[77.] Clinton Mata

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [77.] Clinton Mata

Bericht door Vergas Ronald »

Op dit niveau 90 minuten onder constante druk van Eden Hazard -& co geen steek laten vallen en duels winnen. Onze laatste rechtsback die dit soort prestaties neerzette speelt tegenwoordig bij PSG. Ik ben enorm onder de indruk van Mata
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Gebruikersavatar
leem
A-kern
Berichten: 579
Lid geworden op: 13 jun 2016, 08:49

Re: [77.] Clinton Mata

Bericht door leem »

En ook na de match staat hij nog steeds te heersen. Baas
PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1329
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: [77.] Clinton Mata

Bericht door PetjeFCB »

Vergas Ronald schreef: 01 okt 2019, 21:07 Op dit niveau 90 minuten onder constante druk van Eden Hazard -& co geen steek laten vallen en duels winnen. Onze laatste rechtsback die dit soort prestaties neerzette speelt tegenwoordig bij PSG. Ik ben enorm onder de indruk van Mata
Eerlijk, vind hem beter dan Meunier bij ons :zien:
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: [77.] Clinton Mata

Bericht door Khas »

PetjeFCB schreef: 01 okt 2019, 21:30
Vergas Ronald schreef: 01 okt 2019, 21:07 Op dit niveau 90 minuten onder constante druk van Eden Hazard -& co geen steek laten vallen en duels winnen. Onze laatste rechtsback die dit soort prestaties neerzette speelt tegenwoordig bij PSG. Ik ben enorm onder de indruk van Mata
Eerlijk, vind hem beter dan Meunier bij ons :zien:
Is hij ook.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [77.] Clinton Mata

Bericht door Vergas Ronald »

Khas schreef: 01 okt 2019, 21:50
PetjeFCB schreef: 01 okt 2019, 21:30 Eerlijk, vind hem beter dan Meunier bij ons :zien:
Is hij ook.
Rustig jongens. Meunier deed dit verschillende seizoenen 40 keer per jaar in Brugge en doet het nu 40 keer per jaar bij PSG. 't is maar als ze systematisch staan te heersen dat PSG enzo de rode loper komt uitrollen hoor. Meunier is voor mij vandaag de meest complete rechtsback ter wereld. Laat Mata nog maar een beetje werken en boterhammen eten :? Vandaag liet hij zien dat hij ooit op dit niveau kan ballen als hij blijft werken.

Hij is nog geen Meunier :teach:
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: [77.] Clinton Mata

Bericht door Khas »

Vergas Ronald schreef: 01 okt 2019, 21:59
Khas schreef: 01 okt 2019, 21:50
PetjeFCB schreef: 01 okt 2019, 21:30 Eerlijk, vind hem beter dan Meunier bij ons :zien:
Is hij ook.
Rustig jongens. Meunier deed dit verschillende seizoenen 40 keer per jaar in Brugge en doet het nu 40 keer per jaar bij PSG. 't is maar als ze systematisch staan te heersen dat PSG enzo de rode loper komt uitrollen hoor. Meunier is voor mij vandaag de meest complete rechtsback ter wereld. Laat Mata nog maar een beetje werken en boterhammen eten :? Vandaag liet hij zien dat hij ooit op dit niveau kan ballen als hij blijft werken.

Hij is nog geen Meunier :teach:
Geen liefde voor Meunier van mijn kant, extrasportief.
Ik kan dit niet objectief bekijken, dan maar zoals ik het me herinner met alle nodige bias; Meunier bij ons op de RB was een man van klasse momenten, afgewisseld met enorm zwakke momenten. De zwakke momenten waren talrijker dan de goede momenten, bij Mata lijkt dit niet het geval te zijn.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: [77.] Clinton Mata

Bericht door Blackburn »

Goh, Meunier heeft gewoon het voordeel dat hij een enorm fysiek vermogen heeft. Die zijn VO2 max moet volgens mij gewoon buitenaards zijn.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [77.] Clinton Mata

Bericht door Vergas Ronald »

Jullie onderschatten Meunier, zijn fysiek is meer dan eindeloos loopvermogen, duwt flankspelers van de bal alsof ze kinderen zijn. Die eigenschappen combineren met snelheid en goeie techniek komt maar weinig voor. Enige ex-brugge speler die fysiek én technisch nog beter was is voor mij Perisic (beste ex-club speler sinds ik ga kijken (1992)

Zult wel zien volgende week, hij is pakken beter dan vier jaar geleden in Brugge hoor.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: [77.] Clinton Mata

Bericht door Alethio »

De kwaliteiten van Mata en Meunier liggen toch op volledig verschillende plekken?
Ik heb Meunier nooit een flankspeler zo zien overheersen op defensief gebied. Storm was man in vorm bij Mechelen, werd daar constant gezocht het eerste half uur, en Mata pakte steeds de bal af alsof het een miniem was. Gisteren hield hij Hazard (niet in topvorm, maar nog steeds Hazard) gewoon simpelweg uit de match.
Offensief komt Mata dan nog niet aan de enkels van de beste Meunier.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: [77.] Clinton Mata

Bericht door Khas »

Alethio schreef: 02 okt 2019, 06:47 De kwaliteiten van Mata en Meunier liggen toch op volledig verschillende plekken?
Ik heb Meunier nooit een flankspeler zo zien overheersen op defensief gebied. Storm was man in vorm bij Mechelen, werd daar constant gezocht het eerste half uur, en Mata pakte steeds de bal af alsof het een miniem was. Gisteren hield hij Hazard (niet in topvorm, maar nog steeds Hazard) gewoon simpelweg uit de match.
Offensief komt Mata dan nog niet aan de enkels van de beste Meunier.
Klopt als een bus.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: [77.] Clinton Mata

Bericht door Blackburn »

Denk dat we het in se allemaal wel eens zijn. In een klassieke 4 mansverdediging is Mata zijn positiespel gewoon beter dan dat van Meunier. Als wingback is Meunier dan weer beter omdat hij offensief meer brengt. Zie bijvoorbeeld het systeem van de RD of zoals Leko vorig seizoen bij ons speelde. Mata stond begin vorig seizoen een paar keer op die positie en stelde me daar toen serieus teleur. Op de RCV in een 3 mansverdediging is Mata dan weer pakken beter dan Meunier. Is volgens mij ook een positie waar ik Meunier liever nooit zou willen zien spelen... denk dat ik een hartaanval zou krijgen.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [77.] Clinton Mata

Bericht door Cedrinho »

Mata in de play-offs + Mata nu = Mata runner-up voor de Gouden Schoen.
(Never gonna happen, maar toch, hij zou dat verdienen.)
PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1329
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: [77.] Clinton Mata

Bericht door PetjeFCB »

Khas schreef: 02 okt 2019, 08:40
Alethio schreef: 02 okt 2019, 06:47 De kwaliteiten van Mata en Meunier liggen toch op volledig verschillende plekken?
Ik heb Meunier nooit een flankspeler zo zien overheersen op defensief gebied. Storm was man in vorm bij Mechelen, werd daar constant gezocht het eerste half uur, en Mata pakte steeds de bal af alsof het een miniem was. Gisteren hield hij Hazard (niet in topvorm, maar nog steeds Hazard) gewoon simpelweg uit de match.
Offensief komt Mata dan nog niet aan de enkels van de beste Meunier.
Klopt als een bus.

Inderdaad, vandaar dat ik Mata beter vind. Eerste taak blijft verdedigen. Aanvallend is hij minder, maar brengt hij wel genoeg voor mij.
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: [77.] Clinton Mata

Bericht door Alethio »

Eerste taak is verdedigen, daar ben ik toch het niet helemaal mee eens.

Als rechtse CV in een driemansdefensie is verdedigen belangrijker (en daar speelt Mata dan), als rechterflank in de 3-5-2 van Leko en de pseudo-3-5-2 van MPH is het aanvallende in de meeste wedstrijden - zeker in België, belangrijker.

In een platte 4-mansdefensie kan je erover discussiëren, afhankelijk van de rol van de CVM, en de sterkte van de tegenstander. Met 4 puur verdedigend ingestelde verdedigers ga je een stug defensieve tegenstander moeilijker uit verband spelen dan met offensieve backs.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: [77.] Clinton Mata

Bericht door Khas »

Alethio schreef: 02 okt 2019, 18:11 Eerste taak is verdedigen, daar ben ik toch het niet helemaal mee eens.

Als rechtse CV in een driemansdefensie is verdedigen belangrijker (en daar speelt Mata dan), als rechterflank in de 3-5-2 van Leko en de pseudo-3-5-2 van MPH is het aanvallende in de meeste wedstrijden - zeker in België, belangrijker.

In een platte 4-mansdefensie kan je erover discussiëren, afhankelijk van de rol van de CVM, en de sterkte van de tegenstander. Met 4 puur verdedigend ingestelde verdedigers ga je een stug defensieve tegenstander moeilijker uit verband spelen dan met offensieve backs.
Eerste taak op gelijk welke positie in gelijk welke opstelling is verdedigen. Zelfs de spits die in zijn eentje vooraan blijft staan bij een hoekschop is op dat moment aan het verdedigen.
Verdedigen doe je als ploeg, iedereen heeft zijn taak. Verdedigen is de belangrijkste opdracht, alle aanvallen beginnen bij een correct uitgevoerde verdediging.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gesloten