[T1] Philippe Clement

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1329
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: [T1] Philippe Clement

Bericht door PetjeFCB »

Denk wel dat ambities van Clement verder reiken. Die is zijn carrière heel verstandig aan het uitbouwen en als de volgende stap komt is hij weg. En terecht.

Tuurlijk heeft Club een speciale plaats in zijn hart, en zie ik hem later in zijn carrière zeker dan nog eens terugkeren, maar denk niet dat hij na dit seizoen nog 2 volle seizoenen Club zal coachen...
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [T1] Philippe Clement

Bericht door Pica »

Misschien moet em eerst het afmaken voor we verder speculeren :mrgreen:
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [T1] Philippe Clement

Bericht door Vergas Ronald »

PetjeFCB schreef: 30 dec 2019, 19:28denk niet dat hij na dit seizoen nog 2 volle seizoenen Club zal coachen...
Ik denk dat wel, gras niet altijd groener aan overkant, kijk naar Leko, was fantastische trainer, ook een ex-speler, ook graag gezien, Brugge was met Leko ook een machine. Leko is na 3 maanden ontslagen bij Al-Ain terwijl Clement met Brugge alles kapot speelt. Brugge is stabiele club, ieder jaar voor de prijzen spelen, mooi budget en fanatieke supporters. Zijn al zoveel trainers en spelers vertrokken uit Brugge die daar spijt van hadden, Daum zei onlangs nog dat 'm nooit had moeten gaan.

Clement speelt kampioen met Genk, in plaats van rancunes dat 'm de N°1 job niet kreeg komt die mens gewoon terug naar zijn Club. Mag trainer worden van inter milan ofzo na één titel in nieuw stadion.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [T1] Philippe Clement

Bericht door Vergas Ronald »

Clement heeft ooit in interview beloofd om trainer te zijn van club tot 't jaar 2047.
Afin, niet letterlijk, maar ik leid 27 jaar dienst af uit zijn "Alex Ferguson van Club Brugge" opmerking omda'k ne raren ben.

Bart Verhaeghe mag contract voor 27 jaar opmaken, geen dag minder Philippe :teach:
Beloofd is beloofd
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [T1] Philippe Clement

Bericht door Vergas Ronald »

Antwerpenaar is lang genoeg in Brugge, weet precies wat m kan zeggen om Club fans blij en Cercle fans minder blij te maken

- Is de derby nog steeds iets speciaals?
- Ja maar tegenwoordig wat minder he, cercle is meer Monaco dan Brugge.

Afbeelding
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [T1] Philippe Clement

Bericht door Vergas Ronald »

Dag Philippe, wat is het verschil tussen anderlecht dit seizoen en vorig seizoen?
- Ze hebben een nieuwe coach hé, afin, officieel.

Denk je dat anderlecht dit jaar meedoet voor de titel?
- Bwoah, misschien wel hé, ze spelen geen Europees.

Afbeelding
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [T1] Philippe Clement

Bericht door t4nd »

Je vergeet nog:

Hey Philippe, denk je dat het een aantrekkelijke wedstrijd wordt?
- De kans op een goeie match is heel groot. Zeker als anderlecht doet wat het de hele week zegt dat het gaat doen: voluit zijn eigen kans gaan.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [T1] Philippe Clement

Bericht door Pica »

Goeie tactische ingreep van fluppe sinds hij okereke op de flank zet. Moeilijker te voorspellen wat we gaan doen en dat loont
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [T1] Philippe Clement

Bericht door t4nd »

In extra time vonden ze dat Clement beter naar een Nederlandse (top)club zou kunnen gaan dan nog een jaartje blijven. Het feit dat hij Vanaken op de bank zet (als bepalende speler) is volgens hen een teken dat hij al bezig is met volgend jaar en dat hij niet gaat blijven.

Eerlijk gezegd vind ik het een kromme redenering. Als de tactiek beter is zonder Vanaken dan heeft hij het recht om dat te doen, 't is tenslotte de trainer en iedereen kan op de bank belanden. Zolang de speler een deftige uitleg krijgt (hij hoeft het er zelfs niet mee eens te zijn) is er niets mis met af en toe iemand op de bank te zetten. Als je zag hoe Vanaken inviel was dat ook geen nukkige speler, eerder iemand die wou bewijzen dat hij vanaf minuut 1 op het plein kon staan.

Daarnaast, een Nederlandse (top)club? Hoeveel 'beter' is de Nederlandse competitie? Ajax is buiten categorie, maar de rest is niet bepaald beter dan Club. Misschien heeft hij meer kans om naar een topcompetitie te gaan als hij het daar beter doet, dat kan uiteraard wel. Anderzijds, als hij de titel pakt heeft hij 3 titels op rij waarvan 2 met Club plus een goeie CL-campagne. Volgend seizoen kan hij gaan voor een 3de titel met Club op een rij, overwinteren in de CL & de dubbel. Nog voldoende uitdagingen lijkt mij.

Ik denk dat Clement gewoon wacht tot het einde van het seizoen zodat hij duidelijke afspraken kan maken over de spelers die hij wil en daar ook garanties over wil. Onze kern moet sterker worden want naast de basisploeg is het wat magertjes. Ik ga er ook van uit dat het bestuur die conclusie zelf al gemaakt heeft en dat ze aan het uitkijken zijn voor versterking.
macfall
Jeugdspeler
Berichten: 111
Lid geworden op: 25 jan 2021, 15:25

Re: [T1] Philippe Clement

Bericht door macfall »

Ik denk ook dat er eerst zal gekeken worden wie er blijft en wie niet.

En/of clement een nieuwe ploeg wil bouwen (uitdaging - zonder mata/vanaken/lang/odilon) of verder werken met de huidige kern mogelijk is (verzadiging). De centrale as staat er al een tijdje, een nieuwe bouwen bij transfers is niet zo eenvoudig, ook niet bij de financiële hoogconjunctuur zoals nu.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5309
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [T1] Philippe Clement

Bericht door Tiki Taka »

Als je 3 seizoenen op rij kampioen speelt, wat heb je dan nog te bewijzen in de Jupiler Pro League?
Volgend seizoen wordt sowieso bouwen aan een nieuwe ploeg, bij waarschijnlijk vertrek van enkele sterkhouders.
Het belooft een drukke transferzomer te worden bij Club.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [T1] Philippe Clement

Bericht door Vergas Ronald »

Hij kan nog iets bereiken in België : Ver geraken in de Champions league met een Belgisch team. Dat is van eind de jaren 80 begin de jaren 90 geleden. Hij kan dat doen met Brugge als we het team nog verder versterken. Hij kan van Brugge iets à la Ajax of Sporting/Porto maken, een team die in hun eigen competitie iedereen te kakken zet en Europees mee kan met de grote jongens. Club Brugge ging de afgelopen jaren al die richting uit, bij momenten 20 punten op kop gestaan en gewoon 90 minuten ballen op real madrid enzo. Brugge is in feite al Ajax-lite intussen. We hebben daar met aankopen zoals Mignolet en Dost eigenlijk de basis voor gelegd, jongens die naar hier komen om gekke dingen te doen in de champions league.

Ik zou hem echter niets kwalijk pakken mocht hij zijn grenzen opzoeken elders. 3 titels, Brugge doen ballen tegen PSG, real, dortmund, lazio en dergelijke. Het seizoen dat wij geen kampioen waren was omdat 'm trainer was van Genk en dan kwam hij Brugge gewoon onrechtstreeks plaatsen voor Champions league groepsfase :?

Naar de top in eredivisie zie ik hem niet gaan, da's een stap opzij, als hij gaat moet het de moeite zijn. In Abu Dhabi en China gaan prutsen met amateurs voor veel geld zoals Leko zie ik hem zeker niet doen. Subtopper in een grote competitie zie ik hem wel doen.

Wat Clement ook doet, 'k ga die mens eeuwig dankbaar zijn, ik heb hem weten debuteren in Jan Breydel, was 10 jaar een beest op 't veld en ik kijk sinds hij trainer is geen buitenlands voetbal meer want moet al chance hebben om beter voetbal te zien in Frankrijk dan wat 'zijn' Club Brugge bij momenten op de mat legde.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [T1] Philippe Clement

Bericht door t4nd »

Contract voor onbepaalde duur. Betekent dit concreet dat we aan het einde van elk seizoen het gezever in de kranten moeten lezen over "blijft hij of blijft hij niet"?
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: [T1] Philippe Clement

Bericht door The_One »

Maakt eigenlijk echt niets uit. Het enige dat ze er nu mee zeggen is dat hij het seizoen start als trainer van Club. Hij kan ontslag geven of ontslag nemen op eender welke moment...
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [T1] Philippe Clement

Bericht door Pica »

t4nd schreef: 05 jun 2021, 21:02 Contract voor onbepaalde duur. Betekent dit concreet dat we aan het einde van elk seizoen het gezever in de kranten moeten lezen over "blijft hij of blijft hij niet"?
Denk dat het net om zoiets te vermijden is dat ze onbepaald genomen hebben :mrgreen:
Plaats reactie