wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1330
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door PetjeFCB »

DavidVM schreef: 25 feb 2020, 15:58 Geen Ruud en geen Dennis in de selectie voor donderdag.
En Balanta geschorst... Geen idee hoe we dit gaan oplossen.

EDIT: Wat mij betreft, deze opstelling:

--------------Mignolet---------------
-------Mata-Mechele-Deli---------
?---------------Rits------------Sobol
------Vanaken-De Ketelaere------
--------Okereke-Krmencik--------


Akkoord en zou zeggen, diatta op rechts
Filo
Jeugdspeler
Berichten: 101
Lid geworden op: 10 feb 2019, 18:52

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Filo »

Tiki Taka schreef: 25 feb 2020, 16:35
DavidVM schreef: 25 feb 2020, 15:58 Geen Ruud en geen Dennis in de selectie voor donderdag.
En Balanta geschorst... Geen idee hoe we dit gaan oplossen.

EDIT: Wat mij betreft, deze opstelling:

--------------Mignolet---------------
-------Mata-Mechele-Deli---------
?---------------Rits------------Sobol
------Vanaken-De Ketelaere------
--------Okereke-Krmencik--------
Dat wordt de schade trachten zoveel mogelijk te beperken.
Dus dat word spelen zoals op Dortmund, met 11 voor de goal, niet mijn voetbal, maar ja als hetmoet, vanaf nu alles op competitie en beker zetten
Gebruikersavatar
Maximus
Profvoetballer
Berichten: 415
Lid geworden op: 10 jan 2017, 13:55

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Maximus »

DavidVM schreef: 25 feb 2020, 15:58 Geen Ruud en geen Dennis in de selectie voor donderdag.
En Balanta geschorst... Geen idee hoe we dit gaan oplossen.

EDIT: Wat mij betreft, deze opstelling:

--------------Mignolet---------------
-------Mata-Mechele-Deli---------
?---------------Rits------------Sobol
------Vanaken-De Ketelaere------
--------Okereke-Krmencik--------
De manier van spelen van Krmencik is net hoe we niet moeten gaan spelen. Geef mij maar de snelheid van Diatta, Okereke en Openda.
Gebruikersavatar
Maximus
Profvoetballer
Berichten: 415
Lid geworden op: 10 jan 2017, 13:55

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Maximus »

Iemand zicht op de kwaliteiten van Van Den Keybus? En op de kans dat deze ook meteen zijn kans krijgt net als De Cuyper en De Ketelaere?
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

PetjeFCB schreef: 25 feb 2020, 19:29
DavidVM schreef: 25 feb 2020, 15:58 Geen Ruud en geen Dennis in de selectie voor donderdag.
En Balanta geschorst... Geen idee hoe we dit gaan oplossen.

EDIT: Wat mij betreft, deze opstelling:

--------------Mignolet---------------
-------Mata-Mechele-Deli---------
?---------------Rits------------Sobol
------Vanaken-De Ketelaere------
--------Okereke-Krmencik--------


Akkoord en zou zeggen, diatta op rechts
Vraag is of Diatta fit genoeg is voor een volledige match. Je kan die misschien beter als invaller (breekijzer/counterwapen) gebruiken indien niet volledig fit.

Ik zou zelf opteren voor De Ketelaere op de flank, en het loopvermogen van Schrijvers centraal (RCM) met Vanaken dan als LCM.

Krmencik zou ik er ook in zetten, al is het maar om de werkkracht/hoge pressing van Ruud wat mee te compenseren. Met Okereke heb je dan nog snelheid in je team, en met Tau/Openda heb je nog snelheid op de bank voor een invalbeurt.

Gewoon voor gaan. Niks te verliezen.
Laatst gewijzigd door IsO op 26 feb 2020, 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3206
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Pica »

--------------Mignolet---------------
Mata----Mechele----Deli----Sobol
-------------------Rits---------------
------Vanaken-De Ketelaere------
-Diatta------Okereke---------Tau-

En knallen maar, btw zelfs met "alle" blessures, toch nog propere elf precies é
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Pica schreef: 26 feb 2020, 10:28 --------------Mignolet---------------
Mata----Mechele----Deli----Sobol
-------------------Rits---------------
------Vanaken-De Ketelaere------
-Diatta------Okereke---------Tau-

En knallen maar, btw zelfs met "alle" blessures, toch nog propere elf precies é
Als Diatta fit is, mag dit van mij ook.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door DavidVM »

IsO schreef: 26 feb 2020, 10:35
Pica schreef: 26 feb 2020, 10:28 --------------Mignolet---------------
Mata----Mechele----Deli----Sobol
-------------------Rits---------------
------Vanaken-De Ketelaere------
-Diatta------Okereke---------Tau-

En knallen maar, btw zelfs met "alle" blessures, toch nog propere elf precies é
Als Diatta fit is, mag dit van mij ook.
Absoluut akkoord. Of als Diatta niet fit is, mss een minder voor de hand liggende optie maar dan kan Okereke rechts en Openda centraal? Of Schrijvers rechts?
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Cedrinho »

Pica schreef: 26 feb 2020, 10:28 --------------Mignolet---------------
Mata----Mechele----Deli----Sobol
-------------------Rits---------------
------Vanaken-De Ketelaere------
-Diatta------Okereke---------Tau-

En knallen maar, btw zelfs met "alle" blessures, toch nog propere elf precies é
Best mogelijke opstelling.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 900
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Vergas Ronald »

--------------Mignolet---------------
Mata----Mechele----Deli----Sobol
-------------------Rits---------------
------Vanaken-De Ketelaere------
-----Diatta-Okereke-Openda-----[/quote]

Voor mij dit, als ge dan toch moet experimenteren, Openda sneller dan Tau en ManU is in hun eigen kot volgens mij enkel op snelheid te pakken. Klote zonder Vormer en Balanta, opdracht was zo al moeilijk genoeg. Achteruit kruipen heeft geen zin, moeten scoren.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
LaurensVS
Belofte
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 jan 2020, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door LaurensVS »

Vergas Ronald schreef: 26 feb 2020, 21:45 --------------Mignolet---------------
Mata----Mechele----Deli----Sobol
-------------------Rits---------------
------Vanaken-De Ketelaere------
-----Diatta-Okereke-Openda-----
Voor mij dit, als ge dan toch moet experimenteren, Openda sneller dan Tau en ManU is in hun eigen kot volgens mij enkel op snelheid te pakken. Klote zonder Vormer en Balanta, opdracht was zo al moeilijk genoeg. Achteruit kruipen heeft geen zin, moeten scoren.
[/quote]

Openda heeft al bewezen dat hij er op de flank weinig van kan. welliswaar in een 3-5-2 maar zou in deze weinig verschil maken. Zal in dit systeem ook mee moeten met zijn back en dus ook lager aan de bal komen. Kan hij niet, jammer genoeg.
Als je met deze 11 wil spelen, moet je diatta op 10 zetten (wat hij trouwens goed kan). zodat Hans (of Diatta) en Charles in balverlies breder kunnen uitvallen. Zo hou je Okereke en Openda vooraan, waardoor je hun snelheid kan uitspelen.
Met Diatta zou ik trouwens geen risico nemen. Van niet geselecteerd wegens last naar topfit op 4 dagen kan niet. En dan neem ik in een galamatch toch liever niet teveel risico met het oog op de rest van het seizoen.
Maar ach, ik weet er natuurlijk geen hol van, dus zal wel net het tegenovergestelde worden van wat ik zeg :)
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

LaurensVS schreef: 27 feb 2020, 00:38
Vergas Ronald schreef: 26 feb 2020, 21:45 --------------Mignolet---------------
Mata----Mechele----Deli----Sobol
-------------------Rits---------------
------Vanaken-De Ketelaere------
-----Diatta-Okereke-Openda-----

Voor mij dit, als ge dan toch moet experimenteren, Openda sneller dan Tau en ManU is in hun eigen kot volgens mij enkel op snelheid te pakken. Klote zonder Vormer en Balanta, opdracht was zo al moeilijk genoeg. Achteruit kruipen heeft geen zin, moeten scoren.
Openda heeft al bewezen dat hij er op de flank weinig van kan. welliswaar in een 3-5-2 maar zou in deze weinig verschil maken. Zal in dit systeem ook mee moeten met zijn back en dus ook lager aan de bal komen. Kan hij niet, jammer genoeg.
Als je met deze 11 wil spelen, moet je diatta op 10 zetten (wat hij trouwens goed kan). zodat Hans (of Diatta) en Charles in balverlies breder kunnen uitvallen. Zo hou je Okereke en Openda vooraan, waardoor je hun snelheid kan uitspelen.
Met Diatta zou ik trouwens geen risico nemen. Van niet geselecteerd wegens last naar topfit op 4 dagen kan niet. En dan neem ik in een galamatch toch liever niet teveel risico met het oog op de rest van het seizoen.
Maar ach, ik weet er natuurlijk geen hol van, dus zal wel net het tegenovergestelde worden van wat ik zeg :)
Ik kan u wel volgen over de posities van Diatta en Openda. Alleen zie ik Diatta niet starten.

Solskjaer houdt er nochtans wel rekening mee. Hij gaf op de website van Man united aan te overwegen om Shaw terug op linksback te posteren, nadat hij vorige keer speelde als LCV in een driemansdefensie. Hij vermeldde dat hij Diatta nog kent van in Noorwegen, en dat Shaw met hem wel eens zijn handen vol zou kunnen hebben.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door DavidVM »

STEPHAN KEYGNAERT

Mama, die vertelde: "Je kunt niet altijd alles hebben in het leven. Soms moet je kiezen."

Club Brugge kan straks voor het eerst sinds 1996 nog eens de dubbel Cup & landstitel behalen. 24 jaar later. Enkel Ernst Happel en Hugo Broos deden het Philippe Clement voor.

Het is begrijpelijk dat hij en de huidige bestuurstop tuk zijn op dat stukje historie. Vereeuwigd op Wikipedia en in landelijke quizjes.

2053 in de feesttent van Watou: "Geef de drie Club Brugge-trainers die..."

Een blik op de voetbalkalender 2019-2020 leert evenwel dat de terugwedstrijd van de achtste finale in de Europa League gepland staat op 19 maart. Dat is drie dagen voor de bewuste Cup Final in Brussel tegen Antwerp. Mogelijke bestemming: Donetsk.

Je kunt het worstcasescenario zó schrijven. Uitgeschakeld in Oekraïne. De slaap niet kunnen vatten. Op vrijdag een stille terugvlucht. Zaterdag lome benen. Zondag over de knie van Refaelov. Weg brok geschiedenis.

Is het dat allemaal wel waard? Het changement de discours van club en trainer op de vooravond van de heenwedstrijd tegen Manchester United - hun zelfbewustzijn na de loting was ineens ingeruild voor het underdogkostuum - én vooral de opstelling (Vormer kreeg rust, een basisplek voor de 19-jarige De Cuyper) doen vermoeden dat Club Brugge in Europa liever stilletjes de aftocht wil blazen. Wegens andere veldslagen die belangrijker zijn.

Clement had gekozen. Toch?

Vooreerst: het is natuurlijk een typische Belgenmop om de bekerfinale te spelen midden maart. In geen enkel ontwikkeld voetballand zie je zoiets. Nederland, Frankrijk en Spanje hebben hun finale pas eind april. Bij ons is tijdens en na de play-offs geen tijd meer.

Of hoe het Belgische voetbal zichzelf in de voet blijft schieten. We hebben helemaal niks geleerd uit de farce van René Weiler in 2017, toen hij als trainer van anderlecht in de kwartfinale van de Europa League, óók op Old Trafford, in het zicht van de verlengingen Hanni en Teo wisselde met het oog op de play-offmatch tegen Club Brugge, drie dagen later.

De kalender en het format van ons profvoetbal zijn dermate gemaakt dat tegelijkertijd nationaal én Europees succes boeken zeer moeilijk wordt, waardoor de verleiding voor trainers met weinig lef groot is om keuzes te gaan maken.

Niet doen, Clement.

Go for it, Bruges.

Club Brugge heeft sportief en commercieel de mond vol van 'internationalisering'. En terecht. Geef dan toch Old Trafford niet op omdat het risico bestaat dat je een 'bekertje' misloopt.

De dubbel Cup & landstitel brengt je tot in Watou. Een kwalificatie ten koste van Manchester United geeft je airplay op CNN, Al Jazeera en het Amerikaanse ESPN. "Bruges knocked out Manchester United at Old Trafford."

Hoeveel miljoen tv-kijkers zullen bij de loting voor de volgende ronde in Europa het businesskaartje van Club Brugge zien verschijnen?

Per slot van rekening, je kunt op 19 maart evengoed de bus moeten nemen richting Gent, of Alkmaar.

U zult ons niet horen schrijven dat winnen op Old Trafford een uitgemaakte zaak is. In het minst omdat Clement het dient te rooien zonder Vormer, Balanta en Dennis. Diatta is nauwelijks fit. De handdoek gooien is wat de Oude Belgen zouden doen. Of een malle Zwitser.

Maar toch niet Club Brugge? Toch niet Bart Verhaeghe en Vincent Mannaert?

Stoer roepen om schaalvergroting maar bang zijn om de Belgische beker te verliezen?

Come on.

Je moet niet altijd willen luisteren naar wat mama zegt.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Cedrinho »

100% gelijk, Keygnaert!
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3206
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Pica »

Ik heb op geen enkel moment het gevoel gehad dat Clement de EL laat vallen.
Niet vergeten dat Vormer niet speelde vanwege de blessure die door te spelen erger geworden is.
Plaats reactie