UCL SD06 | Club Brugge - FC København | wo 07/12 - 20:45

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.

Man van de match?

Butelle
1
2%
Van Rhijn
1
2%
Mechele
2
5%
Denswil
7
17%
Cools
3
7%
Pina
1
2%
Claudemir
0
Geen stemmen
Refaelov
1
2%
Gedoz
5
12%
Wesley
11
26%
Bolingoli
9
21%
Vanaken
1
2%
Vormer
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 42

Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3701
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

Re: UCL SD06 | Club Brugge - FC København | wo 07/12 - 20:45

Bericht door Bosko »

Khas schreef: Ik herinner me vooral dat het enige jaar onder MPH waar we goed voetbal hebben gezien, er eentje was waar Boli telkens een topmatch speelde wanneer het voor de knikkers ging.
ONMOGELIJK
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: UCL SD06 | Club Brugge - FC København | wo 07/12 - 20:45

Bericht door JRut »

Khas schreef: Ik herinner me vooral dat het enige jaar onder MPH waar we goed voetbal hebben gezien, er eentje was waar Boli telkens een topmatch speelde wanneer het voor de knikkers ging.
Fwietfwietfwiet, gewoon omdat het kan (en omdat het Boli is).
#hetishierbeter
Gebruikersavatar
Hannes
A-kern
Berichten: 633
Lid geworden op: 29 sep 2016, 21:49
Locatie: Laken

Re: UCL SD06 | Club Brugge - FC København | wo 07/12 - 20:45

Bericht door Hannes »

Pica schreef: Michel zal altijd voor mij de trainer zijn die we keihard nodig hadden en die ons het duwtje gegeven heeft om dat stapje hoger te zetten als Club. De trainer die ons de prijzen bracht die we nodig hadden om terug een 'normale' ploeg te worden. Al de rest is ruis en irrelevant eigenlijk. Eeuwig respect voor de man. En dankbaarheid. Vooral dankbaarheid. Wil niet zeggen dat ik akkoord ben met zijn visie, dat ik akkoord ben met de manier van spelen, dat ik blij was met zijn extra jaar.
Maar ik ben akkoord hé Pica. Volledig akkoord, behalve met dat "ruis en irrelevant".
Als ik moet kiezen tussen een seizoen met grijze muizen-voetbal maar op het einde kampioen enerzijds, en een jaar met mooi voetbal, spanning, beleving en memorabele matchen maar zonder prijs anderzijds, dan kies ik voor het tweede. (Behalve als kampioen spelen al 11 jaar geleden is natuurlijk).
Zoals ik al zei: ik vind Michel een toffe Pee, en dat meen ik. Maar zijn verdedigende, bange, tactisch keurslijfachtige of noem-het-hoe-je-wil- stijl, da's niet de stijl die ík leuk, aantrekkelijk en opwindend vind. Al hadden we die stijl misschien wel nodig om de 11-jaar-zonder-titel-barrière te nemen.
Hans1981
Basisspeler
Berichten: 2077
Lid geworden op: 17 jul 2016, 23:24

Re: UCL SD06 | Club Brugge - FC København | wo 07/12 - 20:45

Bericht door Hans1981 »

Hannes schreef:
Pica schreef: Michel zal altijd voor mij de trainer zijn die we keihard nodig hadden en die ons het duwtje gegeven heeft om dat stapje hoger te zetten als Club. De trainer die ons de prijzen bracht die we nodig hadden om terug een 'normale' ploeg te worden. Al de rest is ruis en irrelevant eigenlijk. Eeuwig respect voor de man. En dankbaarheid. Vooral dankbaarheid. Wil niet zeggen dat ik akkoord ben met zijn visie, dat ik akkoord ben met de manier van spelen, dat ik blij was met zijn extra jaar.
Maar ik ben akkoord hé Pica. Volledig akkoord, behalve met dat "ruis en irrelevant".
Als ik moet kiezen tussen een seizoen met grijze muizen-voetbal maar op het einde kampioen enerzijds, en een jaar met mooi voetbal, spanning, beleving en memorabele matchen maar zonder prijs anderzijds, dan kies ik voor het tweede. (Behalve als kampioen spelen al 11 jaar geleden is natuurlijk).
Zoals ik al zei: ik vind Michel een toffe Pee, en dat meen ik. Maar zijn verdedigende, bange, tactisch keurslijfachtige of noem-het-hoe-je-wil- stijl, da's niet de stijl die ík leuk, aantrekkelijk en opwindend vind. Al hadden we die stijl misschien wel nodig om de 11-jaar-zonder-titel-barrière te nemen.
Gewoon nog een half seizoentje wachten, titteltje bijschrijven en dat komt snor.
Gebruikersavatar
Brechtje
Supersub
Berichten: 1402
Lid geworden op: 29 mei 2016, 22:35

Re: UCL SD06 | Club Brugge - FC København | wo 07/12 - 20:45

Bericht door Brechtje »

Hannes schreef:
Alethio schreef: HVH heeft in een jaar zonder Europees voetbal de titel gepakt en daarna knap gepresteerd in de CL. Al bij al 12 goede maanden. Preud'homme heeft ons op drie jaar een kwartfinale EL gegeven, een beker + 2de plaats en een titel + bekerfinale. Dat is - op andere vlakken weliswaar - wel zeker twee jaar lang succes. Zijn eerste jaar was het niet vet, maar toen is hij ook laat toegekomen (na bv de Europese uitschakeling).

Puur op resultaten bekeken dus, vind ik het zeker beter dan HVH.
HVH heeft een ploeg gebouwd, die naar zijn hand gezet en er fantastische resultaten mee gehaald. Met een kern die zeker niet de beste van België was. Zijn ploeg speelt altijd met lef, en met de klemtoon op aanvallen. Heeft deze zomer zijn 3 beste spelers verloren, eens zien wat wij presteren zonder Refaelov, Izquierdo en Engels maar met een budget dat een pak groter is.
Onze kwartfinale EL was een lachertje. Daar zijn we geraakt doordat we systematisch de grote ploegen ontlopen hebben en omdat we een topkeeper tussen de palen hadden.
De gewonnen bekerfinale smaakte ooooo zo zoet maar was niet verdiend: we hebben de hele match ondergelegen en scoorden met een flinke dosis geluk de winning-goal in de slotseconden. En de verloren bekerfinale was omdat het tactisch keurslijf zo strak was dat we vergaten dat we ook gewoon konden proberen een goal te maken ipv de match lam te leggen. Als Mourinho zoiets doet wordt hij (terecht) afgekraakt.
Kampioen zijn we dan weer wel oververdiend geworden.
Vorig jaar Europees een blammage. En nu 0 op 18.
Ik vind Michel een toffe pee: hij gaat er 200% voor, maar tactisch vind ik hem zwak en hij heeft geen lef. Het lef dat altijd al kenmerkend was voor deze Club en ik geweldig mis.
Fantastische resultaten? 1 titel en een mooie CL-campagne die toch vooral te danken was aan de hele zwakke tegenstanders (Lyon stond toen op een 10de plaats in Ligue 1, Valencia stond op een degradatieplaats). Alleen Zenit was een waardige tegenstander, waartegen ze in de heenmatch dan ook kansloos verloren (in de terugmatch speelde Zenit met een B-team). Dat heeft Hein gepresteerd.

Preud'homme daarentegen heeft 2 bekerfinales gespeeld waarvan 1 gewonnen (7 jaar geleden), 1 titel behaald (11 jaar geleden), kwartfinale Europa League gehaald (ook 10 jaar geleden), ...

Ik ben het een beetje beu dat Hein hier zo wordt opgehemeld terwijl onze Michel wordt afgekraakt terwijl die laatste veel meer gepresteerd heeft.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: UCL SD06 | Club Brugge - FC København | wo 07/12 - 20:45

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Brechtje schreef:
Hannes schreef:
Alethio schreef: HVH heeft in een jaar zonder Europees voetbal de titel gepakt en daarna knap gepresteerd in de CL. Al bij al 12 goede maanden. Preud'homme heeft ons op drie jaar een kwartfinale EL gegeven, een beker + 2de plaats en een titel + bekerfinale. Dat is - op andere vlakken weliswaar - wel zeker twee jaar lang succes. Zijn eerste jaar was het niet vet, maar toen is hij ook laat toegekomen (na bv de Europese uitschakeling).

Puur op resultaten bekeken dus, vind ik het zeker beter dan HVH.
HVH heeft een ploeg gebouwd, die naar zijn hand gezet en er fantastische resultaten mee gehaald. Met een kern die zeker niet de beste van België was. Zijn ploeg speelt altijd met lef, en met de klemtoon op aanvallen. Heeft deze zomer zijn 3 beste spelers verloren, eens zien wat wij presteren zonder Refaelov, Izquierdo en Engels maar met een budget dat een pak groter is.
Onze kwartfinale EL was een lachertje. Daar zijn we geraakt doordat we systematisch de grote ploegen ontlopen hebben en omdat we een topkeeper tussen de palen hadden.
De gewonnen bekerfinale smaakte ooooo zo zoet maar was niet verdiend: we hebben de hele match ondergelegen en scoorden met een flinke dosis geluk de winning-goal in de slotseconden. En de verloren bekerfinale was omdat het tactisch keurslijf zo strak was dat we vergaten dat we ook gewoon konden proberen een goal te maken ipv de match lam te leggen. Als Mourinho zoiets doet wordt hij (terecht) afgekraakt.
Kampioen zijn we dan weer wel oververdiend geworden.
Vorig jaar Europees een blammage. En nu 0 op 18.
Ik vind Michel een toffe pee: hij gaat er 200% voor, maar tactisch vind ik hem zwak en hij heeft geen lef. Het lef dat altijd al kenmerkend was voor deze Club en ik geweldig mis.
Fantastische resultaten? 1 titel en een mooie CL-campagne die toch vooral te danken was aan de hele zwakke tegenstanders (Lyon stond toen op een 10de plaats in Ligue 1, Valencia stond op een degradatieplaats). Alleen Zenit was een waardige tegenstander, waartegen ze in de heenmatch dan ook kansloos verloren (in de terugmatch speelde Zenit met een B-team). Dat heeft Hein gepresteerd.

Preud'homme daarentegen heeft 2 bekerfinales gespeeld waarvan 1 gewonnen (7 jaar geleden), 1 titel behaald (11 jaar geleden), kwartfinale Europa League gehaald (ook 10 jaar geleden), ...

Ik ben het een beetje beu dat Hein hier zo wordt opgehemeld terwijl onze Michel wordt afgekraakt terwijl die laatste veel meer gepresteerd heeft.
:rock:
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: UCL SD06 | Club Brugge - FC København | wo 07/12 - 20:45

Bericht door Khas »

Fuck Hein.
Door al dat belachelijke kontgelik zou ik me op de duur nog schuldig gaan voelen dat ik al twee jaar Preud'homme beu ben.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gebruikersavatar
Flufferd
Supersub
Berichten: 1061
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:47

Re: UCL SD06 | Club Brugge - FC København | wo 07/12 - 20:45

Bericht door Flufferd »

Brechtje schreef:
Hannes schreef:
Alethio schreef: HVH heeft in een jaar zonder Europees voetbal de titel gepakt en daarna knap gepresteerd in de CL. Al bij al 12 goede maanden. Preud'homme heeft ons op drie jaar een kwartfinale EL gegeven, een beker + 2de plaats en een titel + bekerfinale. Dat is - op andere vlakken weliswaar - wel zeker twee jaar lang succes. Zijn eerste jaar was het niet vet, maar toen is hij ook laat toegekomen (na bv de Europese uitschakeling).

Puur op resultaten bekeken dus, vind ik het zeker beter dan HVH.
HVH heeft een ploeg gebouwd, die naar zijn hand gezet en er fantastische resultaten mee gehaald. Met een kern die zeker niet de beste van België was. Zijn ploeg speelt altijd met lef, en met de klemtoon op aanvallen. Heeft deze zomer zijn 3 beste spelers verloren, eens zien wat wij presteren zonder Refaelov, Izquierdo en Engels maar met een budget dat een pak groter is.
Onze kwartfinale EL was een lachertje. Daar zijn we geraakt doordat we systematisch de grote ploegen ontlopen hebben en omdat we een topkeeper tussen de palen hadden.
De gewonnen bekerfinale smaakte ooooo zo zoet maar was niet verdiend: we hebben de hele match ondergelegen en scoorden met een flinke dosis geluk de winning-goal in de slotseconden. En de verloren bekerfinale was omdat het tactisch keurslijf zo strak was dat we vergaten dat we ook gewoon konden proberen een goal te maken ipv de match lam te leggen. Als Mourinho zoiets doet wordt hij (terecht) afgekraakt.
Kampioen zijn we dan weer wel oververdiend geworden.
Vorig jaar Europees een blammage. En nu 0 op 18.
Ik vind Michel een toffe pee: hij gaat er 200% voor, maar tactisch vind ik hem zwak en hij heeft geen lef. Het lef dat altijd al kenmerkend was voor deze Club en ik geweldig mis.
Fantastische resultaten? 1 titel en een mooie CL-campagne die toch vooral te danken was aan de hele zwakke tegenstanders (Lyon stond toen op een 10de plaats in Ligue 1, Valencia stond op een degradatieplaats). Alleen Zenit was een waardige tegenstander, waartegen ze in de heenmatch dan ook kansloos verloren (in de terugmatch speelde Zenit met een B-team). Dat heeft Hein gepresteerd.

Preud'homme daarentegen heeft 2 bekerfinales gespeeld waarvan 1 gewonnen (7 jaar geleden), 1 titel behaald (11 jaar geleden), kwartfinale Europa League gehaald (ook 10 jaar geleden), ...

Ik ben het een beetje beu dat Hein hier zo wordt opgehemeld terwijl onze Michel wordt afgekraakt terwijl die laatste veel meer gepresteerd heeft.
Er zijn natuurlijk ploegen die 0 punten halen tegen het nr 14 in Engeland, de derde van Portugal en de gedeeld derde van Denemarken.
Of niet kunnen overwinteren in een EL poule met Napoli, Midtjylland en Legia.
Laatst gewijzigd door Flufferd op 10 dec 2016, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Rafke7
Profvoetballer
Berichten: 418
Lid geworden op: 30 mei 2016, 23:57

Re: UCL SD06 | Club Brugge - FC København | wo 07/12 - 20:45

Bericht door Rafke7 »

Flufferd schreef: Er zijn natuurlijk ploegen die 0 punten halen tegen het nr 14 in Engeland, de derde van Portugal en de gedeeld derde van Denemarken.
Of niet kunnen overwinteren in een EL poule met Napoli, Midtjylland en Legia.
Er zijn ook ploegen die niet voorbij FC Rostov geraken in kwalificatierondes ;-)
Gebruikersavatar
Flufferd
Supersub
Berichten: 1061
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:47

Re: UCL SD06 | Club Brugge - FC København | wo 07/12 - 20:45

Bericht door Flufferd »

Rafke7 schreef:
Flufferd schreef: Er zijn natuurlijk ploegen die 0 punten halen tegen het nr 14 in Engeland, de derde van Portugal en de gedeeld derde van Denemarken.
Of niet kunnen overwinteren in een EL poule met Napoli, Midtjylland en Legia.
Er zijn ook ploegen die niet voorbij FC Rostov geraken in kwalificatierondes ;-)
Ploeg schakelde vervolgens ook gewoon PSV en Ajax uit.
Maar los daarvan is het idioot om te janken dat Europees voetbal punten kost in de competitie om dan de rankings te geven van de tegenstanders van Gent net in de drukste periode van hun kalender.
Uiteindelijk eindigde Lyon 2de in de Ligue 1 en Valencia 12de in de PD.
Los van dat alles is dat van Gent natuurlijk straffer omdat ze als club een kleinere status hebben.
Als je echt vind dat de prestaties van club even straf zijn dan zeg je gewoon dat je van een clubje als Brugge eigenlijk niet meer mag verwachten.
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: UCL SD06 | Club Brugge - FC København | wo 07/12 - 20:45

Bericht door Peet »

Ge leest hier toch wat ze. Valencia en Lyon waren geen waardige tegenstanders voor fucking AA Gent. Dat is alsof Westerlo kampioen wordt maar dat KV Mechelen zegt dat anderlecht en Club geen waardige tegenstanders waren. :rofl: Je kan beter Brechtje.
Flufferd heeft gewoon dik gelijk.

En op wat slaat die telling van MPH. Titel 11 jaar geleden. Beker 8 jaar geleden (Who care's).
Heel knap allemaal, echt, maar we gaan het als 2e club van het land toch niet uitzonderlijk gaan vinden dat we op 3 seizoenen een titel en beker winnen. Sorry van het razen, maar die persconferentie heeft mij echt kwaad gemaakt :mrgreen:.
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: UCL SD06 | Club Brugge - FC København | wo 07/12 - 20:45

Bericht door Gratchski »

als we dan toch offtopic blijven gaan en hein willen ophemelen.

Die kerel heeft een prachtig systeem, maar zal hij bij zijn toekomstige ploeg ook weer spelers gaan halen om het geraamte van dat systeem vast te leggen? Gij ging naar Gent en had direct 5 of 6 spelers die al met hem in dat systeem speelden, bij Genk had hij dat niet....
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: UCL SD06 | Club Brugge - FC København | wo 07/12 - 20:45

Bericht door Peet »

Gratchski schreef: als we dan toch offtopic blijven gaan en hein willen ophemelen.

Die kerel heeft een prachtig systeem, maar zal hij bij zijn toekomstige ploeg ook weer spelers gaan halen om het geraamte van dat systeem vast te leggen? Gij ging naar Gent en had direct 5 of 6 spelers die al met hem in dat systeem speelden, bij Genk had hij dat niet....
Normaal gezien wel. Of er moet al een basis zijn van verstandige spelers met loopvermogen.
Maar als bestuur zou je dom moeten zijn om Hein niet zijn ding te laten doen.
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: UCL SD06 | Club Brugge - FC København | wo 07/12 - 20:45

Bericht door Gratchski »

Dus de basic is dat Hein echt wel zijn specifieke spelers nodig heeft om het te laten werken en zal het opnieuw lastig hebben om van nul met een bestaande spelersgroep een systeem te vormen.

Als anderlecht hem haalt, zie ik een Sels, Kums, Depoitre, Foket zeker naar anderlecht trekken
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: UCL SD06 | Club Brugge - FC København | wo 07/12 - 20:45

Bericht door Peet »

Gratchski schreef: Dus de basic is dat Hein echt wel zijn specifieke spelers nodig heeft om het te laten werken en zal het opnieuw lastig hebben om van nul met een bestaande spelersgroep een systeem te vormen.

Als anderlecht hem haalt, zie ik een Sels, Kums, Depoitre, Foket zeker naar anderlecht trekken
Zeker, zonder kwaliteit die hij wil, kan hij niks aanvangen. Maar met de kern van anderlecht of Club zou hij kampioen worden, mits 1 of 2 transfers. Nu heeft hij ook meer status dan vroeger.
Plaats reactie