[21.] Dion Cools

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: [21.] Dion Cools

Bericht door DavidVM »

Khas schreef: 17 jun 2019, 19:13
DavidVM schreef: 17 jun 2019, 19:01
Cedrinho schreef: 17 jun 2019, 17:16 Ganse verdediging was niet veel waard, inclusief doelman.
Aanval nog redelijk ok, alleen stond Siebe zijn vizier allesbehalve goed.
Vond jij de aanval redelijk ok? Mbenza 1 goeie actie en verder niets, Iseka buiten zijn goal geen bal geraakt. En Schrijvers was ook zwak vond ik persoonlijk.
Ik vind het echt onbegrijpelijk van Walem dat Oulare niet mee mocht.
Enige die me gisteren positief kon bekoren was Mangala, dat is echt een goeie.
Welke Oulare wil je bij de u21 zien?
De Oulare die ons pijn gedaan heeft in de vorige confrontatie met Standard
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: [21.] Dion Cools

Bericht door Khas »

DavidVM schreef: 17 jun 2019, 20:17
Khas schreef: 17 jun 2019, 19:13
DavidVM schreef: 17 jun 2019, 19:01
Cedrinho schreef: 17 jun 2019, 17:16 Ganse verdediging was niet veel waard, inclusief doelman.
Aanval nog redelijk ok, alleen stond Siebe zijn vizier allesbehalve goed.
Vond jij de aanval redelijk ok? Mbenza 1 goeie actie en verder niets, Iseka buiten zijn goal geen bal geraakt. En Schrijvers was ook zwak vond ik persoonlijk.
Ik vind het echt onbegrijpelijk van Walem dat Oulare niet mee mocht.
Enige die me gisteren positief kon bekoren was Mangala, dat is echt een goeie.
Welke Oulare wil je bij de u21 zien?
De Oulare die ons pijn gedaan heeft in de vorige confrontatie met Standard
Nog een 23-jarige bij de U21 lijkt me wel wat, ja. Laat die U21 maar aan de jonge gasten. Cools heeft daar ook niets te zoeken eigenlijk.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Jelle
Jeugdspeler
Berichten: 131
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:48

Re: [21.] Dion Cools

Bericht door Jelle »

Verdedigt nog altijd als een 12 jarige.

Verstuurd vanaf mijn MI 9 met Tapatalk

Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: [21.] Dion Cools

Bericht door DavidVM »

Dion Cools leeft (maar hij wil nog altijd weg bij Club)
Het Nieuwsblad/Sport Brussel-Noordrand,

In zijn eerste wedstrijd van 2020 herontdekte Club Brugge Dion Cools. De Leuvenaar overtuigde zondag als vervanger van Clinton Mata, maar de kans is groot dat hij eind deze maand andere oorden opzoekt. “Voor Dion is het bovenal belangrijk dat hij speelt.”

Drie minuten in het Santiago Bernabéustadion in de Champions League en negentig minuten in Oostende, in augustus vorig jaar. Dat waren de enige speelbeurten die Dion Cools onder trainer Philippe Clement wist te verzamelen.

In het tweede seizoen onder Ivan Leko waren zijn speelkansen al danig geslonken, maar dit seizoen komt Cools er helemaal niet meer aan te pas. Tot Clement op anderlecht vaststelde dat Odilon Kossounou door de mand viel als vervanger van Mata. Eerst moest Siebe Schrijvers bijspringen op de rechterflank en toen dat niet volstond om de infiltraties van

Elias Cobbaut en Alexis Saelemaekers af te stoppen, gooide hij Dion Cools in de strijd. De 23-jarige rechtsachter hielp niet alleen het lek op rechts te dichten, hij lag met enkele goeie lange ballen aan de basis van het Brugse gevaar in de tweede helft.

“Dion heeft laten zien dat hij nog leeft”, zegt zijn zaakwaarnemer Nico Vaesen. “Clinton Mata speelt een topseizoen en dus is het logisch dat hij minder aan de bak komt. Maar Dion kan terugblikken op een goeie stage en is daar zondag door Philippe Clement voor beloond. Het is belangrijk dat hij toont dat er op hem gerekend kan worden. Voor Club Brugge, maar ook voor zichzelf.”

Miljoenen opleveren
Toch lijkt zijn geslaagde invalbeurt op anderlecht - waar hij nog één seizoen bij de jeugd voetbalde - weinig aan zijn situatie te veranderen. Morgen in de beker tegen Zulte Waregem keert Clinton Mata terug. Bovendien blijft Club geloven in het potentieel van Kossounou. De Ivoriaan, en niet de Maleisische Belg, moet op termijn de club miljoenen opleveren.

“Dion is 23 jaar en heeft te lang niet gespeeld”, zegt Vaesen. “Voor hem is het bovenal belangrijk dat hij weer aan spelen toekomt.”

Cools hoopt voor het einde van de maand op een oplossing in binnen- of buitenland. Hij heeft nog een contract tot juni 2021 bij Club. (bla)
Plaats reactie