Winterstage 2017

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3701
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

Winterstage 2017

Bericht door Bosko »

Club vertrekt richting Spanje

Donderdagmiddag vertrekt Club naar Spanje voor zijn jaarlijkse winterstage. Naast 13 trainingen staan ook twee oefenmatchen op het programma. Behalve de 2 nieuwkomers Horvath en Strandberg reizen ook youngsters Van Landschoot, Touba, Lemoine, Vlietinck, Osei-Berkoe en Niels Verburgh mee af naar Sotogrande.

Sébastien Bruzesse, Brandon Mechele, Boli Bolingoli en Nikola Storm stappen niet mee op het vliegtuig. Voor Bruzesse, Mechele en Bolingoli werd een princiepsakkoord bereikt met Sint-Truiden. Ze worden uitgeleend tot het einde van dit seizoen, zonder aankoopoptie.

Voor Nikola Storm lopen er gesprekken met het Nederlandse Willem II en OH Leuven voor een uitleenbeurt.

Uiteraard kan je alle nieuws uit Sotogrande volgen op onze website, social media en App!

http://clubbrugge.be/nl/nieuws/22909/cl ... ing-spanje" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3701
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

Re: Winterstage 2017

Bericht door Bosko »

fcb 4 life
Sleutelspeler
Berichten: 3930
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:44
Locatie: Gistel

Re: Winterstage 2017

Bericht door fcb 4 life »

“Engels is mijn idool”

Soms hoef je je voorbeelden niet ver te zoeken. In het geval van Niels Verburgh (18) hoeft hij tegenwoordig maar naast zich te kijken op het oefenveld. De geboren en getogen Bruggeling kijkt niet alleen op naar ploegmaat Björn Engels, hij wil hem ook achterna.

Hij is van opleiding centrale verdediger én verdedigende middenvelder en hij wil ook graag op die manier doorgaan. “Al speelde ik het laatste halfjaar bij de beloften wel meer als centrale verdediger”, vertelt Verburgh. “Dat is de keuze van de coach, maar mij maakt het eigenlijk weinig uit waar ik speel. Ik wil vooral graag nog opgeleid worden voor beide posities, want het is wel handig in de toekomst. Ik zie die polyvalentie als een voordeel. Niet alleen omdat ik zo meer speelkansen krijg, maar ook omdat ik dingen van één positie kan gebruiken voor de andere.”

Dat moet ook zowat het enige verschil zijn met Engels. “Net als ik komt Björn uit de jeugd van Club, net als ik is hij een centrale verdediger, net als ik meer een voetballende verdediger en net als ik heeft hij een enorme passie voor Club Brugge”, vervolgt Verburgh enthousiast. “Al van sinds ik klein ben - ik woon vlakbij het Jan Breydelstadion, heb ik een blauw-zwart hart. Mijn vader nam mij op mijn vijfde al mee naar de spionkop. Dat mijn idool buiten Club Brugge Sergio Ramos is, is niet alleen omdat hij zo imposant is en zo goed kan voetballen, maar vooral ook omdat hij ook die passie heeft voor Real Madrid. Een echte club-man, zo vind je er niet meer zoveel tegenwoordig. Ik vind dat je met je volledige hart voor een ploeg moet spelen, zomaar half vind ik jammer. Tenslotte speel je ook voor die duizenden supporters. Als je aan hen kan tonen dat je het écht meent, is dat toch fantastisch. Zoals Björn doet. Hij is echt mijn idool. Ik kijk op naar hoe hij zijn carrière bij Club heeft opgebouwd.”

En wie weet gaat Verburgh hem in de toekomst wel achterna. “Dit is mijn eerste stage bij de A-kern. Hopelijk kan ik door hier goed te presteren ook volgende zomer mee op stage.” Een duidelijke motivatie, want het feit dat hij er vorige zomer niet bij was, terwijl 8 andere youngsters dat wel waren, is altijd wat blijven knagen. “Ik heb vorig seizoen in de terugronde bijna alles gespeeld, dus had ik ergens wel verwacht geselecteerd te worden. Geen probleem, maar daardoor heb ik heb de afgelopen zes maanden keihard gewerkt om er deze keer wél bij te zijn.”

Al kijkt hij er nu al wat anders tegenaan. “Ik besef achteraf wel dat het in mijn voordeel was dat ik er vorige zomer niet bij was. Ik was immers lang geblesseerd geweest in de heenronde en anders had ik wellicht te weinig rust gehad. Nu voel ik dat ik hard kan werken.”

Aan zijn mindere punten bijvoorbeeld. “Mijn coaching moet beter, ik moet dat meer durven. En soms grijp ik te snel naar de lange bal. Dat is een kwaliteit van mij, maar ik moet opletten dat ik er niet te veel naar teruggrijp. Daarnaast ben ik ook kopbalsterk, toch belangrijk voor een verdediger.”

Nog maar eens een gelijkenis met Engels. Niet toevallig, blijkt. “Ik kijk niet alleen naar hem op, ik bekijk ook veel beelden van hem. Al zijn live matchen nog altijd beter op dat vlak. Heel leerrijk. Dan kan ik hem echt een hele match volgen. Nu heb ik hem de voorbije maanden door zijn blessure niet zo vaak volgen, maar dan kijk ik bijvoorbeeld naar Simons. (glimlacht) Ook als verdedigende middenvelder kan ik nog veel bijleren, hé.”

In november kreeg hij overigens zijn eerste profcontract. “Mijn eerste doel is bij Club te slagen.” Zijn ervaring als jeugdinternational kan hem daarbij helpen. “In 2015 heb ik het WK U17 in Chili gemist door een knieblessure. Dat was een klap, maar mentaal ben ik daar sterker uitgekomen. Op alle vlakken eigenlijk. Ik ben daarna ook harder beginnen werken, terwijl ik daarvoor meer op mijn talent teerde.

(Komt van HLN Sport Plus, wss in krant morgen)
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Winterstage 2017

Bericht door Cedrinho »

Schitterend interview!
Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3701
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

Re: Winterstage 2017

Bericht door Bosko »

JonasFCB
Tester
Berichten: 59
Lid geworden op: 31 mei 2016, 13:16

Re: Winterstage 2017

Bericht door JonasFCB »

Wedstrijd live te volgen op website van Werder:
http://live.werder.de/Home/ComingSoon" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3701
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

Re: Winterstage 2017

Bericht door Bosko »

Hier zonder in te loggen, wel met Hola:
http://tv.sport1.de/sport1/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: Winterstage 2017

Bericht door Alethio »

Serieuze opstelling voor een oefenmatch. Testen van Denswil op de linksachter, daarom dat hij voor de rest een fatsoenlijke elf wil opstellen?
Gebruikersavatar
Droogkast
Belofte
Berichten: 236
Lid geworden op: 11 dec 2016, 20:41

Re: Winterstage 2017

Bericht door Droogkast »

Speelde daar eerder al, ook bij ons.
Eerst drogen, dan strijken.
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: Winterstage 2017

Bericht door Alethio »

Is dan ook al lang geleden. Weet je toevallig wanneer?
Gebruikersavatar
Droogkast
Belofte
Berichten: 236
Lid geworden op: 11 dec 2016, 20:41

Re: Winterstage 2017

Bericht door Droogkast »

Alethio schreef: Is dan ook al lang geleden. Weet je toevallig wanneer?
Een jaar geleden heeft hij daar een paar matchen gestaan. Ook in de voorbereiding dit jaar een keer ( kan ook twee geweest zijn).
Eerst drogen, dan strijken.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Winterstage 2017

Bericht door Tiki Taka »

links werken niet bij mij.
fcb 4 life
Sleutelspeler
Berichten: 3930
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:44
Locatie: Gistel

Re: Winterstage 2017

Bericht door fcb 4 life »

Goed bezig blijkbaar.
Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3701
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

Re: Winterstage 2017

Bericht door Bosko »

Alethio schreef: Serieuze opstelling voor een oefenmatch. Testen van Denswil op de linksachter, daarom dat hij voor de rest een fatsoenlijke elf wil opstellen?
Speelden met drie achteraan de eerste helft.
Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3701
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

Re: Winterstage 2017

Bericht door Bosko »

Afbeelding
Plaats reactie