[88.] Simon Mignolet

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Tiki Taka
Sterspeler

Re: [88.] Simon Mignolet

Bericht door Tiki Taka »

Duffman schreef: 01 sep 2025, 10:58
vanGentmaarvoorClub schreef: 01 sep 2025, 09:35 Simon en Bart Verhaeghe blijkbaar niet de grootste vrienden, en Peter Vandenbempt kotert nog een klein beetje in de wonde ..
Onvrede tussen de 2 zou mogelijk aan de basis liggen van het roteersysteem Mignolet - Jackers .. ?

Heeft iemand hier wat inside info over ?
Waar is het verkeerd gelopen tussen Simon en Bart ?
Ik hoop dat dit een kwakkel is, want anders is het doodzonde aangezien ik (en allicht niet alleen ik) een gigantisch potentieel zie in Simon na zijn actieve loopbaan als speler (als trainer of wat dan ook).
Is geen kwakkel. Zal liggen aan het roteersysteem en het feit dat zijn contract niet wordt verlengd.
maartendr81
A-kern

Bericht door maartendr81 »

Heeft het roteersysteem dan niet meer te maken met het feit dat we jackers willen tevreden stellen? waarom heeft dit invloed op de relatie met de voorzitter?
Peter
Supersub

Bericht door Peter »

Tiki Taka schreef: 01 sep 2025, 15:38
vanGentmaarvoorClub schreef: 01 sep 2025, 09:35 Simon en Bart Verhaeghe blijkbaar niet de grootste vrienden, en Peter Vandenbempt kotert nog een klein beetje in de wonde ..
Onvrede tussen de 2 zou mogelijk aan de basis liggen van het roteersysteem Mignolet - Jackers .. ?

Ik hoop dat dit een kwakkel is, want anders is het doodzonde aangezien ik (en allicht niet alleen ik) een gigantisch potentieel zie in Simon na zijn actieve loopbaan als speler (als trainer of wat dan ook).
Is geen kwakkel. Zal liggen aan het roteersysteem en het feit dat zijn contract niet wordt verlengd.
Bwah, als "bron" noemt Peter Vandenbempt het feit dat Mignolet niet in dezelfde adem genoemd werd als Vanaken en Mechele door Verhaeghe op de CL loting. Dat vind ik nogal dunnetjes als bewijslast.
maartendr81
A-kern

Bericht door maartendr81 »

de eerlijkheid gebiedt ons te zeggen dat die drie vroeger wel in één adem werden uitgesproken. maar inderdaad... zeer dunnetjes
macfall
A-kern

Bericht door macfall »

Tiki Taka schreef: 01 sep 2025, 15:38

Van op afstand kan je toch niet anders concluderen dat er blufpoker wordt gespeeld. Volgend jaar is Mignolet een vrije speler. Dit jaar legt hij nog een zware druk op de loonlast. Verlenging contract huidige voorwaarden zal moeilijk zijn als hij maar 70% van de matchen speelt.

Een carrierepad uitstippelen zal ook niet zo simpel zijn, hulptrainer in brugge zal ook aan andere voorwaarden zijn dan zijn huidig contract.

Ik kan me inbeelden dat de puzzel niet zo simpel te leggen is.
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

9 (!) saves en een pak présence.
Peter
Supersub

Bericht door Peter »

Wereld van verschil. Hele verdediging een pak rustiger. Voortdurend aan het coachen.
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

Deze topper z'n contract loopt af binnen 5 maanden. Als hij eergisteren niet getoond heeft waarom ze hem moeten verlengen, dan weet ik het ook niet meer. Het sportieve kan in mijn ogen zeker het probleem niet zijn.

Ik zie maar 2 redenen om voorzichtig te zijn met verlenging:
1) Fysieke paraatheid. Was woensdag top, maar de komende weken gaat blijken of hij de opeenvolging van matchen nog steeds aan kan, iets waar de voorbije maanden toch wat twijfels over rezen.
2) Weegt stevig door op de loonlast.

Dat tweede zou me niet tegenhouden als ik geruststellende indicaties vanuit medische hoek zou krijgen over het eerste (niet noodzakelijk enkel van onze eigen medische staf). Je kan hem ook de keuze geven: bijtekenen aan de huidige voorwaarden jaar met optie op een tweede, of meteen twee jaar bijtekenen (en dus meer zekerheid) maar met een grotere prestatiegerichte component in de verloning.

En ik weet niet of hij dat zelf zou zien zitten (geen idee of de geruchten over stroeve verhouding met Verhaeghe waar zijn), maar hem een concreet project voorschotelen voor na zijn carrière, of minstens de kans geven om van het werk binnen de verschillende geledingen van de Club te proeven, lijkt me zeker ook een element te kunnen zijn. Simon is bijvoorbeeld ook intelligent en ervaren genoeg voor een TD- of bestuursfunctie. Hij volgt sinds september vorig jaar trouwens de nieuwe opleiding "Technisch Directeur", georganiseerd door de KBVB, Pro League en Universiteit Antwerpen (https://sporza.be/nl/2025/02/01/simon-m ... 403889607/).
macfall
A-kern

Bericht door macfall »

Allemaal moeilijk in te schatten. Aan welke loon na zijn carrière heeft die coor ogen etc. Als hij fysiek top blijft tot einde seizoen kan je dat overwegen ivm extra jaar.
Heretic
Profvoetballer

Bericht door Heretic »

Topper , maar zou volledig volledig op zijn waardoor Ms gaat komen
macfall
A-kern

Bericht door macfall »

Heretic schreef: 30 jan 2026, 21:40 Topper , maar zou volledig volledig op zijn waardoor Ms gaat komen
Ms ?
macfall
A-kern

Bericht door macfall »

Mats Sels...kpeis dat die terug speelt dus ik vrees er voor
Tiki Taka
Sterspeler

Bericht door Tiki Taka »

macfall schreef: 31 jan 2026, 12:13 Mats Sels...kpeis dat die terug speelt dus ik vrees er voor
Die kerel wordt 34 jaar deze maand, die gaan ze heus niet halen.
macfall
A-kern

Bericht door macfall »

Tiki Taka schreef: 02 feb 2026, 08:37
macfall schreef: 31 jan 2026, 12:13 Mats Sels...kpeis dat die terug speelt dus ik vrees er voor
Die kerel wordt 34 jaar deze maand, die gaan ze heus niet halen.
Ja scheelt wel 3 jaar tov toen mignolet naar brugge kwam, dat klopt
macfall
A-kern

Bericht door macfall »

Kvond die der gisteren bij beide tegengoals ook niet zo denderend uit zien.

Ik heb de indruk dat die zich aanpast aan zijn fysiek. Lange ballen (naar de flank) trapt die ook bijna niet meer.
Plaats reactie