Ex-spelers en trainers

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Sanders
Invaller
Berichten: 997
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Sanders »

t4nd schreef: 24 jan 2023, 11:01
Tiki Taka schreef: 24 jan 2023, 09:12 laten we onze eigen jeugd dan te makkelijk gaan en geven we ze te weinig kansen?
Ik vind het een dubbele vraag :-).

Op dit moment vind ik het normaal dat we ze minder kansen geven. De ploeg draait minder dan vierkant en een jonge gast erin smijten is alles of niks spelen. Nusa is gestart tegen Charleroi maar hij kreeg bijna geen enkele goeie bal, waarna hij eruit gehaald werd aan de rust. Op die manier verbrand je die jongen. Mbamba heeft ooit moeten depanneren in de defensie (samen met nog een jonge gast als ik me niet vergis) en dat experiment faalde toen ook compleet.

Maar de voorbije seizoenen toen het beter ging had de jeugd wél kansen kunnen krijgen. Door ze regelmatig te laten spelen (en dan bedoel ik meer dan 10min) integreren ze zich en nemen ze sowieso stappen. Als je ziet wat NXT presteert kan je er alleen maar respect voor hebben - maar toch lees je dan dat we bezig zijn met een spits terwijl Vermant het goed doet.
Ik sluit mij hier bij aan.
De jeugd had zeker kansen mogen krijgen. Spileers heeft ons bijvoorbeeld voortreffelijk geholpen eerder dit seizoen. Dat is een deftige kans krijgen. Nu weet je dat je op hem kan vertrouwen als het nodig is. Maar zoals je zelf aanhaalt moet je ze inderdaad op de juiste moment brengen. Al denk ik niet dat Nusa zou verbrand zijn, hij kan er niet aan doen dat de ganse ploeg zo zwak was de eerste helft.

De match van Mbamba is vorig jaar op Gent denk ik: Mechele geflankeerd door Mbamba en Van der Brempt. (Als ik niet mis ben)
Vermant doet het inderdaad goed voor zijn eerste jaar in 1B, maar dat is nog altijd niet hetzelfde als de top van 1A. Als je elftal goed draait, kan je Vermant zijn kans eens geven. Als je hem nu zou zetten, in een ploeg dat vierkant draait, gaat hij ook geen deftige ballen krijgen.
Stassin doet het voor de mauven ook niet slecht in 1B, maar ondanks de malaise daar kozen ze ook voor Raman ter vervanging van Silva. In een slecht draaiend elftal een jongeling droppen is echt niet simpel.

Het is zeer leuk voor Engels dat hij het meteen goed doet, want dan ben je meteen wat gelanceerd. Laten we hem evalueren binnen enkele matchen.
Als het blijkt dat hij moeiteloos meedraait bij Augsburg, dan kan je de vraag stellen waarom hij noch door Hoefkens, noch door Parker werd opgepikt voor zelfs nog maar een wedstrijdselectie.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Vergas Ronald »

PetjeFCB schreef: 24 jan 2023, 06:26Ruud mag zondag niet meespelen aangezien Club nog een deel van zijn loon betaalt
Ah wist ik niet, dan hebben we chance want is op enkele weken de draaischijf geworden bij Zulte.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door IsO »

Iemand die dit artikel over Vossen kan delen?
https://www.hln.be/zulte-waregem/jelle- ... ~a23d7886/
Sanders
Invaller
Berichten: 997
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Sanders »

Charles De Ketelaere had alweer een lastige match. Ik heb de eerste helft gezien van Milan-Sassuolo. Akkoord, het volledige team was zwak (er werd vooral enorm zwak verdedigd), maar ook Charles had het alweer lastig.
Mocht op positie 10 starten maar lijkt ook met een enorme vertrouwenscrisis te worstelen.
Het lijkt alsof hij niet weet wat hij moet doen en waar hij moet lopen. Elke actie die hij doet is in feite een reactie, ipv zelf het initiatief te nemen. Vraagt zeer weinig ballen als 10, laat soms het spel maar wat aan hem passeren en straalt ook geen plezier uit.
Het doet pijn om hem zo te moeten zien. Doodjammer. Gewisseld (geslachtofferd?) met de rust.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door t4nd »

Ik denk (vrees) dat Charles een speler is die wat vertrouwen nodig heeft. In Milan draait het hele team niet - het is al een heel seizoen met hoogtes en laagtes. Hierdoor vindt Charles zijn positie niet en heeft hij het enorm moeilijk. Het is wat zoals bij ons... Heel het team draait vierkant, en Jaremtsjoek is de persoon die er elke keer het slachtoffer van is.

Hierbij wil ik niet gezegd hebben dat Charles (of Roman) op dit moment goed spelen, alleen dat ze het type speler zijn die wat vertrouwen nodig hebben en die niet de leiding gaan nemen in een team.
Etske
Tester
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:13

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Etske »

Off the record; Timmy Simons doet dit jaar mee aan the masked Singer BE in het personage van groot licht!
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Arnio »

Etske schreef: 06 feb 2023, 16:15 Off the record; Timmy Simons doet dit jaar mee aan the masked Singer BE in het personage van groot licht!
Nee, dat is Lieven Scheire :D
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door IsO »

Arnio schreef: 07 feb 2023, 09:12
Etske schreef: 06 feb 2023, 16:15 Off the record; Timmy Simons doet dit jaar mee aan the masked Singer BE in het personage van groot licht!
Nee, dat is Lieven Scheire :D
:mrgreen: voor meer discussie over "the Masked Singer" of andere TV-gerelateerde onderwerpen: Extra Time-gedeelte van het Forum ==> Off Topic ==> Televisie Topic
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door IsO »

Ex-belofte, maar ik zet hem hier toch:
[spoiler]
Arne Engels (19) is meteen basisspeler bij FC Augsburg in Bundesliga, ook al speelde hij geen minuut in hoofdmacht van Club Brugge: “Toch zou ik iedereen Club NXT aanraden”

Na bijna acht seizoenen Club Brugge zonder één minuut in de eerste ploeg maakte Arne Engels (19) begin januari de overstap naar de Bundesliga en FC Augsburg. Hij debuteerde voor 80.000 fans in Dortmund met een assist en reikte ook tegen Leverkusen een goal aan, goed voor een zesde seizoenszege. Niks minder dan een sprookje dus, maar de rustige en bescheiden Arne Engels is geen jongen die zich snel gek laat maken.

HNB
Koen Verdruye
Dinsdag 14 februari 2023 om 12:00

Op het moment dat Nederland op vrijdag 9 december 2022 Argentinië partij gaf op het WK in Qatar, speelde Arne Engels zijn laatste match voor blauw-zwart. Club NXT won die avond met 1-2 in een lege en kille Cegeka Arena van Jong Genk. Engels werd na 86 minuten vervangen om nog wat tijd te winnen en de voorsprong op het bord te houden. Een week later werd de thuismatch tegen Lierse Kempenzonen uitgesteld wegens een onbespeelbaar veld in Roeselare. De 86 minuten in Genk waren dus de allerlaatste in dienst van blauw-zwart, waarvoor hij AA Gent in 2015 verliet.

In juni 2023 zou Arne Engels einde contract geweest zijn in Brugge, maar tijdens de winterstop onderzocht hij samen met zijn makelaar en zijn ouders al mogelijke pistes. Eind december ging hij na een korte onderbreking nog twee dagen trainen onder Club NXT-coach Nicky Hayen in Westkapelle, maar daar zagen ze de middenvelder in januari niet meer terug. Het Duitse Augsburg had in november al contact opgenomen en wilde Engels per direct overnemen. Dat geschiedde ook.

“Er hadden ook Belgische clubs belangstelling, maar Augsburg gaf mij meteen het juiste gevoel. Een warm gevoel, zeg maar. Ik voelde mij meteen welkom”, blikt Arne Engels terug op zijn eerste dagen in Duitsland. “Begin januari trokken we op stage naar Spanje en dat bleek de perfecte aanloop naar de herstart van de competitie. Het weer was uitstekend en we konden een goede basis leggen. Ik kwam ook snel onder de indruk van de mogelijkheden van de ploeg. Er loopt hier nogal wat kwaliteit rond en er is een goede mix tussen jeugd en ervaring.”

Duits leren

De voertaal is Duits, maar voor Engels en andere buitenlanders wordt ook … Engels gepraat. “Toch ben ik van plan om Duits te leren. Ik begrijp het wel een beetje, maar qua woordenschat heb ik nog veel werk.”

Toch kan Engels ook wat Nederlands praten als hij wil, want de Nederlander Jeffrey Gouweleeuw is kapitein van de ploeg. En dan is er nog Fredrik Jensen, die voor Twente in Enschede speelde en ook Nederlands praat en begrijpt. “Bij hem kan ik altijd terecht”, zegt Engels, die nog op hotel woont maar een flat zoekt in Augsburg, een doorsnee Duitse stad op iets meer dan zes uur rijden van Gent, waar de Opwijkenaar bleef hangen na zijn periode bij AA Gent. “Met het vliegtuig is het zowat een uurtje. Dat valt dus allemaal wel mee.”

Zoals alles eigenlijk wat met zijn Duitse avontuur te maken heeft. Zeker ook op sportief vlak. “Ik had nooit verwacht dat ik zo snel aan spelen zou toekomen, maar ik heb sneller dan verwacht mijn kans gekregen én gegrepen. Qua fysiek en loopvermogen is dit een zware competitie, maar dat ligt mij wel. Er zijn uiteraard nog veel werkpunten, maar ik kan op veel vertrouwen rekenen.”

Trainer van Augsburg is de amper 38-jarige Enrico Maaßen. “Een positieve mens die dicht bij de groep staat. Hij praat veel met ons en is erg bezorgd. Hij werkt graag met jeugd en weet perfect hoe hij jongens moet aanpakken. Elke trainer brengt je iets bij, dat ondervind ik keer op keer. We spelen hier in een 4-2-2-2, met een dubbele zes op het middenveld waarvan ik een van de twee ben.”

Extra energie

Arne Engels kwam al in actie tegen Dortmund, Mönchengladbach, Freiburg, Leverkusen en Mainz. Hij was daarin goed voor twee assists en twee gele kaarten. Zijn nieuwe ploeg won thuis tegen Mönchengladbach en Leverkusen en staat daardoor met 21 punten op de dertiende plaats. Een veilige plaats, maar het behoud is nog lang niet verzekerd. “In Dortmund debuteerde ik voor 80.000 mensen, maar thuis spelen we ook voor zowat 25.000 toeschouwers. Dat is best wel indrukwekkend, maar nerveus was ik niet. Integendeel, al die mensen geven je een boost en extra energie.”

Toch wel een groot verschil met de Challenger Pro League, waar er meestal maar weinig mensen op de tribunes zitten. Toch blijven België en zijn gewezen werkgever Club Brugge in Engels’ hart zitten. “Ik heb nog afscheid kunnen nemen en blijf Club NXT zeker volgen. Ik zou trouwens iedereen aanraden om het bij Club NXT te proberen als je de kans krijgt, want de opleiding en manier van werken zijn heel professioneel.”

Arne Engels zit voorlopig alleen in Duitsland, want zijn vriendin Lieze studeert nog in België en reist haar vriend nog niet achterna. “Maar dat overleven we wel. We hebben een goede en sterke relatie.”
maartendr81
Jeugdspeler
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door maartendr81 »

Toen hij tegen Union aanwezig was dacht ik eigenlijk nog gewoon dat hij een wedstrijdje mee pikte omdat hij toch niet veel te doen had (misschien wel wat naïef van mij) maar nu hij meer en meer gelinkt wordt (hoewel het waarschijnlijk gewoon de media is) begin ik mij toch af te vragen. Staan we hier voor open om Schreuder opnieuw als trainer te zien? Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet onmiddellijk stond te springen bij zijn vertrek. OK, het spel was niet al dat. Maar tenslotte had hij wel in een moeilijk situatie moeten overnemen en was het duidelijk "het doel heiligt de middelen". Ik vroeg met toen dan ook af wat het zou geven moest hij de voorbereiding kunnen doormaken. Die vraag zal uiteraard niet onmiddellijk beantwoord worden moest hij na Gent moeten overnemen. Maar toch wel interessant om over na te denken. Wat is jullie idee eigenlijk over een eventuele terugkeer?
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Tiki Taka »

Blij voor Clement die het na een moeilijke start, nu heel goed doet bij AS Monaco.
PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1329
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door PetjeFCB »

Volgens het Nieuwsblad keert Schreuder terug. Geen idee of ik daar blij moet mee zijn
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Verwondert me dat Schreuder dat wil doen.
Wel mooi van hem in dat geval
In ieder geval kan het met Scott Parker niet verder, lijkt me. Einde verhaal
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Yago »

Wat een grap. Bestuur is mooi bezig alle voortgang die de voorbije 10 jaar geboekt zijn in recordtempo weer ongedaan te maken.
Sanders
Invaller
Berichten: 997
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Sanders »

vanGentmaarvoorClub schreef: 07 mar 2023, 23:17 Verwondert me dat Schreuder dat wil doen.
Wel mooi van hem in dat geval
In ieder geval kan het met Scott Parker niet verder, lijkt me. Einde verhaal
Het verwondert mij ook en het zou inderdaad mooi zijn als hij het wil doen.
Hij zal toch ook wel al ergens gelezen hebben dat hij bij ons vierkant draait en dat het een veel slechter moment is dan als hij vorig jaar overnam.

Dat Het Nieuwsblad dit gisterenavond alweer weet, duidt toch ook weer dat er informatie wordt gelekt. Net zoals voor de match VTM al wist dat Buchanan op 8 ging staan.
Plaats reactie