[77.] Clinton Mata

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Nakamba30
Jeugdspeler
Berichten: 135
Lid geworden op: 30 sep 2020, 07:30

Re: [77.] Clinton Mata

Bericht door Nakamba30 »

inderdaad, 1)Mata, 2)Mignolet, 3)Vanaken :wave:
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [77.] Clinton Mata

Bericht door Vergas Ronald »

Pieter schreef: 23 okt 2020, 11:10waarom wordt deze man nooit genoemd voor de gouden schoen
Omdat 't een verdediger is, valt minder op, verdedigers zijn zelden gouden schoen, de laatste was Kompany 17 jaar geleden ofzo. Mignolet maakt nog minder kans, laatste keeper die gouden schoen won was preud'homme in de jaren 80. Vanaken gaat gewoon zijn derde gouden schoen winnen dit jaar, terecht, overigens - Daarmee is record gouden schoen winnen vermoedelijk voor altijd van hem.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [77.] Clinton Mata

Bericht door Tiki Taka »

Vergas Ronald schreef: 26 okt 2020, 17:21
Pieter schreef: 23 okt 2020, 11:10waarom wordt deze man nooit genoemd voor de gouden schoen
Omdat 't een verdediger is, valt minder op, verdedigers zijn zelden gouden schoen, de laatste was Kompany 17 jaar geleden ofzo. Mignolet maakt nog minder kans, laatste keeper die gouden schoen won was preud'homme in de jaren 80. Vanaken gaat gewoon zijn derde gouden schoen winnen dit jaar, terecht, overigens - Daarmee is record gouden schoen winnen vermoedelijk voor altijd van hem.
Daar zou ik zo zeker nog niet van zijn dat Vanaken zijn 3de Gouden Schoen gaat winnen.
Hangt er van af wat hij de komende weken en maanden zal presteren.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [77.] Clinton Mata

Bericht door IsO »

Knieblessure opgelopen tijdens de oefenmatch van vanavond. Hopelijk niet te erg...
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [77.] Clinton Mata

Bericht door Tiki Taka »

Geen ideale voorbereiding op het nieuwe seizoen, verre van zelfs, met de blessures van Mignolet en Mata.
Hopelijk niet erg bij Mata...fingers crossed.
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: [77.] Clinton Mata

Bericht door The_One »

Liever nu blessures dan najaar of voorjaar...
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [77.] Clinton Mata

Bericht door Tiki Taka »

Mata`s blessure zou meevallen. OEF !!
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [77.] Clinton Mata

Bericht door IsO »

Wat scheelt er met Clinton Mata? Artikel in HNB:
[spoiler]
Wat scheelt er met Clinton Mata, een schim van zichzelf bij Club Brugge?

Het is de voorbije jaren zelden gebeurd, maar na de wedstrijd tegen Zulte Waregem konden we niet anders dan Clinton Mata buizen. De 30-jarige rechtsback is al een hele poos niet meer op niveau. En na zijn wissel stapte de normaal altijd goedlachse Angolese Belg kop in kas naar binnen. Wat is er aan de hand? Onze huisanalist Franky Van der Elst weet dat Mata niet helemaal fit is. “Club heeft een goeie Mata nodig.”

Jonas Withouck
Gisteren om 16:35

Waar is de Clinton Mata die geen minuut miste, zijn hele rechterflank afdweilde, niet te passeren was en ook voor aanvallend gevaar zorgde bij Club Brugge? De laatste maanden heel ver weg. Tegen Zulte Waregem ging hij in de fout bij de tegengoal en kwam hij tijdens de tweede helft goed weg toen hij naast de bal trapte en Jelle Vossen op de paal besloot. We konden hem niet meer dan 4 op 10 geven voor die prestatie. “Dat vind ik niet te streng, nee”, zegt Franky Van der Elst. “Hij was niet goed. Hij werd natuurlijk bestookt door Fadera, de man in vorm bij Zulte Waregem de laatste weken. Club had echt problemen op die kant.”

“Aan de foutjes die hij maakt merk je dat hij niet de Mata is die iedereen wil zien. En dat komt volgens mij toch door zijn enkel, die is niet oké”, weet Van der Elst. Mata blesseerde zich op 2 september tegen Cercle Brugge en liep toen een enkeldistorsie op, intussen al vijf maanden geleden. Hij kwam terug, herviel en kwam na het WK opnieuw terug. Maar hij blijkt nu nog steeds niet helemaal fit te zijn. “Na de match tegen anderlecht (twee weken geleden, red.) begon hij er tegen mij over zonder dat ik ernaar vroeg. Ik stond voor Eleven langs de lijn, hij passeerde en ik vroeg hoe het met hem ging. Hij zuchtte en begon direct over zijn enkel. Hij zei dat hij vooral ook last heeft als hij moet herbeginnen na de rust.”

Kopzorgen

Na zijn wissel in minuut 60 liep Mata meteen naar binnen, kop in de grond. “Maar daar zou ik nu niet te zwaar aan tillen”, aldus Van der Elst. “Vroeger werd dat altijd gedaan. Zolang het niet met veel misbaar gebeurt, moet dat kunnen. Het is gewoon een vervelende periode voor hem. En dat is nu al een hele tijd. Ook mentaal zal hij het misschien moeilijk hebben, dat kan ook meespelen. Hij is normaal altijd positief, goedlachs. Voor een groep is hij heel belangrijk. Maar nu heeft hij kopzorgen. Dat is logisch. Buchanan kreeg de voorbije periode al twee keer de voorkeur. Je bent altijd incontournable, dan komt er een nieuwe coach en zit je meteen op de bank (tegen Genk, red.). Dat komt dan ook wel even aan, denk ik.”

Na de wedstrijd van zondag vierde Mata wel gewoon mee met de fans. “Ik vond het een mooi beeld van hem en Rik De Mil na de match. Je zag dat ze daar toch wel een serieus gesprek hadden. Dat is een beetje de taak van De Mil op dit moment, want hij kent de spelers natuurlijk veel beter dan de nieuwe coach.” Die coach, Scott Parker, blijft zoekende. In Waregem schudde hij bijna zijn hele defensie door elkaar. De problemen van Club gaan verder dan alleen Mata. “Nu mag hij (Parker, red.) de groep toch al kennen. Al vijf matchen gespeeld, een maand aan de slag… Zondag zal Hendry spelen, dat weet je nu eigenlijk al. Ze hebben die toch niet teruggehaald om op de bank te gaan zitten? Dan is het natuurlijk de vraag wie ernaast komt te staan.”

En krijgen we de beste Mata snel weer te zien? “Zelfs al haalt hij maar 90 procent van zijn niveau, het zou Club al helpen. Club heeft een goeie Mata nodig. Een goeie Mata in een viermansdefensie is beresterk, hé. Eén van de beste, zo niet dé beste rechtsachter van België. Hopelijk krijgen we de beste Mata nog te zien en blijft die enkel hem niet voor de rest van zijn carrière hinderen. Dat zou heel jammer zijn.”
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [77.] Clinton Mata

Bericht door Tiki Taka »

Net zoals bij Vanaken en Mechele, is het voor Mata het seizoen te veel bij Club.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [77.] Clinton Mata

Bericht door t4nd »

Ik vond Mata gisteren bij vlagen terug naar zijn oude niveau groeien. Deed een aantal heel goede verdedigende acties (ook een enorme blunder die gelukkig niet afgestraft werd), was ook vaak voorin te vinden en heeft een hoop afgelopen op zijn flank.

De goal tegen Union kwam er ook na een voorzet van hem, ik hoop dat hij de lijn kan doortrekken want een fitte Matta als rechterback is altijd een meerwaarde.
Sanders
Invaller
Berichten: 997
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: [77.] Clinton Mata

Bericht door Sanders »

Ik wens hem alle succes bij Lyon.
Zijn laatste seizoen was hij niet meer top (nooit echt 100% fit waarschijnlijk), maar hij was "quality" om het met zijn woorden te zeggen. In zijn beste dagen was hij zelfs een verschrikking voor spelers in de CL.
Je voelt aan alles dat hij zich thuis voelde bij ons en ik vermoed dan ook dat we hem nog wel eens zullen zien. Ik denk dat hij ons altijd zal blijven volgen en steunen.

Ook een zeer mooi afscheidsfilmpje.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [77.] Clinton Mata

Bericht door Tiki Taka »

Ik vermoed dat Mata, de man die altijd lachte, enorm zal gemist worden in de kleedkamer want ik zie droogstoppels zoals Vanaken, Mignolet, Mechele enz... die rol niet opnemen. Mata heeft alles gewonnen wat hij kon bij Club (meermaals), wordt 31 in november, die transfer is hem van harte gegund.
Het ga je goed Clinton, bedankt voor alles !
Gebruikersavatar
Jens27
Profvoetballer
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 dec 2016, 14:16

Re: [77.] Clinton Mata

Bericht door Jens27 »

Heel spijtig om hem te zien gaan maar het is hem inderdaad meer dan gegund. Hopelijk doet hij het daar goed.
Meunier incoming dan zeker? :hide:
:hupclub: :hupclub: :hupclub:
Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: [77.] Clinton Mata

Bericht door Peter »

Ik ga hem missen maar ik gun hem zen transfer. 4 seizoenen absolute top, by far de beste rb van het land.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [77.] Clinton Mata

Bericht door Tiki Taka »

Jens27 schreef: 07 jul 2023, 08:23 Heel spijtig om hem te zien gaan maar het is hem inderdaad meer dan gegund. Hopelijk doet hij het daar goed.
Meunier incoming dan zeker? :hide:
Meunier aub niet. :geenhup:
Gesloten