[21.] Dion Cools

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: [21.] Dion Cools

Bericht door Fire »

Was zeker niet super, maar zet dit seizoen toch (een) nodzakelijke stap(pen)
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: [21.] Dion Cools

Bericht door Gratchski »

zeker houden, het komt er wel nog uit hoor.
Jong, Belg, verdediger die beide flanken aankan.... echt ideaal
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: [21.] Dion Cools

Bericht door Fire »

Inderdaad, ik zou hem zeker houden.
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
Bali Balingoli
Jeugdspeler
Berichten: 141
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:12

Re: [21.] Dion Cools

Bericht door Bali Balingoli »

Allé zo kritisch, was toch verrassend goed. Redelijk secuur verdedigd en was ook goed bij het uit voetballen.
Ik hield mijn hart vast tegen die snelle technische mannen van Porto maar deed daar in het begin een mooie interceptie op die Otavio (beste man uit de heenmatch).

Heel tevreden met zijn evolutie van de laatste weken. Zo zie je maar weer, beetje geduld met jonge kerels. Ook als hij volgende week toch een fout maakt.
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: [21.] Dion Cools

Bericht door Fire »

True, iemand nog een zicht op Bockie zijn blessure? Na de interland break??
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: [21.] Dion Cools

Bericht door DavidVM »

Fire schreef: True, iemand nog een zicht op Bockie zijn blessure? Na de interland break??
Ik heb bij Bockiz beetje gevoel van bij blessure Refaelov. Ze zijn die nu rust aant geven en binnen een maand gaan ze tot conclusie komen dat operatie toch enige oplossing is. Nu ja, patella-pees is wel lastige plek. Maar door de goeie matchen van Dion heb ik Bockie eigenlijk nog niet echt gemist
Laatst gewijzigd door DavidVM op 03 nov 2016, 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: [21.] Dion Cools

Bericht door Fire »

Ik heb hem nog niet echt gemist, maar toch defensief is hij beter dan Cools.
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3206
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [21.] Dion Cools

Bericht door Pica »

Dion is avontuurlijker en doet het niet slecht, maar blijft defensief een kleine ramp. Voor iedere geslaagde interceptie zie ik hem zeker even vaak verkeerd uitstappen. Op tv valt dat mee, maar in het stadion kan je hem volgen en valt het vrij hard op :mrgreen:

Maar zoals gezegd hierboven: jong, Belgisch en maakt progressie. Of hij de plaats van De Bock kan innemen is nog iets helemaal anders :mrgreen:
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: [21.] Dion Cools

Bericht door Peet »

DavidVM schreef:
Fire schreef: True, iemand nog een zicht op Bockie zijn blessure? Na de interland break??
Ik heb bij Bockiz beetje gevoel van bij blessure Refaelov. Ze zijn die nu rust aant geven en binnen een maand gaan ze tot conclusie komen dat operatie toch enige oplossing is. Nu ja, patella-pees is wel lastige plek. Maar door de goeie matchen van Dion heb ik Bockie eigenlijk nog niet echt gemist
Tendinitis ga je toch zelden gaan opereren?
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: [21.] Dion Cools

Bericht door Khas »

Pica schreef: Ik vond hem gisteren nochtans maar matig
Heel matig inderdaad. Aanvallend leuke impulsen en veel grinta, maar die heeft toch een paar heel discutabele verdedigende beslissingen genomen.
Die hoekschoek vlak na de 1-0 bijvoorbeeld, daar krullenmijn tenen nog van.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Bali Balingoli
Jeugdspeler
Berichten: 141
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:12

Re: [21.] Dion Cools

Bericht door Bali Balingoli »

Wat was er bij die corner misschien? Zo zie je maar dat iedereen toch op zijn eigen manier naar een match kijkt.

De cijfers spreken wel in zijn voordeel, ook de defensieve, beste beoordeling volgens de cijferfreaks:
https://www.whoscored.com/Matches/11376 ... lub-Bruges" onclick="window.open(this.href);return false;

Ook in de gazet man van de match van club, voor wat het waard is.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3206
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [21.] Dion Cools

Bericht door Pica »

Iedereen kijkt op een andere manier naar een match, dat is heel normaal, maar één van de redenen dat ik grote fan ben aan het worden van Poulain is dat als hij een interceptie doet, hij er effectief één doet. Als hij uitstapt dan is dat op dat moment de juiste beslissing, zoiets geeft defensieve stabiliteit aan de gehele ploeg. Iemand zoals Cools zit daar mijlenver vanaf, maar heeft andere kwaliteiten en zal sowieso daar nog in verbeteren ook.
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: [21.] Dion Cools

Bericht door Blackburn »

Pica schreef: Iedereen kijkt op een andere manier naar een match, dat is heel normaal, maar één van de redenen dat ik grote fan ben aan het worden van Poulain is dat als hij een interceptie doet, hij er effectief één doet. Als hij uitstapt dan is dat op dat moment de juiste beslissing, zoiets geeft defensieve stabiliteit aan de gehele ploeg. Iemand zoals Cools zit daar mijlenver vanaf, maar heeft andere kwaliteiten en zal sowieso daar nog in verbeteren ook.
Absoluut eens ivm Poulain. Mechele heeft dat ook. Moet maar eens opletten hoeveel flankvoorzetten die er (met gemak) uit haalt. En zonder Meunier-achtige owngoals te maken ;-)
Zouden allebei van goudwaarde zijn bij ploegen die laag spelen. Spijtiggenoeg zitten ze bij een ploeg die meestal (relatief) hoog speelt, en dan weegt de factor uitvoetballen zwaarder door (in de externe perceptie toch)...
Was daarom verbaasd dat Mechele gisteren niet speelde... Anderzijds is dat voor zo een jongen ook geen cadeau om ff op verplaatsing in de CL gedropt te worden na maanden inactiviteit...
Laatst gewijzigd door Blackburn op 03 nov 2016, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3701
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

Re: [21.] Dion Cools

Bericht door Bosko »

Poulain is heel wat kalmer dan Mechele en kan ook beter voetballen.
Gebruikersavatar
FoxMulder2014
Tester
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2016, 20:25

Re: [21.] Dion Cools

Bericht door FoxMulder2014 »

Als je op je 20e al zo goed bent dan gaan we nog veel plezier beleven aan Cools. Hij heeft nog jaren groeimarge.

Wordt een topper als hij deze lijn kan doortrekken. Op z'n 25e kan hij in een topcompetitie spelen.
Plaats reactie