wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Levi
A-kern
Berichten: 482
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

IsO schreef: 27 jul 2023, 21:10
Levi schreef: 27 jul 2023, 20:51 Ben ik trouwens de enige die denkt dat momenteel meijer onze beste optie op de links achter nog steeds is? Geen kritiek op de cuyper overigens.
Nu toch heel alert... Knijpt vaak goe naar binnen ook. En die rechter flankspeler van AGF blijft ook wel lopen, geen cadeau
Mee eens hoor! Vind hem een Sterke optie, alleen vond ik persoonlijk Meijer vorig seizoen echt een sterkhouder.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3362
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Levi schreef: 27 jul 2023, 21:13
IsO schreef: 27 jul 2023, 21:10
Levi schreef: 27 jul 2023, 20:51 Ben ik trouwens de enige die denkt dat momenteel meijer onze beste optie op de links achter nog steeds is? Geen kritiek op de cuyper overigens.
Nu toch heel alert... Knijpt vaak goe naar binnen ook. En die rechter flankspeler van AGF blijft ook wel lopen, geen cadeau
Mee eens hoor! Vind hem een Sterke optie, alleen vond ik persoonlijk Meijer vorig seizoen echt een sterkhouder.
luxeprobleem op die positie
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3362
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Tegenstander was misschien niet wat we verwacht hadden, maar ben toch blij met wat ik zag vanavond! Zeker nog veel zaken voor verbetering vatbaar, maar ik hou hier een optimistisch gevoel aan over...
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Wat mij opviel was dat we veel meer en sneller ballen recupereerde in vergelijking met vorig seizoen. Uiteindelijk vrij veel kansen bijeengespeeld en weinig moeite gekend.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Mature match tegen een heel zwakke (en achteraf bekeken) overschatte tegenstander.
Er werden veel kansen gecreëerd en Mignolet werd geen enkele keer aan het werk gezet.
Buchanan was echt goed (ook al vind ik dat hij ging RB is), de rechterflank Buchanan-Olsen was een gesel voor Aarhus.
Op de linkerflank konden Nusa en later ook Skoras minder hun stempel drukken.
Thiago was nuttig, maar leek me nogal klunzig en atypisch voor een Braziliaan, weinig technisch onderlegd overkomen.
Jammer dat die bal op de lat er niet in ging.
Vetlesen is een topper in wording, De Cuyper heel snedig, Onyedika is een muur.

Het ziet er naar uit dat er een verplaatsing naar Ijsland zit aan te komen.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

FrankFarinaII schreef: 27 jul 2023, 20:51 Steriele eerste helft, te veel balletje breed/achteruit ipv diep te spelen. Deze match moet je min met 3-0 winnen. Aarhus stelt niks voor.
Voila, met 3-0 gewonnen :-).

Solide match in de voorbereiding. We geven geen kans weg en creëren best wel wat kansen. Je merkt dat onze linkerflank nog moet groeien, maar mits voldoende matchritme bij Club komt dat wel goed. Thiago was nuttig, in de 2de helft merkte je ook dat hij al beter in het spel kwam. Houdt de bal goed bij, legt (meestal) goed af. Ons middenveld was ook weer sterk. Vanaken, Rits & Onyedika liepen overal en waren bijna altijd aanspeelbaar. Met Vetlesen & Nielsen erbij hebben we 5 toppers voor 3 posities - dat wordt vechten voor de plaatsjes :-).
Als ik Mats gisteren trouwens bezig zag heb ik mezelf weer de vraag gesteld hoe anders het seizoen vorig jaar gelopen zou zijn met een Rits die niet geblesseerd was. Echt een topmentaliteit!
Onze verdediging stond ook goed. Spileers mag van mij 100% de kans krijgen in de basis. Hij gaat wel eens een foutje maken, maar hij gaat dit seizoen enkel beter worden. Een extra CV is wel nodig, maar dan liefst eentje om het Brandon moeilijk te maken.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

t4nd schreef: 28 jul 2023, 07:59
FrankFarinaII schreef: 27 jul 2023, 20:51 Steriele eerste helft, te veel balletje breed/achteruit ipv diep te spelen. Deze match moet je min met 3-0 winnen. Aarhus stelt niks voor.
Voila, met 3-0 gewonnen :-).

Solide match in de voorbereiding. We geven geen kans weg en creëren best wel wat kansen. Je merkt dat onze linkerflank nog moet groeien, maar mits voldoende matchritme bij Club komt dat wel goed. Thiago was nuttig, in de 2de helft merkte je ook dat hij al beter in het spel kwam. Houdt de bal goed bij, legt (meestal) goed af. Ons middenveld was ook weer sterk. Vanaken, Rits & Onyedika liepen overal en waren bijna altijd aanspeelbaar. Met Vetlesen & Nielsen erbij hebben we 5 toppers voor 3 posities - dat wordt vechten voor de plaatsjes :-).
Als ik Mats gisteren trouwens bezig zag heb ik mezelf weer de vraag gesteld hoe anders het seizoen vorig jaar gelopen zou zijn met een Rits die niet geblesseerd was. Echt een topmentaliteit!
Onze verdediging stond ook goed. Spileers mag van mij 100% de kans krijgen in de basis. Hij gaat wel eens een foutje maken, maar hij gaat dit seizoen enkel beter worden. Een extra CV is wel nodig, maar dan liefst eentje om het Brandon moeilijk te maken.
Volledig akkoord. Mats is een onderschatte en o zo nuttige speler. Echter met Vetlesen erbij, betwijfel ik of hij veel zal spelen.
Deze 2 voorrondes Conference League zijn eigenlijk ideaal om onder een nieuwe trainer en met een hoop nieuwe spelers extra automatismen te kweken en er te staan vanaf het begin van de competitie. Een nieuwe defensieve leider is nodig want dat is Mechele niet, om jonge gasten zoals Spileers en Ordonez aan te sturen.
maartendr81
Belofte
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door maartendr81 »

Ik moet eerlijk zijn dat ik, na het zien van de voorbereidende wedstrijden met een bang hart naar JB ging gisteren. Echter ben ik tevreden teruggekeerd. Het is zeker nog niet top. Maar vooral het eindeloos gebrei door de verdedigers was gisteren al een stuk beter. Ook de aanvoer naar voor toe vond ik een stuk beter. Terecht dat er veel lof was voor onze rechterflank. Maar ook op links zag ik mooie dingen. Nusa, ondanks zijn nog steeds jonge leeftijd, toch een paar mooie klassenlokalen laten zien. De Cuyper zoals al eerder hier aangegeven kwam naarmate de wedstrijd vorderden ook beter in de wedstrijd . En niet te vergeten dat die twee nog niet vaak samengespeeld hebben. We zullen zien hoe de linksback dit jaar wordt ingevuld maar in ieder geval was gisteren veelbelovend. Wel een terechte opmerking dat Aarhus behoorlijk zwak was en dit dus nog bevestigd dient te worden.
Sanders
Supersub
Berichten: 1112
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Zoals hierboven door meerdere gezegd was het inderdaad een degelijke tot goede match, waarin we meerdere verbeteringen gezien hebben tov vorig seizoen.
Dat we nog moeten groeien als elftal was duidelijk na onze voorbereiding en de match tegen AZ. Uit deze match kunnen we goede punten meenemen; doch mogen we het niet overschatten ook. AGF heeft geen enkele duidelijke kans gehad. Voorlopig kan je dus niet zeggen dat wij zo goed waren of AGF gewoon zo zwak. Zondag tegen KVM zal het volgens mij niet zo gemakkelijk gaan.

Enkele dingen die mij tevreden stellen:
- De tandem Skov Olsen - Buchanan kan werken op voorwaarde dat er voldoende dekking is in de rug van Buchanan. Betere tegenstanders kunnen en zullen die ruimte uitbuiten in zijn rug via snelle counters. De tragere Mechele kan daar een heikel punt zijn, getuige zijn snelle gele kaart gisteren. Maar dat zou ons niet mogen tegenhouden om dit onze vaste flank te maken dit seizoen. Daar zit duidelijk muziek in. (Plus, als Buchanan aanzet, loop er maar achter als tegenstander)
- Het verleggen van het spel ging veel sneller dan vorig seizoen. Nu waren we geregeld via slechts 1 tussenstation van de ene flank bij de andere flank. Een verademing. Vorig seizoen was het vaak: linksachter naar linkercentrale verdediger, naar rechtercentrale verdediger, naar rechtsachter. Vaak dan nog ook veel te traag. Nu zag ik Onyedika het spel eenvoudig verleggen met de flair zoals hij dat kan. Mechele of Spileers durfden elkaar ook overslaan om de andere kant te bereiken.
- Onyedika lijkt zichzelf te hebben hervonden. Kunnen we alleen maar toejuichen.
- Nusa heeft mij eerlijk gezegd positief verbaasd. Ik haalde hier vorig seizoen op het forum nog aan dat hij mij de indruk gaf wat te stagneren, maar wat hij gisteren liet zien bewijst mijn ongelijk. Durven de bal vragen, durven de actie maken, niet meer verlegen zijn. Nu nog het overzicht bewaren en afwisseling in zijn schoten op doel (probeerde enkele keren na elkaar verste hoek te viseren en de verdediger en keeper hadden het uiteindelijk door).
- Luxe op de linksachter met 2 goede spelers met een iets anders profiel. Meijer kleeft echt tegen de lijn, draaft en zorgt voor voorzetten. De Cuyper blijft in de eerste fase van de opbouw wel breed, maar hoger op het veld komt hij liever naar binnen en komt hij graag mee voor doel. De keuze tussen de twee zal afhangen van de tactiek en de spelopvatting van Deila. Kiezen voor De Cuyper houdt in dat je een vleugelspeler opstelt die breed blijft zodat je het spel breed houdt en niet allemaal in een trechter loopt op links. Kiezen voor Meijer zorgt er dan weer voor dat uw vleugelspeler naar binnen mag knijpen. De keuze is aan Deila.

Zaken die nog beter moeten of die nog logischer wijs tijd vragen:
- De juiste manier op Thiago aan te spelen vinden. Het viel mij vaak op dat de laatste pas richting hem vaak niet op de juiste manier werd gegeven. Dat moeten zijn medespelers nog aanleren.
- Snelheid/wendbaarheid/uitvoetballend vermogen centraal achterin. Dat weten we allemaal, geen verwijt naar de spelers zelf, die hebben elk hun eigen specifieke kwaliteiten. Maar onze manier van voetballen vraagt toch deze eerder genoemde kwaliteiten voor minstens 1 van onze centrale verdedigers.

Verder ben ik benieuwd naar wie de concurrentiestrijd zal winnen centraal op het middenveld, op linksachter en op de aanvallende vleugels. Verder ook benieuwd naar hoe Jutgla hierin gaat passen en wat er nog zal gebeuren met Vermant en Yaremchuk (3e en 4e keuze?).

Hopelijk kunnen we Skov Olsen houden. Als hij zin heeft, speelt hij ze allemaal op een hoopje.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3362
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Goeie analyses hier! Wat Nusa betreft: die is ook Noors, net zoals Deila. Kan meespelen. Eindproduct moet duidelijk nog bijgeschaafd, maar was wel een gesel voor zijn directe tegenstander.

Ik ben het niet eens met bepaalde eerste analyses dat Thiago enkel afhankelijk zou zijn van flankvoorzetten. Als Skov blijft, en met Sabbe, De Cuyper en Meijer zou hij die moeten krijgen, maar kan ook op doorsteekbal bijvoorbeeld, zoals Hans gisteren bijna aantoonde (pass net niet precies genoeg). Met Vetlesen hebben we een extra optie wat dat betreft. Thiago's balaannames kunnen nog beter, maar is nog vrij jong (22) en heeft met zijn behoorlijke snelheid en kracht een profiel dat in de buurt komt van dat van Wesley.

En ook: drie jeugdspelers in de basis: Mechele, Spileers, De Cuyper. In youth we trust :mrgreen: in dat opzicht wel opmerkelijk dat Odoi inviel voor Buchanan. Kan keuze voor zekerheid geweest zijn, maar hoop toch Sabbe komende weken aan het werk te zien.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Ik denk dat je het discussiepunt "was Club goed of was Aarhus te zwak" niet los van elkaar kan zien. Aarhus zal wel degelijk capaciteiten hebben, maar wij hebben ze van minuut 1 onder druk gezet en dan zie je dat wij gewoon beter zijn. Na de vroege voorsprong zijn we niet gaan terugzakken (zoals vorig seizoen te vaak gebeurde) maar bleven we druk houden. Als we op deze manier in de JPL spelen winnen we ook 80% van de matchen.
Levi
A-kern
Berichten: 482
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Skov nog maar eens gekwetst. Verder vrij zwak eerste half uur. Dit club heeft echt nog versterking nodig in mijn ogen.
Levi
A-kern
Berichten: 482
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Club van vorig seizoen all over. Domme fout de Cuyper en Simon als een bal vandaar binnengaat…
Levi
A-kern
Berichten: 482
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Hoe kwetsbaar we ook zijn in de omschakeling tegen een zeer matig Mechelen…
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Yago »

Tsja hopelijk zetten ze het nog recht in de tweede helft maar:

1) Je kan als titelkandidaat toch echt niet aan een seizoen beginnen met Buchanan en Mechele in je verdediging.
2) De nieuwelingen (Skoras, Thiago) zijn toch echt te zwak van wat we tot nu toe gezien hebben.
3) Rits ook weer teleurstellend. Handige pion om achter de hand te hebben, maar ik denk dat hij voor de basis gewoon niet goed genoeg is. Ik zie graag Vetlesen in de tweede helft.
4) Mignolet weer eens met een blunder. Dit kan al geen verrassing meer zijn. Ja, hij heeft ons ook geweldige diensten bewezen met geniale reddingen, maar je kan toch al even niet meer zeggen dat hij zijn salaris rechtvaardigt. Beetje zuur om een talentrijke 2e keeper dan naar een rivaal te zien vertrekken.
Plaats reactie