[T1] Philippe Clement

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: [T1] Philippe Clement

Bericht door DavidVM »

Cedrinho schreef: 07 nov 2019, 00:43 Er zal intern wel al genoeg "gereageerd" geweest zijn (lees: gefulmineerd). Jammer dat we nu niet die filmpjes uit de kleedkamers krijgen zoals in de play-offs. Ik had het verdikke graag gezien. Het zal er wel gestoven hebben. Hans en Phille op kop.
Vanakan had beter gereageerd op het veld ipv in de kleedkamer. Hans is m'n favoriete Club-speler, maar ik vind dat hij ook deels verantwoordelijk is voor wat er gisteren gebeurt is. Je bent verdorie kapitein en de absolute leider van deze ploeg, dan moet je Diagne gewoon op z'n plaats zetten. Iemand als Deli had hier trouwens ook voor kunnen zorgen.
Gebruikersavatar
Duffman
Invaller
Berichten: 799
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:05
Locatie: Het gat van Pluto

Re: [T1] Philippe Clement

Bericht door Duffman »

DavidVM schreef: 07 nov 2019, 09:12
Cedrinho schreef: 07 nov 2019, 00:43 Er zal intern wel al genoeg "gereageerd" geweest zijn (lees: gefulmineerd). Jammer dat we nu niet die filmpjes uit de kleedkamers krijgen zoals in de play-offs. Ik had het verdikke graag gezien. Het zal er wel gestoven hebben. Hans en Phille op kop.
Vanakan had beter gereageerd op het veld ipv in de kleedkamer. Hans is m'n favoriete Club-speler, maar ik vind dat hij ook deels verantwoordelijk is voor wat er gisteren gebeurt is. Je bent verdorie kapitein en de absolute leider van deze ploeg, dan moet je Diagne gewoon op z'n plaats zetten. Iemand als Deli had hier trouwens ook voor kunnen zorgen.
Als ge die kettingredenering in gang gaat steken, kunt ge stellen dat het Vormer was die zijn ploeg initieel in de steek liet.
Vanaken is een rustiger persoon en iets minder mondig, hij kan er niet aan doen dat ze van hem de vice-aanvoerder maken. Als hij daar qua karakter niet voor geschikt is, geef dan die band aan Rits of Mignolet bij afwezigheid van Ruud.

Voor alle duidelijkheid = 1 schuldige = Diagne = buiten
“Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion.”
- Michael Jordan -
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: [T1] Philippe Clement

Bericht door Khas »

IsO schreef: 07 nov 2019, 06:58
Khas schreef: 07 nov 2019, 00:36
Vergas Ronald schreef: 07 nov 2019, 00:19
Khas schreef: 07 nov 2019, 00:12 Daar gaat het toch helemaal niet over?
Wat bedoel je dan? Als ik goed begrijp wil je dat Clement Diagne te kakken zet in een interview, ik zeg u wat gevolgen daarvan zijn en waarom verstandige trainer dat niet doet. Moet u geen zorgen maken, in kleedkamer en op training gaat die kerel dit wel voelen hoor. Als teammaats u scheef bekijken en trainer u links laat liggen...
Dat begrijp je verkeerd.
Ik had het over de zwijgplicht die de spelers kregen. Laat die gasten hun gedacht zeggen en als het er over gaat, spreek ze er dan over aan. Maar muilkorven...
De frustratie droop er van af toen ze de vraag kregen.
Bij mijn weten is Kirsten Willem communicatievetantwoordelijke, en niet Clement.

En verder:
- club is en blijft van de fans, maar is ook een bedrijf, whether you like it or not. Met het imago ervan hou je rekening in je communicatie naar buiten toe, zeker op een podium als dat van de CL.

- die communicatie beschermt niet enkel de club, maar ook de spelers. Impulsieve reacties achteraf kunnen worden uitvergroot in de pers, met potentieel negatieve gevolgen voor die speler. Maar ook moet hij op training nog op het veld staan met diegene waarover zijn reactie ging.

Binnenskamers zal er wel op tafel worden geslagen, en zullen de dingen worden uitgesproken. Dat voelt iedereen. En hoe benieuwd ik ook ben naar wat daar door wie werd gezegd tegen Diagne, ik blijf erbij dat dat niet in de openbaarheid moet. Hoogstens droppen ze achteraf nog een filmpje waarin de terechte ontgoocheling van de spelers wordt getoond, en waarin Clement of een speler het woord nam om de groep te loven voor hun match en het teambelang nog eens te benadrukken.
Bij mijn weten is Clement eindverantwoordelijke voor zijn spelers.
Ik ben het met zo goed als niks amkoord hier in, maar zoals ik eerder zei, dat stemt uit een andere visie over wat voetbal is.

Ps. Als dit een actie van de Kirsten is, eis ik ontslag.
Clement kan de fout maken als trainer en dat is spijtig maar daar kunnen we over. Als dit een idee was van Kirsten Willem, is dit onvergeeflijk en wil ik koppen zien rollen.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Rafke7
Profvoetballer
Berichten: 418
Lid geworden op: 30 mei 2016, 23:57

Re: [T1] Philippe Clement

Bericht door Rafke7 »

Dus jij snapt niet dat Club dit liever in alle rust binnenskamers wil oplossen? Jij ziet liever iedereen vechten voor de camera’s, op een podium waar de hele wereld naar kijkt? Ok dan :brechtje:
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: [T1] Philippe Clement

Bericht door Khas »

Rafke7 schreef: 07 nov 2019, 10:32 Dus jij snapt niet dat Club dit liever in alle rust binnenskamers wil oplossen? Jij ziet liever iedereen vechten voor de camera’s, op een podium waar de hele wereld naar kijkt? Ok dan :brechtje:
Ik snap dat mensen die werken voor Club zijn spelers verbieden om te spreken. Club is niet die mensen. Club zal nooit die mensen zijn.

Ik vraag niet dat ze vechten voor de camera's maar ik WALG van spelers op zo'n momenten emotioneel te muilkorven.
Dit is nog veel meer Club onwaardig dan wat Diagne deed.

Hele dagen hoor je gezaag dat de sfeer er jaar na jaar op achteruit gaat, maar niemand durft de vraag stellen waarom.
Verloochenen van de mentaliteit die Club is, dat is de reden.

Ik begrijp heel goed dat er mensen zijn die een steriele ploeg willen die als een machine werkt, geopereerd door kundige machinisten. Daarvoor zijn er andere clubs.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [T1] Philippe Clement

Bericht door Cedrinho »

DavidVM schreef: 07 nov 2019, 09:12
Cedrinho schreef: 07 nov 2019, 00:43 Er zal intern wel al genoeg "gereageerd" geweest zijn (lees: gefulmineerd). Jammer dat we nu niet die filmpjes uit de kleedkamers krijgen zoals in de play-offs. Ik had het verdikke graag gezien. Het zal er wel gestoven hebben. Hans en Phille op kop.
Vanakan had beter gereageerd op het veld ipv in de kleedkamer. Hans is m'n favoriete Club-speler, maar ik vind dat hij ook deels verantwoordelijk is voor wat er gisteren gebeurt is. Je bent verdorie kapitein en de absolute leider van deze ploeg, dan moet je Diagne gewoon op z'n plaats zetten. Iemand als Deli had hier trouwens ook voor kunnen zorgen.
Zowel Vanaken als Deli hebben geprobeerd de bal van Diagne af te nemen. Zonder succes.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [T1] Philippe Clement

Bericht door t4nd »

Cedrinho schreef: 07 nov 2019, 12:41 Zowel Vanaken als Deli hebben geprobeerd de bal van Diagne af te nemen. Zonder succes.
Rits is er ook iets tegen gaan zeggen en Clement heeft ook duidelijk teken gedaan. Diagne heeft gewoon egoïstisch beslist de penalty te trappen en hij is er als enige verantwoordelijk voor. De manier waarop hij getrapt heeft boeit me niet, zelfs moest het goal geweest zijn en hij nadien nog de 1-2 gescoord zou hebben was deze discussie onvergeeflijk. Enige fout ligt bij Diagne.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [T1] Philippe Clement

Bericht door Vergas Ronald »

Gelle overdrijft collectief wat vind ik, ontslagen enzo :roll: Hij heeft zich misdragen en heeft het verneukt. Als 'm verder onnozel doet is 't een slechte huurtransfer, is Brugge wat geld en Diagne één jaar van zijn carrière kwijt, so what. Voor 'tzelfde geld is dit een leermoment voor hem, is hij komende weken de beste op training en scoort hij winning goal (of nog beter, assist) tegen Galatasaray of Real. Ge kunt nu nie weten hoe die vent komende weken zal reageren. Misschien beseft hij dat 'm iets goed te maken heeft en doet hij dat ook.

Kan alleen maar goeds uit komen, ofwel doet 'm verder onnozel en dan is hij snel weg, is huurling, denk zelfs dat we die kunnen terugsturen in de winter. Ofwel herpakt hij zich.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: [T1] Philippe Clement

Bericht door Khas »

Kunnen we ook even aanhalen hoe probleemloos Clement de afwezigheid van Vormer heeft opgelost?
Dat is ook een niet te onderschatten prestatie.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: [T1] Philippe Clement

Bericht door DavidVM »

Cedrinho schreef: 07 nov 2019, 12:41
DavidVM schreef: 07 nov 2019, 09:12
Cedrinho schreef: 07 nov 2019, 00:43 Er zal intern wel al genoeg "gereageerd" geweest zijn (lees: gefulmineerd). Jammer dat we nu niet die filmpjes uit de kleedkamers krijgen zoals in de play-offs. Ik had het verdikke graag gezien. Het zal er wel gestoven hebben. Hans en Phille op kop.
Vanakan had beter gereageerd op het veld ipv in de kleedkamer. Hans is m'n favoriete Club-speler, maar ik vind dat hij ook deels verantwoordelijk is voor wat er gisteren gebeurt is. Je bent verdorie kapitein en de absolute leider van deze ploeg, dan moet je Diagne gewoon op z'n plaats zetten. Iemand als Deli had hier trouwens ook voor kunnen zorgen.
Zowel Vanaken als Deli hebben geprobeerd de bal van Diagne af te nemen. Zonder succes.
Heb daarnet de commentaar van de radio gehoord, waarin ze dit zeiden. Ik was me hier niet van bewust en ik denk nu idd ook dat Diagne die bal nooit ging afgegeven hebben.
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: [T1] Philippe Clement

Bericht door Fire »

Volledig gelijk Khas. Had het niet gedacht.

En nee er wordt Niet overdreven ivm Diagne. Hij heeft er al een paar keer de kantjes afgelopen en zich niet aan de regels gehouden. Zijn truitje nat maken is zowel op training als tijdens de meeste matchen niet aan hem besteedt. Nu plaatste hij zich volledig boven het collectief op een belangrijk moment.

En imo (en blijkbaar volgens vele anderen) zijn het collectief, het truitje nat maken en er altijd voor gaan belangrijke elementen van de club DNA.

Dus ja dit was de druppel en there is sadly no way back.
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [T1] Philippe Clement

Bericht door Vergas Ronald »

DavidVM schreef: 07 nov 2019, 16:09comentaar van de radio gehoord, waarin ze dit zeiden. Ik was me hier niet van bewust en ik denk nu idd ook dat Diagne die bal nooit ging afgegeven hebben.
In Turkije is 'm eens gewoon voor een penaltynemer gaan staan omdat hij hem wilde trappen, nam bal ook uit de handen enzo. Ik maak mij daar niet druk in, Brugge is een sterke groep, als hij belachelijk doet valt 'm buiten die groep, we hebben vijf goeie spitsen ofzo, mag dan toekijken hoe zijn teammaats waarschijnlijk de dubbel pakken, Europees doorgaan en naar droomcompetities gaan terwijl hij in Polen mag gaan sjotten, of nog eens naar China voor de centjes.

Ik maak mij minder druk in dit soort zaken omdat dit zichzelf oplost, ofwel is hij een idioot en verkakt hij de beste jaren van z'n eigen carrière, ofwel doet hij normaal en gaan we er plezier aan beleven, voor ons maakt dat niet veel uit want de kern is te goed om één speler te missen en de sfeer is te goed om door één onnozelaar te verbrodden.

Als ge maar één goeie spits hebt en hij doet onnozel is er een probleem, ge moet hem op 't veld zetten en hij heeft invloed op kleedkamer. Als Diagne onnozel wilt doen, wat kan ons dat schelen :rofl:
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [T1] Philippe Clement

Bericht door Vergas Ronald »

Fire schreef: 07 nov 2019, 16:49En nee er wordt Niet overdreven ivm Diagne.
Ik bedoel niet overdrijven over wat 'm deed, dat was idioot, ik heb mijn bakske naar teevee gesmeten, maar men doet hier precies of Brugge nu een groot probleem heeft. Als hij onnozel doet mag hij met beloften trainen of zijn boel pakken, Brugge is niet afhankelijk van één speler, hebben 3 internationals en een jeugdinternational op zijn positie.

Mocht hij naar anderlecht gegaan zijn en dit doen dan moest RSCA de materiaalman in de spits zetten :mrgreen:
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: [T1] Philippe Clement

Bericht door Fire »

Inderdaad Club heeft geen probleem. Al had ik graag onmiddellijk een wissel gezien van Clement. En verwachtte ik scherpere taal van spelers en coach na de match genre rafa na de match van Antwerp tegen AZ.


En t gaat ni over Diagne nog is onnozel doet. De maat is vol. Fini, gedaan, afbollen.
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: [T1] Philippe Clement

Bericht door DavidVM »

Fire schreef: 07 nov 2019, 18:11 Inderdaad Club heeft geen probleem. Al had ik graag onmiddellijk een wissel gezien van Clement. En verwachtte ik scherpere taal van spelers en coach na de match genre rafa na de match van Antwerp tegen AZ.


En t gaat ni over Diagne nog is onnozel doet. De maat is vol. Fini, gedaan, afbollen.
Die scherpe taal van toen zorgt tot op heden nog steeds voor problemen dus of dat zo'n goed idee was durf ik ten sterkste te betwijfelen
Plaats reactie