JPL SD26 | KSC Lokeren OV - Club Brugge KV | zo 12/02 - 18:00

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.

Man van de match?

Butelle
0
Geen stemmen
Cools
0
Geen stemmen
Engels
0
Geen stemmen
Denswil
3
18%
De Bock
1
6%
Simons
0
Geen stemmen
Vormer
1
6%
Vanaken
4
24%
Refaelov
0
Geen stemmen
Vossen
2
12%
Izquierdo
0
Geen stemmen
Rotariu
6
35%
Wesley
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 17

Gebruikersavatar
Stylisimo
A-kern
Berichten: 614
Lid geworden op: 01 sep 2016, 09:21

Re: JPL SD26 | KSC Lokeren OV - Club Brugge KV | zo 12/02 - 18:00

Bericht door Stylisimo »

DavidVM schreef:
Peet schreef:
DavidVM schreef:
Peet schreef:
Geen hands.
En waarom niet?
Bal kwam niet van medemaat.
Is toch geen criterium?
http://www.belgianfootball.be/sites/def ... jeu_nl.pdf
Een indirecte vrije schop wordt toegekend, indien een doelverdediger, binnen zijn
eigen strafschopgebied, één van de volgende overtredingen begaat:
 de bal langer dan 6 seconden in de handen vasthoudt alvorens hem los te laten
 de bal weer met de handen aanraakt nadat :
o hij deze in het spel heeft gebracht en zonder dat deze door een
andere speler geraakt is
o deze doelbewust door een ploegmaat naar de doelverdediger werd
getrapt
o hij deze rechtstreeks heeft ontvangen uit een inworp genomen door
een ploegmaat
"Don’t waste your time looking back. You’re not going that way."
— Ragnar Lothbrok, Vikings
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: JPL SD26 | KSC Lokeren OV - Club Brugge KV | zo 12/02 - 18:00

Bericht door DavidVM »

Stylisimo schreef:
DavidVM schreef:
Peet schreef:
DavidVM schreef:
En waarom niet?
Bal kwam niet van medemaat.
Is toch geen criterium?
http://www.belgianfootball.be/sites/def ... jeu_nl.pdf
Een indirecte vrije schop wordt toegekend, indien een doelverdediger, binnen zijn
eigen strafschopgebied, één van de volgende overtredingen begaat:
 de bal langer dan 6 seconden in de handen vasthoudt alvorens hem los te laten
 de bal weer met de handen aanraakt nadat :
o hij deze in het spel heeft gebracht en zonder dat deze door een
andere speler geraakt is

o deze doelbewust door een ploegmaat naar de doelverdediger werd
getrapt
o hij deze rechtstreeks heeft ontvangen uit een inworp genomen door
een ploegmaat
Dat is toch wat hij doet door te beginnen jongleren? Is een serieuze vraag hoor, ik vond dit een rare fase
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: JPL SD26 | KSC Lokeren OV - Club Brugge KV | zo 12/02 - 18:00

Bericht door Peet »

DavidVM schreef:
Stylisimo schreef:
DavidVM schreef:
Peet schreef:
Bal kwam niet van medemaat.
Is toch geen criterium?
http://www.belgianfootball.be/sites/def ... jeu_nl.pdf
Een indirecte vrije schop wordt toegekend, indien een doelverdediger, binnen zijn
eigen strafschopgebied, één van de volgende overtredingen begaat:
 de bal langer dan 6 seconden in de handen vasthoudt alvorens hem los te laten
 de bal weer met de handen aanraakt nadat :
o hij deze in het spel heeft gebracht en zonder dat deze door een
andere speler geraakt is

o deze doelbewust door een ploegmaat naar de doelverdediger werd
getrapt
o hij deze rechtstreeks heeft ontvangen uit een inworp genomen door
een ploegmaat
Dat is toch wat hij doet door te beginnen jongleren? Is een serieuze vraag hoor, ik vond dit een rare fase
Mja, dan wel raar dat opperneut Joos niet over begon :mrgreen:
Jelle
Jeugdspeler
Berichten: 131
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:48

Re: JPL SD26 | KSC Lokeren OV - Club Brugge KV | zo 12/02 - 18:00

Bericht door Jelle »

Copa stopte de bal met 1 hand maar heeft deze niet effectief geklemd. Als hij deze met 2 handen zou gepakt hebben en dan begint te jongleren is het fout, nu niet. Dan zou het ook foutief zijn als je een redding doet met 1 hand en daarna de bal pas klemt.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Stylisimo
A-kern
Berichten: 614
Lid geworden op: 01 sep 2016, 09:21

Re: JPL SD26 | KSC Lokeren OV - Club Brugge KV | zo 12/02 - 18:00

Bericht door Stylisimo »

Keeper met bal tussen grond en hand is hetzelfde als klemmen met 2 handen. Staat daar ook ergens in dat reglement ;)
Maar volgens mij bedoelen ze met de bal in het spel brengen, dat je effectief een andere speler aanspeelt ofzo. De bal is bij de keeper en zelfs al jongleert ie, dan is hij nog niet terug in het spel. Volgens mij althans ;)
"Don’t waste your time looking back. You’re not going that way."
— Ragnar Lothbrok, Vikings
Gebruikersavatar
Flufferd
Supersub
Berichten: 1061
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:47

Re: RE: Re: JPL SD26 | KSC Lokeren OV - Club Brugge KV | zo 12/02 - 18:00

Bericht door Flufferd »

IsO schreef:
Generaloberst schreef:
IsO schreef: Al die paniek en negativiteit hier. Je zal mij ook niet horen zeggen dat we flitsend voetbal gebracht hebben, maar we hadden inderdaad kunnen winnen op basis van het aantal kansen dat we creëren, ondanks het feit dat Lokeren het vrij goed gesloten hield. Dat we dat toch niet doen, ligt voor een deel aan de afwerking, maar zeker ook aan Copa die een sterke match keept.

Vanaken vond ik zeker nuttig gisteren. Niet de opvallende 10 die alle ballen opeist om er dan iets geniaals mee te doen, maar dat is bij mijn weten ook niet echt het systeem dat MPH wil brengen.

Izquierdo niet slecht, maar ook niet beslissend. Ben benieuwd hoe hij zal omgaan met die Gouden Schoen. Sowieso is ons spel de laatste tijd nogal voorspelbaar, aangezien bijna alles de laatste tijd vanop links moet komen doordat onze rechterflank is verzwakt:

Rafa is inderdaad uit vorm, en zou een betere rechtsback achter hem (RVR) kunnen gebruiken om zijn prestaties (en vertrouwen) een boost te geven. RVR is echter geblesseerd; dan gaat de keuze tussen Cools, die nog te vaak een ongeleid projectiel is, maar wel al een tijd bij de groep is en dus de tactiek al wat beter beheerst en die ook fysiek in orde is, of Palacios, die nog te vaak een ongeleid projectiel is, maar nog niet zo lang bij de groep is en tactisch - en mogelijk ook fysiek - dus nog niet op hetzelfde niveau zal zitten. Dan kies je voor Cools.

Rafa zelf mag dan wel uit vorm zijn, maar misschien is zijn potentiële vervanger (Rotariu) fysiek nog niet klaar voor meer dan een invalbeurt van een klein half uur. Om dan met Rotariu te starten zou gewoon dom zijn.

Ik heb het gevoel dat ook andere spelers (nog) niet op het toppunt van hun vorm zitten, maar ik reken erop dat die vormcurve nog zal stijgen in de aanloop naar PO I. Als we dan Van Rhijn nog recupereren, en de nieuwe jongens integreren zich steeds beter, ben ik al bij al voorzichtig positief.

...als ze nu nog niet aan het toppunt van hun vorm komen..tja...het is wel dringend nodig
Het is nodig in PO I, niet vroeger. Tot dan spelen we elke week voor 1,5 punt. En ja, elk (half) punt is natuurlijk welkom, maar ik zie liever een Club in topvorm in die matchen waar het er écht toe doet, dan dat ze te vroeg in het seizoen pieken om dan in de cruciale matchen net te kort te komen. Nu kan ik leven met een dipje in vorm en grinta/beleving, als dat ons zal toelaten om binnen een aantal weken, als het écht om de knikkers gaat, te brengen wat nodig is.
Vorm verlies en krijg je niet op een week hoor. Als je nu in vorm bent is die niet weg binnen 4 weken. Leicester was een heel jaar in vorm.
Hans1981
Basisspeler
Berichten: 2077
Lid geworden op: 17 jul 2016, 23:24

Re: RE: Re: JPL SD26 | KSC Lokeren OV - Club Brugge KV | zo 12/02 - 18:00

Bericht door Hans1981 »

Flufferd schreef:
IsO schreef:
Generaloberst schreef:
IsO schreef: Al die paniek en negativiteit hier. Je zal mij ook niet horen zeggen dat we flitsend voetbal gebracht hebben, maar we hadden inderdaad kunnen winnen op basis van het aantal kansen dat we creëren, ondanks het feit dat Lokeren het vrij goed gesloten hield. Dat we dat toch niet doen, ligt voor een deel aan de afwerking, maar zeker ook aan Copa die een sterke match keept.

Vanaken vond ik zeker nuttig gisteren. Niet de opvallende 10 die alle ballen opeist om er dan iets geniaals mee te doen, maar dat is bij mijn weten ook niet echt het systeem dat MPH wil brengen.

Izquierdo niet slecht, maar ook niet beslissend. Ben benieuwd hoe hij zal omgaan met die Gouden Schoen. Sowieso is ons spel de laatste tijd nogal voorspelbaar, aangezien bijna alles de laatste tijd vanop links moet komen doordat onze rechterflank is verzwakt:

Rafa is inderdaad uit vorm, en zou een betere rechtsback achter hem (RVR) kunnen gebruiken om zijn prestaties (en vertrouwen) een boost te geven. RVR is echter geblesseerd; dan gaat de keuze tussen Cools, die nog te vaak een ongeleid projectiel is, maar wel al een tijd bij de groep is en dus de tactiek al wat beter beheerst en die ook fysiek in orde is, of Palacios, die nog te vaak een ongeleid projectiel is, maar nog niet zo lang bij de groep is en tactisch - en mogelijk ook fysiek - dus nog niet op hetzelfde niveau zal zitten. Dan kies je voor Cools.

Rafa zelf mag dan wel uit vorm zijn, maar misschien is zijn potentiële vervanger (Rotariu) fysiek nog niet klaar voor meer dan een invalbeurt van een klein half uur. Om dan met Rotariu te starten zou gewoon dom zijn.

Ik heb het gevoel dat ook andere spelers (nog) niet op het toppunt van hun vorm zitten, maar ik reken erop dat die vormcurve nog zal stijgen in de aanloop naar PO I. Als we dan Van Rhijn nog recupereren, en de nieuwe jongens integreren zich steeds beter, ben ik al bij al voorzichtig positief.

...als ze nu nog niet aan het toppunt van hun vorm komen..tja...het is wel dringend nodig
Het is nodig in PO I, niet vroeger. Tot dan spelen we elke week voor 1,5 punt. En ja, elk (half) punt is natuurlijk welkom, maar ik zie liever een Club in topvorm in die matchen waar het er écht toe doet, dan dat ze te vroeg in het seizoen pieken om dan in de cruciale matchen net te kort te komen. Nu kan ik leven met een dipje in vorm en grinta/beleving, als dat ons zal toelaten om binnen een aantal weken, als het écht om de knikkers gaat, te brengen wat nodig is.
Vorm verlies en krijg je niet op een week hoor. Als je nu in vorm bent is die niet weg binnen 4 weken. Leicester was een heel jaar in vorm.
Wij waren ook niet in grootse doen net voor de Play Offs. Maar bij het begin van de Play Offs was die vorm er plots wel. Vond dat vorig jaar ook opvallend. Denk dat het wel kan. Je begint bijwijze van spreken aan een nieuwe competitie.
Jelle
Jeugdspeler
Berichten: 131
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:48

Re: RE: Re: JPL SD26 | KSC Lokeren OV - Club Brugge KV | zo 12/02 - 18:00

Bericht door Jelle »

Stylisimo schreef: Keeper met bal tussen grond en hand is hetzelfde als klemmen met 2 handen. Staat daar ook ergens in dat reglement ;)
Maar volgens mij bedoelen ze met de bal in het spel brengen, dat je effectief een andere speler aanspeelt ofzo. De bal is bij de keeper en zelfs al jongleert ie, dan is hij nog niet terug in het spel. Volgens mij althans ;)
Andere speler aanspelen hoeft zelfs niet. Bal in de handen nemen, dan op de grond gooien om zo in te trappen en daarna weer oprapen is al foutief.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Stylisimo
A-kern
Berichten: 614
Lid geworden op: 01 sep 2016, 09:21

Re: JPL SD26 | KSC Lokeren OV - Club Brugge KV | zo 12/02 - 18:00

Bericht door Stylisimo »

Dus zijn we er en was het in feite onrechtstreekse vrije trap? :)
"Don’t waste your time looking back. You’re not going that way."
— Ragnar Lothbrok, Vikings
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: JPL SD26 | KSC Lokeren OV - Club Brugge KV | zo 12/02 - 18:00

Bericht door JRut »

In mijn ogen niet. Copa lost de bal onmiddellijk na zijn "redding" als was het de meest moeilijke bal dat hij ooit gepakt heeft en hij die niet in 1x kon verwerken, begint te jongleren en pakt de bal dan definitief op. Handig gebruik gemaakt van de regels om wat tijd te winnen.
#hetishierbeter
Gebruikersavatar
BlueJedi
Invaller
Berichten: 941
Lid geworden op: 31 mei 2016, 13:03

Re: JPL SD26 | KSC Lokeren OV - Club Brugge KV | zo 12/02 - 18:00

Bericht door BlueJedi »

Arm club toch...
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: JPL SD26 | KSC Lokeren OV - Club Brugge KV | zo 12/02 - 18:00

Bericht door Fire »

foute topic BJ?
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
Plaats reactie