Ex-spelers en trainers

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 28 okt 2023, 17:28
Lang maakt volgende zomer zijn transfer naar een grote competitie.
Het leek een rare keuze voor PSV, maar het heeft heel goed uitgepakt. Ze doen het geweldig dit seizoen en Lang zelf speelt ook zeer goed.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Tiki Taka »

Sanders schreef: 28 okt 2023, 20:00
IsO schreef: 28 okt 2023, 17:28
Lang maakt volgende zomer zijn transfer naar een grote competitie.
Het leek een rare keuze voor PSV, maar het heeft heel goed uitgepakt. Ze doen het geweldig dit seizoen en Lang zelf speelt ook zeer goed.
Te goedkoop laten gaan...anderzijds wil je niet met een mokkende Lang opgescheept zitten.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 900
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Vergas Ronald »

Lang voor 6 miljoen gekocht en voor 15 miljoen verkocht (incl bonussen maar dat zal wel oké zijn intussen) heeft ons gedurende bijna 3 jaar ook veel overwinningen en mooi voetbal gegeven. Intrinsiek speler die véél meer had kunnen opbrengen maar dat zullen we dus nooit weten. Hoe dan ook als hij 9 miljoen opbracht en tientallen wedstrijden in ons voordeel besliste was 't een dikke transfer.

Voor hem was Club Brugge ook de juiste keuze want in Nederland zag men het niet, na een omweg in België ziet men het daar nu dus wel. Voor Ajax is dit droevig, hij heeft veel wedstrijden gewonnen en 9 miljoen opgebracht voor brugge, nu is hij bepalend voor PSV. Maar bon, bij Ajax is tegenwoordig alles droevig :?
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door IsO »

Vergas Ronald schreef: 30 okt 2023, 11:26 Lang voor 6 miljoen gekocht en voor 15 miljoen verkocht (incl bonussen maar dat zal wel oké zijn intussen) heeft ons gedurende bijna 3 jaar ook veel overwinningen en mooi voetbal gegeven. Intrinsiek speler die véél meer had kunnen opbrengen maar dat zullen we dus nooit weten. Hoe dan ook als hij 9 miljoen opbracht en tientallen wedstrijden in ons voordeel besliste was 't een dikke transfer.

Voor hem was Club Brugge ook de juiste keuze want in Nederland zag men het niet, na een omweg in België ziet men het daar nu dus wel. Voor Ajax is dit droevig, hij heeft veel wedstrijden gewonnen en 9 miljoen opgebracht voor brugge, nu is hij bepalend voor PSV. Maar bon, bij Ajax is tegenwoordig alles droevig :?
Geloof dat we nog percentje hebben op meerwaarde bij doorverkoop
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Tiki Taka »

IsO schreef: 30 okt 2023, 21:16
Vergas Ronald schreef: 30 okt 2023, 11:26 Lang voor 6 miljoen gekocht en voor 15 miljoen verkocht (incl bonussen maar dat zal wel oké zijn intussen) heeft ons gedurende bijna 3 jaar ook veel overwinningen en mooi voetbal gegeven. Intrinsiek speler die véél meer had kunnen opbrengen maar dat zullen we dus nooit weten. Hoe dan ook als hij 9 miljoen opbracht en tientallen wedstrijden in ons voordeel besliste was 't een dikke transfer.

Voor hem was Club Brugge ook de juiste keuze want in Nederland zag men het niet, na een omweg in België ziet men het daar nu dus wel. Voor Ajax is dit droevig, hij heeft veel wedstrijden gewonnen en 9 miljoen opgebracht voor brugge, nu is hij bepalend voor PSV. Maar bon, bij Ajax is tegenwoordig alles droevig :?
Geloof dat we nog percentje hebben op meerwaarde bij doorverkoop
Ola, dat zou wel top zijn.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door IsO »

Tiki Taka schreef: 31 okt 2023, 07:51
IsO schreef: 30 okt 2023, 21:16
Vergas Ronald schreef: 30 okt 2023, 11:26 Lang voor 6 miljoen gekocht en voor 15 miljoen verkocht (incl bonussen maar dat zal wel oké zijn intussen) heeft ons gedurende bijna 3 jaar ook veel overwinningen en mooi voetbal gegeven. Intrinsiek speler die véél meer had kunnen opbrengen maar dat zullen we dus nooit weten. Hoe dan ook als hij 9 miljoen opbracht en tientallen wedstrijden in ons voordeel besliste was 't een dikke transfer.

Voor hem was Club Brugge ook de juiste keuze want in Nederland zag men het niet, na een omweg in België ziet men het daar nu dus wel. Voor Ajax is dit droevig, hij heeft veel wedstrijden gewonnen en 9 miljoen opgebracht voor brugge, nu is hij bepalend voor PSV. Maar bon, bij Ajax is tegenwoordig alles droevig :?
Geloof dat we nog percentje hebben op meerwaarde bij doorverkoop
Ola, dat zou wel top zijn.
Gaat zelden om gigantische bedragen, maar elk extraatje is mooi meegenomen.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Tiki Taka »

IsO schreef: 31 okt 2023, 10:34
Tiki Taka schreef: 31 okt 2023, 07:51
IsO schreef: 30 okt 2023, 21:16
Vergas Ronald schreef: 30 okt 2023, 11:26 Lang voor 6 miljoen gekocht en voor 15 miljoen verkocht (incl bonussen maar dat zal wel oké zijn intussen) heeft ons gedurende bijna 3 jaar ook veel overwinningen en mooi voetbal gegeven. Intrinsiek speler die véél meer had kunnen opbrengen maar dat zullen we dus nooit weten. Hoe dan ook als hij 9 miljoen opbracht en tientallen wedstrijden in ons voordeel besliste was 't een dikke transfer.

Voor hem was Club Brugge ook de juiste keuze want in Nederland zag men het niet, na een omweg in België ziet men het daar nu dus wel. Voor Ajax is dit droevig, hij heeft veel wedstrijden gewonnen en 9 miljoen opgebracht voor brugge, nu is hij bepalend voor PSV. Maar bon, bij Ajax is tegenwoordig alles droevig :?
Geloof dat we nog percentje hebben op meerwaarde bij doorverkoop
Ola, dat zou wel top zijn.
Gaat zelden om gigantische bedragen, maar elk extraatje is mooi meegenomen.
Stel dat het 15 of 20 % is, op een som van 30 miljoen, dat kan al eens tellen.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door IsO »

Tiki Taka schreef: 31 okt 2023, 11:07
IsO schreef: 31 okt 2023, 10:34
Tiki Taka schreef: 31 okt 2023, 07:51
IsO schreef: 30 okt 2023, 21:16
Vergas Ronald schreef: 30 okt 2023, 11:26 Lang voor 6 miljoen gekocht en voor 15 miljoen verkocht (incl bonussen maar dat zal wel oké zijn intussen) heeft ons gedurende bijna 3 jaar ook veel overwinningen en mooi voetbal gegeven. Intrinsiek speler die véél meer had kunnen opbrengen maar dat zullen we dus nooit weten. Hoe dan ook als hij 9 miljoen opbracht en tientallen wedstrijden in ons voordeel besliste was 't een dikke transfer.

Voor hem was Club Brugge ook de juiste keuze want in Nederland zag men het niet, na een omweg in België ziet men het daar nu dus wel. Voor Ajax is dit droevig, hij heeft veel wedstrijden gewonnen en 9 miljoen opgebracht voor brugge, nu is hij bepalend voor PSV. Maar bon, bij Ajax is tegenwoordig alles droevig :?
Geloof dat we nog percentje hebben op meerwaarde bij doorverkoop
Ola, dat zou wel top zijn.
Gaat zelden om gigantische bedragen, maar elk extraatje is mooi meegenomen.
Stel dat het 15 of 20 % is, op een som van 30 miljoen, dat kan al eens tellen.
Dat zijn al ferme percentages en meerwaardes, maar inderdaad
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 900
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Vergas Ronald »

Tiki Taka schreef: 31 okt 2023, 11:07Stel dat het 15 of 20 % is, op een som van 30 miljoen, dat kan al eens tellen.
Meeste bronnen spreken van 15 miljoen incl bonussen + 15% doorverkoop - Als PSV hem verkoopt voor 30 miljoen kregen we er eigenlijk zo goed als 20 miljoen voor + 38 goals + 34 assists.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door IsO »

Ik had het gemist, maar Bas Dost is aantal dagen terug in elkaar gezakt op het veld in de wedstrijd van zijn team NEC tegen AZ. Moest gereanimeerd worden maar is ondertussen terug OK. Veel beterschap Bassie!
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Peter »

Schreuder ontslagen bij Al-Ain. 13 van de laatste 15 gewonnen.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door IsO »

Peter schreef: 08 nov 2023, 13:04 Schreuder ontslagen bij Al-Ain. 13 van de laatste 15 gewonnen.
wat is de reden dan? toch niet enkel die 2 niet-overwinningen?
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Peter »

Manier van coachen kwam niet overeen met wat de club wou :grin:
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door IsO »

Interview met Víctor Vázquez in HNB:
[spoiler]
MADE IN BELGIUM. Victor Vazquez: “Ik zal Vincent Mannaert wel vervangen bij Club Brugge”

Uit het oog, niet uit het hart: in ‘Made in Belgium’ videobelt onze man/vrouw met iemand die het Belgisch voetbal verliet. Vandaag: Victor Vazquez (36), jeugdproduct van FC Barcelona, ex-Club Brugge en tot voor kort actief in de MLS bij Toronto FC. Over whatsappen met Messi, voetballen tegen Agüero, lachen met Piqué en verloren talent bij Club Brugge.
Koen Van Uytvange
Gisteren om 03:00

Hallo Victor, vanuit Barcelona. Jouw contract bij Toronto liep af. Wenkt het afscheid?
“Ik train elke dag, amigo. Ik wil zeker nog een jaar spelen. Binnenkort is er weer een soort draft voor contractvrije spelers in de MLS. Maar eerlijk gezegd zou ik liever dichter bij Spanje voetballen, dicht bij mijn zoontje Leo. I don’t care about the money. Er zijn opties. Zoals een ploeg in Andorra, in tweede klasse, maar er is nog veel tijd. Ik maak me geen zorgen.”

Kan jij niet bij jouw vrienden van Inter Miami terecht?
“Miami is met voorsprong de beste plek om te wonen in de VS – zonnig, mensen in voortdurende vakantiesfeer, een uur of acht vliegen van Spanje – maar dat is niet realistisch. Ze gaan Luis Suarez tekenen. Ik speelde wel tegen Inter Miami. Met Busquets – met wie ik sowieso geregeld praat — heb ik shirtje geruild en voor en na de match veel gebabbeld. Met Messi niet, die viel geblesseerd uit en was dan naar huis. Maar daags nadien trainden we nog op hun trainingscentrum en heb ik Sergio en Jordi nog gesproken en uiteindelijk ook Messi. Toen heb ik ook met hem van truitje gewisseld.”

Klopt het dat jullie nog een WhatsAppgroep hebben met de Barcelona-lichting van 1987?
“Ja, met Cesc Fabregas, Gerard Piqué, Messi en al de anderen. Onze lichting was ook iets speciaals, hè. Niet dat we elke dag praten maar als bijvoorbeeld iemand verjaart, dan wordt die gefeliciteerd. Ook door Messi. Nu Cesc coach is, gaat het daarover. De meest actieve zijn de anderen, die benieuwd zijn naar ons. We hebben al geprobeerd om een reünie te organiseren maar het blijkt onmogelijk iedereen bij elkaar te krijgen.”

Mag je eigenlijk spotten met ‘God’?
“Natuurlijk. Piqué, Fabregas en ik toch: wij kunnen dat doen. De anderen doen het niet. Mij lachen ze uit met mijn kalende kop, door foto’s te sturen van toen ik 17 was. Piqué met zijn conditie. Of liever, het gebrek eraan. (lacht) Fuck, man. Hij is een businessman nu en hij wordt een beetje dik.”

Verdraagt Messi enige blasfemie?
“We zijn geen teamgenoten of spelers, we zijn bovenal vrienden sinds onze kindertijd, voor ooit iemand van ons doorbrak als prof. Dus als we met elkaar lachen, weet hij waar dat vandaan komt en doet hij mee. Niet altijd, maar we begrijpen allemaal hoe druk hij het heeft. Ik zou in zijn plaats ook niet altijd reageren.”

Over Piqué gesproken: jij hebt na het MLS-seizoen net enkele wedstrijden in ‘zijn’ King’s League gespeeld. Wat is dat?
“Indoor voetbal, zeven tegen zeven, maar met crazy rules.”

Zoals een moment waarop elk van beide ploegen met een grote ‘dobbelsteen mag gooien.
“Die dobbelsteen bepaalt met hoeveel er gedurende twee minuten wordt gespeeld. Drie tegen vijf bijvoorbeeld. En twee minuten speel je met een oranje bal: dan telt elke goal dubbel. Voor de wedstrijd trekt elke coach ook een speelkaart die hij kan inzetten. Zo is er een kaart waarmee je een penalty die de tegenpartij krijgt, kan stelen.”

Is dat toffer dan voetbal?
“Neen, voor een echte prof niet. Het is entertainment. En poker: de coach moet slim zijn wanneer hij zijn kaart speelt. Maar het zit wel in de lift. Het wordt nu ook al in de VS en Mexico georganiseerd. De clubeigenaars – veelal bekende streamers – verdienen er miljoenen aan. Voor ex-profs is het financieel ook interessant. De meeste zijn amateurs en die verdienen weinig. Elk team mag ook een drietal duurdere spelers aanwerven en die kunnen toch zo’n 15.000 euro per maand verdienen, bruto. Voor twee trainingen en een wedstrijd per week. Er zijn oud-spelers van Betis, Espanyol die meespelen, we speelden ook tegen Kun Agüero…”

Hoe ‘spits’ is die nog?
“Hij is goed natuurlijk maar je ziet er ook aan dat hij niets meer van sport doet. (diplomatisch) Hij geniet van het leven.”

Je speelde tegen Porcinos FC, de ‘varkens’ dus. En tegen de ‘kiekens’ van 1KFC, ‘eigendom’ van Iker Casillas.
“Maar Casillas heb ik niet gezien. Hij komt nooit naar Barcelona, waar alle wedstrijden gespeeld worden. Hij is enkel aanwezig via video. Hij heeft een ploeg omdat hij een goeie vriend is van Piqué en Ibai (de andere oprichter, een bekende online streamer, red.) en omdat hij er goed geld aan verdient. Als ik geen club vind, kan ik nog altijd in de King’s League gaan spelen.” (lacht)

Je speelde na Brugge in Mexico, Toronto, Qatar, LA Galaxy en weer bij Toronto. Maar ook heel even bij Eupen, drie seizoenen geleden. Na amper twee maanden vertrok je daar al. Waarom?
“Ik zat middenin mijn scheiding van Andrea. En met Beñat San José, de trainer toen, had ik geen goeie relatie. Een beetje een vreemde, moeilijke kerel. Hij begreep mijn situatie niet echt. Ik wilde desnoods zelf betalen om weg te mogen. Gelukkig toonde Jordi Condom (sportief directeur, red.) wél begrip. Eerlijk gezegd, ik had ook een professionelere club verwacht, omdat het geleid wordt door de Aspire Academy,, maar de omstandigheden daar...”

Je kende Eupen toch?
“Ja, maar ik realiseerde me vooraf niet dat het zo’n kleine club was. Ik had Qatar verlaten om meer te kunnen spelen. Bij Eupen verdiende ik dan ook shit money. Gelukkig ging mijn ex-coach van Toronto naar LA Galaxy en wilde hij me terug. Zo kon ik enkele maanden nadien weer naar de MLS. Was ik in Eupen gebleven, dan zat mijn carrière er waarschijnlijk nu al op.”

Waar kende je je gelukkigste tijd?
“Het tweede jaar in LA was leuk. Maar Toronto en Brugge steken erbovenuit. Canadezen zijn veel aangenamere mensen dan Amerikanen en Toronto is amazing. Koud in de winters, warm in de zomer. In België regent het te veel.” (lacht)

Jij werd er in 2017 kampioen door in de finale van de play-offs zelf een ‘pietgoal’ te maken, toch?
“Ik weet niet eens met welk lichaamsdeel ik scoorde, ik volgde mijn ploegmaat om de goal te vieren, maar de bal ging tegen de paal en zo tegen mij. (lacht) We zijn het enige MLS-team dat ooit de treble won. In Toronto zijn we legendes. Daar is het zoals in Brugge: ik voel er de liefde van de mensen.”

Blijkbaar wil je later trainer worden?
“Ik heb mijn A- en B-diploma al, ja. Als ik stop, gaan we zien hoe dat uitdraait.”

Spreek ik met een nieuwe Michel Preud’homme of Christoph Daum?
“Zeker niet Daum. (lacht) Ik zou dicht bij Michel aanleunen, dicht bij Adrie Koster ook. Ik hou van coaches die altijd wilden voetballen. Met mijn bagage van bij Barcelona maar ook elders denk ik wel dat het iets voor mij is. Ik heb de juiste skills, een geweldige carrière, contacten over de hele wereld. Niet dat ik zeker een topcoach word, maar ik denk wel dat ik een goeie mentor voor jonge spelers kan zijn.”

Omdat je veel talent ziet verloren gaan?
“Vooral in de MLS. Door Instagram zitten jonge gasten met domme dingen in hun hoofd. Als je 19 bent, heb je nog niets bewezen. Dan moet je nog niet gefocust zijn op auto’s, kleren, horloges, wel op voetbal. Waarom je dan gedragen als pakweg Lorenzo Insigne (sterspeler van Toronto, red.)? Hij verdient bij wijze van spreken 15 miljoen, zij slechts 100.000 euro. Wij voetballers hebben geld maar je hoeft toch niet voortdurend te tonen dat je geld hebt? Ik geloof dat coaches daar een grote impact op hebben. Mocht ik dat kunnen doen in de MLS, dat zou geweldig zijn. Want het leven daar, de competitie, het reizen, ik vind dat amazing. Daar is ook meer respect voor trainers. Coaches krijgen er tijd. Kijk naar Club Brugge de vorige twee seizoenen. Hoeveel trainers zijn daar gepasseerd?”

Jij volgt dat nog?
“Ja. Ik zie nu ook dat Vincent Mannaert weggaat.”

You are from Barcelona and you know everything?
“Uiteraard. Ik spreek Vladan Kujovic nog vaak, Rafa en Gal (Refaelov, red.), Nabil Dirar soms, Ruud Vormer. Maty Ryan is me onlangs nog komen opzoeken. Andrea en Leo waren deze week zelfs op de match tegen Zulte Waregem. En ik praat nog met Dévy Rigaux, destijds mijn tolk, nu de rechterhand van Vincent.”

Vind hem maar, een opvolger voor Mannaert.
“Ik zal Vincent wel vervangen.”

Pardon?
(lacht) “Neen, neen, rechterhand zoals Dévy zou ik wel zien zitten, maar CEO nooit. Die job is te zwaar. Je hebt geen leven meer. Als coach riskeer je dat ook maar in mijn ervaring zijn de beste coaches zij die delegeren en niet alles zelf willen doen en controleren. Die de trainingen in de week aan hun staf laten en zelf observeren, zoals Michel soms ook deed. Dan heb je als trainer wel nog een leven.”

Welk talent heb jij in Brugge verloren zien gaan?
(denkt lang na) “Niet verloren, maar sommige jongens hadden een grotere carrière kunnen hebben. Zoals Birger Verstraete. Toen ik hem voor het eerst zag, vond ik hem een amazing talent. Zijn baltoets, zoals hij bewoog, rondkeek: zo’n spelers was ik gewend te zien bij Barcelona. Of Sander Coopman. Maar soms heb je blessures, en whatever…”

Engels, Coopman, Bolingoli, Oulare, Dierckx, Storm, Verstraete. Van heel die lichting rest er nog een bij Club: Brandon Mechele, in de jeugd niet bepaald amazing.
“Dat bewijst dat het niet om talent draait. Je moet ervoor werken. Ik ben heel blij voor Brandon. Alle respect voor hem.”
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Tiki Taka »

De Mil naar Westerlo ?
Plaats reactie