Ex-spelers en trainers

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Vergas Ronald »

macfall schreef: 17 aug 2021, 23:35 heeft privé ook wel wat te verduren gehad
23 jaar
ik vind dat allemaal wel logisch...
Inderdaad, zijn pa dood, zijn broer dood, topsport in het buitenland
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Vergas Ronald »

Afbeelding
Meunier op sporza een orval aan 't drinken aan zijn mama's keukentafel : Ik kon naar Juve, Bayern, Inter, Atlético en Tottenham, ik kon overal naartoe maar ik wou terug naar een volksclub als Brugge, daar heb ik mijn beste jaren gehad.

Één van mijn favoriete spelers ooit in Club Brugge shirt, ik hoop sinds hij naar PSG ging stiekem dat hij ooit terug komt voor hij z'n schoenen aan de haak hangt, al is 't maar voor een jaar. Wanneer Mata naar een top club gaat.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Gebruikersavatar
Fanzy
Belofte
Berichten: 222
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:24

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Fanzy »

Kenner <3
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door IsO »

Artikel in HNB over Arnaut Danjuma: "Nooit doorgebroken bij Club Brugge, nu op de radar van Liverpool na glansprestatie in Champions League: “Arnaut Danjuma is onbespeelbaar”
[spoiler]
Nooit doorgebroken bij Club Brugge, nu op de radar van Liverpool na glansprestatie in Champions League: “Arnaut Danjuma is onbespeelbaar”

© AFP

Bij Club Brugge kon hij mede door een zware enkelblessure nooit echt doorbreken, maar Arnaut Danjuma is plots trending. Met dank aan een glansprestatie op Old Trafford.
Vincent Van Genechten
Gisteren om 11:33

De Nederlandse aanvaller speelde slechts één seizoen bij blauw-zwart. In 25 optredens zorgde hij voor zes doelpunten en vier assists, waaronder een golazo in de Champions League tegen Atlético Madrid. Maar een enkelblessure gooide roet in het eten en Club verkocht Danjuma snel voor 16,5 miljoen euro aan Bournemouth. Dit seizoen zit de 24-jarige winger bij Villarreal, dat afgelopen zomer 23,5 miljoen euro betaalde voor Danjuma.

In Spanje gaat het de Nederland voor de wind. In La Liga scoorde Danjuma al twee keer voor El Submarino Amarillo, waaronder tegen kampioen Atlético. En in de Champions League zit hij aan een goal en een assist. Die laatste kwam er woensdag tegen Manchester United, toen hij Paco Alcácer bediende voor de openingstreffer in een partij die Villarreal uiteindelijk met 2-1 zou verliezen.

Het was echter niet Cristiano Ronaldo, die in extremis de winning goal scoorde, die ging lopen met de prijs van Speler van de Wedstrijd. Wel Danjuma.

“Hij is onbespeelbaar”

En dar zullen ze bij Liverpool graag gezien hebben. Volgens Voetbal International zijn de Reds namelijk geïnteresseerd in Danjuma, voor wie er dan ook een scout in de tribune zat.

“Liverpool is bijzonder gecharmeerd van Danjuma en ze zien in hem een mogelijke opvolger van Sadio Mané”, klinkt het. “Afgelopen zomer werd de club van manager Jürgen Klopp ook al in verband gebracht met de tweevoudig Oranje-international, die interesse is dus nog altijd niet bekoeld… Danjuma past met zijn diepgang en scorend vermogen in het samengestelde profiel. Net als Mané begint de Oranje-international zijn acties weliswaar graag vanaf de linkerflank, maar duikt hij ook vaak in het centrum op.”

In Engeland werden de prestaties van de gewezen Club Brugge-aanvaller dan ook nauwlettend in de gaten gehouden. “Danjuma was bij momenten fantastisch”, was er te horen bij de analisten van BT Sports. “Hij bleef maar komen en was bijna niet te stoppen. Elke keer dat hij aan de bal komt, geeft hij het idee dat er wat gaat gebeuren. Een op een is hij onbespeelbaar.”

“De scout van Liverpool was waarschijnlijk onder de indruk van wat hij zag. Danjuma was belangrijk in de manier waarop Villarreal Man United wegdrukte. Hoewel hij enorm rechtsvoetig is en daardoor altijd naar binnen snijdt, viel hij een onmachtige Diogo Dalot aan langs de binnen- en buitenkant. Een tactiek om de Portugees te verwarren, wat ook werkte.”
Tendentieuze titel zeg... Iedereen die hem zag spelen zag meteen zijn (ruw) talent. Stond tot zijn enkelblessure en erna terug zo goed als elke wedstrijd tussen de lijnen, en scoorde 6 goals en gaf 4 assists in de 1558 minuten die hij voor ons speelde. Bovendien werd hij amper één seizoen nadat wij hem uit de Nederlandse tweede klasse gingen gaan plukken voor 2,8 miljoen verkocht voor 16,46 miljoen, met andere woorden bijna het zesvoudige. Dan gaan beweren dat hij bij ons nooit is doorgebroken is gewoon van de pot gerukt. Triestige clickbait-titel, Voetbalnieuws en andere recyclagesites waardig. Het artikel zelf is wat genuanceerder, maar de titel wordt verondersteld de lading te dekken.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door t4nd »

Ik had het ook al gelezen en had net dezelfde bedenking gemaakt. "Direct doorgebroken en verkocht voor een grote meerwaarde bij Club Brugge" was net iets correcter geweest.
Nakamba30
Jeugdspeler
Berichten: 135
Lid geworden op: 30 sep 2020, 07:30

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Nakamba30 »

Journalist onwaardig zo een titel, wat weet je over belgisch voetbal als je zulke titels schrijft?
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Vergas Ronald »

Gekocht voor 2.8 miljoen, één jaar later verkocht voor 16, flop.
Lachen
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door IsO »

Interview in S/VM met Nikolas Storm:
[spoiler]
Nikola Storm (KV Mechelen): 'Ik ben in alles een laatbloeier'
Uit Sport/Voetbalmagazine van 13/10/2021
12/10/21 om 21:00
Bijgewerkt op 15/10/21 om 10:02
Matthias Stockmans
Redacteur van Sport/Voetbalmagazine en Knack Focus.

Zijn doelpuntenproductie in het kalenderjaar 2021 ligt voorlopig hoger dan die van Noa Lang, Junya Ito of Théo Bongonda. Waarmee Nikola Storm (27) zich de efficiëntste flankaanvaller in onze competitie mag noemen. Het is ooit anders geweest, beseft hij zelf, maar: 'Ik wist dat het erin zat, het doet deugd dat het er nu eindelijk uitkomt.'

Vijftien doelpunten en vier assists heeft Nikola Storm in 2021 op zijn actief staan. Daarmee is hij de vlotst scorende winger in de Jupiler Pro League. Toegegeven, gecombineerd met assists kunnen Noa Lang (14 goals en 10 assists) en Junya Ito (8 goals en 13 assists) straffere cijfers voorleggen dit jaar, maar zij kregen daar meer gelegenheid toe, want meer wedstrijden gespeeld en vooral ook vaker aan de aftrap gekomen.

Storm mocht in 25 wedstrijden afgelopen jaar 'amper' 16 keer aan een wedstrijd starten. Een opmerkelijke vaststelling, want was het niet Malinwacoach Wouter Vrancken die wees op het belang van de flankaanvallers in zijn tactische visie? Het is tekenend voor de prestatiecurve van Storm, die geregeld pieken met dalen afwisselt. Maar nu de man uit Maldegem recentelijk zijn 27e verjaardag vierde, lijkt hij in de vorm van zijn leven te verkeren, met zes doelpunten en één assist in de jongste zeven wedstrijden. Nochtans begon hij ook dit seizoen weer als bankzitter aan het seizoen...

'Door een spierblessure en nadien problemen met de rug miste ik het grootste gedeelte van de voorbereiding', legt Storm uit. 'Pas vlak voor de start van de competitie pikte ik aan op training. Ik voelde dat ik niet klaar was om te starten. Het is belangrijk dat je conditie opbouwt.'

Je bent net 27 geworden, de beste jaren voor een voetballer komen eraan...

Nikola Storm: 'Eind vorig seizoen in de play-offs had ik ook al een sterke periode, die lijn kan ik nu doortrekken. In de laatste dertien wedstrijden waarin ik startte zorgde ik voor vijftien doelpunten. Dus ja, dat geeft een goed gevoel. Zeker omdat mijn gebrek aan efficiëntie een punt van kritiek was in het verleden. Het voorbije jaar heb ik die stempel van mij kunnen afschudden. Ik ben kalmer geworden voor doel, zoals mijn goal tegen Charleroi mooi aantoonde. Dat heeft te maken met ervaring: je herkent situaties makkelijker. Weten wanneer je een persoonlijke actie moet proberen of wanneer je beter even de bal rondspeelt. Vroeger zocht ik sowieso de dribbel, ook tussen twee of drie man, terwijl ik nu eerder het balletje zal terugleggen en een ander moment afwachten, tot wanneer ik één- tegen-één kan gaan. Zo haal je vanzelf meer rendement.'

Rust voor doel bewaren, kun je daar ook op trainen? Coach Vrancken zei begin vorig seizoen al, toen het rendement van de ploeg achterwege bleef ondanks goed voetbal, dat efficiëntie heel moeilijk te trainen valt.

Storm: 'Op training heb ik de ballen altijd vlot binnen geknald, maar op een of andere manier verloor ik die rust tijdens de wedstrijd. Dan dacht ik enkel aan zo hard mogelijk trappen op doel. Nu plaats ik meer. Of schat ik de positie van verdedigers en doelman in, om daar gebruik van te maken - iets waar de coach me ook vaak op heeft gewezen. Sommige spelers hebben dat van nature, maar ik ben in alles een laatbloeier. Ik zag vaak beelden van mezelf terug in de samenvattingen en dacht ik ook: allez, hoe is het mogelijk dat ik zo wild trap daar? Maar eigenlijk heb ik sinds de wedstrijd op Standard in de play-offs vorig seizoen amper nog kansen gemist. Een vicieuze cirkel, want net daardoor ga je nog meer met vertrouwen spelen. Ik wist dat het erin zat en dat het er ooit moest uitkomen.'

Wesley Sonck wees er eens op dat je te vaak naar de korte hoek trapte. Pik je zulke commentaren mee?

Storm: 'Jawel. Het zijn analisten voor iets, hè. Ik sta open voor kritiek, dat kan je alleen maar beter maken. Anderzijds: de kortste weg naar doel ís de korte hoek en ik heb zo ook al vaak gescoord. De sleutel ligt hem in de variatie.'

Kijk je vaak naar beelden van andere wingers?

Storm: 'Vroeger deed ik dat véél. Je kijkt automatisch naar dezelfde types, flankaanvallers die tegen hun voet staan. Arjen Robben is daar het typevoorbeeld van, maar zijn traptechniek was dan ook fenomenaal, hij kon zelfs vanop twintig meter een bal staalhard in het zijnet krullen. Velen denken: hij doet altijd hetzelfde, hebben verdedigers dat dan niet door? Maar dan ga je voorbij aan het feit dat een verdediger altijd moet reageren, hij verliest dus sowieso een fractie van een seconde op de man die de actie maakt.

'Ik merk ook dat ik er meestal toch vrij makkelijk in slaag om in een vrije schietpositie te geraken als ik naar binnen snijd. Maar evengoed ga ik af en toe buitenom om met links voor te zetten of te schieten. Dat heb ik altijd gedaan. In 1B had ik eens twaalf assists, waarvan meer dan de helft met links, vaak een voorzet naar De Camargo. Mijn linkervoet is bijna even goed als mijn rechter, dus mij maakt het weinig uit.'

Is dat het heerlijkste gevoel als flankaanvaller, wanneer je voelt dat de verdediger niet meer weet welke kant je uit zal gaan?

Storm: ( knikt) 'Zoiets voel je snel. Wanneer de verdediger steeds meer gaat wijken... dan weet je: ik zit in de winnende positie. Tegen iemand als Clinton Mata - voor mij de sterkste back van België - heb ik het daarom lastiger, die verdedigt altijd vooruit. Als ik tegen zo'n type speel, pas ik mijn tactiek aan en ga ik wat meer de vrije ruimtes opzoeken.'

Doe je aan intimidatie? Zoals een Neymar, die vaak die persoonlijke duels opzoekt.

Storm: 'Neen, dat zit niet in mij. Verdedigers proberen wel eens te treiteren als ze mijn bal afnemen, maar het enige wat ik dan doe, is: elke keer opnieuw proberen. Wanneer je meegaat in dat intimidatiespelletje, verlies je je focus.'

Groepsdynamiek staat boven alles

Je hebt in het verleden gebruik gemaakt van een mental coach, Rudy Heylen. Doe je dat soms nog?


Storm: 'Dat was bij Club Brugge en ging ook vooral over mijn gebrek aan rendement. Rustig blijven. Rudy was een vertrouwenspersoon, het deed deugd om met sommige problemen bij hem terecht te kunnen. Je mag niet vergeten: als achttienjarige word je in die profwereld gesmeten, je pakt een basisplaats en plots word je opgehemeld - 'de nieuwe Lestienne' werd over mij geschreven - , dan besef je soms niet goed wat er allemaal gebeurt. Emotioneel beland je in een rollercoaster. Het was de club die mij voorstelde om met Rudy te praten, maar op den duur vroeg ik het soms zelf. Nadien heb ik er geen gebruik meer van gemaakt. Ik doe nu thuis mijn beklag bij mijn vrouw of mijn ouders, dat helpt ook.' ( grijnst)

Je bent altijd een man van reeksjes geweest. Sterke periodes werden steevast afgewisseld met dipjes, waarin je vertrouwen of scherpte verloor. De coach hield je soms enkele weken op de bank omdat hij op training merkte dat je tegen jezelf liep te voetballen. Je bent volgens hem ook iemand die zich goed in zijn vel moet voelen om te presteren. Vanwaar komt dat?

Storm: 'Ik ben een voetballer die het van zijn explosiviteit moet hebben, van zijn scherpte. Soms is dat even weg, zoals in de periode dat mijn zoon geboren werd of wanneer ik wat ziekjes ben. Dan komen die acties er niet meer uit en raak ik gefrustreerd. Het is aan mij om te bewijzen dat ik ook een seizoen kan volmaken zonder die ups en downs. Misschien dit seizoen.'

Wat versta jij onder 'een goed gevoel'?

Storm: 'Ik hang heel sterk aan mijn familie. Als het daar goed draait, speel ik ook goed. En als de ploeg dan nog eens in een positieve flow zit, komt dat goede gevoel vanzelf. Mijn eerste half seizoen bij OH Leuven heb ik bijvoorbeeld het omgekeerde meegemaakt: we vochten tegen de degradatie en sommige spelers die niet speelden werkten hun negativiteit uit op anderen. Dan is het moeilijk om met een goed gevoel op het veld te staan. Hier bij Mechelen gunt iedereen elkaar alles. Je mag teleurgesteld zijn als je niet speelt, maar dat mag je niet op de groep overbrengen, die dynamiek staat boven alles.'

Ben jij een piekeraar?

Storm: 'Niet echt, maar als het over familie gaat kan ik snel ongerust worden. Bijvoorbeeld als mijn moeder vroeger niet meteen haar telefoon opnam, dacht ik altijd dat er iets ergs gebeurd was. Of een paar weken geleden lag mijn zoontje even in het ziekenhuis, zoiets houdt me wel wakker. Dat heb ik van mijn ma, zij is daar zelfs nog veel erger in. Maar over het algemeen slaap ik makkelijk in, hoor.'

Heeft het vaderschap je al veranderd?

Storm: 'Enorm! Ik had dat nooit verwacht, ondanks het feit dat iedereen me dat vooraf verteld had. Het is ongelooflijk om vast te stellen hoe je automatisch alles voor dat ventje doet. Het brengt een verantwoordelijkheid mee, waardoor je verplicht bent volwassen te worden.'

Uit wat voor familiaal nest kom jij?

Storm: 'Een echte voetbalfamilie. Mijn vader speelde lang in provinciale. Een echte killer in de box, als ik hem mag geloven. ( lacht) Mijn jongere broer speelt nu ook in provinciale bij Maldegem. Als linksback, niet verfijnd maar heel snel. Hij heeft net als ik nog bij Lokeren gevoetbald in de jeugd en toen ik naar Club Brugge trok, is hij naar Cercle gegaan. Hij heeft het daar tot de beloften geschopt, maar enkele blessures remden hem af. Ik zag hem wel in staat om in tweede of derde klasse te voetballen.

'Mijn moeder is evenzeer een voetbalfreak, ze kan perfect wedstrijden tactisch analyseren. Ze leven allemaal mee met mijn carrière, da's leuk. Ergens is het toch een beloning voor de tijd die zij daarin hebben gestoken: ons constant naar Lokeren of Brugge voeren... doe het maar, hè. '

Samenspelen met Vormer en Vanaken

Je werd deels opgeleid bij Sporting Lokeren, deed het jou iets toen de club vorig jaar failliet ging?


Storm: 'Toch wel. Ik heb er uiteindelijk vier jaar gespeeld en als jeugdspeler kreeg je een gratis abonnement, dus ik heb ongeveer alle thuiswedstrijden gezien in die periode - het was mijn eerste kennismaking met topvoetbal. Het was de tijd van de IJslanders: Kristinsson, Vidarsson, Baldvinsson... Bancé in de spits. Ik herinner me de Europese match tegen Manchester City nog levendig. Ik was graag bij Lokeren, een familiale club. Heel spijtig dat het zo moest aflopen.'

Daarna ging je naar Club Brugge, Zulte Waregem, OH Leuven... bij welk van die ex-clubs krijg je nog het warmste gevoel?

Storm: 'Club Brugge. Ik heb er acht jaar gevoetbald en volg nog elke wedstrijd. Met een paar spelers - Vanaken, Vormer,... - heb ik nog samengespeeld. Als mijn rendement in die periode wat hoger was geweest, had ik daar misschien langer kunnen blijven. Want mijn wedstrijden bij Club waren op zich wel goed. Zulte Waregem was een mindere periode, ik ging ernaartoe met het idee een basisplek te veroveren, wat tegenviel. Leuven was wel leuk.'

Bij OH Leuven werd je voor het eerst een basisspeler als prof. Ze waren daar niet blij dat je anderhalf jaar later alweer vertrok.

Storm: 'Dat seizoen in 1B eindigde ik in de dubbele cijfers, het was de eerste keer dat ik echt belangrijk kon zijn voor mijn ploeg. Leuven was een ideale stap voor mij - ook al had ik aanvankelijk mijn bedenkingen om van Club Brugge naar een club in 1B te gaan. Het was ook raar begonnen: ik had gesprekken gevoerd bij Emilio Ferrera thuis, hij overtuigde me om te tekenen. Twee weken later werd hij ontslagen. Toen besefte ik hoe gek het voetbalwereldje soms in elkaar steekt. De supporters van OHL nemen me mijn vertrek nog altijd kwalijk. Maar het contractvoorstel van de club bleef uit en ondertussen kwam Mechelen op de proppen met een goed voorstel, ik kon niet blijven wachten.'

Deze zomer was er speculatie over een mogelijk vertrek naar Genk of Antwerp. Was daar iets van aan?

Storm: 'Er was interesse, maar het is nooit concreet geworden. Ik hoefde ook niet te vertrekken, ik had net voor vijf jaar bijgetekend en ik voel me goed bij Mechelen. Ik kan in mijn huis in Maldegem blijven wonen, mijn vrouw heeft daar haar werk en mijn zoontje gaat er binnenkort naar de kleuterschool. Dat zijn voor mij even belangrijke factoren in zo'n beslissing.

'In principe komen mijn topjaren er nu aan en de laatste kans om een slag te slaan. Bijvoorbeeld in het buitenland. Maar ik zou het helemaal niet erg vinden om de komende vijf jaar hier te voetballen. De sfeer in de ploeg is top, je hebt fantastische supporters, veel beleving en ik zie ons in de toekomst ook nog wel Europees voetbal afdwingen met Mechelen.'

Geroezemoes in de tribunes

Waarom liep het zo stroef bij KV Mechelen begin dit seizoen?


Storm: 'We zaten met een aantal nieuwe spelers, die moesten nog inlopen. Tactisch waren de richtlijnen dezelfde als vorig seizoen, daar lag het dus niet aan. Het ontbrak ons ook aan grinta. Misschien omdat we na ons sterke einde van het vorige seizoen dachten dat het wel los zou lopen? Zoals op anderlecht, waar we een straffe eerste helft speelden en dan helemaal onderuit gingen na rust.'

In dat opzicht is de terugkeer van Joachim Van Damme wel een belangrijke plus. Begrijp je zijn gedrag (een gebrek aan discipline op training), waarmee hij zichzelf buitenspel zette in die eerste maanden?

Storm: ' Jo is iemand die inderdaad dat smeerlapje op het veld kan zijn. Hij is verbaal zeer aanwezig en zet iedereen op zijn plaats. Zulke spelers heb je nodig. Hij is een tijdje geblesseerd geweest en nadien zijn er een paar zaken gebeurd tussen hem, bestuur en staf, maar daar kan ik weinig over zeggen. Wij hebben hem daar ook wel eens op aangesproken, maar Jokke heeft een speciaal karakter hè. '

De eerste weken werd met twee echte spitsen gespeeld: Druijf en Cuypers. Is dat moeilijker voor jou?

Storm: 'Het is anders, maar vorig seizoen hebben we in dat systeem ook punten gepakt. Het hangt ook af van wie op de flank speelt. Als dat Hairemans is, weet je dat die vaker naar binnen komt en de combinatie zoekt. Terwijl Shved eerder zoals ik vanaf de flank zal komen. Dat zijn nuances die invloed hebben op de looplijnen. Als Shved speelt weet ik dat ik meer voor doel moet blijven.'

Cuypers is een hardwerkende spits, dat is dankbaar voor de andere offensieve spelers, zoals jij.

Storm: 'Absoluut. Yannick Thoelen zei het onlangs nog: hij kent geen andere spits die zoveel loopt voor de ploeg. En Hugo brengt ook veel doelpunten aan. Hij past perfect in ons systeem met veel positiewissels voorin.'

Is het toeval dat Mechelen en jij weer draaien nu er weer voor volle tribunes gespeeld wordt?

Storm: 'Zonder het publiek voelde het voetbal een beetje doods aan. Je scoorde en je liep weer naar het midden, er kwam weinig emotie bij kijken. Ik zat eind vorig seizoen in vorm, maar het voelde minder intens aan. Nu hoor je in het publiek weer geroezemoes als ik aan de bal kom... ze verwachten iets. Dat gevoel stuwt mij vooruit.'




Geen tijd meer voor business

Tot voor kort had Nikola Storm een eigen kledinglijn: Storm Clothing. 'Maar dat heb ik stopgezet, er kroop te veel tijd in, ik had dat onderschat', vertelt hij. 'Het rendeerde, maar niet genoeg om daar iemand op te zetten. Ik maakte thuis zelf de pakketjes klaar, soms nog tot 's avonds laat, en deed ze op de post. Ook facturen maken deed ik allemaal zelf.'

'Ik heb wel ontzag voor echte ondernemers, zoals Gert Verhulst of Cristiano Ronaldo. Die hebben vanaf nul een zakenimperium opgebouwd en zitten overal bovenop. Met een drive die niet te stoppen valt. Ik vind dat straf, maar ik weet niet of dat echt in mij zit. Op het moment dat ik probleempjes kreeg met de leverancier besliste ik vrij snel om de kledinglijn op te geven - ook omdat er een kindje bij kwam. Maar misschien moet je op zo'n moment net doorzetten.'
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door IsO »

Shout-out naar de Phille, die met Monaco 3-0 wint van PSG
Sanders
Invaller
Berichten: 997
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 20 mar 2022, 18:54 Shout-out naar de Phille, die met Monaco 3-0 wint van PSG
En toch vrees ik voor zijn job. Is het niet binnenkort, dan wel op het einde van het seizoen. Die Russische voorzitter heeft weinig geduld blijkbaar, als je L'Equipe mag geloven. (Smeet Vanderhaeghe bij Cercle ook buiten na een overwinning, en na enkele weken met nederlagen maar wel goed voetbal).
Clement heeft de malchance dat daar enorm veel blessures waren/zijn.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door IsO »

Kort interview met Phille in HNB. Klassevent!
[spoiler]
Philippe Clement: “Dit is de titel van Alfred Schreuder, niet van mij”

© AFP

Philippe Clement heeft de titelmatch tegen Antwerp niet rechtstreeks bekeken wegens andere bezigheden. Maar de gewezen trainer van Club Brugge volgde het wedstrijdverloop en de titelviering wel op de voet. “Ik ben zoals elke supporter dolblij dat Club het haalde”, aldus de huidige trainer van AS Monaco.

Ludo Vandewalle
Vandaag om 08:49

“Ik ben content, neen, supercontent”, aldus Clement vanuit Monaco. “Voor de spelers, de fans, het bestuur en zeker ook voor de trainer Alfred Schreuder. Dat is een toffe mens en hij heeft uitstekend werk geleverd. Weet je, ik ben blij voor de hele Club-familie. Ik denk dat ik daar ook bij hoor en dus ben ik als supporter ook vol vreugde.”

Op 3 januari trok Philippe Clement naar AS Monaco. Club Brugge stond toen tweede op zeven punten van Union. Na een moeizaam begin loodste de nieuwe trainer Schreuder Club naar de top maar Clement had dus ook wel zijn aandeel.

“We gaan toch niet over procenten of over mijn eventuele vierde titel op rij beginnen zeker? Neen, alle verdienste gaat naar Alfred Schreuder. 37 op 39, dat is niet niks. Hij deed het heel goed. Je kan maximaal zeggen dat ik de club goed heb achtergelaten. Iedereen heeft het goed gedaan. Ook het bestuur door een goede trainer te kiezen en vier nieuwe spelers aan te trekken, precies op die posities waar er nood aan was. Dat is gewoon goed gedaan.”

Mag hij nu rekenen op een halve titelpremie?

“Haha, daar heb ik nog niet over nagedacht. Maar neen, alles is afgerond met Club. Die titelpremie gaan ze me niet meer betalen (lacht)”

Vijand van iedereen

Het was geen formidabel seizoen waarin Club vlotjes afstand nam. Integendeel. Toch is er weer die titel.

“Dat is heel straf en mag niet worden onderschat. Je moet weten: als je twee keer op rij kampioen wordt, dan ben je in het derde seizoen eenieders vijand. Maar Club is een sterke club. Er wordt hard gewerkt in alle geledingen. Ze weten wat succes is, ze kennen de formule om dat te bereiken. Iedereen weet wat het is om onder druk te presteren. De norm is altijd maar beter proberen te worden. En dan kom je tot zo’n resultaten. Dat is klasse.”

De vreugde van Clement is na het voorbije weekend perfect te begrijpen. De 48-jarige Antwerpenaar bestormt intussen met AS Monaco ook de top door winst in negen matchen op rij.

“De vierde beste reeks sinds de eeuwwisseling in de Franse competitie”, besluit hij niet zonder trots.
FCBrugesawayoflife
Jeugdspeler
Berichten: 174
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:08

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door FCBrugesawayoflife »

West Ham is geïnteresseerd in Dennis en zou een bod van 20mil pond willen doen.. Zou wel een mooie stap zijn! Had niet gedacht dat hij het zo goed ging doen in Engeland. Hopelijk krijgen we nog een percentage op dat bedrag!
Vakie 214
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Vergas Ronald »

De Ketelaere blinkt uit bij Milan, is gewoon spelverdeler na 4 weken, dicteert echt het tempo bij Milan, geen aanpassingsperiode nodig.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Sanders
Invaller
Berichten: 997
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Sanders »

Vergas Ronald schreef: 30 aug 2022, 04:30 De Ketelaere blinkt uit bij Milan, is gewoon spelverdeler na 4 weken, dicteert echt het tempo bij Milan, geen aanpassingsperiode nodig.
Ik heb de match gezien tot aan zijn vervanging.
Hij was goed, maar hopelijk durft hij zich op termijn nog iets meer laten gelden ten opzichte van zijn ploegmakkers. Leek nu nog teveel respect te hebben voor vooral Giroud, Tonali en Leao.
Het viel mij op dat hij dikwijls met een kort overbodig pasje toch de bal aan Leao gaf, ipv zelf het spel te verdelen.
Ook was hij vaak degene die moest uitwijken naar een flank als ze met twee of meerdere spelers in dezelfde zone stonden. Dikwijls als Leao weer eens besloot overal en nergens te gaan lopen.
De assist bij de goal van Leao was typisch De Ketelaere: lichaam zetten, kort draaien en ermee weg zijn. Gaat voor Milan alleszins een verbetering zijn dan Diaz.

Off-topic: zou Origi eigenlijk ooit geloofd hebben dat hij bij Milan én Giroud én Ibrahimovic uit de spits gaat spelen voor een vaste basisplaats? Had die toch echt liever naar een ploeg zien gaan waar hij echt basisspeler was geweest.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door IsO »

Iemand die toevallig het interview met Kossounou uit HLN kan delen? zit achter de betaalmuur...
Plaats reactie