wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Yago »

Veel te slordig in de afwerking, liep altijd net mis. Yaremchuk helaas weer bij de minderen, Nusa had mogen starten van mij. Dat Larin nog kansen krijgt is bijna onvoorstelbaar, die mag wat mij betreft buiten de selectie gelaten worden.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Yago schreef: 09 okt 2022, 00:28 Veel te slordig in de afwerking, liep altijd net mis. Yaremchuk helaas weer bij de minderen, Nusa had mogen starten van mij. Dat Larin nog kansen krijgt is bijna onvoorstelbaar, die mag wat mij betreft buiten de selectie gelaten worden.
Iedereen was onzuiver hé, niet alleen Yaremchuk. Bij Lang irriteerde ik me bij vlagen (net als de voorbije seizoenen) aan het feit dat hij het te veel zelf wil forceren. Zoals hierboven al gemeld, soms moet je gewoon de bal zijn werk laten doen - iets wat Sowah veel beter begrijpt.
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Yago »

t4nd schreef: 09 okt 2022, 13:29
Yago schreef: 09 okt 2022, 00:28 Veel te slordig in de afwerking, liep altijd net mis. Yaremchuk helaas weer bij de minderen, Nusa had mogen starten van mij. Dat Larin nog kansen krijgt is bijna onvoorstelbaar, die mag wat mij betreft buiten de selectie gelaten worden.
Iedereen was onzuiver hé, niet alleen Yaremchuk. Bij Lang irriteerde ik me bij vlagen (net als de voorbije seizoenen) aan het feit dat hij het te veel zelf wil forceren. Zoals hierboven al gemeld, soms moet je gewoon de bal zijn werk laten doen - iets wat Sowah veel beter begrijpt.
Iedereen was slordig, maar Yaremchuk is iemand die uitgezonderd doelpunten afwerken niet al te veel bijbrengt aan de ploeg (opbouwend). Doelpunten maken is zijn taak, en als hij dan mist is dat extra pijnlijk.
Sanders
Supersub
Berichten: 1043
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Wat denken we hiervan: Volgens de statistieken wordt Antwerp of Genk kampioen. (Bron: artikel HNB hieronder)
Oké ze hebben het voordeel van geen Europees voetbal en kunnen dus elke match aantreden met hun vast elftal.
Wij daarentegen hebben toch meer dan voldoende kwaliteit om 2 matchen per week te spelen?
Het seizoen is nog lang, er kan nog veel gebeuren (zowel winst- als verliesreeksen van alle ploegen), maar toch.
Geen kampioen spelen betekent volgend jaar geen CL-voorronde (wie ga je overtuigen om EL te spelen als je dit jaar 9/9 pakt in de CL...), en dus mogelijks redelijk wat vertrekkers... (om dan het seizoen erop liefst wel weer CL te halen, maar mogelijks met veel nieuwkomers).

Het Nieuwsblad vandaag:
Dat Antwerp met 30 op 33 een uitzonderlijk parcours aflegt, is geweten. Maar ook RC Genk doet het uitstekend, met slechts twee verliespuntjes meer. Net als Antwerp zitten de Limburgers op het kampioenengemiddelde. Sinds de invoering van de play-offs in het seizoen 2009-10 waren minstens 28 punten na 11 speeldagen altijd de juiste weg om de titel te pakken. Club Brugge moet zich statistisch zorgen maken.

Vorig seizoen hadden de toenmalige competitieleiders Union en de latere kampioen Club Brugge 22 punten na elf speeldagen. Beide ploegen tellen nu precies evenveel punten, maar staan pas derde en vierde. Nu pronken Antwerp met 30 punten en RC Genk met 28 punten met veel voorsprong bovenaan de rangschikking. Alleen een zware inzinking lijkt hen nog van die plaatsen weg te houden.

Het is sinds 2009-10 maar drie keer gebeurd dat een ploeg na elf speeldagen meer dan 28 punten had. Club Brugge telde in 2017-18 onder Ivan Leko in deze fase van de competitie 30 punten, net zoveel als Antwerp nu dus. Club Brugge sloot dat seizoen de reguliere competitie af met twaalf punten meer dan anderlecht en werd kampioen.

De twee andere keren dat een club meer dan 28 punten had, was het, jawel, RC Genk. In de seizoenen 2010-11 en 2018-19 telden de Limburgers na elf speeldagen telkens 29 punten, één puntje meer dan nu. Het zijn de seizoenen van de laatste twee landstitels van RC Genk.

We kennen het verhaal van de halvering van de punten in de play-offs en de titelstrijd die dan zogezegd opnieuw begint. Maar in een Champions’ Play-offs met slechts vier teams en maximaal 18 punten te verdienen én met deze gemiddelden zijn zowel Antwerp als RC Genk op weg naar de titel. Omdat ze het alle twee zo goed doen, is alleen nog niet duidelijk wie van de twee het gaat worden. Als ze het blijven volhouden natuurlijk, want het zou ridicuul zijn om Club Brugge met zijn sterke spelerskern nu al af te schrijven. Toch kan de regerende kampioen maar best op zijn hoede zijn. Met respectievelijk acht en zes punten minder mag Club toch niet te veel meer laten liggen. De titelchallenger van vorig seizoen, Union, staat ook naast hen.

Club Brugge speelt voor het WK tussen alle Champions League-verplichtingen nog vier toppers: op anderlecht (16/10), Union (22/10), AA Gent (6/11) en thuis tegen Antwerp (13/11). Antwerp trekt nog naar Standard (16/10) en Club Brugge (13/11) en ontvangt thuis Genk (23/10) en anderlecht (6/11). Genk moet alleen nog naar Antwerp (23/10) en anderlecht (13/11).
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Zo'n statistieken zijn leuk, maar ook niet meer dan dat. Feit is dat zowel Genk als Antwerp dit seizoen efficiënt spelen en veel punten pakken, geholpen door het gebrek aan Europese matchen. Anderzijds zegt het laatste regeltje veel hé. Er zijn nog een hoop topmatchen te gaan voor de heenronde gedaan is, er kan nog enorm veel gebeuren.

Puur hypothetisch, als Club & Genk winnen van Antwerp kunnen de 3 teams weer op een zakdoek staan. De andere teams zouden zich beter zorgen maken. Union lijkt me ook een zekerheid voor de top-4, voor anderlecht en Gent worden het enorm belangrijke matchen als ze niet bij de winterstop uitgeteld willen zijn.

Nog te spelen matchen in de heenronde
- Antwerp : Standard (U), Oostende (T), Genk (T), Charleroi (U), anderlecht (T), Club (U).
- Genk : Leuven (U), Westerlo (T), Antwerp (U), Mechelen (T), Charleroi (U), anderlecht (U).
- Club : anderlecht (U), STVV (T), Union (U), Oostende (T), Gent (U), Antwerp (T).
- Union : Oostende (U), Gent (T), Club (T), Seraing (U), Westerlo (T), Standard (U).
- Gent : Mechelen (T), Union (U), Seraing (T), Leuven (U), Club (T), Kortrijk (U).
- anderlecht : Club (T), Zulte (U), Standard (U), Eupen (T), Antwerp (U), Genk (T).
Gebruikersavatar
leem
A-kern
Berichten: 579
Lid geworden op: 13 jun 2016, 08:49

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door leem »

Statistieken zijn leuk, maar ook niet meer dan dat.

0/6
Afbeelding
1/6
Afbeelding
2/6
Afbeelding
3/6
Afbeelding
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5315
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Ik verwacht een enorm gemotiveerd Atletico Madrid morgen en vrees zelfs voor een zware nederlaag.
Er zal dus thuis tegen Porto moeten gewonnen worden, want de laatste speeldag in Leverkusen wordt heel link.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5315
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

t4nd schreef: 11 okt 2022, 10:05 Zo'n statistieken zijn leuk, maar ook niet meer dan dat. Feit is dat zowel Genk als Antwerp dit seizoen efficiënt spelen en veel punten pakken, geholpen door het gebrek aan Europese matchen. Anderzijds zegt het laatste regeltje veel hé. Er zijn nog een hoop topmatchen te gaan voor de heenronde gedaan is, er kan nog enorm veel gebeuren.

Puur hypothetisch, als Club & Genk winnen van Antwerp kunnen de 3 teams weer op een zakdoek staan. De andere teams zouden zich beter zorgen maken. Union lijkt me ook een zekerheid voor de top-4, voor anderlecht en Gent worden het enorm belangrijke matchen als ze niet bij de winterstop uitgeteld willen zijn.

Nog te spelen matchen in de heenronde
- Antwerp : Standard (U), Oostende (T), Genk (T), Charleroi (U), anderlecht (T), Club (U).
- Genk : Leuven (U), Westerlo (T), Antwerp (U), Mechelen (T), Charleroi (U), anderlecht (U).
- Club : anderlecht (U), STVV (T), Union (U), Oostende (T), Gent (U), Antwerp (T).
- Union : Oostende (U), Gent (T), Club (T), Seraing (U), Westerlo (T), Standard (U).
- Gent : Mechelen (T), Union (U), Seraing (T), Leuven (U), Club (T), Kortrijk (U).
- anderlecht : Club (T), Zulte (U), Standard (U), Eupen (T), Antwerp (U), Genk (T).
Genk speelt het mooiste voetbal en recupereert nu Onuachu, een goaltjes dief pur sang.
Antwerp laat heel weinig liggen en heeft een sterke kern.
Daarenboven spelen beide ploegen geen Europees voetbal en focussen ze zich 100 % op de titel.
Een 4de titel op rij wordt allesbehalve evident.
De komende weken spelen we tegen de mauve, gent en antwerp...dan zullen we al meer weten.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Tiki Taka schreef: 11 okt 2022, 11:45 Ik verwacht een enorm gemotiveerd Atletico Madrid morgen en vrees zelfs voor een zware nederlaag.
Er zal dus thuis tegen Porto moeten gewonnen worden, want de laatste speeldag in Leverkusen wordt heel link.
Gewoon niet te veel stress en de matchen benaderen zodat we alle vorige matchen aangepakt hebben. Mathematisch gezien is het mogelijk dat we niet naar de 1/8 finale gaan, maar dan moet alles ook gewoon tegenzitten voor de andere matchen.
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Arnio »

Alles mag niks moet, denk dat we sowieso wel zullen overwinteren, liefst in de CL en anders ver raken in de Europa League.
Kop ervoor vnd en dan zondag een erop in de competitie
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door The_One »

Miljaar, meer stress voor de match vanavond dan voor die van vorige week :zien:
Gebruikersavatar
Duffman
Invaller
Berichten: 800
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:05
Locatie: Het gat van Pluto

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Duffman »

Ik heb geen stress.
We maken ze gewoon af als een bende gecastreerde straathonden.
“Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion.”
- Michael Jordan -
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Wat een klucht !
100% penalty
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Zogezegd zou Buchanan eerst Molina geraakt hebben ??
Iemand dat gezien ? Ik niet
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door The_One »

Buchanon heeft hem geraakt ja, alleen is het mij niet duidelijk wie wie eerst heeft geraakt...
Plaats reactie