wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Sanders
Supersub
Berichten: 1096
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Toch wel teleurgesteld momenteel.
We kenden in het begin van de match veel meeval met de gemiste kansen van Porto.
Maar uiteindelijk zijn we net niet gretig genoeg; dekken we net niet kort en niet snel genoeg.
We krijgen dan (in mijn ogen een kado) een penalty die we tot tweemaal toe missen. Daarna voorlopig toch ook twee goals nog gemakkelijk tegen.

Je kan 0-1 verliezen, maar de tussenstand momenteel geeft mij toch een wrang gevoel.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Samenvatting : Net zoals het in de vorige matchen vaak allemaal meezat, zit het vandaag gewoon allemaal eerder tegen.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Mooi toch, die aanmoedigingen in de laatste minuten bij een 0-4 achterstand
Sanders
Supersub
Berichten: 1096
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

vanGentmaarvoorClub schreef: 26 okt 2022, 20:24 Samenvatting : Net zoals het in de vorige matchen vaak allemaal meezat, zit het vandaag gewoon allemaal eerder tegen.
Akkoord er zat wel wat tegen, maar dikwijls was ons verdedigen toch te laks in deze wedstrijd.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Sanders schreef: 26 okt 2022, 20:32
vanGentmaarvoorClub schreef: 26 okt 2022, 20:24 Samenvatting : Net zoals het in de vorige matchen vaak allemaal meezat, zit het vandaag gewoon allemaal eerder tegen.
Akkoord er zat wel wat tegen, maar dikwijls was ons verdedigen toch te laks in deze wedstrijd.
Er zijn wat individuele fouten gemaakt die we de voorbije CL-matchen niet maakten. Op zich heb ik liever dat alles tegenzit én we de individuele foutjes maken in dezelfde match dan gespreid over meerdere matchen :-)
Desalnietemin, jammer van de nederlaag, hopelijk zit het volgende week wat mee en eindigen we eerste. Ik heb geen zin in een pandoering tegen Bayern.
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Arnio »

Jammer van de nederlaag, had anders kunnen lopen want persoonlijk vond ik de penalty van Lang goed gezet.
Hoe die keeper die eruit haalt, petje af!!!
Feit is wel dat Porto er al 3 had kunnen maken in de eerste helft.

Zit die erin dan...
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Even over die penalty...

Ik ga niet beginnen aan een discussie over het feit of het nu wel of niet penalty moet zijn, maar wél over de kaart voor Carmo. Als de ref dit beoordeelt als natrappen zou hij toch rood moeten krijgen, of ben ik daar fout in?
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3353
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 26 okt 2022, 20:32
vanGentmaarvoorClub schreef: 26 okt 2022, 20:24 Samenvatting : Net zoals het in de vorige matchen vaak allemaal meezat, zit het vandaag gewoon allemaal eerder tegen.
Akkoord er zat wel wat tegen, maar dikwijls was ons verdedigen toch te laks in deze wedstrijd.
Ik vond dat onze 2 verdedigers nogal vaak "exposed" werden. Was heel vaak man tegen man of zelfs man minder in defensief opzicht. Hun aanvallend plan was in elk geval helemaal anders en werkte veel beter dan tijdens de heenmatch.

Ben het er ook wel mee eens dat we nét die edge misten in de duels, waardoor we vaak nét te laat op de bal kwamen, ook op het middenveld. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat die val op z'n onderrug Onyedika toch wat parten heeft gespeeld.

Buchanan probeerde herhaaldelijk, maar werd vrij vaak foutief afgestopt met lepe/professionele foutjes, wat hem op de duur zichtbaar begon te frustreren. Daar kan hij op mentaal vlak nog wat in groeien denk ik.

De penalty vond ik eigenlijk wel terecht. Was zeker geen doodschop ofzo, maar Mechele is ook niet het type dat zich zomaar laat vallen en gaat blijven liggen, wat voor mij impliceert dat er wel degelijk contact is. En als je de fase herbekijkt, lijkt de 2e beweging van de Porto-verdediger toch wel erg op natrappen. Mocht die fase zich aan de andere kant hebben voorgedaan, had ik het wel begrepen mocht de arbiter hem fluiten.

Hans z'n penalty was gewoon slecht getrapt. Die zijn vertrouwen lijkt op één of andere manier aangetast, als het op penalties aankomt. Voor het overige vond ik hem eigenlijk niet zo slecht spelen. Leverde defensief zijn bijdrage, zijn passing was vrij secuur en creëerde net als Skov 2 doelpogingen. Lang (vrij gretig gisteren) als alternatief bij de penalty-herkansing vond ik niet meteen de beste keuze. Die zijn corners bijvoorbeeld vind ik zelden echt goed. Laat dan Jutglà toch gewoon trappen, die hem al eerder koelbloedig binnen legde op het CL-podium... Toch wel een cruciale fase in die wedstrijd...
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Totale off-day van Club waarbij het tactisch plannetje van Hoefkens totaal niet klopte.
De verdediging was kaas met veel gaten en offensief speelden we niks klaar.
Tja, het kon niet blijven meezitten.
In Leverkusen gaan we niet winnen, zonder de geschorsten Onyedika, Sylla en Odoi.
Hopelijk wint Atletico in Porto, dan zijn we toch nog groepswinnaar.
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door The_One »

Tiki Taka schreef: 27 okt 2022, 09:35 Totale off-day van Club waarbij het tactisch plannetje van Hoefkens totaal niet klopte.
De verdediging was kaas met veel gaten en offensief speelden we niks klaar.
Tja, het kon niet blijven meezitten.
In Leverkusen gaan we niet winnen, zonder de geschorsten Onyedika, Sylla en Odoi.
Hopelijk wint Atletico in Porto, dan zijn we toch nog groepswinnaar.
Vooral Onyedika is een probleem. Verdediging komt nog wel goed als we Sylla en Odoi kunnen vervanngen door Boyata en Matta.
Zou Nielsen op de 6 kunnen spelen? Vanaken een rijtje laten zakken, en Lang of Sowah op het middenveld posteren?
Ofwel krijgt Audoor een kans?
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3353
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

The_One schreef: 27 okt 2022, 10:19
Tiki Taka schreef: 27 okt 2022, 09:35 Totale off-day van Club waarbij het tactisch plannetje van Hoefkens totaal niet klopte.
De verdediging was kaas met veel gaten en offensief speelden we niks klaar.
Tja, het kon niet blijven meezitten.
In Leverkusen gaan we niet winnen, zonder de geschorsten Onyedika, Sylla en Odoi.
Hopelijk wint Atletico in Porto, dan zijn we toch nog groepswinnaar.
Vooral Onyedika is een probleem. Verdediging komt nog wel goed als we Sylla en Odoi kunnen vervanngen door Boyata en Matta.
Zou Nielsen op de 6 kunnen spelen? Vanaken een rijtje laten zakken, en Lang of Sowah op het middenveld posteren?
Ofwel krijgt Audoor een kans?
Rits zou gisteren toch meerwaarde geweest zijn als invaller, en als back up voor Onyedika volgende week...
Op papier zijn er verschillend opties natuurlijk. Audoor is een optie, maar Mbamba doet het voor het moment zeker ook niet slecht bij NXT! Mata mist wedstrijdritme maar is in theorie geen verzwakking t.o.v. Odoi (hoewel die laatste héél vaak in ons spel wordt betrokken laatste weken en het al bij al zeker niet slecht doet).

Volgende week recupereren we ook Sowah, die toch heel belangrijk was voor ons in die eerste 4 CL-wedstrijden, en die we gisteren toch wat misten. Sowah is vaak onze eerste verdediger en geeft Jutglà meer tijd en ruimte, heb ik de indruk. Gisteren hadden we ook geen linksvoetige om Jutglà vanaf links te bedienen, met de rechtsvoetigen Lang en Buchanan in de ploeg.


Mignolet
Mata - Mechele - Boyata - Meijer
Mbamba
Nielsen Vanaken
Skov Jutglà Sowah
Sanders
Supersub
Berichten: 1096
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 27 okt 2022, 09:15 [Ik vond dat onze 2 verdedigers nogal vaak "exposed" werden. Was heel vaak man tegen man of zelfs man minder in defensief opzicht. Hun aanvallend plan was in elk geval helemaal anders en werkte veel beter dan tijdens de heenmatch.

Ben het er ook wel mee eens dat we nét die edge misten in de duels, waardoor we vaak nét te laat op de bal kwamen, ook op het middenveld. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat die val op z'n onderrug Onyedika toch wat parten heeft gespeeld.
Onze verdedigers waren inderdaad exposed, omdat we ons lieten wegtrekken centraal op het middenveld. Porto speelde zeer gegroepeerd centraal en lieten de flanken wat open. Ze zorgden voor veel beweging centraal en als Onyedika dan weggetrokken werd, lag de boulevard open. Zelfs hun VM infiltreerde geregeld.
Porto speelde goed in op onze mindere punten.
Maar niet tegenstaande zag ik toch soms ook eens iemand die niet snel druk zette, maar zo maar een beetje "half" uitstappen.
Ik denk niet dat het van niet willen was, maar ofwel eerder van niet kunnen (toch vermoeidheid in de benen na al weken 2 matchen per week te spelen) ofwel onderschatting ("we zijn ginder 0-4 gaan winnen"-gevoel en Hoefkens die voor de match zei dat hij een afwachtend Porto verwachtte) en daardoor verrast door de intensiteit van Porto.
Ik had niet het gevoel dat de spelers met dezelfde energie gespeeld hadden als de vorige 4 matchen.

Daarom zou ik wel graag nog een goede match zien in Leverkusen. Om niet met een slecht gevoel uit die groepsfase te komen.
Een (zware) nederlaag in Leverkusen zal toch een schaduw werpen over onze kwalificatie na 4 matchen en zal geen vertrouwen geven voor de matchen na nieuwjaar.
En zeker niet hopen dat Atletico gaat winnen in Porto. Porto gaat ook voor groepswinst gaan.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3353
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 27 okt 2022, 11:25
IsO schreef: 27 okt 2022, 09:15 [Ik vond dat onze 2 verdedigers nogal vaak "exposed" werden. Was heel vaak man tegen man of zelfs man minder in defensief opzicht. Hun aanvallend plan was in elk geval helemaal anders en werkte veel beter dan tijdens de heenmatch.

Ben het er ook wel mee eens dat we nét die edge misten in de duels, waardoor we vaak nét te laat op de bal kwamen, ook op het middenveld. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat die val op z'n onderrug Onyedika toch wat parten heeft gespeeld.
Onze verdedigers waren inderdaad exposed, omdat we ons lieten wegtrekken centraal op het middenveld. Porto speelde zeer gegroepeerd centraal en lieten de flanken wat open. Ze zorgden voor veel beweging centraal en als Onyedika dan weggetrokken werd, lag de boulevard open. Zelfs hun VM infiltreerde geregeld.
Porto speelde goed in op onze mindere punten.
Maar niet tegenstaande zag ik toch soms ook eens iemand die niet snel druk zette, maar zo maar een beetje "half" uitstappen.
Ik denk niet dat het van niet willen was, maar ofwel eerder van niet kunnen (toch vermoeidheid in de benen na al weken 2 matchen per week te spelen) ofwel onderschatting ("we zijn ginder 0-4 gaan winnen"-gevoel en Hoefkens die voor de match zei dat hij een afwachtend Porto verwachtte) en daardoor verrast door de intensiteit van Porto.
Ik had niet het gevoel dat de spelers met dezelfde energie gespeeld hadden als de vorige 4 matchen.

Daarom zou ik wel graag nog een goede match zien in Leverkusen. Om niet met een slecht gevoel uit die groepsfase te komen.
Een (zware) nederlaag in Leverkusen zal toch een schaduw werpen over onze kwalificatie na 4 matchen en zal geen vertrouwen geven voor de matchen na nieuwjaar.
En zeker niet hopen dat Atletico gaat winnen in Porto. Porto gaat ook voor groepswinst gaan.
Ik denk inderdaad dat we ons wat lieten verrassen door de intensiteit van Porto in delen van de wedstrijd, hoewel we op zich niet slecht waren begonnen aan de match. Dat in combinatie met mogelijk ook een deeltje decompressie, omdat het - doordat we al geplaatst zijn - niet écht van moeten was gisteren. Die "sense of urgency" zal laatste wedstrijd misschien wel deels terug zijn: we blijven natuurlijk geplaatst voor de volgende ronde, maar dan staat de groepswinst toch echt op het spel.

Wordt zeker geen makkelijke wedstrijd daar, tegen een Leverkusen dat nog concurreert met Atlético voor overwinteren in de Europa League, en dat ook anders zal aantreden dan in de heenmatch, toen ze nog een andere T1 hadden (nu Xabi Alonso, eerder ook bij ons in beeld voor de positie van T1).

We moeten inderdaad niet speculeren op winst van Atlético tegen Porto, maar ook Porto is natuurlijk al geplaatst voor de volgende ronde. Ook voor hen staat groepswinst nog op het spel, maar is de échte "sense of urgency" een beetje weg. Atlético kan daarentegen nog steeds met lege handen achterblijven bij verlies, indien Leverkusen een punt zou pakken (Leverkusen was de betere in de onderlinge duels met Atlético). Dus Atlético zou in principe minstens even gemotiveerd moeten zijn als Porto volgende week.

Tot slot, de hypotheses waarin wij groepswinnaar worden:
1) Indien we winnen volgende week.
2) Indien we gelijk spelen en Porto niet meer dan een punt pakt tegen Atlético.
2) Indien we verliezen en Porto ook verliest.

Indien we verliezen en Porto pakt 1 punt, hebben we evenveel punten. Dan wordt er gekeken naar de onderlinge duels, maar die kunnen niet voor afscheiding zorgen (2 keer 0-4). Daarna wordt gekeken naar het totale doelsaldo in onze poule, en in deze hypothese is Porto dan altijd groepswinnaar (ons doelsaldo is momenteel 3, dat van hen is 4).

Het wordt sowieso nog een boeiende laatste speeldag in onze poule!
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Sanders schreef: 27 okt 2022, 11:25
IsO schreef: 27 okt 2022, 09:15 [Ik vond dat onze 2 verdedigers nogal vaak "exposed" werden. Was heel vaak man tegen man of zelfs man minder in defensief opzicht. Hun aanvallend plan was in elk geval helemaal anders en werkte veel beter dan tijdens de heenmatch.

Ben het er ook wel mee eens dat we nét die edge misten in de duels, waardoor we vaak nét te laat op de bal kwamen, ook op het middenveld. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat die val op z'n onderrug Onyedika toch wat parten heeft gespeeld.
Onze verdedigers waren inderdaad exposed, omdat we ons lieten wegtrekken centraal op het middenveld. Porto speelde zeer gegroepeerd centraal en lieten de flanken wat open. Ze zorgden voor veel beweging centraal en als Onyedika dan weggetrokken werd, lag de boulevard open. Zelfs hun VM infiltreerde geregeld.
Porto speelde goed in op onze mindere punten.
Maar niet tegenstaande zag ik toch soms ook eens iemand die niet snel druk zette, maar zo maar een beetje "half" uitstappen.
Ik denk niet dat het van niet willen was, maar ofwel eerder van niet kunnen (toch vermoeidheid in de benen na al weken 2 matchen per week te spelen) ofwel onderschatting ("we zijn ginder 0-4 gaan winnen"-gevoel en Hoefkens die voor de match zei dat hij een afwachtend Porto verwachtte) en daardoor verrast door de intensiteit van Porto.
Ik had niet het gevoel dat de spelers met dezelfde energie gespeeld hadden als de vorige 4 matchen.

Daarom zou ik wel graag nog een goede match zien in Leverkusen. Om niet met een slecht gevoel uit die groepsfase te komen.
Een (zware) nederlaag in Leverkusen zal toch een schaduw werpen over onze kwalificatie na 4 matchen en zal geen vertrouwen geven voor de matchen na nieuwjaar.
En zeker niet hopen dat Atletico gaat winnen in Porto. Porto gaat ook voor groepswinst gaan.
Ik had de indruk dat we overal met een mannetje minder waren...heeft dit dan met intensiteit te maken of met de tactische aanpak ?
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3206
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Pica »

IsO schreef: 27 okt 2022, 10:47
The_One schreef: 27 okt 2022, 10:19
Tiki Taka schreef: 27 okt 2022, 09:35 Totale off-day van Club waarbij het tactisch plannetje van Hoefkens totaal niet klopte.
De verdediging was kaas met veel gaten en offensief speelden we niks klaar.
Tja, het kon niet blijven meezitten.
In Leverkusen gaan we niet winnen, zonder de geschorsten Onyedika, Sylla en Odoi.
Hopelijk wint Atletico in Porto, dan zijn we toch nog groepswinnaar.
Vooral Onyedika is een probleem. Verdediging komt nog wel goed als we Sylla en Odoi kunnen vervanngen door Boyata en Matta.
Zou Nielsen op de 6 kunnen spelen? Vanaken een rijtje laten zakken, en Lang of Sowah op het middenveld posteren?
Ofwel krijgt Audoor een kans?
Rits zou gisteren toch meerwaarde geweest zijn als invaller, en als back up voor Onyedika volgende week...
Op papier zijn er verschillend opties natuurlijk. Audoor is een optie, maar Mbamba doet het voor het moment zeker ook niet slecht bij NXT! Mata mist wedstrijdritme maar is in theorie geen verzwakking t.o.v. Odoi (hoewel die laatste héél vaak in ons spel wordt betrokken laatste weken en het al bij al zeker niet slecht doet).

Volgende week recupereren we ook Sowah, die toch heel belangrijk was voor ons in die eerste 4 CL-wedstrijden, en die we gisteren toch wat misten. Sowah is vaak onze eerste verdediger en geeft Jutglà meer tijd en ruimte, heb ik de indruk. Gisteren hadden we ook geen linksvoetige om Jutglà vanaf links te bedienen, met de rechtsvoetigen Lang en Buchanan in de ploeg.


Mignolet
Mata - Mechele - Boyata - Meijer
Mbamba
Nielsen Vanaken
Skov Jutglà Sowah
Wat is er mis met Balanta?
Plaats reactie