wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Ok. Ik heb het nu gezien
Wel belachelijk die gele kaart erbovenop
Laatst gewijzigd door vanGentmaarvoorClub op 12 okt 2022, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door The_One »

Inderdaad, het was geen penalty, maar de gele kaart was niet terecht...
Gebruikersavatar
Duffman
Invaller
Berichten: 800
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:05
Locatie: Het gat van Pluto

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Duffman »

Geen Propere Handen in Madrid vanavond.
De zeep zal op zijn... :geenhup:
“Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion.”
- Michael Jordan -
Sanders
Supersub
Berichten: 1047
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

The_One schreef: 12 okt 2022, 19:38 Buchanon heeft hem geraakt ja, alleen is het mij niet duidelijk wie wie eerst heeft geraakt...
Voor mij is het ook niet duidelijk wie wie eerst raakt. Voordeel aan de aanvaller dan vind ik.
Maar Makkelie fluit echt wel in voordeel van Atletico. Een aantal inworpen voor ons die hij aan hen geeft. Enkele foutjes die hij hen wel geeft. Gimenez die Jutgla met 2 handen mag wegduwen na gepoort te zijn en dan nog mag doorspelen.
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Yago »

Onze verdediging kreunt, Mignolet is goud waard.
macfall
Jeugdspeler
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 jan 2021, 15:25

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door macfall »

quasi onmogelijk om dit vol te houden
penalty terecht afgekeurd, het zit daar gewoon wat tegen
Sanders
Supersub
Berichten: 1047
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Yago schreef: 12 okt 2022, 19:53 Onze verdediging kreunt, Mignolet is goud waard.
Letterlijk zijne kop voor gesmeten :Flag:
:Flag: :Flag: :Flag: :Flag: :Flag: :Flag: :Flag: :Flag:
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Yago »

Gelijkspel tegen Porto binnen 2 weken is genoeg voor eerste plaats!
PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1329
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door PetjeFCB »

Man man man, wat is dit?

Ik ga weer niet slapen vannacht door de adrenaline. Wat een Europees seizoen. Nooit gedacht dat dit zou mogelijk zijn.
PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1329
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door PetjeFCB »

Oja en geef Simon aub een standbeeld en een verdubbeling van zijn loon... Die verdient dat
Gebruikersavatar
Boertje
Jeugdspeler
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:49

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Boertje »

Was het niet van Mignolet hadden we vanavond 3-0 verloren :mrgreen:

+1 voor standbeeld buiten Jan Breydel
Sanders
Supersub
Berichten: 1047
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Ondanks dat de match al gedaan was rond half 9, toch weer weinig geslapen door de adrenaline :mrgreen:

Wat een match ook alweer. Hoefkens bewijst ook nogmaals dat mijn twijfels rondom hem voor het seizoen ongegrond waren.
Kiest voor Skov Olsen én Buchanan omdat hij weet dat wij ook defensieve discipline hebben maar vooral omdat ze met hun snelheid de tegenstander kunnen pijn doen. Kwam eigenlijk perfect tot uiting bij de counter net voor rust die leidde tot de strafschopfout (hier ga ik wat meer op in verder in mijn reactie). Hoefkens weet ook dat als we de bal in de ploeg kunnen houden, dat we zo mogelijks vanonder de druk van Atletico kunnen geraken. Want iedereen wist dat Atletico ging pushen om hun "slipper" van vorige week recht te zetten. Had Onyedika hetzelfde niveau gehaald als vorige week, hadden we misschien nog meer rust gehad op het middenveld. Nu speelde hij een "normale" match :D .
Maar Hoefkens was ook niet te beroerd om meteen in de tweede helft, na twee kansen voor Atletico, te beseffen dat het zo niet ging lukken. Skov eraf, snelheid van Buchanan op rechts en Meijer links laten toehouden (plus Vanaken nog meer links laten lopen).
We hebben Atletico bekampt op hun eigen manier, maar blijkbaar kunnen ze dat niet appreciëren als iemand dat tegen hen gebruikt 8-)

Maar dan moet het me toch even van het hart hoe zwak (partijdig?) Makkelie was.
Jutgla wordt met twee handen weggeduwd door Gimenez na een poortje: geen fout.
Minstens drie inworpen de eerste helft die duidelijk voor ons waren, geeft hij aan hen.
Enkele foutjes die tegen ons gefloten werden, die Atletico wel mocht maken.
Begin 2e helft meteen geel voor Vanaken voor een te brede elleboog tegen een kleinere speler. Zou iemand van Atletico dit ook gekregen hebben?
2e geel, terecht en oerdom in mijn ogen, voor Sowah bij wegtrappen bal. Opnieuw: ik had niet het gevoel dat hij dit zou durven bij iemand van Atletico.
Geel voor Mignolet nadat hij met de bal in de handen foutief door Cunha over de achterlijn wordt geduwd en waar Makkelie beslist dat het corner is ipv fout.

En dan de penaltyfase.
Ik geef toe: ik sprong ook meteen recht en vond het overduidelijk penalty. Zelfs na de eerste herhalingen.
Maar na alle herhalingen te zien, kan ik begrijpen dat ze het ongedaan maken. De eerste fout gebeurt door Buchanan. Onbewust, dat wel, maar je kan ook onbewuste fouten maken. Jammer, maar in se hebben ze (de VAR) wel gelijk. Maar dat Makkelie het dan nodig vind om ook daar geel te trekken is alweer belachelijk.

Dit alles gezegd zijnde kan ik amper beseffen wat een prestatie dit is.
Ik plaats deze match, en de prestatie van Mignolet in het bijzonder, misschien hoger dan de overwinning van ons destijds op Milan (0-1 Mendoza). Ik was nog maar 13 jaar, dus ik herinner me niet alles van die match, maar wel nog dat good old Danny Verlinden daar een dijk van een match speelde.
Deze match bezorgt ons de kwalificatie, na 4 van de 6 matchen al (!!!). We halen 10/12; en belangrijker en imposanter: nog steeds geen enkel tegendoelpunt.

En dat er nu geen enkele supporter van andere clubs afkomt met het riedeltje dat onze tegenstanders niet top waren. Atletico had 21 doelpogingen, waarvan 9 binnen het kader. We zijn de tweede helft weggedrukt geweest, dus dan lijkt een tegenstander mij wel op niveau.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5317
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

HISTORISCH en ongezien wat wij als Club supporters mogen meemaken in de Champions League dit seizoen en eerder al na de 3 titels op rij.
Simeone is een irritante vent die voortdurend de arbitrage tracht te beïnvloeden en zijn ploeg is erin gesmeed er gretig in mee te doen.
Een koekje van eigen deeg...en het smaakt overheerlijk.

Het game plan van Hoefkens klopte en hij startte in onze sterkst mogelijke veld bezetting, hoewel een fitte Mata altijd de voorkeur krijgt boven Odoi in mijn ogen.
Om maar aan te geven dat zijn intenties met Buchanan en Olsen op de flanken, duidelijk waren om zich niet in te graven en er ten gepasten tijde goed uit te komen.
Een perfect voorbeeld ervan was de counter na de corner, waaruit de penaltyfase resulteerde.

Uiteindelijk kostte het bloed, zweet en tranen en heeft Club na 4 speeldagen de volgende ronde CL reeds kunnen bereiken, en dit met 0 tegendoelpunten en 10 op 12. Absoluut on-ge-lo-fe-lijk, dit gaat heel Europa rond, zo`n prestatie.

Speciale vermelding voor, hoe kan het ook anders, Mignolet, die de belichaming is van `no sweat, no glory` en de volgende Gouden Schoen is.

Sjonge jonge, ik ben er nog steeds niet goed van...ZO trots op ons Club`tje.

Nog even nagenieten en zondag met onze sterkste 11 de mauve eens opzij gaan zetten.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Zalige match gisteren :-).

Zoals hierboven al gemeld, kl*te arbiter die zwaar voor Atletico floot. Mooi dat onze ploeg niet te geïrriteerd raakte daardoor en geconcentreerd bleef spelen. In dat opzicht was het goed dat die penaltyfase net voor de rust viel. Het was effectief geen penalty wat mij betreft, en dat had de scheidsrechter perfect kunnen uitleggen aan Buchanan - die gele kaart was gewoon olie op het vuur en op dat moment vreesde ik dat we net voor rust nog een goal tegen zouden krijgen.
Naast de belachelijke gele kaart voor Buchanan ook nog een foutieve voor Vanaken (ziet de speler niet komen en gaat gewoon koppen - doet ook geen beweging met zijn arm, de speler loopt er gewoon tegen) en Mignolet (als je niet ziet dat hij geduwd wordt ben je gewoon blind).

In de eerste helft na die (niet-gefloten) duwfout van Giminez zie je hem ook met zo'n arrogant lachje naar Jutgla kijken - op dat moment weet hij al dat de ref beïnvloed wordt door het thuispubliek en de show.

DUSS : Club was minder goed dan de vorige CL-matchen, maar gezien de manier van spelen van Atletico én het gepruts van de scheidsrechter vind ik een punt zeker verdiend.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5317
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Met de kwalificatie voor de Champions League 1/8 ste finale, staat de financiële teller reeds op 49 miljoen !!
En dat is dan nog zonder de inkomsten uit de thuismatchen en zonder de nog resterende 2 matchen.
:shock: :shock: :shock:

Startpremie 15,64
Uefa coefficient 5,69
Market pool 8,77
3 keer gewonnen (3 x 2,8) 8,4
1 keer gelijk (1 x 0,93) 0,93
Kwalificatie 1/8 finale 9,6
TOTAAL 49,03
Plaats reactie