).

Ik zeg nergens dat men in België niet met gelijke wapens strijd door de PO's.

Ik zeg wel dat we door te pieken naar PO's, nu conditioneel niet top zijn en ik doe er zelfs een schepje bovenop door te stellen dat de matchen nu er zelfs voor de fans minder toe doen.

Ik snap de opmerking van K dat dit een dikke FU is naar de fans, maar dat is nu eenmaal het gevolg van die PO's. Waar ik tegen ben, maar die zie ik niet verdwijnen.
Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3701
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

Re: UCL SD04 | FC Porto - Club Brugge KV | wo 02/11- 20:45

Bericht door Bosko »

Fire schreef: Eupen, Westerlo, WB en Moeskroen er uit. Dan blijven er 12 ploegen over. 3 maal tegen elkaar laten spelen en we zijn er ;-)
Als we drie keer tegen elkaar spelen, gaat er gezaag zijn over thuisvoordeel.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3206
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: UCL SD04 | FC Porto - Club Brugge KV | wo 02/11- 20:45

Bericht door Pica »

Bosko schreef:
Fire schreef: Eupen, Westerlo, WB en Moeskroen er uit. Dan blijven er 12 ploegen over. 3 maal tegen elkaar laten spelen en we zijn er ;-)
Als we drie keer tegen elkaar spelen, gaat er gezaag zijn over thuisvoordeel.
één keer uit, één keer thuis en één keer in het eurostadion, zo is er op zijn minst keer een ploeg die daarin speelt :coffee:
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: UCL SD04 | FC Porto - Club Brugge KV | wo 02/11- 20:45

Bericht door Fire »

1 keer uit, 1 keer thuis en 1 keer op een neutrale locatie (Heizel bvb)
deden ze dat zo niet een tijdje in Schotland?

Zoals Pica zegt.
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: UCL SD04 | FC Porto - Club Brugge KV | wo 02/11- 20:45

Bericht door Alethio »

Pica schreef:
Alethio schreef: Als ze de competitie willen verkleinen, zouden ze moeten beginnen met ploegen die failliet gaan niet te vervangen. Dat moet toch te regelen zijn. Zo houd je toch enkel 'gezonde' ploegen in eerste over, die het ook sportief verdienden, in plaats van opeens een extra stijger of een daler minder te hebben.
Eupen is financieel gezond, maar wil je die in eerste? Idem voor Moeskroen? Je kan moeilijk ook 10 jaar wachten tot er nog eens 2 clubs failliet gaan of zo :mrgreen:
Ik ben akkoord, maar ga je die verandering erdoor krijgen?
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3206
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: UCL SD04 | FC Porto - Club Brugge KV | wo 02/11- 20:45

Bericht door Pica »

Alethio schreef:
Pica schreef:
Alethio schreef: Als ze de competitie willen verkleinen, zouden ze moeten beginnen met ploegen die failliet gaan niet te vervangen. Dat moet toch te regelen zijn. Zo houd je toch enkel 'gezonde' ploegen in eerste over, die het ook sportief verdienden, in plaats van opeens een extra stijger of een daler minder te hebben.
Eupen is financieel gezond, maar wil je die in eerste? Idem voor Moeskroen? Je kan moeilijk ook 10 jaar wachten tot er nog eens 2 clubs failliet gaan of zo :mrgreen:
Ik ben akkoord, maar ga je die verandering erdoor krijgen?
Nope.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: UCL SD04 | FC Porto - Club Brugge KV | wo 02/11- 20:45

Bericht door DavidVM »

Fire schreef: Eupen, Westerlo, WB en Moeskroen er uit. Dan blijven er 12 ploegen over. 3 maal tegen elkaar laten spelen en we zijn er ;-)
3 x 12 = 36 en dan nog is 10 PO-matchen... Ze zagen nu al dat ze teveel matchen hebben
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: UCL SD04 | FC Porto - Club Brugge KV | wo 02/11- 20:45

Bericht door Fire »

Ik heb toch niks gezegd over PO-matchen?
Ik zou naar 12 ploegen gaan (eigenlijk liefst 10, maar kom) en dan een gewone competitie
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: UCL SD04 | FC Porto - Club Brugge KV | wo 02/11- 20:45

Bericht door DavidVM »

Ik zou dan eerder gaan naar 12 heen en terug + play-offs (zonder halvering punten) = 32 matchen
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: UCL SD04 | FC Porto - Club Brugge KV | wo 02/11- 20:45

Bericht door DavidVM »

DavidVM schreef: Ik zou dan eerder gaan naar 12 heen en terug + play-offs (zonder halvering punten) = 32 matchen
EDIT: is wel beetje zwaar off-topic
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3206
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: UCL SD04 | FC Porto - Club Brugge KV | wo 02/11- 20:45

Bericht door Pica »

Zolang de mods niks zeggen :zien: :horen: :zwijgen: :lys:
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: UCL SD04 | FC Porto - Club Brugge KV | wo 02/11- 20:45

Bericht door Gratchski »

kom gasten, beetje on topic blijven hé
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Gebruikersavatar
Hannes
A-kern
Berichten: 634
Lid geworden op: 29 sep 2016, 21:49
Locatie: Laken

Re: UCL SD04 | FC Porto - Club Brugge KV | wo 02/11- 20:45

Bericht door Hannes »

Pica schreef:
Peet schreef:
Pica schreef: Dus iedereen wil fysiek pieken na 2 maanden in het seizoen en dan maar op het beste hopen in de PO's. Ok dan, laat ons de volgende 10 jaar zonder titel dan nog eens een klaptje doen :mrgreen:

Iedereen piekt bewust of onbewust naar de PO's, van MPH valt het meer op.

Zoals Fire zegt, we laten niks schieten, maar we komen wel met mindere wapens aan de aftrap en daar heeft de opstelling niks mee te maken.
Ge moogt mij echt dat pieken eens uitleggen waar jij het altijd over hebt. Is het Belgisch voetbal dan zo verschillend van in de andere landen? Daar kunnen ploegen/spelers wel gans seizoen top zijn.

Khas heeft verdikke gelijk. Je verkoopt dure abo's, dat is dan toch een kaakslag voor die supporters dat je niet met je sterkst mogelijke ploeg gaat aantreden? Kan er bij mij echt niet in. En dan wenen omdat ge zo weinig abo's verkoopt, hoe zou dat komen?
Puur conditioneel zijn we nu schat ik 70%. Als je ziet hoe een Vossen of Vanaken in het begin(!) van het seizoen al krampen hebben, terwijl ze daar in de PO's vorig jaar geen last van hadden. Dan stel ik mij daar vragen bij. Vorig seizoen was het mogelijks nog erger op dat vlak. Dus ja ik vermoed dat wij pieken en als ik de rest zie klungelen dan kan ik niet anders concluderen dat we niet alleen zijn.

Niet pieken en roteren wil zeggen dat we een geheel seizoen aan kop staan om het dan aan Gent te laten om de titel te pakken. Dat is toch ook al keer gebeurd in een niet zo ver verleden. Laatste kampioen die een geheel seizoen top was, was anderlecht in 2009-2010 maar toen was vooral de tegenstand heel zwak.

Wat ze doen in andere landen, met andere budgetten en kernen, bomt mij niet. Wij kunnen geen 22 spelers hebben die een basisplaats waardig zijn. Of je daar als fan nu wil in meegaan of niet, dat is de realiteit. En als je dan toch moet pieken, dan best naar het gedeelte waar de punten niet gedeeld worden en de tegenstanders het moeilijkst zijn.

Ik wil even laten noteren dat ik TEGEN PO's ben, sinds het begin van dat kutsysteem, maar je moet het er mee doen blijkbaar.

Enige wat je kan doen als Club zijnde in mijn ogen is in het begin van het seizoen je jeugd kansen geven, zodat je op zijn minst de rest top krijgt voor de CL, maar MPH kan dat niet over zijn hart krijgen, wat ik begrijp, maar niet goedkeur.

De echte kaakslag voor de supporters was het moment waarop ze beginnen geilen zijn op de euro's van klotebedrijven als proximus en telenet om vanaf dan de fan op de laatste plaats te zetten. Al de rest is direct of indirect daar een gevolg van.
Pieken of niet, ge kunt voor zo'n belangrijke match toch wel uw beste ploeg opstellen zeker? Dat heeft geen ballen met pieken te maken. Tegen de mauve hebben we toch ook de beste 11 laten spelen?
Bij een goed resultaat zou de vermoeidheid snel verdwenen en het zelfvertrouwen met een ruk de hoogte in gegaan zijn, mét vertrouwen naar Genk toe én naar de allesbepalende volgende CL-match in Leicester! En laat dan intussen maar eens een paar man aan de kant tegen Sint-Truiden, waarom niet? Geeft zelfs niet als ge daar dan eens een punt of zo laat liggen, who cares.
Als ge een zo'n belangrijke CL-match laat schieten, dan legt ge volgens mij uw prioriteiten volledig verkeerd.
Want ik (en ik niet alleen) kick daar op eerlijk gezegd: zo'n match tegen een ploeg die ge ofwel van geen haar of pluimen kent, of tegen een ploeg met vedetten die je alleen kent van tv. Waar zijn ze, de dolle Europese avonden? Ik besef donders goed dat je in principe geen Dortmunds meer over de knie kan leggen, maar het gas moet Europees àltijd open! Alleen zo kan je tegen een Feyenoord of een Porto iets halen. En dan dolle ambiance en energie om een 4-tal werkweken door te komen! (en ja: ik doe mijn job graag). :hup:
Plaats reactie