Ex-spelers en trainers

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3336
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door IsO »

Nummer 5 is een oude bekende...
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Ondertussen in Amsterdam .. veel krediet heeft Schreuder niet meer

https://nos.nl/artikel/2447132-veel-tra ... ons-league
Sanders
Supersub
Berichten: 1062
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Sanders »

vanGentmaarvoorClub schreef: 05 okt 2022, 12:30 Ondertussen in Amsterdam .. veel krediet heeft Schreuder niet meer

https://nos.nl/artikel/2447132-veel-tra ... ons-league
Ik volg Ajax niet, maar het lijkt dat daar meerdere oorzaken zijn (althans volgens het artikel).
Blessures en foute inschattingen van aankopen. Die Bassey vond ik bij Rangers al geen uitzonderlijke speler, om daar dan 23 miljoen aan te geven...
Schreuder maakt het zichzelf ook moeilijk blijkbaar. Klaassen mag wel spelen bij Oranje, maar niet bij Ajax.
Hij probeert blijkbaar ook om het zonder diepe spits te doen. Tadic is al op de 9 gezet, nu Kudus.
Eigenlijk deed hij dat bij ons ook door daar De Ketelaere te zetten.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 891
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Vergas Ronald »

Clement heeft zijn ploeg en systeem op de rails gekregen bij monaco, overtuigend 15/15 in ligue 1
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Hoelang zal Schreuder nog mogen aanblijven bij Ajax ?
Nu weer gelijkspel tegen staartploeg Emmen.
Groot deel van de supporters roepen om zijn ontslag.
En met de lange wk-break die eraan komt, zou het wel eens einde verhaal kunnen zijn
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3336
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door IsO »

artikel uit Het Nieuwsblad van een paar dagen terug over oud-speler Sofyan Amrabat, die een uitstekend WK speelt voor Marokko:
[spoiler]
Hij flopte bij Club Brugge, maar stunt nu met Marokko tegen Spanje. Hoe Sofyan Amrabat ooit dacht de grote man te worden in België

Kent u hem nog, Sofyan Amrabat (26)? Hij speelde in 2018-19 een seizoen voor Club Brugge. Nu ja, speelde. Amrabat zat meer op de bank dan hem lief was. Hij werd snel verhuurd en verkocht. Nu is hij de draaischijf van Marokko op het WK dat verrassend de kwartfinales van het WK haalde.

Ludo Vandewalle in Doha
Dinsdag 6 december 2022 om 18:51

Hoalid Regragui was lyrisch na de winst tegen de Rode Duivels. Ongevraagd begon de Marokkaanse bondscoach een uiteenzetting over Sofyan Amrabat. “Wat een speler. Hij is de motor van ons elftal. Zonder hem hadden we dit resultaat nooit gehaald. Wat ben ik blij dat hij erbij is. Ik heb hem misschien moeten overtuigen, ja. Maar wat hij hier presteert, is hemels. We wisten dat hij het kon, maar hij doet nog beter.”

Dat de charismatische Regragui spontaan begon met het bewieroken van één speler, is ongebruikelijk voor bondscoaches. Teamgeest, weet je wel. Mogelijk had Sofyan Amrabat zijn coach verteld van zijn belevenissen bij Club Brugge in dat ene seizoen, toen hij voor 2,5 miljoen euro bij Feyenoord werd weggekocht. Had hij die Belgen wel even op hun plaats gezet.

De zelfbewuste middenvelder, op dat moment pas 22 jaar, dacht dat hij het middenveld Rits-Vormer-Vanaken wel even uit elkaar ging spelen. Dat was zonder trainer Ivan Leko gerekend. Hij erkende de kwaliteiten van Amrabat, maar wilde het sterke Brugse middenveld niet uit elkaar halen. Dat maakte Amrabat boos.

Ongeduldig

“We twijfelden geen seconde aan zijn enorme talent”, aldus Rudi Cossey (61), in die periode assistent-coach van Ivan Leko bij Club Brugge. “Maar we hadden een sterk middenveld. Op basis van zijn aangeboren talent had Sofyan zijn plaats kunnen grijpen, maar het ontbrak hem aan tactische discipline. Bovendien was hij van Feyenoord gekomen in de veronderstelling dat hij bij Club de grote man ging worden. Hij dacht dat het vanzelf zou gaan. Dat was natuurlijk niet zo met het trio Rits-Vormer-Vanaken, dat boven hem in de hiërarchie stond.”

Dat resulteerde in amper vijf volledige competitiewedstrijden voor Amrabat, veertien invalbeurten en vier vervangingen. Hij scoorde ‘twee’ keer: één keer tegen Standard en één owngoal in de derby tegen Cercle.

“Het was geen gemakkelijke jongen”, herinnert Cossey, tegenwoordig assistent-coach bij Charleroi, zich. “Hij was ongeduldig en wilde twee stappen in één keer zetten in plaats van stap voor stap te gaan. Op den duur werd dat negatief. Samen met Arnaut Danjuma vormden ze een apart duo in de groep. Danjuma speelde ook niet en hun negatieve houding nam de overhand. Het was niet meer houdbaar. Ze zijn na dat seizoen dan ook allebei vertrokken.”

Nu bij Fiorentina

Terwijl Bournemouth nog 16,5 miljoen euro voor Danjuma betaalde, werd Amrabat uitgeleend aan het Italiaanse Hellas Verona. Daar deed hij het uitstekend en Club Brugge sakkerde dat het slechts een afkoopsom van 3 miljoen euro in het huurcontract had gezet. Hellas Verona betaalde dat met de glimlach en verkocht hem een dag later voor 19,5 miljoen aan Fiorentina, waar hij nu aan zijn derde seizoen bezig is. Als verdedigende middenvelder, niet op de positie hoger op het veld, zoals hij bij Club Brugge werd uitgespeeld. Kijk vanavond: hij rent van links naar rechts, heen en terug. Met slechts één doel: de bal veroveren en hem keurig afspelen.

“Hij heeft zijn gelijk gehaald, hé”, zegt Cossey eerlijk. “Ik neem wel aan dat hem in Italië tactische discipline is bijgebracht, iets wat ons niet was gelukt. Als ik hem nu bezig zie bij Marokko: chapeau. Hij heeft een sterk lichaam en is sterk in de recuperatie. Bij ons was hij nog onzuiver in het aanspelen maar dat heeft hij ook aangepast. Die Italiaanse school heeft hem echt goed gedaan.”

Amrabat zelf verwijt zeker zijn ex-ploegmaats bij Club niets. “Vanaken heeft me gefeliciteerd”, zei hij na Marokko-België. “Jullie hadden hem op dit WK kunnen gebruiken, want ik vind het een heel goeie speler.”
Gebruikersavatar
Hannes
A-kern
Berichten: 632
Lid geworden op: 29 sep 2016, 21:49
Locatie: Laken

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Hannes »

IsO schreef: 08 dec 2022, 09:36 artikel uit Het Nieuwsblad van een paar dagen terug over oud-speler Sofyan Amrabat, die een uitstekend WK speelt voor Marokko:
[spoiler]
Hij flopte bij Club Brugge, maar stunt nu met Marokko tegen Spanje. Hoe Sofyan Amrabat ooit dacht de grote man te worden in België

Kent u hem nog, Sofyan Amrabat (26)? Hij speelde in 2018-19 een seizoen voor Club Brugge. Nu ja, speelde. Amrabat zat meer op de bank dan hem lief was. Hij werd snel verhuurd en verkocht. Nu is hij de draaischijf van Marokko op het WK dat verrassend de kwartfinales van het WK haalde.

Ludo Vandewalle in Doha
Dinsdag 6 december 2022 om 18:51

Hoalid Regragui was lyrisch na de winst tegen de Rode Duivels. Ongevraagd begon de Marokkaanse bondscoach een uiteenzetting over Sofyan Amrabat. “Wat een speler. Hij is de motor van ons elftal. Zonder hem hadden we dit resultaat nooit gehaald. Wat ben ik blij dat hij erbij is. Ik heb hem misschien moeten overtuigen, ja. Maar wat hij hier presteert, is hemels. We wisten dat hij het kon, maar hij doet nog beter.”

Dat de charismatische Regragui spontaan begon met het bewieroken van één speler, is ongebruikelijk voor bondscoaches. Teamgeest, weet je wel. Mogelijk had Sofyan Amrabat zijn coach verteld van zijn belevenissen bij Club Brugge in dat ene seizoen, toen hij voor 2,5 miljoen euro bij Feyenoord werd weggekocht. Had hij die Belgen wel even op hun plaats gezet.

De zelfbewuste middenvelder, op dat moment pas 22 jaar, dacht dat hij het middenveld Rits-Vormer-Vanaken wel even uit elkaar ging spelen. Dat was zonder trainer Ivan Leko gerekend. Hij erkende de kwaliteiten van Amrabat, maar wilde het sterke Brugse middenveld niet uit elkaar halen. Dat maakte Amrabat boos.

Ongeduldig

“We twijfelden geen seconde aan zijn enorme talent”, aldus Rudi Cossey (61), in die periode assistent-coach van Ivan Leko bij Club Brugge. “Maar we hadden een sterk middenveld. Op basis van zijn aangeboren talent had Sofyan zijn plaats kunnen grijpen, maar het ontbrak hem aan tactische discipline. Bovendien was hij van Feyenoord gekomen in de veronderstelling dat hij bij Club de grote man ging worden. Hij dacht dat het vanzelf zou gaan. Dat was natuurlijk niet zo met het trio Rits-Vormer-Vanaken, dat boven hem in de hiërarchie stond.”

Dat resulteerde in amper vijf volledige competitiewedstrijden voor Amrabat, veertien invalbeurten en vier vervangingen. Hij scoorde ‘twee’ keer: één keer tegen Standard en één owngoal in de derby tegen Cercle.

“Het was geen gemakkelijke jongen”, herinnert Cossey, tegenwoordig assistent-coach bij Charleroi, zich. “Hij was ongeduldig en wilde twee stappen in één keer zetten in plaats van stap voor stap te gaan. Op den duur werd dat negatief. Samen met Arnaut Danjuma vormden ze een apart duo in de groep. Danjuma speelde ook niet en hun negatieve houding nam de overhand. Het was niet meer houdbaar. Ze zijn na dat seizoen dan ook allebei vertrokken.”

Nu bij Fiorentina

Terwijl Bournemouth nog 16,5 miljoen euro voor Danjuma betaalde, werd Amrabat uitgeleend aan het Italiaanse Hellas Verona. Daar deed hij het uitstekend en Club Brugge sakkerde dat het slechts een afkoopsom van 3 miljoen euro in het huurcontract had gezet. Hellas Verona betaalde dat met de glimlach en verkocht hem een dag later voor 19,5 miljoen aan Fiorentina, waar hij nu aan zijn derde seizoen bezig is. Als verdedigende middenvelder, niet op de positie hoger op het veld, zoals hij bij Club Brugge werd uitgespeeld. Kijk vanavond: hij rent van links naar rechts, heen en terug. Met slechts één doel: de bal veroveren en hem keurig afspelen.

“Hij heeft zijn gelijk gehaald, hé”, zegt Cossey eerlijk. “Ik neem wel aan dat hem in Italië tactische discipline is bijgebracht, iets wat ons niet was gelukt. Als ik hem nu bezig zie bij Marokko: chapeau. Hij heeft een sterk lichaam en is sterk in de recuperatie. Bij ons was hij nog onzuiver in het aanspelen maar dat heeft hij ook aangepast. Die Italiaanse school heeft hem echt goed gedaan.”

Amrabat zelf verwijt zeker zijn ex-ploegmaats bij Club niets. “Vanaken heeft me gefeliciteerd”, zei hij na Marokko-België. “Jullie hadden hem op dit WK kunnen gebruiken, want ik vind het een heel goeie speler.”
Ik heb het altijd spijtig gevonden dat die bij Club niet meer speelkansen kreeg, ik zag er wel wat in. Het zal dan inderdaad wel geen gemakkelijke gast geweest zijn, maar de gezonde dosis agressiviteit die hij altijd toonde was iets dat wij toen en nu nog altijd goed hadden kunnen gebruiken. Jammer dat je zo'n kerels dan niet mee krijgt. Maar goed voor hem dat met de jaren ook het verstand is beginnen komen. En nu speelt hij inderdaad fantastisch.
Sanders
Supersub
Berichten: 1062
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Sanders »

Hannes schreef: 08 dec 2022, 10:11
IsO schreef: 08 dec 2022, 09:36 artikel uit Het Nieuwsblad van een paar dagen terug over oud-speler Sofyan Amrabat, die een uitstekend WK speelt voor Marokko:
[spoiler]
Hij flopte bij Club Brugge, maar stunt nu met Marokko tegen Spanje. Hoe Sofyan Amrabat ooit dacht de grote man te worden in België

Kent u hem nog, Sofyan Amrabat (26)? Hij speelde in 2018-19 een seizoen voor Club Brugge. Nu ja, speelde. Amrabat zat meer op de bank dan hem lief was. Hij werd snel verhuurd en verkocht. Nu is hij de draaischijf van Marokko op het WK dat verrassend de kwartfinales van het WK haalde.

Ludo Vandewalle in Doha
Dinsdag 6 december 2022 om 18:51

Hoalid Regragui was lyrisch na de winst tegen de Rode Duivels. Ongevraagd begon de Marokkaanse bondscoach een uiteenzetting over Sofyan Amrabat. “Wat een speler. Hij is de motor van ons elftal. Zonder hem hadden we dit resultaat nooit gehaald. Wat ben ik blij dat hij erbij is. Ik heb hem misschien moeten overtuigen, ja. Maar wat hij hier presteert, is hemels. We wisten dat hij het kon, maar hij doet nog beter.”

Dat de charismatische Regragui spontaan begon met het bewieroken van één speler, is ongebruikelijk voor bondscoaches. Teamgeest, weet je wel. Mogelijk had Sofyan Amrabat zijn coach verteld van zijn belevenissen bij Club Brugge in dat ene seizoen, toen hij voor 2,5 miljoen euro bij Feyenoord werd weggekocht. Had hij die Belgen wel even op hun plaats gezet.

De zelfbewuste middenvelder, op dat moment pas 22 jaar, dacht dat hij het middenveld Rits-Vormer-Vanaken wel even uit elkaar ging spelen. Dat was zonder trainer Ivan Leko gerekend. Hij erkende de kwaliteiten van Amrabat, maar wilde het sterke Brugse middenveld niet uit elkaar halen. Dat maakte Amrabat boos.

Ongeduldig

“We twijfelden geen seconde aan zijn enorme talent”, aldus Rudi Cossey (61), in die periode assistent-coach van Ivan Leko bij Club Brugge. “Maar we hadden een sterk middenveld. Op basis van zijn aangeboren talent had Sofyan zijn plaats kunnen grijpen, maar het ontbrak hem aan tactische discipline. Bovendien was hij van Feyenoord gekomen in de veronderstelling dat hij bij Club de grote man ging worden. Hij dacht dat het vanzelf zou gaan. Dat was natuurlijk niet zo met het trio Rits-Vormer-Vanaken, dat boven hem in de hiërarchie stond.”

Dat resulteerde in amper vijf volledige competitiewedstrijden voor Amrabat, veertien invalbeurten en vier vervangingen. Hij scoorde ‘twee’ keer: één keer tegen Standard en één owngoal in de derby tegen Cercle.

“Het was geen gemakkelijke jongen”, herinnert Cossey, tegenwoordig assistent-coach bij Charleroi, zich. “Hij was ongeduldig en wilde twee stappen in één keer zetten in plaats van stap voor stap te gaan. Op den duur werd dat negatief. Samen met Arnaut Danjuma vormden ze een apart duo in de groep. Danjuma speelde ook niet en hun negatieve houding nam de overhand. Het was niet meer houdbaar. Ze zijn na dat seizoen dan ook allebei vertrokken.”

Nu bij Fiorentina

Terwijl Bournemouth nog 16,5 miljoen euro voor Danjuma betaalde, werd Amrabat uitgeleend aan het Italiaanse Hellas Verona. Daar deed hij het uitstekend en Club Brugge sakkerde dat het slechts een afkoopsom van 3 miljoen euro in het huurcontract had gezet. Hellas Verona betaalde dat met de glimlach en verkocht hem een dag later voor 19,5 miljoen aan Fiorentina, waar hij nu aan zijn derde seizoen bezig is. Als verdedigende middenvelder, niet op de positie hoger op het veld, zoals hij bij Club Brugge werd uitgespeeld. Kijk vanavond: hij rent van links naar rechts, heen en terug. Met slechts één doel: de bal veroveren en hem keurig afspelen.

“Hij heeft zijn gelijk gehaald, hé”, zegt Cossey eerlijk. “Ik neem wel aan dat hem in Italië tactische discipline is bijgebracht, iets wat ons niet was gelukt. Als ik hem nu bezig zie bij Marokko: chapeau. Hij heeft een sterk lichaam en is sterk in de recuperatie. Bij ons was hij nog onzuiver in het aanspelen maar dat heeft hij ook aangepast. Die Italiaanse school heeft hem echt goed gedaan.”

Amrabat zelf verwijt zeker zijn ex-ploegmaats bij Club niets. “Vanaken heeft me gefeliciteerd”, zei hij na Marokko-België. “Jullie hadden hem op dit WK kunnen gebruiken, want ik vind het een heel goeie speler.”
Ik heb het altijd spijtig gevonden dat die bij Club niet meer speelkansen kreeg, ik zag er wel wat in. Het zal dan inderdaad wel geen gemakkelijke gast geweest zijn, maar de gezonde dosis agressiviteit die hij altijd toonde was iets dat wij toen en nu nog altijd goed hadden kunnen gebruiken. Jammer dat je zo'n kerels dan niet mee krijgt. Maar goed voor hem dat met de jaren ook het verstand is beginnen komen. En nu speelt hij inderdaad fantastisch.
Ik heb horen waaien dat hij het ook moeilijk had met de tactische discipline van de driehoek in een vijfmansmiddenveld.
Speelde bij Utrecht als flankmiddenvelder en bij Feyenoord eerder als centrale middenvelder. Moest dus waarschijnlijk concurreren met Vormer/Vanaken als ik mij niet vergis.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3336
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door IsO »

De omzwervingen van Mathew Ryan gaan ondertussen verder. Heeft recent een contract voor 1,5 seizoen ondertekend bij AZ Alkmaar
FCBrugesawayoflife
Jeugdspeler
Berichten: 174
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:08

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door FCBrugesawayoflife »

Arne Engels meteen in de basis bij Augsburg in de wedstrijd tegen Dortmund. Toch wel opvallend.
Vakie 214
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 891
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Vergas Ronald »

Ruud is Waregem aan het redden, Zulte pakt weer punten, heel dat team speelt met meer vertrouwen, logisch met 5 titels, een beker, wat supercups en een gouden schoen op hun middenveld. Leye haalt hem er systematisch af na 75 minuten omdat hij dit tempo geen 95 minuten meer kan maar da's oké, Ruud heeft zoveel impact in 75 minuten. Hij is eist geen bal bij stilstaande fases, andere Zulte spelers komen de bal brengen en zulte fans roepen zijn naam bij vrije trappen, corners en penals. Brugge gaat die man na 10 jaar nooit vergeten maar Waregem ook niet als hij ze op z'n oude dag in eerste klasse kan houden.

Kan ons zondag 8ste keer puntenverlies op rij bezorgen, als dat zo is heeft hij teveel klasse om het te vieren natuurlijk.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1329
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door PetjeFCB »

Vergas Ronald schreef: 24 jan 2023, 00:55 Ruud is Waregem aan het redden, Zulte pakt weer punten, heel dat team speelt met meer vertrouwen, logisch met 5 titels, een beker, wat supercups en een gouden schoen op hun middenveld. Leye haalt hem er systematisch af na 75 minuten omdat hij dit tempo geen 95 minuten meer kan maar da's oké, Ruud heeft zoveel impact in 75 minuten. Hij is eist geen bal bij stilstaande fases, andere Zulte spelers komen de bal brengen en zulte fans roepen zijn naam bij vrije trappen, corners en penals. Brugge gaat die man na 10 jaar nooit vergeten maar Waregem ook niet als hij ze op z'n oude dag in eerste klasse kan houden.

Kan ons zondag 8ste keer puntenverlies op rij bezorgen, als dat zo is heeft hij teveel klasse om het te vieren natuurlijk.
Ruud mag zondag niet meespelen aangezien Club nog een deel van zijn loon betaalt
Gebruikersavatar
Jens27
Profvoetballer
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 dec 2016, 14:16

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Jens27 »

FCBrugesawayoflife schreef: 22 jan 2023, 15:35 Arne Engels meteen in de basis bij Augsburg in de wedstrijd tegen Dortmund. Toch wel opvallend.
Assist gegeven zelfs :)
:hupclub: :hupclub: :hupclub:
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5319
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door Tiki Taka »

Jens27 schreef: 24 jan 2023, 08:23
FCBrugesawayoflife schreef: 22 jan 2023, 15:35 Arne Engels meteen in de basis bij Augsburg in de wedstrijd tegen Dortmund. Toch wel opvallend.
Assist gegeven zelfs :)
laten we onze eigen jeugd dan te makkelijk gaan en geven we ze te weinig kansen?
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Ex-spelers en trainers

Bericht door t4nd »

Tiki Taka schreef: 24 jan 2023, 09:12 laten we onze eigen jeugd dan te makkelijk gaan en geven we ze te weinig kansen?
Ik vind het een dubbele vraag :-).

Op dit moment vind ik het normaal dat we ze minder kansen geven. De ploeg draait minder dan vierkant en een jonge gast erin smijten is alles of niks spelen. Nusa is gestart tegen Charleroi maar hij kreeg bijna geen enkele goeie bal, waarna hij eruit gehaald werd aan de rust. Op die manier verbrand je die jongen. Mbamba heeft ooit moeten depanneren in de defensie (samen met nog een jonge gast als ik me niet vergis) en dat experiment faalde toen ook compleet.

Maar de voorbije seizoenen toen het beter ging had de jeugd wél kansen kunnen krijgen. Door ze regelmatig te laten spelen (en dan bedoel ik meer dan 10min) integreren ze zich en nemen ze sowieso stappen. Als je ziet wat NXT presteert kan je er alleen maar respect voor hebben - maar toch lees je dan dat we bezig zijn met een spits terwijl Vermant het goed doet.
Plaats reactie