Ex-spelers en trainers

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door t4nd »

Yago schreef: 08 mar 2023, 01:08 Wat een grap. Bestuur is mooi bezig alle voortgang die de voorbije 10 jaar geboekt zijn in recordtempo weer ongedaan te maken.
Ook niet overdrijven, we hebben een kl*tejaar maar alles is niet ongedaan gemaakt. Financieel staan we er nog altijd goed voor, onze Europese clubcoëfficiënt is ook nog altijd goed. Dit seizoen spelen we geen kampioen dus moeten we nu gewoon alles op alles zetten om zeker Europees voetbal te hebben - ook al is het 'maar' Conference League.

Volgend seizoen is dus sowieso een klein stapje terug, maar wie dacht dat wij 10 jaar op rij kampioen zouden worden was vrij naief. Je moet kijken van waar we komen hé. 8 seizoen geleden begon de 'dominantie' pas met een eerste titel in 10 jaar. Ik wil er nog 9 seizoenen geleden van maken want toen eindigden we 2de. 9 seizoenen op rij top-2 gevolgd door 1 seizoen een dipje kan, het bestuur moet nu gewoon zien dat we volgend jaar er opnieuw staan.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5312
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Tiki Taka »

t4nd schreef: 08 mar 2023, 08:09
Yago schreef: 08 mar 2023, 01:08 Wat een grap. Bestuur is mooi bezig alle voortgang die de voorbije 10 jaar geboekt zijn in recordtempo weer ongedaan te maken.
Ook niet overdrijven, we hebben een kl*tejaar maar alles is niet ongedaan gemaakt. Financieel staan we er nog altijd goed voor, onze Europese clubcoëfficiënt is ook nog altijd goed. Dit seizoen spelen we geen kampioen dus moeten we nu gewoon alles op alles zetten om zeker Europees voetbal te hebben - ook al is het 'maar' Conference League.

Volgend seizoen is dus sowieso een klein stapje terug, maar wie dacht dat wij 10 jaar op rij kampioen zouden worden was vrij naief. Je moet kijken van waar we komen hé. 8 seizoen geleden begon de 'dominantie' pas met een eerste titel in 10 jaar. Ik wil er nog 9 seizoenen geleden van maken want toen eindigden we 2de. 9 seizoenen op rij top-2 gevolgd door 1 seizoen een dipje kan, het bestuur moet nu gewoon zien dat we volgend jaar er opnieuw staan.
Klopt, en hopelijk doen ze eindelijk eens op tijd hun transferhuiswerk en is het niet weer van geen hout pijlen weten te maken en voortdurend talmen op de transfermarkt, zoals de voorbije seizoenen. Er is immens veel werk aan de winkel naar volgend seizoen toe !
Sanders
Supersub
Berichten: 1004
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Sanders »

Tiki Taka schreef: 08 mar 2023, 08:21
t4nd schreef: 08 mar 2023, 08:09
Yago schreef: 08 mar 2023, 01:08 Wat een grap. Bestuur is mooi bezig alle voortgang die de voorbije 10 jaar geboekt zijn in recordtempo weer ongedaan te maken.
Ook niet overdrijven, we hebben een kl*tejaar maar alles is niet ongedaan gemaakt. Financieel staan we er nog altijd goed voor, onze Europese clubcoëfficiënt is ook nog altijd goed. Dit seizoen spelen we geen kampioen dus moeten we nu gewoon alles op alles zetten om zeker Europees voetbal te hebben - ook al is het 'maar' Conference League.

Volgend seizoen is dus sowieso een klein stapje terug, maar wie dacht dat wij 10 jaar op rij kampioen zouden worden was vrij naief. Je moet kijken van waar we komen hé. 8 seizoen geleden begon de 'dominantie' pas met een eerste titel in 10 jaar. Ik wil er nog 9 seizoenen geleden van maken want toen eindigden we 2de. 9 seizoenen op rij top-2 gevolgd door 1 seizoen een dipje kan, het bestuur moet nu gewoon zien dat we volgend jaar er opnieuw staan.
Klopt, en hopelijk doen ze eindelijk eens op tijd hun transferhuiswerk en is het niet weer van geen hout pijlen weten te maken en voortdurend talmen op de transfermarkt, zoals de voorbije seizoenen. Er is immens veel werk aan de winkel naar volgend seizoen toe !
Er moet inderdaad niet overdreven worden dat de voorbije 10 jaar zijn weggesmeten met dit seizoen, maar er mag wel voor gewaarschuwd worden.
We hebben onze financiële positie te danken aan enkele mooie uitgaande transfers en de vetpotten van de CL. Prijzengeld in België en de tv-rechten in België zijn peanuts, daarmee blijf je geen topclub in België (zonder suikernonkel die er geld blijft inpompen).

Dit slecht seizoen waarin we duidelijk geen kampioen zullen spelen, maar misschien ook geen Europees voetbal afdwingen, kan wel verregaande gevolgen kennen.
Sommige spelers zullen met dat uitzicht misschien nu wel willen vertrekken, daar waar ze anders nog een extra jaar waren gebleven indien we een deftig seizoen kenden en een deftige eindklassering.
Lang, Skov Olsen, Buchanan en Jutgla zullen gegeerd zijn. Maar we hebben niet de sterkste onderhandelingspositie. We kunnen de speler geen CL-voetbal voorschotelen om toch te blijven en door ons minder seizoen wordt misschien het absolute topbedrag niet gekregen voor een transfer. Als we het seizoen niet met een positief gevoel afsluiten, kiezen ze misschien ook eieren voor hun geld en willen ze misschien weg, uit schrik dat het volgend seizoen niet betert.
Ook naar nieuwe spelers toe wordt het belangrijk. Een nieuwe Skov Olsen haal je niet op als je geen Europees speelt (misschien zelfs niet als het maar Conference League is). Voor je het weet zijn je kwaliteitsvolle spelers weg, en moet je opnieuw bouwen aan een cyclus waarbij je de CL misschien voor enkele jaren mist.
Onze financiële situatie is momenteel sterk, maar bij het uitblijven van vette uitgaande toptransfers en het missen van de CL kan onze buffer er binnen een paar anders uitzien. Een slechte en/of te dure inkomende transfer kan dan dodelijk zijn.

Ik weet dat we vroeger in onze budgettering nooit rekening hielden met inkomsten uit Europees voetbal (gaande van prijzengeld, over ticketing en sponsoring). Maar ik weet niet of dat nu nog zo is. (Eén van reden waarom de mauven hun balans er zo slecht uitzag; ze budgetteerden Europees voetbal, terwijl dat een fiasco werd).

Enige voorzichtigheid en waakzaamheid lijkt mij hier dus wel noodzakelijk.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3281
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 08 mar 2023, 10:06
Tiki Taka schreef: 08 mar 2023, 08:21
t4nd schreef: 08 mar 2023, 08:09
Yago schreef: 08 mar 2023, 01:08 Wat een grap. Bestuur is mooi bezig alle voortgang die de voorbije 10 jaar geboekt zijn in recordtempo weer ongedaan te maken.
Ook niet overdrijven, we hebben een kl*tejaar maar alles is niet ongedaan gemaakt. Financieel staan we er nog altijd goed voor, onze Europese clubcoëfficiënt is ook nog altijd goed. Dit seizoen spelen we geen kampioen dus moeten we nu gewoon alles op alles zetten om zeker Europees voetbal te hebben - ook al is het 'maar' Conference League.

Volgend seizoen is dus sowieso een klein stapje terug, maar wie dacht dat wij 10 jaar op rij kampioen zouden worden was vrij naief. Je moet kijken van waar we komen hé. 8 seizoen geleden begon de 'dominantie' pas met een eerste titel in 10 jaar. Ik wil er nog 9 seizoenen geleden van maken want toen eindigden we 2de. 9 seizoenen op rij top-2 gevolgd door 1 seizoen een dipje kan, het bestuur moet nu gewoon zien dat we volgend jaar er opnieuw staan.
Klopt, en hopelijk doen ze eindelijk eens op tijd hun transferhuiswerk en is het niet weer van geen hout pijlen weten te maken en voortdurend talmen op de transfermarkt, zoals de voorbije seizoenen. Er is immens veel werk aan de winkel naar volgend seizoen toe !
Er moet inderdaad niet overdreven worden dat de voorbije 10 jaar zijn weggesmeten met dit seizoen, maar er mag wel voor gewaarschuwd worden.
We hebben onze financiële positie te danken aan enkele mooie uitgaande transfers en de vetpotten van de CL. Prijzengeld in België en de tv-rechten in België zijn peanuts, daarmee blijf je geen topclub in België (zonder suikernonkel die er geld blijft inpompen).

Dit slecht seizoen waarin we duidelijk geen kampioen zullen spelen, maar misschien ook geen Europees voetbal afdwingen, kan wel verregaande gevolgen kennen.
Sommige spelers zullen met dat uitzicht misschien nu wel willen vertrekken, daar waar ze anders nog een extra jaar waren gebleven indien we een deftig seizoen kenden en een deftige eindklassering.
Lang, Skov Olsen, Buchanan en Jutgla zullen gegeerd zijn. Maar we hebben niet de sterkste onderhandelingspositie. We kunnen de speler geen CL-voetbal voorschotelen om toch te blijven en door ons minder seizoen wordt misschien het absolute topbedrag niet gekregen voor een transfer. Als we het seizoen niet met een positief gevoel afsluiten, kiezen ze misschien ook eieren voor hun geld en willen ze misschien weg, uit schrik dat het volgend seizoen niet betert.
Ook naar nieuwe spelers toe wordt het belangrijk. Een nieuwe Skov Olsen haal je niet op als je geen Europees speelt (misschien zelfs niet als het maar Conference League is). Voor je het weet zijn je kwaliteitsvolle spelers weg, en moet je opnieuw bouwen aan een cyclus waarbij je de CL misschien voor enkele jaren mist.
Onze financiële situatie is momenteel sterk, maar bij het uitblijven van vette uitgaande toptransfers en het missen van de CL kan onze buffer er binnen een paar anders uitzien. Een slechte en/of te dure inkomende transfer kan dan dodelijk zijn.

Ik weet dat we vroeger in onze budgettering nooit rekening hielden met inkomsten uit Europees voetbal (gaande van prijzengeld, over ticketing en sponsoring). Maar ik weet niet of dat nu nog zo is. (Eén van reden waarom de mauven hun balans er zo slecht uitzag; ze budgetteerden Europees voetbal, terwijl dat een fiasco werd).

Enige voorzichtigheid en waakzaamheid lijkt mij hier dus wel noodzakelijk.
Ik ben het zowel eens met t4nd als met jou: aan de ene kant hoeft een minder jaar voor een financieel gezonde ploeg als wij geen drama te zijn, aan de andere kant moeten we maken dat dit een éénmalige opeenvolging van omstandigheden was die tot deze situatie hebben geleid.

Wat dat budgetteren van Europees voetbal betreft mag ik hopen dat we onze oude, goede praktijk om dat niet te doen hebben volgehouden; ik heb zelf geen zicht op die zaken. Indien we de budgettaire voorzichtigheid zouden laten varen hebben (wat me wat vreemd zou lijken nu Orkila ook meekijkt) en dit tóch zouden gebudgetteerd hebben, zal het - gelet op het feit dat de kampioen zich dit seizoen niet rechtstreeks plaatst voor de CL - in mijn ogen max EL geweest zijn. Daarnaast hebben we ons door ons te plaatsen voor de tweede ronde van de CL ook een extra buffer van 9,6 miljoen bezorgd.

Voorzichtigheid en waakzaamheid zijn inderdaad geboden. En er is overduidelijk werk aan de winkel op meerdere vlakken, in de eerste plaats sportief, om te trachten POI te bereiken en dat Europese ticket alsnog binnen te halen. Maar paniek is zelden een goeie raadgever.

En om terug on topic te gaan: op zich zou ik de keuze voor Schreuder wel snappen, aangezien een groot deel van het team hem, zijn methodes en zijn spelprincipes al kent, en hij hen, en aangezien hij al heeft aangetoond op korte termijn resultaten te kunnen neerzetten. Anderzijds moeten we er ook niet zomaar vanuit gaan dat hij deze dip in één-twee-drie zal keren, omdat dat vorig jaar na de winterstop is gelukt. Ben vooral ook benieuwd wat zijn mislukte avontuur bij Ajax met hem gedaan heeft. Vraag rijst ook of hij dan als depanneur zou komen, tot eind dit seizoen, waarna een nieuwe trainer wordt aangesteld voor de aanvang van de voorbereiding, dan wel of ze hem voor langere tijd de sleutels in handen willen geven.
maartendr81
Jeugdspeler
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door maartendr81 »

Ik laat mij bewust niet uit over de keuze of schreuder moet terug komen of niet, omdat ik voor beide scenario's (hij komt / we nemen iemand anders) serieuze voor- en nadelen zie. Waar we wel aan toe zijn is om wat stabiliteit te creëren op gebied van het trainerschap. Ik zou graag zien dat, wie de keuze ook wordt, onze nieuwe trainer eens enkele jaren blijft en een structuur neerzet.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Vergas Ronald »

Ruud Vormer heeft een blessure, woont nog in Knokke en komt in Westkapelle revalideren want is minder ver rijden voor hem. Mooi van Club Brugge én Zulte. Ruud zegt dat de groep motiveren zijn taak niet meer is maar volgens mij zal hij toch eens passeren hoor hey jongens wat zijn jullie aan het doen, kun je plots niet meer voetballen?
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Vergas Ronald »

t4nd schreef: 08 mar 2023, 08:09Ook niet overdrijven, we hebben een kl*tejaar maar alles is niet ongedaan gemaakt. Financieel staan we er nog altijd goed voor
Dit seizoen is ook het "beste" afin minst slechte seizoen om geen kampioen te spelen, enkel dit seizoen hangt aan de titel geen rechtstreeks CL ticket. Vorige seizoenen wel, vanaf volgend seizoen ook weer. Onrechtstreeks kwalificeren is nog maar één keer iemand gelukt in België, wij een paar jaar geleden.

De groep moet vol voor PO1 én een Europa-League ticket gaan, seizoen zonder titel is geen drama, seizoen zonder europees voetbal wel, ik kan me het laatste seizoen zonder europees voetbal zelfs niet herinneren. Europa league hé, niet dat stom nieuw ding waar rsca en gent in speelden. 'kweet zelfs de naam niemeer
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Arnio »

Iemand die het artikel van Vormer in het Nieuwsblad vandaag kan posten?
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door The_One »

Zeven maanden zonder wedstrijden en een pijnlijk afscheid bij Club Brugge, een korte heropleving bij Zulte Waregem en dan weer anderhalve maand miserie: Ruud Vormer (34) heeft al betere tijden gekend als voetballer. Nu hij op het randje van zijn terugkeer staat na een sleutelbeenbreuk – vandaag moet een ultieme scan uitwijzen of hij morgenavond tegen Antwerp kan spelen – maakt hij tijd voor een uitgebreide babbel. Over spelen tegen de degradatie, het bittere afscheid bij Club en zijn toekomst.

Kan Ruud Vormer een laatste redmiddel zijn voor Zulte Waregem? Zijn komst in januari gaf de ploeg alvast een geweldige boost. Met Vormer in de ploeg pakte Essevee meteen 7 op 15 – dat was dit seizoen nog maar één keer gelukt – en was het op weg naar een zege tegen rechtstreekse concurrent KV Oostende. Tot de 34-jarige Nederlander het veld moest verlaten. “Acht seconden duurde die wedstrijd voor mij: aftrap, lange bal en klaar”, sakkert de middenvelder als we hem vragen hoe hij die blessure opliep. “Niet door hoe ik val, maar door het contact met die jongen van Oostende (Fraser Hornby, red.). Ik stond op en dacht: jeetje. Ik voelde een heel rare bobbel, maar probeerde het nog een kwartier. Ik kon niets meer en dan werd ik nog misselijk ook, toen was het klaar.”

Een immense domper voor Zulte Waregem, dat sinds het uitvallen van Vormer op 12 februari niet meer kon winnen en nu echt wel op de rand van de degradatie staat. “We moeten realistisch blijven: het behoud wordt sowieso moeilijk”, beseft ook Vormer. “Zo denkt iedereen er toch over? Maar het kán wel nog, te beginnen met vrijdag: winnen tegen Antwerp. Ik heb één keer tegen de degradatie gespeeld, met Roda JC. We moesten op de laatste speeldag winnen op Feyenoord om ons te redden. En we klopten ze met 2-3, in De Kuip. Terwijl we een verschrikkelijk seizoen gedraaid hadden. Daarom: álles kan.”

Nog dagelijks berichtjes van Club-fans

“Wow, dit is wel iets helemaal anders dan over de titel en de play-offs praten”, merkt Vormer op tijdens het gesprek. Wanneer we dan het onderwerp Club Brugge aanknopen, rollen de woorden er toch iets minder vlot uit. Zijn afscheid bij blauw-zwart zit nog diep. “Negen jaar is niet niets, hè. Ik heb er fantastische dingen meegemaakt, fans sturen me nog dagelijks berichtjes. Die huldiging in Jan Breydel (op 15 januari tegen anderlecht, red.) was fenomenaal. Maar het blijft wat pijn doen. Het waren zonder twijfel de lastigste maanden uit mijn carrière.”

Vormer doelt onder meer op de rondjes die hij moest lopen op training terwijl zijn ploegmaats wedstrijdvormen speelden. “Toen ze tactisch gingen trainen, ja. Ik liep daar dan, samen met andere jongens die niet speelden als Noah Mbamba en Matej Mitrovic. Dat was triest. Terwijl ik echt gewoon nog goed was toen ik meespeelde. Niet leuk om mee te maken. En toen de ploeg op Europese verplaatsing was, bleef ik thuis en deed ik individuele looptrainingen. Ook wel lekker hoor, in het Zwin. (lacht) Als men vraagt of ik nog een rol had kunnen spelen bij Club, dan zeg ik ja. Hoefkens was wel eerlijk en heeft er volgens mij ook wel aan gedacht om mij nog een kans te geven, maar het gebeurde niet. En nu zit ik hier. Het was mede door de manier waarop het eindigde bij Club dat ik hier de eerste dagen zo geprikkeld was. Ik was gefocust, ik had er weer zin in. Dat gevoel heb ik nu trouwens weer.”

Vormer staat te popelen om vrijdagavond tegen Antwerp zijn comeback te maken, maar moet mogelijk toch nog eventjes geduld hebben. “Ik moet nog een fotootje laten nemen in het ziekenhuis. Het was mijn doel om die match te halen, maar op basis van de vorige onderzoeken lieten ze dat nog niet toe. Dat is nu anderhalve week geleden. Ik hoop echt dat ik kan spelen, maar als de dokter dat nog niet wenselijk acht, dan doe ik het niet.”

Niet mee naar 1B

Haalt Vormer de wedstrijd tegen Antwerp niet, dan zien we hem mogelijk nog maar maximaal drie keer in actie in een shirt van Zulte Waregem. Bij het behoud wordt zijn contract automatisch met twee jaar verlengd, bij degradatie kan hij transfervrij op zoek naar een nieuwe club. “Zeg nooit nooit, maar op dit moment denk ik nog niet aan 1B. Ik heb getoond dat ik het hoogste niveau in België nog aankan. Mocht ik het nu moeilijk gehad hebben, dan had ik tegen mezelf kunnen zeggen: Rudy, straks ben je 35, het is genoeg geweest. Maar dat is dus niet het geval. Ik hoop zo hard dat we ons kunnen redden, want het liefst van al wil ik hier nog een paar jaar blijven. En dan komt er een groot feest, toch?” De perschef van Essevee knikt instemmend.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

RIP Birger Jensen
Afscheid van een Club icoon
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230404_97040609
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3281
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door IsO »

vanGentmaarvoorClub schreef: 04 apr 2023, 21:54 RIP Birger Jensen
Afscheid van een Club icoon
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230404_97040609
Hier nog een stukje uit Knack van een week terug:
[spoiler]
Club Brugge-icoon Birger Jensen overleden: wie was die goddelijke doelman?

Peter Mangelschots
Redacteur bij Sport/Voetbalmagazine
05-04-2023, 11:50
Bijgewerkt op: 05-04-2023, 11:51

De Deense Club Brugge-doelman Birger Jensen is op 72-jarige leeftijd overleden in een Belgisch ziekenhuis. Hij was de kruising tussen een keeper en een variétéartiest. Zeer begaafd, erg mondig en koppig als een steenezel.

Birger Jensen was een bijzonder begaafde keeper die er niet voor terugschrok om een indommelend publiek wakker te schudden door een balletje opzettelijk even te laten glippen en dan net voor de doellijn te stoppen, of door een vijandelijke aanvaller in de laatste minuut nog even uit te kappen. Bovendien iemand die nooit een blad voor de mond nam en koppig was als een steenezel.

Zijn koppigheid kost hem een pak selecties voor de nationale ploeg en een WK maakt hij daardoor ook niet mee, maar Jensen behoudt zijn eigen fierheid en rechtlijnigheid en dat is hem meer waard. En in veertien jaar Club Brugge heeft de Deen toch een fraai palmares bijeen gevoetbald: zeven landstitels, plus een beker, en twee keer in de finale dicht bij een Europacup.

Profvoetbal bestaat in het begin van de jaren 70 niet in Denemarken. Transfers bijgevolg ook nauwelijks, iedereen blijft trouw aan zijn club van herkomst. Birger Jensen speelt bij BK 1903 en werkt daarnaast nog in een drukkerij, hoewel hij ondertussen al international is. Zijn transfer naar Brugge komt er op een wat ongewone manier. Ulrik le Fevre beveelt hem bij Happel aan en die heeft zo ’n grenzeloos vertrouwen in zijn Deense aanvaller dat hij Jensen ook prompt naar De Klokke haalt, zelfs zonder dat hij gescout is.

Het zal geen miskoop blijken. Jensen past met zijn stijl perfect in het tactische concept van Happel: Club zet pressie en speelt hoog, Jensen vat post aan de rand van zijn grote backlijn, of erbuiten. De keeper kan zich ook goed vinden in de denkwijze van de coach: trainen, spelen en niet te veel lullen. De tactiekbespreking bij Happel gaat vaak niet verder dan het opschrijven van de elf namen van de tegenstander op het bord. Voor de rest: uitgaan van de eigen sterkte, zich van niemand iets aantrekken. Zo zit ook de Deen in elkaar.

Zijn ongegeneerdheid maakt hem tot een absolute publiekslieveling in Brugge. Net als zijn hoog spektakelgehalte. Hij doet zich graag voor als een clown, pakt al eens een balletje met één hand om dan uitdagend naar de vijandelijke spionkop te wuiven. Vriendelijke provocatie of psychologische oorlogsvoering, ook met de spitsen van de tegenstander haalde hij zulke geintjes graag uit. Maar niet te vergeten: bij al die show verliest hij de zekerheid nooit uit het oog, hij zorgt ervoor dat zijn stunts lukken en niet ontaarden in schlemielige tegendoelpunten. Uiterst zelden is hij op een foutje te betrappen. Ook niet bij het uitvoetballen, want hij kan best aardig tegen een bal trappen. Om die techniek te onderhouden durft Happel hem in een vriendschappelijk partijtje tijdens de voorbereiding al eens als veldspeler opstellen. En dan scoort Jensen nog ook.

De carrière van Birger Jensen bij Club overspant meerdere generaties. Hij maakt nog net het afscheid van Pierre Carteus mee, of van wijlen Johny Thio, die door Happel uit de ploeg gezet worden. Maar hij beleeft ook de gloriejaren van Jan Ceulemans en de opkomst van Marc Degryse. In zijn laatste blauw-zwarte jaren moet hij Philippe Vande Walle naast zich dulden. Het afscheid komt op zijn 37e en is nogal wrang. Met een simpele brief wordt hij bedankt voor bewezen diensten. Jensen gaat nog even bij Lierse en het Nederlandse RKC spelen en hangt na een fijne periode bij provincialer Varsenare zijn schoenen aan de haak. Hij is dan 44.

Jensen is tevreden met hoe zijn carrière verlopen is. Veel spijt heeft hij niet. Alleen die twee verloren Europacupfinales tegen Liverpool vindt hij wat jammer. En dat hij heel wat interlands miste door zijn verzuurde relatie met bondscoach Sepp Piontek. Maar goed, dat was een gevolg van zijn koppig karakter, dus daar heeft hij wel vrede mee
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3281
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door IsO »

Vind het oprecht jammer voor alle ex-spelers bij Zulte-Waregem! Vormer, Vossen, T2 De fauw...
Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Peter »

Ik had ook veel liever zulte in eerste gezien dan eupen. Jammer jammer
maartendr81
Jeugdspeler
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door maartendr81 »

vormer en vossen zullen toch wel in eerste blijven???
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3281
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door IsO »

maartendr81 schreef: 23 apr 2023, 21:52 vormer en vossen zullen toch wel in eerste blijven???
Vormer zei al dat hij niet bleef als ze zakten. Geen idee wat Jelle gaat doen...
Plaats reactie