wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Tiki Taka schreef: 06 mar 2023, 09:17
Sanders schreef: 06 mar 2023, 08:50 Hoe meer ik ook begin te denken dat Parker misschien toch wel een miscast was, lijkt het probleem mij toch vooral in het mentale te zitten.
Ik begin stilaan de indruk te krijgen dat onze kern wel goesting heeft als het tegen een goede ploeg is, en er geen zin in heeft tegen de kleintjes.
Verliezen tegen Oostende dat net 3/33 had. Belachelijk gemaakt tegen Cercle. 0-2 achter tegen Charleroi en geen kans meer bijeen gevoetbald toen ze met 10 vielen. Zelfs tegen een zeer zwak anderlecht was het gene vetten. Daarentegen staat dan wel de inzet tegen Gent, Benfica, Union en Antwerp. De eerste match op Genk viel ook nog mee ondanks de uitslag.
Mij viel het enorm contrast in drive en goesting tegen Benfica op in vergelijking met deze in de competitie.
Teveel spelers willen zich op Europees niveau tonen om een transfer te kunnen forceren (Lang, Buchanan, Onyedika).
Hoewel Lang de voorbije weken de enige is die echt op niveau was ook in de competitie.
De schuld ligt evenveel bij de spelers als bij de trainer, het is echter vooral aan de trainer om te zorgen dat de mentaliteit goed zit, anderzijds
zijn het profvoetballers die hopen geld verdienen en die het blijkbaar niet kunnen opbrengen om in elke match de nodige werkethiek aan de dag te leggen.
Blijkbaar gaan er 6.000 Club supporters mee naar Benfica...ik hoop dat het er terrasjesweer is want van de match zal er als Club supporter weinig te genieten vallen vermoed ik. En komend weekend tegen Standard in topvorm.

Ik hoor namen als die van De Roeck en Geeraerts als trainer voor volgend seizoen, als noodoplossing Schreuder een aantal maanden als depanneur halen ?
Lang is inderdaad de enige van onze "vedetten" die zich in de competitie wel toont.
En de schuld ligt inderdaad evenveel bij de trainer als bij de spelers. Ik ben de eerste om te zeggen dat een goede voetbalprestatie niet op bestelling komt, maar ze krijgen wel de optimale omstandigheden (een professionele voetballer in een state of the art trainingcentrum) om een deftige prestatie neer te zetten.
Maar het blijft frappant dat onze trainer ons na 2 maanden nog geen 2 matchen achter elkaar kan laten presteren. Luisteren/willen de spelers niet of is zijn discours onvoldoende.
Waar ik na Gent een gevoel had dat PO1 absoluut haalbaar was, ben ik dat nu niet meer. Integendeel zelfs, we moeten nu tegen een Standard in vorm. Westerlo wacht ook nog.

Namen als De Roeck en Geeraerts circuleren misschien, maar ik ben niet 100% overtuigd dat zij de trainers zijn die ons gaan helpen.
Ik blijf erbij dat we een trainer nodig hebben met renomé en een palmares.
Een jonge trainer kan een goede trainer zijn, maar heeft nog niet de metier en de uitstraling om voor deze groep te staan, denk ik. Er moet een trainer binnenkomen waarbij iedereen meteen in zijn verhaal gelooft, blindelings.
Een trainer moet inderdaad altijd wel eens de kans krijgen voor een topclub te coachen, maar het lijkt mij niet het ideale moment om voor een "onervaren" coach te kiezen.
Mazzu bij de mauven pakte niet uit. Vrancken bij Genk daarentegen wel. Al moet hij enkel concentreren op de competitie, en kan hij toch inspelen op een soort van revanchegevoel bij die spelersgroep. Geeraerts doet het goed bij Union, maar die blijven ook nog altijd in die flow zitten van een soort van bewijzingsdrang.
Idem Westerlo (gesterkt in de overtuiging dat een promovendus het goed kan doen, cfr Union, Beerschot, OHL recentelijk).
Onze groep moet vooruitgebrand worden, want je kan moeilijk op revanche inspelen als je net 3x kampioen bent geweest; of inspelen op het wij-tegen-zij verhaal (Antwerp dat zich per se aan de top wil tonen).
Geeraerts zou de stap misschien durven zetten als ex-speler. Deila zie ik niet meteen vertrekken bij Standard.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Ik denk dat de phase waarin dat Union bewijzingsdrang had voorbij is. Dat is gewoon een goeie ploeg met een goeie trainer. Die spelen beter voetbal als verleden jaar en dat terwijl er een heel aantal sleutelfiguren vertrokken zijn.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Peter schreef: 06 mar 2023, 10:07 Ik denk dat de phase waarin dat Union bewijzingsdrang had voorbij is. Dat is gewoon een goeie ploeg met een goeie trainer. Die spelen beter voetbal als verleden jaar en dat terwijl er een heel aantal sleutelfiguren vertrokken zijn.
Ik zou Geeraerts (die nog steeds een blauw-zwart hart heeft) naar Club halen na dit seizoen.
Als tussenoplossing misschien de hulptrainer De Mil ?
maartendr81
Belofte
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door maartendr81 »

Ik heb er wat tijd moeten laten overgaan doordat de wedstrijd er behoorlijk hard inhakte om tot een conclusie te komen. Tenslotte had ik na deze wedstrijd voor het eerst het gevoel dat er niets inzat. Andere wedstrijden die we verloren/gelijk speelden kon je nog vergoelijken met wat tegenslag hier en daar. Nu was het echt rampzalig. En wat mij vooral doet twijfelen is de keuze om sowah zo uit te spelen. We hadden compleet gee. Aansluiting tussen de linies aangezien zowel Nielsen als Hans te laag stonden en sowah zich wat moest verstoppen op de rechter kant. Bovendien liep hij daar nog in de weg van onze flankspelers. En dat je aan de wedstrijd begint met een tactisch gokje kan ik nog wel begrijpen. Dat je echter niet na 10 minuten ingrijpt wanneer je ziet dat het volledig flopt getuigd van machteloosheid. Daarom voor de eerste keer het gevoel dat Parker het niet gaat worden bij ons. Hopelijk bewijst hij tegen standaard het tegendeel!
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Matchday! Dubbel gevoel bij deze. Enerzijds ligt de focus meer en meer op het gevecht voor POI in de competitie, zeker omdat we de heenmatch verloren en onze kansen op de volgende ronde in de CL serieus slonken, maar anderzijds is en blijft dit een unieke kans en een bijzonder moment in de geschiedenis van onze Club...

Ik hoop dat onze technische staf een plan heeft, en dat onze groep er de kop voor gaat leggen. Zelfs als we niet doorgaan, kan een degelijke teamprestatie tegen een sterke tegenstander een nieuwe impuls geven aan de groep.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Ik hou men hart vast, de schrik voor een afstraffing zit er goed in.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Peter schreef: 07 mar 2023, 13:23 Ik hou men hart vast, de schrik voor een afstraffing zit er goed in.
Ik heb hetzelfde gevoel...de symptomen van de zieke patiënt zijn alarmerend en beloven weinig goeds.
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door The_One »

Ik heb meer en meer het gevoel dat het een combinatie is van motivatie en vertrouwen.
Niet gemotiveerd voor de competitie (titel lijkt toch ongrijpbaar), matchen verliezen, dus vertrouwen zakt, dus motivatie krijgt weer een deuk etc...
Vandaar dat vorige wedstrijd tegen Benfica nog zo slecht niet was. 2 goals door individuele fouten dat op zo'n niveau afgestraft worden.
Spelers die denken het schip te willen verlaten deze zomer gaan toch het beste moeten laten zien van zichzelf vanavond, dus motivatie terug wat hoger...
Ik hoop dus dat het niet geen afstraffing wordt, en geloof dat we er wel nog een wedstrijd van kunnen maken. Maar we zullen geen snelle tegengoal mogen slikken of het is direct gedaan...
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 223
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

De match vanavond wordt opnieuw een teleurstellende vertoning. Ik hoop het tegendeel, doch de lamlendige motivatie zit heel diep in deze ploeg.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3206
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Pica »

We hebben niets te verliezen
Polbemol
Jeugdspeler
Berichten: 174
Lid geworden op: 09 aug 2018, 13:51
Locatie: Kampenhout

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Polbemol »

The_One schreef: 07 mar 2023, 15:19 Ik heb meer en meer het gevoel dat het een combinatie is van motivatie en vertrouwen.
Niet gemotiveerd voor de competitie (titel lijkt toch ongrijpbaar), matchen verliezen, dus vertrouwen zakt, dus motivatie krijgt weer een deuk etc...
Vandaar dat vorige wedstrijd tegen Benfica nog zo slecht niet was. 2 goals door individuele fouten dat op zo'n niveau afgestraft worden.
Spelers die denken het schip te willen verlaten deze zomer gaan toch het beste moeten laten zien van zichzelf vanavond, dus motivatie terug wat hoger...
Ik hoop dus dat het niet geen afstraffing wordt, en geloof dat we er wel nog een wedstrijd van kunnen maken. Maar we zullen geen snelle tegengoal mogen slikken of het is direct gedaan...
Misschien kunnen we toch ook wel zeggen dan dat er te veel spelers rondlopen die alleen maar willen presteren als ze in de toonzaal kunnen staan, of die misschien zelfs stoppen met 'presteren/gemotiveerd zijn' wanneer de kopers al eens naar de toonzaal zijn komen kijken? Het is aan het bestuur om in te grijpen en opnieuw te investeren in een 'ploeg' in plaats van in een toonzaal. Er moeten opnieuw spelers opstaan die fier zijn om voor Club te MOGEN spelen. Zo komen ze automatisch in de toonzaal. En onze eigen 'mannen' (Mechele, Rits, Van Aken, ... een beetje koesteren. Het kan niet dat zij als het slecht loopt met de vinger worden gewezen en als ze goed zijn, het maar 'normaal' is.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Los van het feit dat het alweer een andere opstelling is, moet men echt dringend "het perslek" zoeken.
VTM meldde al voor de aftrap, dat er gefluisterd werd dat Buchanan op de 8 zou staan. En dat blijkt dan nog zo te zijn ook.
Als het al een verrassende zet zou zijn van Parker, lekte het al uit voor de spelers aan de aftrap staan.
De laatste tijd komt er teveel van onze opstelling naar buiten...
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Hopeloos dit.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Iedereen van de spelers, trainersstaf (als ze al mogen blijven) en het bestuur moet dringend voor de spiegel staan.
We waren bij momenten gewoon de speelbal van Benfica. Je gaat me niet horen zeggen dat we in normale omstandigheden konden winnen op dit Benfica; maar dit was gewoon los zand, een oefenmatch.
Als je na anderhalve minuut al gered wordt door een offside bij een tegendoelpunt, dan vraag ik mij al af hoe je aan die match begint. Sylla laat bij die fase al meteen zijn man in zijn rug weglopen.
Bij de eerste goal doet Mata een hakje aan de cornervlag (waarom ook?), het mislukt en we zijn bal kwijt. Mata doet geen inspanning om terug te keren. Sowah, die lager staat dan hem en dan in balverlies in principe Mata moet overnemen, jogt gewoon terug.
Tweede doelpunt laat Mechele Ramos te gemakkelijk draaien met zijn gezicht naar doel waardoor hij begint te dribbelen. Nadien doet hij het mooi of we durven onze voet niet zetten in onze backlijn. Te zien hoe je het bekijkt.
Bij de derde goal laten we ze weer teveel tikken, terwijl we telkens op een meter staan te kijken. We maken ze het gewoon gemakkelijk. Sylla laat Ramos simpel voor zich komen en is dan uiteraard gezien.
Vierde tegengoal: tja. dom, dommer, domst van Sylla.
Vijfde tegedoelpunt: Sylla te ver van de man, Mechele te ver, Odoi ook te ver en laat hem trappen.

Overal een stap te laat, te weinig als blok/ploeg gespeeld. We waren de speelbal van Benfica.
Je kan na al die matchen wel keer op keer zeggen dat je als speler naar jezelf moet kijken en zelf beter moet presteren, maar dan moet je het dan ook doen.
Daar begint het mee. Na elke match hetzelfde riedeltje, maar de volgende match blijkt het toch weer van hetzelfde laken een broek.
Dit zijn dezelfde spelers die wel als een blok, vol inzet, konden spelen in de groepsfase van de CL. Dit zijn bijna dezelfde spelers die een achterstand op Unoin hebben ingehaald vorig seizoen. Dus ze kunnen het.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Introspectie...Mannaert en Verhaeghe hebben ENORM veel verdienste voor Club, maar dit seizoen slaan ze met de 2 trainers, 2 keer de bal volledig mis.
Daarenboven record transfers gehaald vnl. de laatste seizoenen in het aanvallende compartiment die compleet mislukken ; Rezaie, Krmencik, Yaremchuk, N Diaye, Okereke...

Als tussenoplossing nu Schreuder halen en volgend seizoen Geeraerts aan het roer EN grote kuis houden in de huidige kern.
Onze vedetten die zo graag een transfer willen versieren zouden beter eens beseffen dat deze lamlendige prestaties ook hun marktwaarde naar beneden haalt.
Plaats reactie