wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Boertje
Jeugdspeler
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:49

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Boertje »

Nieuwe coach etcetera, heeft eigenlijk nog maar juist zijn type ploeg gevonden en op vlak van wie hij gekozen heeft kunnen we zeker niet klagen.

Jammer van Vormer nog steeds, maar hij heeft ondertussen wel al de juiste mensen op de juiste plaats staan, en het heropvissen van Sowah was een leuke move (naast de nieuwe spelers integreren ook). Ik was zeer skeptisch over Hoefkens de eerste maanden aangezien de man nog niets bewezen heeft op het hoogste niveau, maar hij doet dat zeker niet slecht tot nu toe. :nice:
Sanders
Supersub
Berichten: 1043
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Ik ben/was eigenlijk best tevreden over de match. Sylla en Sowah waren geweldig in mijn ogen. Skov Olsen had het dan weer lastig om met zijn individuele acties iets te creëren.
Was ik teleurgesteld over het spelbeeld? Ja, ook ik had graag meer het Club van een dik jaar geleden zien spelen.
Maar ook niet zo teleurgesteld dat ik er ga over zagen.

Ik zie drie zaken waarom het zo een match is geworden:
1) Het is de openingsmatch in eigen huis, tegen de tegenstander waar je in principe mee zal strijden voor de 3e plek. Dan is het belangrijk om meteen te winnen omdat je pas op de laatste speeldag weer een onderling duel hebt. Nu spelen we in principe 4 matchen waar zelfs een punt mooi meegenomen is. Idem voor Leverkusen. Mentaal dus belangrijk dat we gewonnen hebben.
2) Onze vorm en onze defensie is nog niet even stevig als een jaar geleden. Als je in de JPL al moeilijker de nul houdt de laatste weken/maanden, waarom dan Europees vol gas spelen. In het slechtste geval liever een gelijkspel dan bvb 0-2 verliezen door een snelle counter van Leverkusen.
3) Analyse en scouting van Leverkusen heeft goed zijn vruchten afgeworpen. Frimpong, Diaby en Bakker zijn (halve) sneltreinen achter de spits en op de flanken. Door het ontbreken van Mata was het imo een logische keuze om met een echte links- en rechtsachter te spelen om meteen korter op die flanken te zitten. Hierdoor moesten Mechelen en Sylla zich enkel bezig houden met Schick, een type spits waar Mechele graag tegen speelt. De invalbeurt van Onyedika afgelopen weekend toonde aan dat die wel alleen voor de verdediging kon spelen.

Absoluut tevreden met de drie punten. Sommige spelers hebben zich echt getoond.
:wave:
Sanders
Supersub
Berichten: 1043
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Spelerspunten volgens Het Nieuwsblad:
[spoiler]
Simon Mignolet 7

Hield voor de zoveelste keer zijn ploeg recht door op het halfuur met een ultieme reflex de bal van Diaby via de paal nog weg te duwen. Ook in de slotfase redde hij de meubelen op een vrije trap.

Denis Odoi 6

Kreeg de voorkeur op Boyata om de geblesseerde Mata te vervangen. Hoe polyvalent hij ook is, zijn beste positie is het niet en verslikte zich ook een paar keer. Constanter na de rust.

Brandon Mechele 7

Speelde vooral voor de rust in een zetel in de viermansdefensie. Kreeg weinig werk op te knappen maar wat hij moest doen was perfect

Abakar Sylla 9

Het nieuwe goudhaantje van Club. Bewees ook op dit Europees topniveau dat zijn opmars in de JP League geen toeval is. Verdedigde secuur en zorgde kort voor de rust voor een absolute climax toen hij Club op voorsprong kopte.

Bjorn Meijer 6

Speelde lager dan in de competitie. Was meer linksachter en deed defensief zijn job naar behoren. Offensief mag het wat meer worden.

Raphael Onyedika 8

Zijn eerste basisplaats en liet zien dat Hoefkens de juiste keuze maakte. Behield het overzicht en was rustig aan de bal. Bleek zijn geld waard.

Casper Nielsen 6

Was opnieuw constant aanspeelbaar maar kon minder zijn stempel drukken dan in de recente competitiematchen. Heeft nog wat tijd nodig om zich ook Europees te manifesteren.

Hans Vanaken 6

Legde veel meters af maar werd goed opgevangen in het Duitse blok. Was soms iets minder gelukkig in zijn laatste actie. Kwam daardoor iets minder uit de verf.

Andreas Skov Olsen 6

Stond constant hoog op de rechterkant maar was niet altijd succesvol in zijn acties. Dropte wel de hoekschop op het hoofd van wonderboy Sylla.

Ferran Jutgla 6

Kon zijn reputatie van goaltjesdief dit keer geen eer aandoen. Werd goed in het oog gehouden maar was wel een constante gesel voor de Duitse afweer. Op het uur vervangen door Yaremchuk.

Kamal Sowah 6

Kon zich in de competitie al profileren maar het kampioenenbal is nieuw voor hem. Speelde een verdienstelijke partij zonder beslissend te zijn.

Roman Yaremchuk 6

De recordtransfer kwam op het uur Jutgla aflossen en probeerde zich meteen te laten gelden.

Cisse Sandra -

Viel te laat in voor een beoordeling.

Eder Balanta -

Viel te laat in voor een beoordeling.

Eduard Sobol -

Viel te laat in voor een beoordeling.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5316
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

zwakke match, maar wel 3 heel belangrijke punten behaald

Dit Club gaat nog een pak beter worden de komende weken en maanden, de nieuwe spelers die er pas bij zijn (Onyedika, Yaremchuk) hebben nog wat tijd nodig om zich aan te passen aan hun team maats, hoewel ik vind dat Onyedika reeds laat zien een enorme meerwaarde te zijn.
Ik zou wel eens Yaremchuk-Jutgla samen willen zien, die zijn volgens mij enorm complementair.

Zoals ik reeds eerder aangaf trekt Sylla zijn goede vorm van in de voorbereiding door en wordt hij de nieuwe Kossounou.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Kwestie van de kritiek even te kaderen :

Mignolet : 4de seizoen bij Club
Odoi : sinds januari bij Club
Mechele : 10de seizoen bij Club
Sylla : sinds juli bij de A-kern
Meijer : sinds juli bij de A-kern
Nielsen : sinds juli bij Club
Onyedika : sinds augustus bij Club
Vanaken : 8ste seizoen bij Club
Skov Olsen : sinds januari bij Club
Sowah : sinds juli bij de A-kern (want vorig seizoen uitgeleend)
Jutgla : sinds juli bij Club

Dat zijn dus 3 spelers van het basiselftal (door omstandigheden want Mata zou normaal altijd spelen) die langer dan 1 jaar bij Club zijn, zelfs 6 spelers die minder dan 3 maand bij Club zijn. Ik vraag me af hoe het komt dat alles nog niet perfect loopt...

Als je gisteren naar de match keek zag je regelmatig hoe ze wél de openingen vonden en hoe ze wél snel diep gingen. Zoals al aangehaald door anderen was dit de "zeker te winnen" match, dus enige zekerheid en twijfel lijkt me vrij logisch. Voor veel spelers is het ook de eerste kennismaking met de CL.

Trouwens, de "kenners" hadden deze poule niet aangegeven als een "haalbare poule". Integendeel. Vandembempt gaf aan dat dit moeilijker kon zijn dan vorig seizoen omdat de namen minder spectaculair ogen, maar het wél 3 teams zijn die ongeveer nooit uitgeschakeld worden in de poulefase van de CL. Dat het 3 teams zijn die met het mes tussen de tanden gaan komen spelen, geen pseudo-vedetten die denken dat het wel makkelijk zal lukken zoals bij PSG. Dat teams als Atletico, Leverkusen en Porto sowieso elke match voluit gaan.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Aanvullend :
- Sylla voetbalde vorig seizoen bij Club NXT (beloftencompetitie)
- Odoi voetbalde vorig seizoen bij Fulham (1ste in engelse 2de klasse)
- Meijer voetbalde vorig seizoen zijn eerste seizoen bij het A-team van FC Groningen (vorig seizoen 12de in de nederlandse competitie)
- Nielsen voetbalde vorig seizoen bij Union zijn eerste seizoen in 1ste klasse
- Onyedika voetbalde vorig seizoen zijn eerste seizoen bij Midtjylland (vorig seizoen 2de in de deense competitie)
- Skov Olsen voetbalde vorig seizoen bij Bologna (13de in de italiaanse competitie)
- Sowah voetbalde vorig seizoen bij AZ (vorig seizoen 5de in de nederlandse competitie)
- Jutgla voetbalde vorig seizoen bij Barcelona B (spaanse 3de klasse)

Stel je even voor dat jij enkel nog maar op een pensenkermis opgetreden hebt en plots mag je op het hoofdpodium van Werchter afsluiten. Beetje stress lijkt me niet echt onverwacht :-).
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3322
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Helemaal eens met analyses van t4nd en Sanders. Enkele aanvullende elementen:
- niet alleen mogelijk wat stress door omstandigheden, maar ook nog maar weinig automatismen:

1) Rits en Vanaken weten perfect van elkaar wie wanneer waar gaat lopen, maar zo'n Onyedika (die veelbelovende dingen liet zien in de recuperatie en snelle omschakeling), stond vóór gisteren begot 61 minuten samen op het veld met Hans en Nielsen tijdens een officiële match. Dat samenspel en die wisselwerking op het middenveld moet wat kunnen groeien...
2) Onze defensie was onuitgegeven. Odoi werkte hard en was zeker verdienstelijk, maar Mata schat ik nog wat hoger in. Sylla had vóór gisteren 387 minuten gespeeld in eerste klasse, en toont dan efkes iets van zijn kunnen in de CL. Die jongen is 19, net als Meijer.
3) Lang was met zijn acties en snelheid, samen met CDK's balvastheid, een gesel voor PSG in onze "stuntmatch" tegen hen. Een PSG dat veel meer ruimte weggaf dan Leverkusen gisteren. CDK is weg, Lang was gisteren nog niet beschikbaar.
4) We speelden voor het eerst dit seizoen meer in een 4-3-3 dan een 3-5-2.

- Met Lang, Rits en Mata misten we drie spelers die tegen PSG vorig jaar in de basis stonden. Met Buchanan een speler die in de terugronde vorig jaar toch ook al zijn potentieel en meerwaarde liet zien.

- Met Jutglà in de punt koos Hoefkens ervoor om de goede wisselwerking met Sowah te behouden, wat zeker verdedigbaar is, ook al omdat Yaremchuk hier nog maar net is. Maar Ferran had het wel lastig tegen een beer als Tah (overigens ook Duits international), en een Leverkusen dat de ruimtes tussen verdediging en middenveld doorgaans klein liet, waardoor ook de voorzetten van Skov bijvoorbeeld minder aankwamen, en er minder balvastheid was voorin. Yaremchuk moet nog wat minuten maken om scherper te worden en onze manier van spelen beter te leren kennen, maar kan wel meer fungeren als rustpunt voorin indien nodig.

Kortom: we hebben inderdaad wat chance (meeval VAR), een uitstekende Sylla en (opnieuw) een Mignolet die er stond op de cruciale momenten nodig gehad om deze drie punten uit de brand te slepen, maar ze zijn wél binnen. Mede dankzij een "no sweat, no glory"-mentaliteit. Da's in elk geval een uitstekende basis om op verder te bouwen. En vooral: ik zie véél marge voor progressie. Wanneer onze geblesseerden (Lang, Rits, Mata, Buchanan) terugkomen, wanneer onze nieuwkomers wat beter geïntegreerd gaan zijn en er wat basisautomatismen gaan komen, zie ik ons collectief en individueel echt wel nog beter worden dan we gisteren waren.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3200
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Pica »

Liever 3 punten met minder goed voetbal, dan opnieuw "goed gedaan" en met lege handen achterblijven.

"zie ik ons collectief en individueel echt wel nog beter worden dan we gisteren waren."

Dat gaat moeten, zelfs voor in de jupkesliga.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Samengevat : we hebben niet geweldig gespeeld, maar zeker ook niet slecht. We hadden wat meeval met die tegengoal, maar het is ook niet zo dat we de overwinning gestolen hebben. 't Kan alleen maar beter worden :-).

Als ik Sowah gisteren zag spelen vroeg ik me trouwens af of het geen optie zou zijn om afwisselend met duo's te spelen en de 3de te laten invallen. Dus afhankelijk van het type match Sowah / Jutgla of Jutgla / Yaremchuk of Sowah / Yaremchuk.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Leverkusen speelt al 43 jaar onafgebroken in de Duitse eerste klasse
Een 100% dochteronderneming van de chemiereus Bayer, dus geld zat
De marktwaarde van de A-kern van Leverkusen is zo’n 300 miljoen euro hoger dan de onze
Bayer Leverkusen speelde 20 jaar geleden nog de Champions League finale
Derde in de afgelopen Bundesliga na Bayern en Dortmund
Wonnen vorig jaar in de UEFA cup oa met 4-0 van Betis en 0-4 op Celtic

In deze fase van het seizoen mogen we bijzonder trots zijn op de prestatie en het resultaat van gisteren, tegen een tegenstander die ik punten zie pakken tegen Atletico en/of Porto

We zijn geen Bayern München, City of PSG.
Geknokt voor de punten, hebben de jongens gisteren gedaan (met een beetje meeval ook), maar achteraf zijn het de punten die uiteindelijk tellen
Laatst gewijzigd door vanGentmaarvoorClub op 08 sep 2022, 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

En niet te vergeten : een kleine 3 miljoen extra aan winstpremie in de kassa + belangrijke punten voor de landencoëfficiënt
(Hopelijk komen er vanavond nog wat bij in de Europa League & Conference League)
maartendr81
Jeugdspeler
Berichten: 192
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door maartendr81 »

vanGentmaarvoorClub schreef: 08 sep 2022, 11:01 Leverkusen speelt al 43 jaar onafgebroken in de Duitse eerste klasse
Een 100% dochteronderneming van de chemiereus Bayer, dus geld zat
De marktwaarde van de A-kern van Leverkusen is zo’n 300 miljoen euro hoger dan de onze
Bayer Leverkusen speelde 20 jaar geleden nog de Champions League finale
Derde in de afgelopen Bundesliga na Bayern en Dortmund
Wonnen vorig jaar in de UEFA cup oa met 4-0 van Betis en 0-4 op Celtic

In deze fase van het seizoen mogen we bijzonder trots zijn op de prestatie en het resultaat van gisteren, tegen een tegenstander die ik punten zie pakken tegen Atletico en/of Porto

We zijn geen Bayern München, City of PSG.
Geknokt voor de punten, hebben de jongens gisteren gedaan (met een beetje meeval ook), maar achteraf zijn het de punten die uiteindelijk tellen
Gelijk heb je!

Ik vond het de eerste helft eigenlijk nog best wel OK. We konden best op tempo voetballen en de bal mooi rondspelen tot aan de 16-meter. Uiteraard hebben we ze niet weggespeeld maar het blijft nog altijd een Duitse topper (ondanks de huidige malaise) met een budget dat vele male het onze is.
Ik ga er mee akkoord dat de rust vaak zoek was de laatste 25 minuten. Maar dit is zeker niet de eerste keer dat een ploeg inzakt en de rust verliest wanneer het met 1 goal voorstaat in een wedstrijd waar het resultaat zo belangrijk is. Het verbaasde mij eigenlijk zeer om nadien zulke negatieve reacties te horen van Marc Degryse en Jan Mulder. Soms moet je gewoon trots zijn dat een Belgische ploeg punten haalt in CL. Als je de statistieken er op na leest komt dit niet zo vaak voor als je zou hopen.
Tenslotte lijkt mij dat het was zoals Hans het aangaf. Eerste helft laten zien dat je best wel thuis hoort op dit niveau en tweede helft was het overleven.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

't Is eigenlijk een compliment hé. Pakweg 5 jaar geleden zouden mannen als Degryse en Mulder staan te roepen dat we het goed gedaan hebben als 'kleine ploeg' tegen een topploeg uit een topcompetitie. Door de voorbije jaren te presteren en vooruitgang te boeken hebben we een nieuw referentiekader gecreëerd waarbij 'gewoon winnen' in de CL zelfs al niet meer voldoende is, 'het mag wel wat meer zijn'.

Die evolutie heb je bij de Rode Duivels ook gezien, terwijl het bij de andere Belgische ploegen Europees (Union, anderlecht, Gent) veel sneller positief is en er een pak minder gezeurd wordt over de manier van spelen.
Yaremchuk
Tester
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 sep 2022, 15:10

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Yaremchuk »

Benieuwd wie er op Seraing rust zal krijgen

Vermoed Jutgla en Yaremchuk erin
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Sylla alvast niet in de kern, Mbamba wel.
Plaats reactie