wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Bal niet willen afleggen aan Zinckernagel, toch een penalty krijgen, hem meteen opeisen (je ziet hem meteen Hans roepen) en hem missen...

Een oud gezegde in het voetbal: degene die de penaltyfout krijgt, trapt niet.
Weeral eens bewezen.
Onze spitsen willen het zo graag, dat ze de dingen aan het forceren zijn ipv ze simpel te houden.
Levi
A-kern
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Sanders schreef: 09 nov 2023, 22:47 Bal niet willen afleggen aan Zinckernagel, toch een penalty krijgen, hem meteen opeisen (je ziet hem meteen Hans roepen) en hem missen...

Een oud gezegde in het voetbal: degene die de penaltyfout krijgt, trapt niet.
Weeral eens bewezen.
Onze spitsen willen het zo graag, dat ze de dingen aan het forceren zijn ipv ze simpel te houden.
Hans mag dat niet toelaten maar ja is geen kapitein.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Tegen een zeer matige en technisch beperkte ploeg zo lopen sukkelen. Zoveel slordigheden.
Bij mij zijn er geen twijfels weggenomen en ik vrees ervoor voor zondag.
En het feit dat onze spitsen de penalty's opeisen, toont dat ze meer bezig zijn met zichzelf dan met het teambelang op dit moment.

PS: alweer opvallend hoe de tegenstander ons perfect kan vastzetten als onze keeper de bal heeft (man op man dekken), maar wij met moeite weten hoe we druk moeten zetten.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 09 nov 2023, 23:02 Tegen een zeer matige en technisch beperkte ploeg zo lopen sukkelen. Zoveel slordigheden.
Bij mij zijn er geen twijfels weggenomen en ik vrees ervoor voor zondag.
En het feit dat onze spitsen de penalty's opeisen, toont dat ze meer bezig zijn met zichzelf dan met het teambelang op dit moment.

PS: alweer opvallend hoe de tegenstander ons perfect kan vastzetten als onze keeper de bal heeft (man op man dekken), maar wij met moeite weten hoe we druk moeten zetten.
Weinig beweging eh. Dan is het makkelijk.

Als ik, behalve de winst en het overwinteren, toch moet zoeken naar positieve zaken, dan vind ik dat Vetlesen - aanvankelijk veel afval in z'n spel - in tweede helft paar keer in flitsen toonde waarom we hem haalden. Paar goeie infiltraties en een keer een uitstekende doorsteekbal.

Meijer OK ingevallen. Had van mij ook mogen starten, samen met De Cuyper, die ik ook niet slecht vond.
Levi
A-kern
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Reactie van deila is weer om te smullen op de website. Die man is echt blind voor hoe slecht het gaat. 1 verdiende nederlaag amper. Hij is het beu om erover te praten. Arrogantie ten top. Weg ermee.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 09 nov 2023, 23:30
Sanders schreef: 09 nov 2023, 23:02 Tegen een zeer matige en technisch beperkte ploeg zo lopen sukkelen. Zoveel slordigheden.
Bij mij zijn er geen twijfels weggenomen en ik vrees ervoor voor zondag.
En het feit dat onze spitsen de penalty's opeisen, toont dat ze meer bezig zijn met zichzelf dan met het teambelang op dit moment.

PS: alweer opvallend hoe de tegenstander ons perfect kan vastzetten als onze keeper de bal heeft (man op man dekken), maar wij met moeite weten hoe we druk moeten zetten.
Weinig beweging eh. Dan is het makkelijk.

Als ik, behalve de winst en het overwinteren, toch moet zoeken naar positieve zaken, dan vind ik dat Vetlesen - aanvankelijk veel afval in z'n spel - in tweede helft paar keer in flitsen toonde waarom we hem haalden. Paar goeie infiltraties en een keer een uitstekende doorsteekbal.

Meijer OK ingevallen. Had van mij ook mogen starten, samen met De Cuyper, die ik ook niet slecht vond.
Dat is waar, er das weinig beweging. Maar dat probleem lijkt mij tweeledig. Enerzijds staan we inderdaad stil, omdat we niet weten wat we moeten doen of welke animatie we moeten doen om vrij te komen. Er lijkt mij dus te weinig op gehamerd vanuit de trainersstaf hoe dit moet gebeuren.
Anderzijds, mag je van enkele slimme voetballers toch verwachten dat zichzelf kunnen vrijspelen?

Vetlesen liet in balbezit inderdaad goede dingen zien, maar werf soms toch te gemakkelijk weggezet in duels. Hij gaat nog wat "boterhammen moeten eten". :mrgreen:

De combinatie Meijer - De Cuyper was wel relatief goed en solide.

Ordonez vond ik op zich ook niet slecht, maar in duel vaak veel te onstuimig. Met een andere scheids had hij halfweg de eerste helft al geel gehad door de opeenstapeling van zijn fouten.
Een scheids die ik trouwens maar zwak vond.

Iemand een idee waarom Skov met de rust binnenbleef?
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Levi schreef: 09 nov 2023, 22:54
Sanders schreef: 09 nov 2023, 22:47 Bal niet willen afleggen aan Zinckernagel, toch een penalty krijgen, hem meteen opeisen (je ziet hem meteen Hans roepen) en hem missen...

Een oud gezegde in het voetbal: degene die de penaltyfout krijgt, trapt niet.
Weeral eens bewezen.
Onze spitsen willen het zo graag, dat ze de dingen aan het forceren zijn ipv ze simpel te houden.
Hans mag dat niet toelaten maar ja is geen kapitein.
Destijds liet hij zich tegen PSG door Diagne ook de bal afsnoepen, met alle gevolgen van dien.
Hans is geen leider.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Match niet gezien, en gelukkig maar blijkbaar.
Op HLN stond na de match ; Na een matige, zelfs slechte prestatie die allesbehalve vertrouwen geeft aan Deila en zijn spelers.
Zondag wordt de derby tegen buur Cercle andere koek.
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Arnio »

Ontluisterend slechte eerste helft.
Alleen Vanaken loopt, de rest staat stil.
Gelukkig wel gewonnen, er staat geen ploeg op het veld.
Als ze zondag zo spelen liggen ze erop!!!
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Arnio »

Arnio schreef: 10 nov 2023, 08:18 Ontluisterend slechte eerste helft.
Alleen Vanaken loopt, de rest staat stil.
Gelukkig wel gewonnen, er staat geen ploeg op het veld.
Als ze zondag zo spelen liggen ze erop!!!
In de tijd met Sollied en Leko ook had iedereen z'n looplijnen en konden ze blind spelen.
Nu doen ze niks
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Arnio schreef: 10 nov 2023, 08:19
Arnio schreef: 10 nov 2023, 08:18 Ontluisterend slechte eerste helft.
Alleen Vanaken loopt, de rest staat stil.
Gelukkig wel gewonnen, er staat geen ploeg op het veld.
Als ze zondag zo spelen liggen ze erop!!!
In de tijd met Sollied en Leko ook had iedereen z'n looplijnen en konden ze blind spelen.
Nu doen ze niks
De reden van dit verval is 2-ledig ;
een onevenwichtige kern, te veel vedetten, te weinig bikkelaars en leidersfiguren
een trainer die tactisch een grote 0 is
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Ik hoop dat de grote negativo-show nu afgelopen is? Ja, het was niet goed - maar dat wil niet zeggen dat je dezelfde opmerking moet blijven herhalen :-).

Over Deila zijn interview: ik snap hem nog wel ergens. Als je continu dezelfde vragen krijgt ben je het op den duur beu om erop te antwoorden. Bij City is Guardiola ook op een bepaald moment gestopt met antwoorden op de vraag waarom De Bruyne op de bank zat. De pers is voornamelijk bezig met polariseren en sappige verhaaltjes scoren. Bij Club draait het niet, dus is het fijn om steeds op dezelfde nagel te kloppen.

Eerste helft was een visualisatie van 'willen maar niet durven'. Het enthousiasme was er, maar de kwaliteit was ondermaats. Zoals de analisten tijdens de rust ook al aangaven, je kan niet 1 speler noemen die het fout doet want ze delen allemaal in de malaise. Club durft gewoon niet op dit moment. Ze zijn zó bang om gepakt te worden op de counter dat ze te weinig diepgang durven maken.

In die optiek had ik graag Homma zien starten in plaats van Zinckernagel. Over zijn enthousiasme kan ik niet klagen, maar hij is te traag. Hij houdt de bal te lang bij en daardoor staat de andere ploeg helemaal terug in positie. Op links in de 2de helft deed hij het iets beter naar mijn mening - toen draaide de ploeg ook een beetje beter als geheel.

Wat de penalty's betreft kan ik niet meer volgen. Vorig seizoen heeft Hans er 1 of 2 gemist en nadien is het blijkbaar random wie ze trapt. Ik ben geen fan van zo'n willekeur want het lijkt er momenteel op dat de speler die het hardst roept de penalty mag nemen - geen idee of het werkelijk ook zo is.

En zondag tegen Cercle gaat opnieuw een klotematch zijn hé, maak je daar geen illusies over. Vertrouwen moet groeien en daar gaan we ook geluk bij nodig hebben. Ik hoop dat ze tegen Cercle met dezelfde inzet starten als gisteren en hopelijk iets meer vertrouwen hebben in zichzelf en elkaar waardoor ze meer de loopactie durven maken.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Ontluisterend slechte eerste helft maar in de tweede heb ik een paar lichtpuntjes gezien:

- beter voetbal in de 3-5-2. Mdc komt veel beter uit de verf op de wb en TJ is daar ook een wapen. Uitvoetballen ging opvallend beter in die formatie. Nu Nusa geblesseerd is en zinck niet in vorm is, lijkt de 3-5-2 aangewezen.
- degelijke wedstrijd van ordonez. Wat onstuimig in de eerste helft maar wel sterk. Goed in de lucht, goed in duel en redelijke voetjes.
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 223
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Buiten het voortdurend terugspelen op mignolet, heb ik nog steeds geen spelbeeld of tactiek kunnen ontdekken in deze ploeg. Naast het belabberde individuele niveau, is dit ook op ploegniveau het geval.
Vertrouwen tanken ...klinkt mooi, teveel gepamper klinkt beter voor, blijkbaar, de fragiele mentaliteit van onze spelers...al 3 jaar lang.....zet ze eens 6uur op een fiets, drie weken lang om karakter te kweken :D
Gebruikersavatar
Hannes
A-kern
Berichten: 633
Lid geworden op: 29 sep 2016, 21:49
Locatie: Laken

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Hannes »

Tiki Taka schreef: 10 nov 2023, 07:39
Levi schreef: 09 nov 2023, 22:54
Sanders schreef: 09 nov 2023, 22:47 Bal niet willen afleggen aan Zinckernagel, toch een penalty krijgen, hem meteen opeisen (je ziet hem meteen Hans roepen) en hem missen...

Een oud gezegde in het voetbal: degene die de penaltyfout krijgt, trapt niet.
Weeral eens bewezen.
Onze spitsen willen het zo graag, dat ze de dingen aan het forceren zijn ipv ze simpel te houden.
Hans mag dat niet toelaten maar ja is geen kapitein.
Destijds liet hij zich tegen PSG door Diagne ook de bal afsnoepen, met alle gevolgen van dien.
Hans is geen leider.
Hans Vanaken is leading by example. Niet met zijn mond, dat ligt niet in zijn karakter. Je kan daar voor of daar tegen zijn, maar wat moet hij doen? Een scène maken en desnoods manu militari die bal afnemen? Dan staat het kot nog meer in brand. Neen: Hans is een ploegspeler, houdt zijn mond en hoopt dat het goedkomt. Dat getuigt van intelligentie. Als de Thiago's en Jutgla's even verstandelijk ontwikkeld waren als Hans dan stonden we al een heel pak verder.
Plaats reactie