wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door The_One »

Iedereen is hier een beetje snel om op de coach te schieten vind ik.
Hij heeft al 3 matchen gehad en het is nog niet goed???

Nee, hij heeft een kern van ongeveer 30 spelers gekregen, 25 dagen gehad om met de spelers te praten, om zijn visie er stelselmatig in te brengen, en AMPER 3 matchen om te kijken hoe de ploeg op zijn wijzigingen reageert, en waar hij moet bijsturen of de volgende stap kan zetten.
Als hij in jullie ogen al tijd genoeg gehad heeft, dan wil ik wel eens weten welke coach jullie in de plaats zouden zetten, waarbij we met zekerheid vanaf de 1ste of 2de match direct de pannen van het dak beginnen spelen?
Geef die mens eens een eerlijke kans, en laat hem maar wat fouten maken, zolang hij er maar van leert en ze niet opnieuw maakt.
Dat we nu de pannen van het dak niet spelen maakt ook niet uit in mijn ogen. Als hij al zorgt dat de voorsprong van Union niet groter wordt tegen de play-offs, dan is het enkel een kwestie van er te staan in de play-offs zelf, als het echt om de knikkers te doen is.
En pas tijdens de play-offs kunnen we oordelen of de coach goed werk heeft geleverd...
yocake
Tester
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 jun 2016, 10:27

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door yocake »

LaurensVS schreef: 28 jan 2022, 10:23 In mijn ogen is de kern, met de komst van Buchanan en Skov Olsen, wel voldoende sterk om de dubbel te pakken.
Helaas gaat dit teniet gedaan worden door een trainer die er letterlijk niets van kan. Je kan hierop reageren van 'geef hem ten minste de kans'. Maar als je ziet dat hij al 3 matchen blijft vasthouden aan een 3-5-2 terwijl je het materiaal er niet voor hebt, zijn wissels op niets trekken, en hij niet eens goesting in de ploeg krijgt, dan weet ik nu al dat het niets wordt.
Je kunt met de huidige kern geen enkel systeem spelen. We hebben een kern van 15 spelers goeie betrouwbare, en dan reken ik Mitrovic nog mee. Buchanan is er net en is alweer weg. Al de rest geeft blijk het niveau niet aan te kunnen.

Speel je met 4 achterin, dan kun je in principe een goeie statische verdediging opstellen, maar mis je een deftige flankspeler.
Speel je 3-5-2, dan is je verdediging voetballend te beperkt én je mist een aanvallende flankspeler met grote motor.
De kern is gewoon niet goed genoeg, je komt met gelijk welke opstelling iemand te kort op dit moment die kwaliteit genoeg heeft.

En als ik het spel nu bekijk, is er vooral nood aan voetballende verdedigers, dus daar zou de focus moeten liggen bij transfers.
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 222
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Zoals alfred de ploeg nu laat spelen gaat het niet lukken. Dat zou hij ondertussen al moeten zien. Het is misschien een proces.....
LaurensVS
Belofte
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 jan 2020, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door LaurensVS »

yocake schreef: 28 jan 2022, 11:31
LaurensVS schreef: 28 jan 2022, 10:23 In mijn ogen is de kern, met de komst van Buchanan en Skov Olsen, wel voldoende sterk om de dubbel te pakken.
Helaas gaat dit teniet gedaan worden door een trainer die er letterlijk niets van kan. Je kan hierop reageren van 'geef hem ten minste de kans'. Maar als je ziet dat hij al 3 matchen blijft vasthouden aan een 3-5-2 terwijl je het materiaal er niet voor hebt, zijn wissels op niets trekken, en hij niet eens goesting in de ploeg krijgt, dan weet ik nu al dat het niets wordt.
Je kunt met de huidige kern geen enkel systeem spelen. We hebben een kern van 15 spelers goeie betrouwbare, en dan reken ik Mitrovic nog mee. Buchanan is er net en is alweer weg. Al de rest geeft blijk het niveau niet aan te kunnen.

Speel je met 4 achterin, dan kun je in principe een goeie statische verdediging opstellen, maar mis je een deftige flankspeler.
Speel je 3-5-2, dan is je verdediging voetballend te beperkt én je mist een aanvallende flankspeler met grote motor.
De kern is gewoon niet goed genoeg, je komt met gelijk welke opstelling iemand te kort op dit moment die kwaliteit genoeg heeft.

En als ik het spel nu bekijk, is er vooral nood aan voetballende verdedigers, dus daar zou de focus moeten liggen bij transfers.
Met de huidige kern (inclusief Skov en Tajon) speel je in België iedereen weg in een 4-3-3 en dan heb je maar 1 centrale verdediger nodig om het probleem op te lossen. Ja ons middenveld kan ook wat vers bloed gebruiken maar voor de JPL moet de huidige kern toch meer dan voldoende zijn om kampioen te worden.

Als je 3-5-2 wil spelen, heb je veel meer nodig dan 1 CV.
FCBrugesawayoflife
Jeugdspeler
Berichten: 174
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FCBrugesawayoflife »

yocake schreef: 28 jan 2022, 11:31
LaurensVS schreef: 28 jan 2022, 10:23 In mijn ogen is de kern, met de komst van Buchanan en Skov Olsen, wel voldoende sterk om de dubbel te pakken.
Helaas gaat dit teniet gedaan worden door een trainer die er letterlijk niets van kan. Je kan hierop reageren van 'geef hem ten minste de kans'. Maar als je ziet dat hij al 3 matchen blijft vasthouden aan een 3-5-2 terwijl je het materiaal er niet voor hebt, zijn wissels op niets trekken, en hij niet eens goesting in de ploeg krijgt, dan weet ik nu al dat het niets wordt.
Je kunt met de huidige kern geen enkel systeem spelen. We hebben een kern van 15 spelers goeie betrouwbare, en dan reken ik Mitrovic nog mee. Buchanan is er net en is alweer weg. Al de rest geeft blijk het niveau niet aan te kunnen.

Speel je met 4 achterin, dan kun je in principe een goeie statische verdediging opstellen, maar mis je een deftige flankspeler.
Speel je 3-5-2, dan is je verdediging voetballend te beperkt én je mist een aanvallende flankspeler met grote motor.
De kern is gewoon niet goed genoeg, je komt met gelijk welke opstelling iemand te kort op dit moment die kwaliteit genoeg heeft.

En als ik het spel nu bekijk, is er vooral nood aan voetballende verdedigers, dus daar zou de focus moeten liggen bij transfers.
3-5-2 kan natuurlijk wel indien je speelt met:

Mignolet
Mechele - Hendy - Nsoki :(
Mata - Vormer - HV - Lang - Buchanan
Dost - CDK

Probleem blijft natuurlijk de verdediging waarbij geen enkel van deze deftig kan uitvoetballen (Nsoki zou dit normaal moeten zijn maar ja..). Wat je zeker niet moet doen is Lang naar die flank trekken zoals hij op Standard deed want hij komt toch steeds naar binnen en dan ligt heel die ruimte open.

Vormer kan je nog wisselen met Balanta maar ik snap zijn redenering wel want Vormer is de voetballende van de 2 maar komt voor mij toch te kort op die positie. Een type Sander Berge zou daar ideaal zijn voor de verdediging ( moest waarschijnlijk Otasowie zijn maar ja).

Indien Skov Olsen komt heb je ook weer meer mogelijkheden op de flank en om in een 4-3-3 te spelen.
Vakie 214
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Yago »

Grootste probleem is dat hij Dost en Vormer in het team forceert ten nadele van betere spelers. Lang er af af halen was ook helemaal belachelijk.
macfall
Jeugdspeler
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 jan 2021, 15:25

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door macfall »

Yago schreef: 28 jan 2022, 13:55 Grootste probleem is dat hij Dost en Vormer in het team forceert ten nadele van betere spelers. Lang er af af halen was ook helemaal belachelijk.
Inderdaad

Hopelijk pakt de mayonaise straks
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 222
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Dost.... :brechtje: :brechtje: :brechtje:
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Kevinho »

Manman wat hebben wij nog allemaal nodig om een goal te maken.
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 222
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

we hebben eens kansen in een wedstrijd, hoera. Nu nog leren afmaken. Het spel was bij vlagen aanvaardbaar
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Yago »

Dacht bijna dat hij deze ook zou missen.
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Kevinho »

Yago schreef: 30 jan 2022, 22:18 Dacht bijna dat hij deze ook zou missen.
😁
Sanders
Supersub
Berichten: 1039
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Het was al beter dan tegen Union. Er zat weer wat meer beweging en overtuiging in.
Maar het zal wel nog een stapje beter moeten in het komende tweeluik tegen Gent. Kortrijk toonde aan dat de verdediging nog werk heeft. De Ketelaere had er echt zin in gisteren, Vanaken bewoog ook weer opnieuw meer (moest ook niet meer de bal komen ophalen achteraan). Rits deed het behoorlijk tot goed op een ongewone plaats. En Sobol was volgens mij weer aan het flirten met een domme 2e gele kaart.
Nsoki was ook veel beter, ook zijn inspelen was beter. Misschien is het ook wel voor Nsoki beter dat er een echte vleugelverdediger op de linkse flank staat, zodat hij in balverlies niet die volledige zone moet dekken. Ik denk dat hij daardoor meer rust in zijn hoofd zal hebben en zich enkel op zijn zone/positie moet concentreren.
Mata kan dan rechtscentraal komen en op rechts kan dan bvb een Buchanan of evt Skov Olsen komen.

PS: jammer dat Lemajic bij Gent zo dramatisch slecht speelde, nu zal hij waarschijnlijk niet starten tegen ons :-D
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5315
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Kortrijk was heel zwak, Club was goed, met veel beweging en grinta en al meer diepgang, minder horizontale passing.
Balanta viel uit, die zal er dus net als Buchanan en Lang (Olsen?) de komende 2 matchen tegen Gent niet bij zijn.
Perez viel heel zwak in. Indien Mata of Dost uitvallen hebben we letterlijk geen back-up.
Nsoki speelde eindelijk eens geconcentreerd en CDK was top.
In mijn ogen zouden er best nog een RB en centrumspits bijkomen.
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Yago »

Nsoki was beter, maar gaf nog altijd bijna een goal weg. Eens dat Perez een zwakke indruk maakte.
Plaats reactie