[T1] Philippe Clement

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: [T1] Philippe Clement

Bericht door Khas »

PetjeFCB schreef: 06 nov 2019, 23:37 Vind ik niet. Frustrerend dat wel. Maar moet dit intern oplossen, alleen hoop ik dat hij intern hard genoeg reageert
Intern is de fans, de rest draait er omheen
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1329
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: [T1] Philippe Clement

Bericht door PetjeFCB »

Als je in dat interview reageert dan reageer je naar iedereen...
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: [T1] Philippe Clement

Bericht door Khas »

PetjeFCB schreef: 06 nov 2019, 23:39 Als je in dat interview reageert dan reageer je naar iedereen...
Zoals het hoort
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [T1] Philippe Clement

Bericht door IsO »

Khas schreef: 06 nov 2019, 23:34 Tactisch een held, wat hij presteert is ongelofelijk.
Ondanks alle jaren dienst vergeet hij voor welke ploeg hij werkt. "We gaan dit intern bespreken" is een affront voor de supporters.
Club IS de fans, deze houding is walgelijk.
Clement herpak je
Da's gewoon goeie communicatie, focus terecht verleggen naar de positieve prestatie van het TEAM. Ben het dan ook niet met je eens dat hij het DNA van het team zou verloochenen, integendeel.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: [T1] Philippe Clement

Bericht door Khas »

Daarin zie je de verschillen in wat we verstaan onder voetbal.
Ik associëer zoiets met Brussel, niet met Brugge
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: [T1] Philippe Clement

Bericht door Khas »

Ik wil ook nog even verduidelijken dat ik het NIET heb over wat Clement zei in zijn interview.
Het is absoluut een houding die hij van mij mag aannemen.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [T1] Philippe Clement

Bericht door Vergas Ronald »

Khas schreef: 06 nov 2019, 23:34 "We gaan dit intern bespreken" is een affront voor de supporters.
Club IS de fans, deze houding is walgelijk.
Clement herpak je
Clement weet wat Brugge supporters vinden van en doen met vedetten en/of egoïstische spelers, hij heeft er een aantal zien passeren in zijn bijna 20 jaar op Club als speler en trainer, hij wil Diagne niet voor de rest van't seizoen kraken. Ge denkt toch niet dat Philippe bang is van zo iemand met z'n voeten op de grond te zetten? Als Clement iemand moet kraken doet hij het wel hoor, ik heb die kerel nog matchen zien uit spelen met een schedelbreuk, 'kzou er geen ambras mee willen eigenlijk. 'kvind dat 't hem siert dat hij een speler niet opgeeft na 2 maand. Trouwens, Club speelde erg goed, Philippe mag niet toelaten dat iedereen dat 5 minuten na de match vergeet omdat Diagne onnozel doet.

Er kunnen twee dingen gebeuren nu :

-Diagne trekt het zich niet aan en zit 10 maand voor €250.000/maand in de tribune, geld is niet echt een probleem voor Brugge dus het zij zo, we halen dan een targetman in de winterstop want ge hebt nu éénmaal één nodig, spijtig voor Galatasaray want hij is geen kloten meer waard na een jaar in tribune, spijtig voor Diagne zelf want kan op z'n 28ste naar een mickey mouse competitie, voor Brugge is oké, centjes genoeg.

-Diagne beseft dat de club in de steek liet, dat hij Ronaldo niet is en doet voortaan normaal, op die manier hebben we er nog iets aan dit seizoen.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: [T1] Philippe Clement

Bericht door Khas »

Daar gaat het toch helemaal niet over?
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [T1] Philippe Clement

Bericht door Vergas Ronald »

Khas schreef: 07 nov 2019, 00:12 Daar gaat het toch helemaal niet over?
Wat bedoel je dan? Als ik goed begrijp wil je dat Clement Diagne te kakken zet in een interview, ik zeg u wat gevolgen daarvan zijn en waarom verstandige trainer dat niet doet. Moet u geen zorgen maken, in kleedkamer en op training gaat die kerel dit wel voelen hoor. Als teammaats u scheef bekijken en trainer u links laat liggen...
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: [T1] Philippe Clement

Bericht door Khas »

Vergas Ronald schreef: 07 nov 2019, 00:19
Khas schreef: 07 nov 2019, 00:12 Daar gaat het toch helemaal niet over?
Wat bedoel je dan? Als ik goed begrijp wil je dat Clement Diagne te kakken zet in een interview, ik zeg u wat gevolgen daarvan zijn en waarom verstandige trainer dat niet doet. Moet u geen zorgen maken, in kleedkamer en op training gaat die kerel dit wel voelen hoor. Als teammaats u scheef bekijken en trainer u links laat liggen...
Dat begrijp je verkeerd.
Ik had het over de zwijgplicht die de spelers kregen. Laat die gasten hun gedacht zeggen en als het er over gaat, spreek ze er dan over aan. Maar muilkorven...
De frustratie droop er van af toen ze de vraag kregen.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [T1] Philippe Clement

Bericht door Cedrinho »

Er zal intern wel al genoeg "gereageerd" geweest zijn (lees: gefulmineerd). Jammer dat we nu niet die filmpjes uit de kleedkamers krijgen zoals in de play-offs. Ik had het verdikke graag gezien. Het zal er wel gestoven hebben. Hans en Phille op kop.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [T1] Philippe Clement

Bericht door IsO »

Khas schreef: 07 nov 2019, 00:36
Vergas Ronald schreef: 07 nov 2019, 00:19
Khas schreef: 07 nov 2019, 00:12 Daar gaat het toch helemaal niet over?
Wat bedoel je dan? Als ik goed begrijp wil je dat Clement Diagne te kakken zet in een interview, ik zeg u wat gevolgen daarvan zijn en waarom verstandige trainer dat niet doet. Moet u geen zorgen maken, in kleedkamer en op training gaat die kerel dit wel voelen hoor. Als teammaats u scheef bekijken en trainer u links laat liggen...
Dat begrijp je verkeerd.
Ik had het over de zwijgplicht die de spelers kregen. Laat die gasten hun gedacht zeggen en als het er over gaat, spreek ze er dan over aan. Maar muilkorven...
De frustratie droop er van af toen ze de vraag kregen.
Bij mijn weten is Kirsten Willem communicatievetantwoordelijke, en niet Clement.

En verder:
- club is en blijft van de fans, maar is ook een bedrijf, whether you like it or not. Met het imago ervan hou je rekening in je communicatie naar buiten toe, zeker op een podium als dat van de CL.

- die communicatie beschermt niet enkel de club, maar ook de spelers. Impulsieve reacties achteraf kunnen worden uitvergroot in de pers, met potentieel negatieve gevolgen voor die speler. Maar ook moet hij op training nog op het veld staan met diegene waarover zijn reactie ging.

Binnenskamers zal er wel op tafel worden geslagen, en zullen de dingen worden uitgesproken. Dat voelt iedereen. En hoe benieuwd ik ook ben naar wat daar door wie werd gezegd tegen Diagne, ik blijf erbij dat dat niet in de openbaarheid moet. Hoogstens droppen ze achteraf nog een filmpje waarin de terechte ontgoocheling van de spelers wordt getoond, en waarin Clement of een speler het woord nam om de groep te loven voor hun match en het teambelang nog eens te benadrukken.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [T1] Philippe Clement

Bericht door t4nd »

Dat een Vanaken en Diagne na de match niet op de interviews verschijnen lijkt me niet meer dan normaal. Vanaken was door het voorval vrij pissed en zou sowieso dingen gezegd hebben die fout zouden overkomen. (Remember Refaelov na de Europese match van Antwerp tegen AZ? De ambras met Mbokani is nog altijd gaande...). Diagne is ook evident, want die clown moet je op dat moment niet meer aandacht geven.

De spelers hebben vrij snel een interview gegeven. Rits, Mechele & Mignolet zijn ervaren en verstandig genoeg om niet gemuilkorfd te hoeven worden. De pers wil sappige uitspraken (zie ook het blijven herhalen van de vraag en het blijven verleggen van de focus van de interviews naar de penaltyfase) en ik vind het niet meer dan verstandig om er niet op in te gaan.

Zoals hierboven gemeld, binnenskamers zal het wel gestoven hebben en ik verwacht Diagne de eerstkomende matchen in de tribune - zelfs geen matchen met beloften. Als Clement hem volgende match nog altijd op de bank / in het team zet, DAN verloochent hij de supporters. Op dit moment doet hij net waar we voor staan: teamplay boven een individu.
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: [T1] Philippe Clement

Bericht door JRut »

Ja kom. Rits, Mechele en Mignolet beperken zich tot "we gaan dit intern bespreken." Zelfs niet in andere bewoordingen, gewoon het standaard zinnetje. Niet extreem moeilijk om te doorzien dat Kirsten Willem daar achter zit. Kerel doet gewoon zijn werk, maar het is natuurlijk wel muilkorven van de spelers. Denk zelf ook dat het op langere termijn het beste is, maar gisterenavond zijn die interviews wel maar een doorn in het oog.
#hetishierbeter
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: [T1] Philippe Clement

Bericht door Blackburn »

Ge kunt die jongen ook op zijn plaats zetten zonder die af te kraken. Een interview zoals dat van Refaelov had daar nu net wel gemogen wat mij betreft.
Dat je de straf intern bespreekt is niet meer dan normaal. Maar je mag wel de dingen benoemen in een interview: “Vanaken moest die trappen. Diagne had die bal NOOIT mogen opeisen. Er zijn daar duidelijke afspraken over. Diagne heeft door zijn gedrag de club in de steek gelaten. Hij zal hiervoor gestraft worden.”

Daar zeg je niets verkeerd mee en geef je een sterkere boodschap dan “we gaan dit intern bespreken”
Plaats reactie