[11.] Krepin Diatta

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: [11.] Krepin Diatta

Bericht door DavidVM »

Cedrinho schreef: 27 feb 2019, 13:06 Moh. 't Is dus Crepin ipv Krepin.
Aangezien er Krépin op zijn shirt staat zal het wel Krépin zijn zeker? Tenzij Krépin niet kan lezen natuurlijk...
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [11.] Krepin Diatta

Bericht door Cedrinho »

Krépin scoort op de Africa Cup. EN HOE.

vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: [11.] Krepin Diatta

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Senegal speelt finale op Africa Cup.
Wonnen net met 1-0 van Tunesië.
Own goal van de vedet van AA Gent
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: [11.] Krepin Diatta

Bericht door DavidVM »

Eerst in Istanbul. Nadien in Oostende. Straks in Waregem? Telkens wanneer Club flirt met de uitschakeling - in Europa of in de beker - is er... Krépin Diatta (20). "Schrijf maar op: als we de dubbel pakken, kleur ik mijn haar blauw."

DIATTA | DE BESCHERMENGEL ALS EEN UITSCHAKELING DREIGT

"Dít is het moment, besefte ik. Omdat ik wist dat de match bijna voorbij was - ik had naar de stadionklok gekeken. We hadden een individuele flits nodig. 'Un exploit', wilden we niet verliezen en zo goed als uitgeschakeld zijn in Europa. 'Bij de volgende bal die ik krijg, moet ik iets strafs doen', zei ik tegen mezelf. (nederig) Ik heb mijn verantwoordelijkheid genomen."

Vanop z'n rechterflank sneed Diatta naar binnen, om er met zijn linker de verste hoek te viseren. Het Turk Telekom Stadyumu hield haar adem in. "Ik heb in de jeugd wel vaker zó gescoord." Diatta zou die avond uiteindelijk - zot van vreugde - zijn shirt uittrekken na zijn 1-1 en daarvoor een tweede geel krijgen. Maar zonder die flits wachtte er straks geen nieuwe topaffiche, tegen Manchester United.

Net zoals er van anderlecht en de twee halve finales tegen Zulte Waregem nu geen sprake zou zijn geweest, had Diatta een week later in Oostende niet opnieuw gescoord. "Ach, ik stond gewoon op de juiste plaats. Het was trouwens een goeie pass van Openda."

Niet zo bescheiden. Je bent de beschermengel van Club als het dreigt voorbij te zijn.
(lachje) "Zo zou ik mezelf niet noemen. Oké, ik heb twee keer een cruciale goal gemaakt, maar je mag niet vergeten dat de hele ploeg er hard voor geknokt heeft."

Jaja. Heeft de coach je toen bedankt?
"Hij heeft de hele ploeg bedankt. Het is niet dat de bal toevallig voor mijn voeten beland is, hé. Ik heb evenmin iedereen gedribbeld. Ik was de eindhalte. Mij alleen bedanken heeft ook geen zin. Als de coach iedereen feliciteert, voel ik me evenzeer aangesproken."

En zeggen dat je eigenlijk geen afwerker bent.
(lacht)

Toch?
"Ik ben er één aan het worden. Kijk, toen ik terugkwam van de Africa Cup zei de coach tegen me: 'Jij hebt alle kwaliteiten om vaak te scoren.' Door zijn aanpak voel ik me dit seizoen alvast veel frisser in de zestien. Vorig jaar moest ik bijna constant verdedigen. Het voelde meer als atletiek aan dan als voetbal. Door het vele lopen was ik te vermoeid om nog mee aan te vallen. Maar dat heeft me tegelijk ook geholpen om nu over zo'n goeie conditie te beschikken. Ik heb een grote motor gekregen, waardoor ik hopelijk meer kan scoren en assists geven."

Ben je tevreden met je zeven goals en je vier beslissende passes?
"Nee, het is nog niet voldoende. Nu, eigenlijk focus ik me niet op mijn eigen statistieken. Ik wil op het einde van het seizoen prijzen winnen. Wat ben je met vijftien of twintig goals als je op het einde van het sei-zoen geen kampioen bent?"

Het kan ook een én-énverhaal zijn, hé. Geeft je landgenoot en Liverpool-ster Sadio Mané je geen tips?
"Veel! (enthousiast) Hij belt me constant. Sadio blijft mijn idool, maar intussen ziet hij me als z'n kleine broer. Er gaan geen twee of drie dagen voorbij zonder dat we elkaar horen - we kunnen het supergoed met elkaar vinden. Sadio analyseert mijn matchen en motiveert me. Hij is er altijd voor me. Als ik scoor of een assist geef, belt hij me direct. Als hij zelf niet aan het spelen is tenminste. 'Dat en dat kan beter', zegt hij dan. Of: 'Dat en dat was top.' Ik ben daar best fier op, dat zó iemand moeite doet om me nog beter te maken."

Doe jij het omgekeerde ook? Of is dat bizar, om een wereldspits nog op zijn weinige gebreken te wijzen?
"Toch wel, ja. (lacht) Hij heeft bijna alles al gewonnen, terwijl ik nog maar aan het begin van mijn carrière sta. Dan kan ik toch moeilijk gaan zeggen wat hij nog beter moet doen? Sadio scoort de ene goal na de andere, haalt elk seizoen hetzelfde hoog niveau. Je kan niets op zijn prestaties aanmerken. Hij heeft omzeggens geen minpunten."

Na Galatasaray sprak Khalilou Fadiga (ex-Club) je aan...
(onderbreekt) "Een icoon in Senegal. Je kan niet over het Senegalese voetbal praten zonder over Fadiga te beginnen. Da's simpelweg onmogelijk. Hij heeft me die avond gefeliciteerd. Gezegd dat ik zo moest verder doen, want dat er me een mooie toekomst wacht."

Ben je klaar om zijn opvolger te worden?
"Klaar? (denkt) Je zal me niet horen zeggen dat ik Fadiga gá opvolgen. Maar... Ik ga er wel alles aan doen om in zijn voetsporen te treden. Alleen: wat Fadiga bereikt heeft, da's niet min. Zijn carrière was fantastisch - hij speelde in de Ligue 1, de Premier League, stond in een finale van de Africa Cup. Ik heb vorige zomer ook het geluk gehad om dat laatste te mogen ervaren. Op mijn eerste groot toernooi dan nog. Ongelooflijk was het. Ik krijg nog kippenvel als ik eraan terugdenk. (mijmert) Álle mensen stonden op straat toen we terug in Senegal waren. Nooit eerder had ik zoiets gezien. Ik zeg niet dat ik een held ben geworden - zéker niet - maar het is wel moeilijk om nu nog gewoon over straat te lopen. Iedereen klampt je aan. Da's ergens ook leuk. Ik heb het geluk dat mensen me graag zien. Wel, het is aan mij om zo verder te doen."

Speel jij na de zomer nog bij Club?
"Waarom niet? Ik zie me momenteel niet voor een andere ploeg uitkomen. Kijk, Club heeft me al zoveel gegeven. Ik wil het bestuur en de staf daarvoor bedanken. Hen iets teruggeven ook. Het liefst van al de dubbel dit seizoen. En zelfs dan ga ik niet op de deur van Vincent Mannaert kloppen, om te zeggen dat ik wil vertrekken. Ik steek zo niet in elkaar. Als Club mijn toekomst wil bespreken, ga ik luisteren. Als het wil dat ik vertrek, zal ik dat ook doen. Maar tot dan... Ik respecteer Club te veel om een transfer te forceren."

Mogen we jou nog één iets vragen?
(benieuwd) "Ja..."

Waarom heb jij vorige zomer je haar blond gekleurd? Je had dat - met jouw kwaliteiten - toch niet nodig om op te vallen?
(grijnst) "Maar dat was niet om op te vallen. Een vriend van me dacht dat ik mijn haar niet durfde te blonderen. Vandaar... Mijn mama was er trouwens niet blij mee. Wat zeg ik: ze was kwaad. 'Wat heb je nu gedaan?' (lacht) 'Mama, rustig, laat het me uitleggen.' Ik heb haar meteen gerustgesteld dat ik na Nieuwjaar weer voor mijn natuurlijke kleur zou kiezen."

En wat ga je doen als Club straks de dubbel zou pakken?
"Dan ga ik voor blauw. (schatert) Schrijf maar op: als we kampioen worden en de beker winnen, ga ik naar de kapper."
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [11.] Krepin Diatta

Bericht door Cedrinho »

Topinterview. Mooi, die dankbaarheid.
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: [11.] Krepin Diatta

Bericht door Fire »

Pareltje die kerel.
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1329
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: [11.] Krepin Diatta

Bericht door PetjeFCB »

Traint volgens Sportwereld niet mee, zou geblesseerd zijn voor morgen
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: [11.] Krepin Diatta

Bericht door DavidVM »

PetjeFCB schreef: 19 feb 2020, 11:27 Traint volgens Sportwereld niet mee, zou geblesseerd zijn voor morgen
Das wel een zware domper.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [11.] Krepin Diatta

Bericht door IsO »

DavidVM schreef: 19 feb 2020, 11:30
PetjeFCB schreef: 19 feb 2020, 11:27 Traint volgens Sportwereld niet mee, zou geblesseerd zijn voor morgen
Das wel een zware domper.
:geenhup:
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: [11.] Krepin Diatta

Bericht door DavidVM »

Als Clement z'n 3-5-2 wilt behouden hoop ik toch vooral dat ie niet weer afkomt met Vlietinck op de flank
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: [11.] Krepin Diatta

Bericht door The_One »

Als hij zou spelen zoals zijn laatste matchen is dat geen verlies...
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [11.] Krepin Diatta

Bericht door Cedrinho »

DavidVM schreef: 19 feb 2020, 11:59 Als Clement z'n 3-5-2 wilt behouden hoop ik toch vooral dat ie niet weer afkomt met Vlietinck op de flank
Dennis of Tau hé. Zowel voor 352 als 433. Desnoods Schrijvers. Keuze genoeg.
Maar als je Vlietinck laat starten heb je te weinig goesting om iets van resultaat te halen.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: [11.] Krepin Diatta

Bericht door DavidVM »

Cedrinho schreef: 19 feb 2020, 12:46
DavidVM schreef: 19 feb 2020, 11:59 Als Clement z'n 3-5-2 wilt behouden hoop ik toch vooral dat ie niet weer afkomt met Vlietinck op de flank
Dennis of Tau hé. Zowel voor 352 als 433. Desnoods Schrijvers. Keuze genoeg.
Maar als je Vlietinck laat starten heb je te weinig goesting om iets van resultaat te halen.
In zijn 3-5-2 kan hij ook Tau en Dennis als 2 spitsen gebruiken natuurlijk. En dan heb je nog iemand nodig die de flank kan doen. Maar inderdaad, opties genoeg om niet met Vlietinck te starten.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: [11.] Krepin Diatta

Bericht door DavidVM »

Clement: "Krépin Diatta zit met overbelasting aan zijn adductoren. We weten niet hoelang hij uit zal zijn. Het is niet zoals een breuk dat je vaststelt. We zullen zien de komende weken hoe het verder verloopt."

Dat klinkt als pubalgie, I don't like this...
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [11.] Krepin Diatta

Bericht door IsO »

DavidVM schreef: 19 feb 2020, 14:19 Clement: "Krépin Diatta zit met overbelasting aan zijn adductoren. We weten niet hoelang hij uit zal zijn. Het is niet zoals een breuk dat je vaststelt. We zullen zien de komende weken hoe het verder verloopt."

Dat klinkt als pubalgie, I don't like this...
Dacht er ook spontaan aan... Hopelijk effectief de adductoren.
Plaats reactie