wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Kevinho schreef: 26 dec 2022, 13:51 Dringend back up voor Vanaken nodig speelt al langer als een dweil. Kapiteinsband moet gewoon naar Mignolet gaan. Toonbeeld altijd en overal.
Als je Mignolet een toonbeeld vindt (wat ik ook vind trouwens), dan kan je best ook naar zijn woorden luisteren na de nederlaag tegen OHL.
Club sluit met een negatieve noot 2022 af. “Ik ben vandaag teleurgesteld dat we de drie punten niet hebben. Daar gaat het net om en dat is onze job. Voetbal is complexer dan een gemaakte oplossing daar leggen. Voetbal is een mentaal spelletje. Als je tegen de figuurlijke wind speelt, dan is het extra moeilijk. Dat is al het hele seizoen het probleem. De coach is ook maar een deeltje van de Club en hij doet er alles aan om het juist te krijgen. We kunnen niet de reactie van het publiek controleren en alles wat er rond de Club hangt. We moeten op onze eigen job focussen. Hadden we een resultaat vanavond, dan konden we met rust reflecteren op 2022 en met een goed gemoed de voorbereiding aanvatten voor de volgende match. Maar we weten ook wat er gaat komen en we maken het wat moeilijker, dat is een spijtige zaak. Het is te laat om het te veranderen.” (KN)
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Kevinho »

Het grote probleem is de grootheidswaan van Mannaert. Voor dit seizoen was het volgens hem niet nodig om een coach aan te stellen die het niveau waardig is. Volgens mij wou hij gewoon tonen dat iedereen met die kern kampioen kan spelen. Niet dus. Club is week na week achteruit gegaan onder Hoefkens . Moet maw dringend vervangen worden. Spelsysteem veranderen en spelen in functie van onze kern wat 4-3-3 is. En de spelers verwijderen die niet passen bij de Club of gewoon het niveau niet hebben door alle slechte transfers van Mannaert. Voorts moet er dringend iets gebeuren in de jeugd. Daar stroomt niks door de naam waardig.( CDK is de uitzondering en de rest zijn weggekochte jeugdspelers ).
Absoluut nodig : Trainer die automatismen er kan inslijpen zowel aanvallend als verdedigend. Als ik nu dacht dat Hoefkens 1 ding kon was verdedigend ervoor zorgen dat de nul quasi altijd gehouden werd. Nog nooit zo’n kaas met gaten gezien als dit jaar.
Gebruikersavatar
Duffman
Invaller
Berichten: 806
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:05
Locatie: Het gat van Pluto

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Duffman »

De grote fout van het bestuur (en dat heb ik deze zomer ook al eens gezegd) is de samenstelling van de technische staff. Schieten op één persoon vind ik gratuit.
Ik vind Carl (nog steeds) iemand met het potentieel om een goede T1 te worden op professioneel niveau, maar als je iemand te vroeg brengt is er een reëel risico dat je hem verbrandt. Hij heeft niet de tussenstappen gedaan zoals een Clement, Vrancken of De Roeck. Voor mij op zich geen probleem, dat gebeurt wel vaker, maar dan moet er op de bank wel een ervaren T2/T3 naast zitten (genre Cossey, Balette, Van den Buys). Geen Rik De Mil, dat is van het goeie te veel. Het is een van beide (niks persoonlijk tegen één van beide heren trouwens). Nu is het te laat om dat nog te veranderen denk ik, zonder dat het vernederend zou over komen.

Hoe dan ook treft het bestuur hier schuld. Dit was een inschattingsfout.
Of je maakt de keuze om van Carl nu het zwarte schaap te maken voor alles en zijn carrière te schaden, of je bijt door de zure appel heen en aanvaard collectief dat dit een overgangseizoen is, laat deze staff het seizoen uitdoen en ziet op het eind welke progressie er uiteindelijk gemaakt is. Vergeet niet dat Ferguson ook ooit dramatisch begonnen is bij United (waarmee ik allerminst Carl met Ferguson wil vergelijken, alvorens er hier iemand dat letterlijk gaat nemen, maar wel bedoel dat het te makkelijk is om de oorzaak bij één man te leggen).
“Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion.”
- Michael Jordan -
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 223
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Wat ze met carl doen laat me in principe koud. Het bestuur en hijzelf hebben de keuze gemaakt en het risico genomen om deze weg te volgen. Als het nu tegen valt is dat pech. Carl komt er wel bovenop. Club moet zien dat ze niet hervallen en dringend nieuw bloed halen om spelers op scherp te zetten en houden. We weten allemaal dat voetballers een bende klein ventjes zijn die moeten gesteund worden want anders gaan ze wenen en hebben ze een vertrouwenscrisis. Individuele sporters zijn hierin mentaal veel sterker, soit, dat is maar een ding. Een ploeg moet vechten voor elkaar en dat ontbreekt. Het lamlendig spel (met Hans voorop) is hier het toonbeeld van. Dit pak je aan door de bepalende figuren uit te rangeren.
De trainerswissel met Schreuder heeft nog veel verbloemd, maar toen was de malaise al bezig. Dat het bestuur geen krachtige persoonlijkheid aantrok, is hun fout. Vanaken mag gerust vervangen worden: dat is een speler die mss een paar goeie passen geeft maar de rest van de ploeg heeft teveel werk om zijn fouten en gemekker op te lossen (hij zal nooit een duel aangaan of achter een man lopen, wanneer hij net de bal verloren heeft). Dat is geen houding van een aanvoerder, de rest ziet dat ook en neemt die houding over.
Het spelpatroon van de ploeg is achterhaald en te traag: balletje rondtikken: breed en achteruit (het geliefkoosde spel van hans), wachten tot de tegenstander terug is en zeker niet in 3 passes vooraan staan...wat door andere ploeg tegen brugge wel lukt. DE huidige kern kan wat bloed missen zoals een vanaken, larin, etc..als ze deftig vervangen worden plus een T1 van formaat.
Dat er gepraat wordt over een overgangsjaar is gewoon bullshit om te verdoezelen dat je slecht voorbereid bent. Nu club jaren opwaarts klimt kan je eenvoudigweg niet meer spreken van "overgang", dat is slechts een excuus voor eigen falen.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Club heeft gegokt en verloren met het aanstellen van Hoefkens, een trainer met 0,0 ervaring als T1.
De uitlatingen van Mannaert dat om het even welke trainer met een kern als die van Club succesvol moet kunnen zijn, vind ik getuigen van een ongeziene arrogantie en gevoel van superioriteit, die ik in het verleden altijd gelinkt heb aan de mauve en waarvan ik absoluut walg.
Het feit dat er geen echte concurrent is voor Vanaken en dat hij seizoen na seizoen opslag krijgt, hebben ervoor gezorgd dat hij allesbehalve gemotiveerd meer is.
Voorts ben ik ervan overtuigd dat er met spelers als Skov Olsen, Buchanan, Jutgla, Lang, Onyedika, Nielsen ... veel meer te halen valt uit deze kern. Het niveau in de competitie is al sinds voor de playoffs vorig seizoen ondermaats.
Wat mij betreft dient een nieuwe trainer en nieuw bloed in de kern te zorgen voor een ommekeer, zodat we toch nog voor de titel kunnen meespelen.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Ik stel me vragen bij Hoefkens zen man management. Dit seizoen staat bol van de conflicten (Hendry, Balanta, Yaremchuck, Skov, Lang, ...) en ik kan mij inbeelden dat de sfeer al een tijdje niet optimaal is.
Tactisch niet altijd overtuigend en met zijn wissels slaagt hij er ook zelden in de match te veranderen. Conclusie: mag (moet?) beschikken.
Sanders
Supersub
Berichten: 1112
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Ik ben nog altijd overtuigd dat er genoeg kwaliteit en potentieel zit in de spelersgroep om de beste van het land te zijn.
Maar om de één of andere reden komt het er niet uit. Als de competitie al niet verloren was voor de WK-break, lijkt mij dat nu een bijna zekerheid.
Er is te weinig beweging zonder bal als we tegen een blok aan het voetballen zijn. Om een blok te ontwrichten heb je technische spelers nodig die capabel zijn om die beslissende (doorsteek)pass te geven en spelers nodig die zorgen voor beweging, verdedigers meelokken en de tegenstander voor keuzes zet.
Misschien lopen er nu wat teveel van hetzelfde type spelers rond (liefhebbers van de bal in de voet) en te weinig spelers die zonder bal voor diepgang zorgen.

Zoals eerder ook al door mij gesteld wonnen we het laatste dikke jaar teveel matchen met een individuele flits ipv met een uitgespeelde aanval die duidelijk op training is ingestudeerd. Veel van onze toppers die momenteel op het veld staan willen te graag eerst de bal in de voet en zullen dan pas de actie doen. Lang, Skov, Vanaken, Jutgla, zelfs Buchanan. Ze willen allemaal de bal in de voet. Sowah wordt gebruikt om in balverlies te kunnen pressen, maar lijkt door zijn beste krachten heen. Nielsen is dan eigenlijk de enige die vaak probeert diepgang te creëren zonder bal. Onze links- en rechtsachter hebben hun handen vol om hun flanken dicht te houden.

Om hierop een oplossing te vinden, heb je een technische staf en het sportieve management. Het is waar dat het nu eenmaal eenvoudiger is om een defensief blok neer te zetten dan vloeiende aanvalspatronen te kweken. Maar toch kan onze technische staf beter doen. Dat je de eerste maanden nog geen aanvalspatronen hebt, is nog normaal. Dat je halfweg de competitie nog niet weet wat gedaan tegen uw tegenstander, is minder gemakkelijk te aanvaarden. Maar ook de spelers mogen een tandje bijsteken. Ook al heb je niet het tactische plan van uw coach om op terug te vallen, dan nog zijn onze toppers goed genoeg om zelf een aanval in elkaar te knutselen (één-tweetje; derde lopende man aanspelen, vooractie doen, ...) of om te weten dat ze mekaar meer moeten helpen in balverlies.

Ook ons management heeft mogelijks hun hand overspeeld met hun aanstellingen. Hoefkens kreeg van mij de tijd tot na de CL-campagne om mijn voorafgaande twijfels weg te nemen. Dat leek hij uiteindelijk te doen, maar er zit nog weinig vooruitgang in het spel. Ook hadden we in de CL het geluk van 5 campagnes samen om in bepaalde matchen recht te blijven. Enkel naar het scorebord van de CL kijken, verdoezelt toch enkele zaken.
Verder lijkt het gebrek aan ervaring in de trainersstaf ons nu wat parten te spelen. Daarnaast hebben enkele aankopen nu al een zure nasmaak...

Maar waarmee het management zich eigenlijk helemaal heeft vastgereden, was met de uitkomst van het gesprek vorige week. Via de media werd duidelijk dat eigenlijk de spelers ervoor zorgden dat Hoefkens mocht aanblijven. Hiermee laat je blijken dat je hem als management eigenlijk wel wou ontslaan en dus geen vertrouwen meer in hem hebt. Je legt dan de verantwoordelijkheid bij je spelers. Maar het is niet dat we een ander Brugge zagen tegen OHL.
Nu heb je een trainer waarmee je relatie met het bestuur vertroebeld is en een spelersgroep die niet is opgestaan.

Het is waar dat er dit jaar al meer conflicten geweest zijn, maar is dat niet eigen aan een ploeg waar het plots niet meer draait? Een oude wijsheid zegt dat de trainer gelijk heeft zolang er gewonnen wordt. Maar plots zit de mot erin, en zijn er spelers die al hun waarde getoond hebben (Balanta kampioen met ons, Hendry international geweest, Yaremchuk bij Benfica gespeeld,...) en die vinden dat ze beter zijn dan wat op het veld staat. Die conflictjes komen dan altijd, bij elke ploeg, naar boven. Maar Hoefkens heeft ook Sylla gebracht, Spileers durven zetten en Sowah terug boven water gehaald. Ik ken Hoefkens niet persoonlijk, maar hij lijkt mij een type van "klinkt het niet, dan botst het"; wit of zwart, links of rechts. Vandaar ook dan dat er iets meer van die strubbelingen geweest zijn.

We zitten nu op een moment dat er een belangrijke beslissing zich aandient: onze volgende twee matchen zijn tegen Genk en anderlecht. Matchen die je moet winnen om bij PO1 te blijven. Ondanks dat er geen rechtstreeks ticket voor de CL te verdienen is, mag dit seizoen geen overgangsseizoen worden. Het missen van CL, of in het slechtste geval PO1, is echt niet goed op lange termijn.
We hebben een aantal spelers rondlopen waarin geïnvesteerd is om toch iets op te verdienen. Skov Olsen, Sowah, Jutgla, Lang, Buchanan, Meijer en zelf Yaremchuk zijn allemaal spelers met een deftig prijskaartje met de bedoeling om er iets op te verdienen via een doorverkoop. Het missen van CL-voetbal en/of PO1 zal ervoor zorgen dat sommigen van deze spelers willen vertrekken en misschien niet kunnen verkocht worden aan hun hoogste waarde wegens het slechte seizoen. Het missen van CL-voetbal maakt ons ook minder aantrekkelijk voor jonge talenten genre een Jutgla, Skov, Lang of Buchanan. Voor je het weet zit je in een neerwaartse spiraal. Kijk naar Arsenal en hoe lang het daar al duurt alvorens ze weer een deftig team hebben kunnen samenstellen (lijkt dit jaar gelukt te zijn).
Vandaar dat de beslissing die genomen moet worden vooral ook belangrijk is op lange termijn.
Gelooft het management nog dat Hoefkens dit kan rechtzetten én dat hij het talent heeft om te tonen dat die matchen in de CL niet gewonnen werden omdat de spelers daar uit zichzelf al extra moeite doen. Of wordt er toch besloten dat er iemand anders moet komen.

Voetbal is geen exacte wetenschap, maar met betere spelers heb je meer kans om matchen te winnen. Nu hebben we de betere spelers van de competitie, maar krijgen we geen lijn in ons spel, noch aanvallend, noch verdedigend.
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Yago »

Tsja, het is jammer maar het is wel duidelijk dat het op is onder Hoefkens. Dan kan je blijven twijfelen, maar die beslissing komt er toch. Dan maar meteen.

Even terzijde, waarom speelt onze beste linksachter bij een andere ploeg?
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Yago schreef: 27 dec 2022, 21:22 Tsja, het is jammer maar het is wel duidelijk dat het op is onder Hoefkens. Dan kan je blijven twijfelen, maar die beslissing komt er toch. Dan maar meteen.

Even terzijde, waarom speelt onze beste linksachter bij een andere ploeg?
Tja, wat ga je doen, Meijer op de bank zetten en zo pure kapitaalsvernietiging van 6 miljoen?
Of Meijer omvormen tot een CV ?
Versta me niet verkeerd, ik vind ook dat De Cuyper zeker en vast een kans verdient bij Club.
Sanders
Supersub
Berichten: 1112
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Tiki Taka schreef: 28 dec 2022, 08:15
Yago schreef: 27 dec 2022, 21:22 Tsja, het is jammer maar het is wel duidelijk dat het op is onder Hoefkens. Dan kan je blijven twijfelen, maar die beslissing komt er toch. Dan maar meteen.

Even terzijde, waarom speelt onze beste linksachter bij een andere ploeg?
Tja, wat ga je doen, Meijer op de bank zetten en zo pure kapitaalsvernietiging van 6 miljoen?
Of Meijer omvormen tot een CV ?
Versta me niet verkeerd, ik vind ook dat De Cuyper zeker en vast een kans verdient bij Club.
De Cuyper verdient zijn kans uiteraard, omdat hij elke week bewijst potentieel te hebben.
Dit was voor het seizoen niet te voorspellen. Hij kwam mee met Westerlo uit 1B en verkoos de zekerheid op speelminuten bij een promovendus, dan de concurrentie aan te gaan. Meijer was al aangetrokken en ook Sobol was een regelmatige starter. In samenspraak met Club werd een parcours uitgestippeld om zeker te zijn dat hij hem kon blijven ontwikkelen.
Naar volgend jaar toe kan je dan inschatten wat je gaat doen: De Cuyper op linksachter/linkerwingback en Meijer als een LCV en backup op links. Sobol blijft dan backup. Veel hangt af welk systeem kan gespeeld worden met de kern.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Probleem van de laatste weken lijkt me vooral dat Hans uit vorm is. Hopelijk geeft die goal hem wat vertrouwen.
Mooie actie van Meijer bij de goal.

Trouwens, hoe slecht ligt dat veld van Genk erbij zeg.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Mooie match tot die duw van Paintsil op Lang (op het moment dat het spel stillag). Wat mij betreft is zoiets rood voor Paintsil en geen kaart voor Lang, maar de ref heeft weer voor de laffe oplossing gekozen door allebei geel te geven. Vanaf die fase is het bitsiger en ik vrees dat er nog een paar rode kaarten gaan volgen tenzij de spelers wat rustiger worden tijdens de rust.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Inderdaad, als Lang het daar wat slimmer uitspeelt, is dat rood voor Paintsil.
Hij had daar wat kunnen leren van Ruud, die altijd voor dood zou gaan liggen zijn
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Genk wint natuurlijk oververdiend maar met geluk en veel betere afwerking (Lang, Rits-Yaremchuk), hadden we een hold-up kunnen plegen.
Zoals in de heenmatch waarin we onverdiend wonnen
Veel werk aan de winkel voor Scott Parker
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Ik vond eerlijk gezegd wel dat er beterschap was. We waren vinniger, maar geven nog enorm vaak foute passes. Wat me ook opviel : voetbal is een enorm simpel spel en Genk slaagt erin het simpel te houden door slim te lopen en de juiste pass te geven. Wij willen het té vaak té moeilijk doen.
Plaats reactie