Ex-spelers en trainers

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door DavidVM »

Wesley heeft zijn achterste kruisband gescheurd :(
Hopen voor hem dat hij hier goed van hersteld, want is een hééééél lastige om goed van terug te komen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200102_04789259
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door IsO »

DavidVM schreef: 02 jan 2020, 17:00 Wesley heeft zijn achterste kruisband gescheurd :(
Hopen voor hem dat hij hier goed van hersteld, want is een hééééél lastige om goed van terug te komen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200102_04789259
Kut voor hem en voor Villa, net nu ook zijn internationale carrière voorzichtig van de grond begon te komen... Inderdaad duimen dat hij daar volledig van herstelt!
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Tiki Taka »

IsO schreef: 03 jan 2020, 10:32
DavidVM schreef: 02 jan 2020, 17:00 Wesley heeft zijn achterste kruisband gescheurd :(
Hopen voor hem dat hij hier goed van hersteld, want is een hééééél lastige om goed van terug te komen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200102_04789259
Kut voor hem en voor Villa, net nu ook zijn internationale carrière voorzichtig van de grond begon te komen... Inderdaad duimen dat hij daar volledig van herstelt!
Zijn seizoen zit er sowieso al op, jammer voor hem en Villa.
Gebruikersavatar
Duffman
Invaller
Berichten: 799
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:05
Locatie: Het gat van Pluto

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Duffman »

https://www.hln.be/sport/-slangenmens-r ... ~a3d8ef83/

Na het shirt van blauw-zwart te hebben gedragen, uitgegroeid tot een RSCA-icoon.
Eén van de betere voetballers die in ons land hebben gespeeld. RIP Robbie Rensenbrink.
“Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion.”
- Michael Jordan -
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Tiki Taka »

Amrabat voor € 20 miljoen naar Fiorentina... ai ai ai
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door t4nd »

Tiki Taka schreef: 31 jan 2020, 12:59 Amrabat voor € 20 miljoen naar Fiorentina... ai ai ai
Waarom 'ai ai ai'? We hebben er (tenzij ik me vergis) geen verlies op gedaan, en toen hij bij ons vertrok was zijn marktwaarde een derde van wat ze nu is. Positief voor die jongen dat hij zich opnieuw heeft kunnen lanceren.
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Blackburn »

Is toch nog steeds van ons, niet?
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Cedrinho »

Blackburn schreef: 31 jan 2020, 14:23 Is toch nog steeds van ons, niet?
Hij wordt van ons geleend door Hellas Verona. Zij hebben een aankoopoptie van 3.5 miljoen.
Zodus: Verona licht die aankoopoptie en zal hem dan meteen doorverkopen aan (waarschijnlijk) Fiorentina.

Club krijgt zo terug wat het voor Amrabat had betaald en Verona maakt mooie winst.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door DavidVM »

Morgen speelt Zulte Waregem de terugmatch van de halve finales van de beker tegen Club Brugge, maar wel zonder Jelle Vossen. Die mag niet meedoen, zo dwong Club tijdens de transferonderhandelingen af. Peter Vandenbempt vindt dit een vrij bedenkelijke constructie van Club.

Als zijn "Moment van de Week" in Extra Time koos Arnar Vidarsson voor Jelle Vossen, zijn voormalige ploegmaat bij Cercle Brugge. Die miste zijn debuut voor Zulte Waregem met 2 doelpunten niet.

"Ik vind het knap hoe hij de voorbije 6 maanden de belangen van Club Brugge boven zijn eigen belangen heeft gezet. Hij is altijd professioneel gebleven. Dan is het leuk dat hij zo kan reageren." "Er is niemand in België die zo goed kan afwerken als Jelle", vult Wesley Sonck nog aan.

Peter Vandenbempt vindt het wel merkwaardig dat Vossen straks niet mag spelen in de beker tegen zijn ex-club. "Ik vind dat echt vreemd, want het gaat toch om een verkoop en geen huur. Dat is toch redelijk zielig van een grote club als Club Brugge."

"Het is ook vreemd dat Zulte Waregem zo'n constructie toestaat. Misschien hebben ze daarom iets van de prijs gedaan of zou het anders niet doorgegaan zijn? Het is vreemd van beide partijen. Maar ik zou toch zeggen: Club is nu al de grootste, de rijkste en de beste, maar het moet de stap nog zetten om te kunnen zeggen: hier staan wij boven."

Ik kan me hier eigenlijk volledig in vinden. Als Jelle toch "te zwak" was voor ons, moeten ze hem ook gewoon laten spelen
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door t4nd »

Volgens het Nieuwsblad mag hij wél meespelen, maar moet er dan meer betaald worden. Club heeft dus blijkbaar een prijs afgesproken, met daarbij een aantal clausules waarbij Zulte meer moet betalen. Zo'n clausules heb je tegenwoordig bij ongeveer elke transfer, de clausule "als hij speelt tegen ons betaal je xx extra" had ik nog niet gehoord.
Je kan er je bedenkingen over hebben (die heb ik ook), maar anderzijds heeft Zulte een goeie speler aangetrokken én waren ze akkoord met de regeling. Zij zijn niet de 'klagende partij', dat zijn de kranten die blij zijn dat ze op Club kunnen schieten (hoge bomen...). Net zoals overal in de pers veel geschreven wordt over "de kapitaalvernietiging van Diagne" & Galatasaray die "zijn investering op die manier vernietigd ziet". Ze vergeten bij Galatasaray voor de eenvoud even dat ze Diagne niet meer moesten hebben omdat hij zo'n rot karakter heeft...
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door DavidVM »

Zulte Waregem moet Club Brugge extra betalen als het morgen Jelle Vossen wil opstellen in de onderlinge bekerconfrontatie. “Misschien gaan we dat wel doen”, zegt coach Francky Dury. “We willen tonen: met ons moet je rekening houden.”
Vossen maakte vorige week de overstap van Club naar Zulte Waregem. De clubs kwamen overeen dat de spits niet mocht spelen in de onderlinge confrontaties. Behalve dan als Essevee een ‘boete’ zou betalen.

Dat lijkt coach Dury van plan. Op de vraag hoe het met Vossen zit, glimlachte de coach van Zulte Waregem eerst mysterieus. “Of hij in de selectie zit? Dat kan. Het zou toch de bedoeling moeten zijn dat we voor zulke gevallen een spaarpotje hebben.”

Signaal
Het zou een signaal zijn, zegt Dury. Een teken van de subtopper Zulte Waregem naar de zogenaamde topclubs. Wij doen ook mee. “Dat is zo. Je voelt aan alles dat ploegen als Club Brugge steeds groter en sterker worden, ook op vlak van financiële middelen. We willen tonen: wij zijn Zulte Waregem, hé. met ons moet je rekening houden.”

Zulte Waregem verdedigt morgen een goede 1-1-uitgangspositie in de halve finale van de beker.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door t4nd »

Wat ik dus zei. Volgens transfermarkt is Vossen transfervrij vertrokken. Club wou hem niet tegenhouden, dus lieten ze hem gratis vertrekken naar Zulte op voorwaarde dat er wél een transfersom betaald zou worden als Jelle tegen Club speelt. De media klopt het allemaal op door te zeggen dat Jelle niet tegen Club mag spelen (leugen), of dat Zulte "een boete" moet betalen als Jelle wél speelt (stigmatiserende woordkeuze).
Heel dit gedoe is gewoon een manier om Club op de voorpagina te krijgen en ze in een slecht daglicht te stellen. Als ze gewoon de feiten in hun artikel zetten is het een pak minder kleurrijk maar wel correcter.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Cedrinho »

Belachelijk van Club. Compleet belachelijk.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door t4nd »

Wat ik dus zei. Jelle wou weg, Club heeft het transferbedrag in stukken gesplitst en hem goedkoper (gratis?) laten gaan mits clausules dat hij meer zou kosten als hij tegen ons zou spelen.
(bij 'voorbeeld' zie ik de tweets niet zoals zou moeten - excuses dus maar ik zie niet wat ik fout doe :()
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Cedrinho »

In je link moet je alles vanaf het vraagteken weglaten. Heb het aangepast.
Plaats reactie