wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Mignolet heeft het na de match mooi verwoord. Deze week is heel onze Club door een pak emoties gegaan dankzij de kwalificatie in de CL (na 4! matchen) en dan is het niet evident om mentaal en fysiek 100% de focus te houden. Daarnaast zijn wij op dit moment ook "de Club die na 4 matchen gekwalificeerd is voor de CL". Elk team in de JPL speelt met dubbele motivatie en het mes tussen de tanden tegen ons. Tel daarbij op dat anderlecht de voorbije matchen al te veel punten verspeeld heeft en thuis tegen de aartsrivaal geen afgang wil beleven en je weet dat het een extreem intensieve match wordt.

In de eerste helft ging het vrij gelijk op, wij begonnen beter en zij kwamen stilaan beter in de match. In de 2de helft pressen we ze compleet weg tot de 0-1 waarna zij alles of niks spelen en er vol voor gaan. Uiteraard was het beter geweest moesten wij er dan nog voetballend uit kunnen komen, maar of het nu 0-7 werd of 0-1 bleef, uiteindelijk zijn het enkel de 3 punten die tellen.

Die van anderlecht vonden trouwens dat ze meer verdienden - ik kan ze begrijpen maar wel enkel op basis van die laatste 10-15 minuten.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Onverdiende zege voor Club, maar uiteindelijk tellen de punten.
De trekfout van Skov Olsen in het matchbegin, was voldoende voor een penalty vond ik.
Voorts speelden we tegen een hyper gemotiveerde tegenstander, die gelukkig nogal wat kansen verkwanselde.
Prachtige individuele actie en assist van Vanaken, alweer een beresterke Mignolet en een hele secure Onyedika, de enige 3 uitblinkers wat mij betreft.
We lopen 3 punten in op Antwerp.
Woensdag thuis tegen Stvv en zaterdagavond naar Union.
Come on Bruges !!
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3358
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Levi schreef: 17 okt 2022, 07:05
Kevinho schreef: 16 okt 2022, 21:00 3 punten en slecht voetbal en invallers waren geen 1 van alle meevallers. Zwakke invalbeurten over heel de lijn met op kop Yaremchuk . Geen duel gewonnen , geen meter gelopen , geen bal goed gecontroleerd , niks bijgedragen aan de ploeg!!
Blijter! Geef me maar een warning. Deze negatieve trol verpest heel het forum.
Ik herhaal nog eens dat zij die dat willen een andere gebruiker van dit forum op hun "vijanden-lijst" kunnen zetten via hun "gebruikerspaneel", om zo de berichten van die gebruiker te negeren. Je vindt je "gebruikerspaneel" terug door rechtsboven op uw nickname te clicken ==> gebruikerspaneel ==> tab "vrienden en vijanden".
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3358
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

On topic: ik ben het niet echt eens met de "onverdiende zege"-berichten hier.

Was ons voetbal academisch? Absoluut niet, en dat viel ook niet te verwachten tegen een anderlecht dat zich tegen ons ALTIJD dubbel plooit (zelfs als ze de matchen ervoor zo tam speelden als wat) en dat wordt gecoacht door Mazzu, die perfect weet hoe ons het voetballen maximaal te beletten, onder meer door tóch weer te opteren voor een driemansdefensie. Mede door het feit dat zij meer uitgerust waren gisteren, waren ze de betere ploeg op het vlak van gewonnen tackles. Ook op het vlak "gewonnen luchtduels" deden ze beter dan ons, maar dat hangt ook samen met het feit dat wij met Sowah (1m79) en Jutglà (1m75) 2 kleinere en meer wendbare aanvallers zetten tegen hun grote centrale verdedigers. Op het vlak van balbezit en percentage geslaagde passes, of het aantal en het slaagpercentage van onze dribbels, wat eigenlijk "het DNA van het instituut" is, scoorden wij telkens beter. https://www.whoscored.com/Matches/16498 ... lub-Bruges

Als je kijkt naar "attempts", zie je dat wij er 11 hadden, en anderlecht 1'tje meer. Redelijk gelijk opgaand dus. Alleen had anderlecht er meer uit "open play" (9 vs 4). Wij puurden daarentegen een extra doelpoging uit stilstaande fases (3 vs 4) en speculeerden meer/waren scherper op de counter (0 vs 3). Dat heeft een impact op de perceptie. https://www.whoscored.com/Matches/16498 ... lub-Bruges

Als je kijkt naar de "expected goals" van beide ploegen, dan scoren we iets beter dan anderlecht: 1,21 vs 1,36.

De helft van die expected goals verzamelde anderlecht trouwens tussen minuut 85 en 93 ofzo, toen wij een voorsprong probeerden te verdedigen en net nadat Carl met dat doel ook nog de moegestreden Nielsen had gewisseld voor Balanta. Nadat hij 10 minuten eerder ook al Meijer, Mata en Yaremchuk met dat doel (vasthouden voorsprong) had ingebracht. Typisch voorbeeld van "Mazzu-time", zij het dat wij - mede dankzij Simon - overeind bleven. Dat alles ondanks de vermoeidheid en verzuring die dan ongetwijfeld al zullen toegeslagen hebben, op het einde van een wedstrijd met stevige intensiteit na een minstens even intense midweekmatch. Ook niet onderschatten dat het niet echt dankbaar is om in te vallen in dergelijke omstandigheden; niet voor een spits als Yaremchuk, die weet dat hij onder die omstandigheden niet al te veel ballen meer zal krijgen, laat staan kansen, niet voor een jonge, relatief onervaren gast als Meijer, en niet als je zoals Mata nog niet lang terug bent uit blessure en wordt geconfronteerd met Mazzu-time-intensiteit.

Als je dan tóch een onverdiende zege wil benadrukken, neem dan die van Genk (de nieuwe leider) op OHL, die 1 goal scoren uit een halve kans. Op hun efficiëntie kan je niks afdingen.
Gebruikersavatar
Hannes
A-kern
Berichten: 634
Lid geworden op: 29 sep 2016, 21:49
Locatie: Laken

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Hannes »

t4nd schreef: 17 okt 2022, 07:42 Mignolet heeft het na de match mooi verwoord. Deze week is heel onze Club door een pak emoties gegaan dankzij de kwalificatie in de CL (na 4! matchen) en dan is het niet evident om mentaal en fysiek 100% de focus te houden. Daarnaast zijn wij op dit moment ook "de Club die na 4 matchen gekwalificeerd is voor de CL". Elk team in de JPL speelt met dubbele motivatie en het mes tussen de tanden tegen ons. Tel daarbij op dat anderlecht de voorbije matchen al te veel punten verspeeld heeft en thuis tegen de aartsrivaal geen afgang wil beleven en je weet dat het een extreem intensieve match wordt.

In de eerste helft ging het vrij gelijk op, wij begonnen beter en zij kwamen stilaan beter in de match. In de 2de helft pressen we ze compleet weg tot de 0-1 waarna zij alles of niks spelen en er vol voor gaan. Uiteraard was het beter geweest moesten wij er dan nog voetballend uit kunnen komen, maar of het nu 0-7 werd of 0-1 bleef, uiteindelijk zijn het enkel de 3 punten die tellen.

Die van anderlecht vonden trouwens dat ze meer verdienden - ik kan ze begrijpen maar wel enkel op basis van die laatste 10-15 minuten.
Akkoord van die 3 punten, maargeef mij toch maar die 0-7 ipv 0-1.

Dat van die focus vind ik een wat flauw excuus hoor. Als je als Clubspeler de focus en de mentaliteit niet kan opbrengen om er op bezoek bij de aartsvijand volledig klaar voor te zijn, tja... anderlecht is ook geen ploeg die zich ingraaft hé - gewoonlijk is de uitleg dan: 'het is moeilijk om openingen te vinden tegen 10 man'. Dat konden ze vandaag niet zeggen. Ik vind dat we gewoon heel vaak te snel content zijn als we op of zelfs thuis tegen anderlecht spelen.

Ik begrijp ook niet waarom Hoefkens niet Nusa inbrengt ipv Balanta. Je kan de tegenstander veel meer pijn doen door een snelle man in te brengen die af en toe nog eens met de bal aan de haal kan gaan en waarop ploegen heel veel fouten maken, dan een extra breker voor de verdediging inbrengen die de ballen die laatste 10 min toch alleen maar over zijn hoofd ziet vliegen. Met Nusa win je seconden als je kan counteren en misschien wel een minuut als ze hem foutief afstoppen. Da's toch gewoon veel efficiënter?
Sanders
Supersub
Berichten: 1109
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Hannes schreef: 17 okt 2022, 15:49
t4nd schreef: 17 okt 2022, 07:42 Mignolet heeft het na de match mooi verwoord. Deze week is heel onze Club door een pak emoties gegaan dankzij de kwalificatie in de CL (na 4! matchen) en dan is het niet evident om mentaal en fysiek 100% de focus te houden. Daarnaast zijn wij op dit moment ook "de Club die na 4 matchen gekwalificeerd is voor de CL". Elk team in de JPL speelt met dubbele motivatie en het mes tussen de tanden tegen ons. Tel daarbij op dat anderlecht de voorbije matchen al te veel punten verspeeld heeft en thuis tegen de aartsrivaal geen afgang wil beleven en je weet dat het een extreem intensieve match wordt.

In de eerste helft ging het vrij gelijk op, wij begonnen beter en zij kwamen stilaan beter in de match. In de 2de helft pressen we ze compleet weg tot de 0-1 waarna zij alles of niks spelen en er vol voor gaan. Uiteraard was het beter geweest moesten wij er dan nog voetballend uit kunnen komen, maar of het nu 0-7 werd of 0-1 bleef, uiteindelijk zijn het enkel de 3 punten die tellen.

Die van anderlecht vonden trouwens dat ze meer verdienden - ik kan ze begrijpen maar wel enkel op basis van die laatste 10-15 minuten.
Akkoord van die 3 punten, maargeef mij toch maar die 0-7 ipv 0-1.

Dat van die focus vind ik een wat flauw excuus hoor. Als je als Clubspeler de focus en de mentaliteit niet kan opbrengen om er op bezoek bij de aartsvijand volledig klaar voor te zijn, tja... anderlecht is ook geen ploeg die zich ingraaft hé - gewoonlijk is de uitleg dan: 'het is moeilijk om openingen te vinden tegen 10 man'. Dat konden ze vandaag niet zeggen. Ik vind dat we gewoon heel vaak te snel content zijn als we op of zelfs thuis tegen anderlecht spelen.

Ik begrijp ook niet waarom Hoefkens niet Nusa inbrengt ipv Balanta. Je kan de tegenstander veel meer pijn doen door een snelle man in te brengen die af en toe nog eens met de bal aan de haal kan gaan en waarop ploegen heel veel fouten maken, dan een extra breker voor de verdediging inbrengen die de ballen die laatste 10 min toch alleen maar over zijn hoofd ziet vliegen. Met Nusa win je seconden als je kan counteren en misschien wel een minuut als ze hem foutief afstoppen. Da's toch gewoon veel efficiënter?
Het kan raar klinken, maar ik denk dat het belang van een match tegen anderlecht voor sommige spelers niet zo obvious is. Of toch niet zo duidelijk als voor ons, de supporters.
Ik kan mij inbeelden dat een Skov OIsen, Buchanan, Jutgla, Sylla, Onyedika, ... dat echt even hard ervaren als een Vanaken, Mata, Mignolet, Mechele,...
Voor de eerste groep namen is anderlecht geen echte topclub (meer), zij kunnen enkel oordelen op basis van de rangschikking. Ze hebben bij wijze van spreken "nooit anders geweten" dan dat anderlecht middenmoot tot subtop is. Ook al wordt het belang van de match tijdens de dagen ervoor wel duidelijk gemaakt intern.
De laatste groep daarentegen kent de geschiedenis tussen Brugge en anderlecht. Zij weten wel wat het betekent en hebben bij wijze van spreken geen extra prikkel nodig om toch het belang te beseffen.
Het zal nostalgisch klinken, maar vroeger was die vete er veel meer bij de spelers, omdat je een hoofdzakelijk Vlaamse, Belgische ploeg had. Nu is onze kern veel internationaler.
Ik beweer niet dat de buitenlandse jongens daarom hun best niet zouden of willen doen, maar ze hebben niet die automatische drive voor dergelijke matchen die je bvb wel vond bij een Simons, Clement, De Cock, Verheyen, Van Der Elst, ...
Voor ons supporters zijn de mauven de aartsvijand, en wij hebben leedvermaak als die het slecht doen. Voor ons staat die match al aangestipt van als de kalender uitkomt.
Nogmaals, ik wil niet zeggen dat onze jongens zich daarom niet zouden willen focussen, maar ik kan het wel ergens kaderen.
Gebruikersavatar
Hannes
A-kern
Berichten: 634
Lid geworden op: 29 sep 2016, 21:49
Locatie: Laken

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Hannes »

Sanders schreef: 17 okt 2022, 16:31
Hannes schreef: 17 okt 2022, 15:49
t4nd schreef: 17 okt 2022, 07:42 Mignolet heeft het na de match mooi verwoord. Deze week is heel onze Club door een pak emoties gegaan dankzij de kwalificatie in de CL (na 4! matchen) en dan is het niet evident om mentaal en fysiek 100% de focus te houden. Daarnaast zijn wij op dit moment ook "de Club die na 4 matchen gekwalificeerd is voor de CL". Elk team in de JPL speelt met dubbele motivatie en het mes tussen de tanden tegen ons. Tel daarbij op dat anderlecht de voorbije matchen al te veel punten verspeeld heeft en thuis tegen de aartsrivaal geen afgang wil beleven en je weet dat het een extreem intensieve match wordt.

In de eerste helft ging het vrij gelijk op, wij begonnen beter en zij kwamen stilaan beter in de match. In de 2de helft pressen we ze compleet weg tot de 0-1 waarna zij alles of niks spelen en er vol voor gaan. Uiteraard was het beter geweest moesten wij er dan nog voetballend uit kunnen komen, maar of het nu 0-7 werd of 0-1 bleef, uiteindelijk zijn het enkel de 3 punten die tellen.

Die van anderlecht vonden trouwens dat ze meer verdienden - ik kan ze begrijpen maar wel enkel op basis van die laatste 10-15 minuten.
Akkoord van die 3 punten, maargeef mij toch maar die 0-7 ipv 0-1.

Dat van die focus vind ik een wat flauw excuus hoor. Als je als Clubspeler de focus en de mentaliteit niet kan opbrengen om er op bezoek bij de aartsvijand volledig klaar voor te zijn, tja... anderlecht is ook geen ploeg die zich ingraaft hé - gewoonlijk is de uitleg dan: 'het is moeilijk om openingen te vinden tegen 10 man'. Dat konden ze vandaag niet zeggen. Ik vind dat we gewoon heel vaak te snel content zijn als we op of zelfs thuis tegen anderlecht spelen.

Ik begrijp ook niet waarom Hoefkens niet Nusa inbrengt ipv Balanta. Je kan de tegenstander veel meer pijn doen door een snelle man in te brengen die af en toe nog eens met de bal aan de haal kan gaan en waarop ploegen heel veel fouten maken, dan een extra breker voor de verdediging inbrengen die de ballen die laatste 10 min toch alleen maar over zijn hoofd ziet vliegen. Met Nusa win je seconden als je kan counteren en misschien wel een minuut als ze hem foutief afstoppen. Da's toch gewoon veel efficiënter?
Het kan raar klinken, maar ik denk dat het belang van een match tegen anderlecht voor sommige spelers niet zo obvious is. Of toch niet zo duidelijk als voor ons, de supporters.
Ik kan mij inbeelden dat een Skov OIsen, Buchanan, Jutgla, Sylla, Onyedika, ... dat echt even hard ervaren als een Vanaken, Mata, Mignolet, Mechele,...
Voor de eerste groep namen is anderlecht geen echte topclub (meer), zij kunnen enkel oordelen op basis van de rangschikking. Ze hebben bij wijze van spreken "nooit anders geweten" dan dat anderlecht middenmoot tot subtop is. Ook al wordt het belang van de match tijdens de dagen ervoor wel duidelijk gemaakt intern.
De laatste groep daarentegen kent de geschiedenis tussen Brugge en anderlecht. Zij weten wel wat het betekent en hebben bij wijze van spreken geen extra prikkel nodig om toch het belang te beseffen.
Het zal nostalgisch klinken, maar vroeger was die vete er veel meer bij de spelers, omdat je een hoofdzakelijk Vlaamse, Belgische ploeg had. Nu is onze kern veel internationaler.
Ik beweer niet dat de buitenlandse jongens daarom hun best niet zouden of willen doen, maar ze hebben niet die automatische drive voor dergelijke matchen die je bvb wel vond bij een Simons, Clement, De Cock, Verheyen, Van Der Elst, ...
Voor ons supporters zijn de mauven de aartsvijand, en wij hebben leedvermaak als die het slecht doen. Voor ons staat die match al aangestipt van als de kalender uitkomt.
Nogmaals, ik wil niet zeggen dat onze jongens zich daarom niet zouden willen focussen, maar ik kan het wel ergens kaderen.
Volledig akkoord dat die match voor de eerst genoemden niet dezelfde weerklank heeft als voor de Belgen/Vlamingen, maar élke voetballer kent wel de begrippen 'aartsvijand', 'derby' of 'clasico' en de emoties die daarmee gepaard gaan, als dat nu in België is of in hun eigen vaderland. Ik vind het dan ook niet meer dan normaal dat je, zelfs als je die specifieke voeling bij een bepaalde match niet hebt, wél het belang ervan inziet, je je professioneel opstelt en een tandje bijsteekt.
Wij hebben het wel vaker moeilijk tegen een ploeg die met het mes tussen de tanden speelt en waarbij het publiek veel druk uitoefent. Ik vind dat wij in dat soort matchen te veel het spel ondergaan en te snel in onze schulp kruipen, zelfs als wij simpelweg een pak sterker dan de tegenstander zijn los van de match an sich gezien.
Sanders
Supersub
Berichten: 1109
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Eerste helft was slaapverwekkend. We speelden te traag, te breed en te slordig.
Net voor het ingaan van de rust zag ik een statistiekje van xG: 0,18 voor ons en 0.05 voor STVV. Dat zei genoeg als je de match niet gezien had.

De uitleg tijdens de rust van Hoefkens had duidelijk gewerkt want balcirculatie was meteen sneller.
De rode kaart van STVV, maar vooral de invalbeurt van Lang zorgde er toch voor dat er meer schwung in zat.
Goede invalbeurt van hem. Het zal wel waar zijn dat hij moeite heeft met zijn status van bankzitter, maar je zag toch spelplezier bij hem.
Leuk dat we kansen geven aan Nusa om te starten, maar je ziet dat die jongen nog geen bal kan opeisen zoals Lang. Tegen zulke defensieve ploegen is het een voordeel als je iemand naast Vanaken kan hebben die de bal wil hebben. Dan moet een tegenstander zijn aandacht wel opsplitsen ipv eenvoudig weg 1 iemand te viseren om ons spel te beletten.

Tweede helft was aangenamer om te volgen. :thumbb:

Ik vind het een goed signaal van Hoefkens om Sylla op de bank te zetten en niet te laten invallen, je houdt hem bij het elftal maar toch uit de spotlights. Meteen laat je ook voelen dat zijn actie en gedrag na de kaart in de vorige match niet ok zijn. Hij is nog niet geschorst, maar wordt wel "gestraft" door naar de bank te vliegen.
Boyata kon mij wel bekoren, ook al lijkt hij nog niet 100% fit.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Het blok van Stvv stond goed en het tempo van Club in de 1ste helft was veel te laag.
Lucky goal (afgeweken vrije trap) van Vanaken, was het enige Club doelgevaar in de 1ste helft, te weinig dus.
Binnen de eerste 10 min. na rust 2 grote kopkansen, deze van Yaremchuk pakt de keeper goed, die van Boyata ging nipt naast.
Toen de terechte rode kaart viel voor een fout op Mechele, was de kous af voor Stvv.
Lang en Skov Olsen vielen heel gretig in en beslisten de match.

Het feit dat Sylla niet speelde, was louter om Boyata ritme te laten opdoen voor de komende 3 competitie matchen die Sylla is geschorst.
Benieuwd of Hoefkens Sylla dan wel Boyata tegen Porto gaat opstellen.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Volgens mij liet hij daarom ook Nusa starten - in de CL is Sowah geschorst dus tegen Porto moet er iemand anders in de spits.
den
Tester
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 aug 2016, 08:55
Locatie: Gent

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door den »

Tiki Taka schreef: 20 okt 2022, 07:39 Het blok van Stvv stond goed en het tempo van Club in de 1ste helft was veel te laag.
Lucky goal (afgeweken vrije trap) van Vanaken, was het enige Club doelgevaar in de 1ste helft, te weinig dus.
Binnen de eerste 10 min. na rust 2 grote kopkansen, deze van Yaremchuk pakt de keeper goed, die van Boyata ging nipt naast.
Toen de terechte rode kaart viel voor een fout op Mechele, was de kous af voor Stvv.
Lang en Skov Olsen vielen heel gretig in en beslisten de match.

Het feit dat Sylla niet speelde, was louter om Boyata ritme te laten opdoen voor de komende 3 competitie matchen die Sylla is geschorst.
Benieuwd of Hoefkens Sylla dan wel Boyata tegen Porto gaat opstellen.

Hoefkens zal Boyata tegen Union laten spelen en Sylla tegen Porto...
3matchen op een week zal teveel zijn voor Boyata (als uitleg waarom sylla speelt he)
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

t4nd schreef: 20 okt 2022, 09:21 Volgens mij liet hij daarom ook Nusa starten - in de CL is Sowah geschorst dus tegen Porto moet er iemand anders in de spits.
Zal Lang worden vermoed ik ipv. Sowah.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Tiki Taka schreef: 20 okt 2022, 11:41
t4nd schreef: 20 okt 2022, 09:21 Volgens mij liet hij daarom ook Nusa starten - in de CL is Sowah geschorst dus tegen Porto moet er iemand anders in de spits.
Zal Lang worden vermoed ik ipv. Sowah.
Vermoed ik ook, maar door Nusa nu te laten starten geeft hij die jongen het gevoel dat hij dicht bij de eerste ploeg staat én geeft hij Lang het signaal dat hij niet te onnozel moet doen. Het lijkt erop dat ze (tegen Sint Truiden) allebei begrepen hebben wat ze moeten doen, dus meer keuzestress voor Hoefkens :-).
Sanders
Supersub
Berichten: 1109
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

t4nd schreef: 20 okt 2022, 12:01
Tiki Taka schreef: 20 okt 2022, 11:41
t4nd schreef: 20 okt 2022, 09:21 Volgens mij liet hij daarom ook Nusa starten - in de CL is Sowah geschorst dus tegen Porto moet er iemand anders in de spits.
Zal Lang worden vermoed ik ipv. Sowah.
Vermoed ik ook, maar door Nusa nu te laten starten geeft hij die jongen het gevoel dat hij dicht bij de eerste ploeg staat én geeft hij Lang het signaal dat hij niet te onnozel moet doen. Het lijkt erop dat ze (tegen Sint Truiden) allebei begrepen hebben wat ze moeten doen, dus meer keuzestress voor Hoefkens :-).
Big Brain Time van Hoefkens :mrgreen:
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3358
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 20 okt 2022, 06:57 Eerste helft was slaapverwekkend. We speelden te traag, te breed en te slordig.
Net voor het ingaan van de rust zag ik een statistiekje van xG: 0,18 voor ons en 0.05 voor STVV. Dat zei genoeg als je de match niet gezien had.

De uitleg tijdens de rust van Hoefkens had duidelijk gewerkt want balcirculatie was meteen sneller.
De rode kaart van STVV, maar vooral de invalbeurt van Lang zorgde er toch voor dat er meer schwung in zat.
Goede invalbeurt van hem. Het zal wel waar zijn dat hij moeite heeft met zijn status van bankzitter, maar je zag toch spelplezier bij hem.
Leuk dat we kansen geven aan Nusa om te starten, maar je ziet dat die jongen nog geen bal kan opeisen zoals Lang. Tegen zulke defensieve ploegen is het een voordeel als je iemand naast Vanaken kan hebben die de bal wil hebben. Dan moet een tegenstander zijn aandacht wel opsplitsen ipv eenvoudig weg 1 iemand te viseren om ons spel te beletten.

Tweede helft was aangenamer om te volgen. :thumbb:

Ik vind het een goed signaal van Hoefkens om Sylla op de bank te zetten en niet te laten invallen, je houdt hem bij het elftal maar toch uit de spotlights. Meteen laat je ook voelen dat zijn actie en gedrag na de kaart in de vorige match niet ok zijn. Hij is nog niet geschorst, maar wordt wel "gestraft" door naar de bank te vliegen.
Boyata kon mij wel bekoren, ook al lijkt hij nog niet 100% fit.
ik heb de wedstrijd zelf niet gezien (enkel samenvatting). Als ik kijk naar de statistieken van onze spelers (whoscored), zie ik dat Nusa 10 keer balverlies leed, Yaremchuk 4 keer en Buchanan en Onyedika 3 keer. 10 keer is toch wel veel, en dat heeft natuurlijk ook gevolgen voor de aanvallende dynamiek. Nusa bracht in elk geval niet meteen balvastheid of een optie om de bal in de ploeg te houden. Nog heel jong natuurlijk en niet evident voor twee aanvallers tegen driemansdefensie, maar toch opmerkelijk.

Akkoord wat Sylla betreft, goed om hem aan de kant te laten.
Plaats reactie