wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 901
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Vergas Ronald »

We hadden een reeks nodig om terug aan te sluiten met de top, we hadden een reeks, reeks is doorbroken door wat de VAR een "human error" noemt. Had de VAR geen overduidelijk doelpunt onterecht afgekeurd was dit onze vijfde overwinning op rij. Niet naar Deila kijken. Elke dronkaard op café zag dat die goal van Thiago totaal geen offside was en geen offside kon zijn, enkel de VAR zag het anders.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 901
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Vergas Ronald »

Jullie gaan mee in die reactie van de pers : Club Brugge werd minstens één, mogelijks twee doelpunten onterecht afgekeurd, maar het is hun eigen schuld, ze hadden er maar drie moeten maken. Dit is natuurlijk onzin.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Levi
A-kern
Berichten: 482
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Het is niet omdat de var een onbegrijpelijke fout maakt dat we blind moeten zijn voor onze eigen tekortkomingen. Het is nog steeds niet goed wat we presteren.
Nogmaals als we deze match starten met nusa en skov hadden we deze match overtuigend gewonnen. Deila zijn beoogde tactiek werkt niet. Dat ziet toch iedereen? Een 4-3-3 zonder flank aanvallers. Ik heb het nog nooit gezien. Iemand vb van andere ploeg die zo speelt?
Sanders
Supersub
Berichten: 1109
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Vergas Ronald schreef: 11 dec 2023, 09:00 Jullie gaan mee in die reactie van de pers : Club Brugge werd minstens één, mogelijks twee doelpunten onterecht afgekeurd, maar het is hun eigen schuld, ze hadden er maar drie moeten maken. Dit is natuurlijk onzin.
Ik voel mij gedeeltelijk aangesproken, dus wil ik mijn mening ook even nuanceren.
Ja, er werd minstens 1 goal onterecht afgekeurd. En mijn hoofd kan er niet bij hoe dat dit niet werd opgemerkt op het moment zelf, of werd rechtgezet in de eerste minuten erna.
Het kan nooit onze eigen schuld zijn dat iemand dergelijke flagrante fout maakt als hij over de optie beschikt om beelden onbeperkt te herbekijken om een beslissing te maken.

Maar dit gezegd zijnde, mogen we niet blind zijn voor de zwakke prestatie van enkele van onze eigen spelers.
Hadden we 0-1 gewonnen, was er minder commotie over ons spelniveau. Dat klopt. Maar ook voor die 0-1 was het allesbehalve hoogstaand.
Het is zwoegen, forceren, ploeteren,... het loopt niet vanzelf. Iets wat we zouden mogen verwachten van een ploeg met het individuele talent dat voorhanden is.
Ik verwacht niet dat we ze Manchester City gewijs 90 minuten tegen hun doel plakken, maar er moet toch meer kunnen uitkomen dan nu?
yocake
Tester
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 jun 2016, 10:27

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door yocake »

Er is duidelijk beterschap te zien. We geven nog amper kansen weg (en vanuit elke hoek van het veld op doel schieten zijn géén kansen, dat is op geluk iets forceren). We zijn ook doelgerichter geworden omdat we minder als kiekens zonder kop naar voor lopen. Echter, er zijn soms nog periodes in een match waarin we het spel ondergaan, maar op zich is dat ook nog geen ramp. Iedere ploeg heeft wel een mindere periode tijdens een wedstrijd. Van City tot Eupen, het verschil zit hem in hoelang je mindere periode duurt.

Wat gisteren betreft: 2 afgekeurde goals, waarvan 1 toch onterecht was. Een penalty fase op Buchanan waar niet naar gekeken werd, maar naar mijn mening was er wel degelijk contact. En het feit dat Zinckernagel rood moest krijgen kan voor mij ook de vuilbak in. Bij de gele kaart van Zinckernagel gaat Vanlerberghe 1 seconde door op de voet van Nielsen? wat eigenlijk zijn eerste gele zou zijn geweest. En daarna haalt hij Jutgle bij een beloftevolle aanval onderuit wat eigenlijk zijn 2de zou geweest zijn.
Lang verhaal kort: als de goals niet afgekeurd werden had Club geen 3 buizen (volgens het Nieuwsblad) maar gewoon een cleane en verdiende overwinning. De stelling dat Club niet genoeg toonde is gewoon te kort door de bocht. Je kan niet iedere wedstrijd 5 keer scoren om andermans fouten te compensere. Bij mijn weten wint Union ook niet elke match met 5-0.
yocake
Tester
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 jun 2016, 10:27

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door yocake »

Levi schreef: 11 dec 2023, 09:11 Het is niet omdat de var een onbegrijpelijke fout maakt dat we blind moeten zijn voor onze eigen tekortkomingen. Het is nog steeds niet goed wat we presteren.
Nogmaals als we deze match starten met nusa en skov hadden we deze match overtuigend gewonnen. Deila zijn beoogde tactiek werkt niet. Dat ziet toch iedereen? Een 4-3-3 zonder flank aanvallers. Ik heb het nog nooit gezien. Iemand vb van andere ploeg die zo speelt?
Barca onder Guardiola met Henry op de flank.
Levi
A-kern
Berichten: 482
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

yocake schreef: 11 dec 2023, 09:21 Er is duidelijk beterschap te zien. We geven nog amper kansen weg (en vanuit elke hoek van het veld op doel schieten zijn géén kansen, dat is op geluk iets forceren). We zijn ook doelgerichter geworden omdat we minder als kiekens zonder kop naar voor lopen. Echter, er zijn soms nog periodes in een match waarin we het spel ondergaan, maar op zich is dat ook nog geen ramp. Iedere ploeg heeft wel een mindere periode tijdens een wedstrijd. Van City tot Eupen, het verschil zit hem in hoelang je mindere periode duurt.

Wat gisteren betreft: 2 afgekeurde goals, waarvan 1 toch onterecht was. Een penalty fase op Buchanan waar niet naar gekeken werd, maar naar mijn mening was er wel degelijk contact. En het feit dat Zinckernagel rood moest krijgen kan voor mij ook de vuilbak in. Bij de gele kaart van Zinckernagel gaat Vanlerberghe 1 seconde door op de voet van Nielsen? wat eigenlijk zijn eerste gele zou zijn geweest. En daarna haalt hij Jutgle bij een beloftevolle aanval onderuit wat eigenlijk zijn 2de zou geweest zijn.
Lang verhaal kort: als de goals niet afgekeurd werden had Club geen 3 buizen (volgens het Nieuwsblad) maar gewoon een cleane en verdiende overwinning. De stelling dat Club niet genoeg toonde is gewoon te kort door de bocht. Je kan niet iedere wedstrijd 5 keer scoren om andermans fouten te compensere. Bij mijn weten wint Union ook niet elke match met 5-0.
Wat vind je zelf de juiste weg om te bewandelen? Je zag toch ook dat na de inbreng van nusa en skov we eindelijk dreigend werden? Vind je dat een basisplaats voor zinck boven skov te verantwoorden is om er 1 vb uit te halen? Los van namen zou ik in een 4-3-3 steeds met flankaanvallers willen spelen. We hebben nusa skov skoras en homma en gebruiken er geen enkele van de start.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Vergas Ronald schreef: 11 dec 2023, 09:00 Jullie gaan mee in die reactie van de pers : Club Brugge werd minstens één, mogelijks twee doelpunten onterecht afgekeurd, maar het is hun eigen schuld, ze hadden er maar drie moeten maken. Dit is natuurlijk onzin.
Ik vond Club gisteren nochtans echt ondermaats presteren. De grote schuldige in mijn ogen is Deila die alweer zonder echte flankaanvallers speelde.
Skoras deed het de voorgaande 2 matchen goed en zat nu ineens in de tribune.
Skov 90 minuten laten spelen tegen Waregem en dan tegen Mechelen op de bank zetten.
Leg me dat allemaal eens uit ?!
Deila is wat mij betreft allesbehalve een topper.
yocake
Tester
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 jun 2016, 10:27

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door yocake »

Levi schreef: 11 dec 2023, 09:36
yocake schreef: 11 dec 2023, 09:21 Er is duidelijk beterschap te zien. We geven nog amper kansen weg (en vanuit elke hoek van het veld op doel schieten zijn géén kansen, dat is op geluk iets forceren). We zijn ook doelgerichter geworden omdat we minder als kiekens zonder kop naar voor lopen. Echter, er zijn soms nog periodes in een match waarin we het spel ondergaan, maar op zich is dat ook nog geen ramp. Iedere ploeg heeft wel een mindere periode tijdens een wedstrijd. Van City tot Eupen, het verschil zit hem in hoelang je mindere periode duurt.

Wat gisteren betreft: 2 afgekeurde goals, waarvan 1 toch onterecht was. Een penalty fase op Buchanan waar niet naar gekeken werd, maar naar mijn mening was er wel degelijk contact. En het feit dat Zinckernagel rood moest krijgen kan voor mij ook de vuilbak in. Bij de gele kaart van Zinckernagel gaat Vanlerberghe 1 seconde door op de voet van Nielsen? wat eigenlijk zijn eerste gele zou zijn geweest. En daarna haalt hij Jutgle bij een beloftevolle aanval onderuit wat eigenlijk zijn 2de zou geweest zijn.
Lang verhaal kort: als de goals niet afgekeurd werden had Club geen 3 buizen (volgens het Nieuwsblad) maar gewoon een cleane en verdiende overwinning. De stelling dat Club niet genoeg toonde is gewoon te kort door de bocht. Je kan niet iedere wedstrijd 5 keer scoren om andermans fouten te compensere. Bij mijn weten wint Union ook niet elke match met 5-0.
Wat vind je zelf de juiste weg om te bewandelen? Je zag toch ook dat na de inbreng van nusa en skov we eindelijk dreigend werden? Vind je dat een basisplaats voor zinck boven skov te verantwoorden is om er 1 vb uit te halen? Los van namen zou ik in een 4-3-3 steeds met flankaanvallers willen spelen. We hebben nusa skov skoras en homma en gebruiken er geen enkele van de start.
2 maanden geleden lagen we tegen het canvas. We staan al terug recht, we beginnen te wandelen, af en toe al een beetje lopen, maar vliegen zal nog niet lukken. Dus ja, dit is de weg die we moeten bewandelen. En als dat is met Jutgla en Zinckernagel, so be it. Ik vraag me af in hoeverre Nusa en Skov fit zijn. Beiden geven toch aan met veel kwaaltjes te sukkelen. Nusa zijn invalbeurten waren hiervoor ook niet om naar huis te schrijven en Skov zie je enkel met een assist of doelpunt, maar werken voor de ploeg? Amper. Heeft Skoras je nu al de indruk gegeven dat hij klaar is om de ploeg te dragen? Homma is momenteel goed in 2de klasse, maar dit is nog niet de top van 1ste.
Sanders
Supersub
Berichten: 1109
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

yocake schreef: 11 dec 2023, 09:22
Levi schreef: 11 dec 2023, 09:11 Het is niet omdat de var een onbegrijpelijke fout maakt dat we blind moeten zijn voor onze eigen tekortkomingen. Het is nog steeds niet goed wat we presteren.
Nogmaals als we deze match starten met nusa en skov hadden we deze match overtuigend gewonnen. Deila zijn beoogde tactiek werkt niet. Dat ziet toch iedereen? Een 4-3-3 zonder flank aanvallers. Ik heb het nog nooit gezien. Iemand vb van andere ploeg die zo speelt?
Barca onder Guardiola met Henry op de flank.
De tactiek an sich kan werken; zeker als je sowieso al de superieure ploeg op het veld bent en de tegenstander technisch overklast, waardoor ze terug moeten plooien.
Dan heb je het balbezit, bepaal je het tempo en heb je de "tijd" om je aanvallers naar binnen te laten trekken.
Maar dat alles is bij ons momenteel niet het geval.
Henry had ook wel de technische capaciteiten (dribbel, versnelling, scorend vermogen) om die positie in te vullen. Zinckernagel is en blijft een spelmaker en zal ook niet snel iemand al dribbelend voorbij gaan. Jutgla zou het nog kunnen, aangezien hij daar bij Barca B ook wel vaak speelde.

Een tactiek mag nog zo goed zijn, als je de spelers niet hebt om het uit te voeren werkt hij niet.
Andersom zijn 11 goede spelers niets zonder een goed tactiek.

Onze 2 meest waardevolle spelers, Skov en Nusa, worden niet gebruikt. Want blijkbaar passen ze niet in de spelopvatting die Deila momenteel heeft.
Dan spreken we nog niet over Skoras (lijkt er door te komen na goede matchen Europees en in de beker, maar nu in de tribune zat) en Homma (die eind vorig seizoen heeft laten zien dat hij een breekijzer kan zijn en regelmatig presteert bij NXT).
Dit zijn 4 spelers die met een individuele actie iemand kunnen uitschakelen en het zo een tegenstander moeilijk kunnen maken.
Met onze 11 starters van gisteren zijn we meer op passingspel aangewezen om tot kansen te komen. Een laag, compact blok kan dit gemakkelijker verdedigen.
Want als uw back wordt voorbij gedribbeld, moet er iemand uitstappen zodat er achter hem ruimte valt. Dat hebben we nu niet.

Daarachter heb je Vanaken die hen kan bedienen met de juiste inspeelpas of hen zelf kan helpen.
Met Thiago heb je de krachtige kopbalsterke spits, met Jutgla iemand die sterker is in de bal. Hier kan je dus variëren.

De coach is de baas, maar ik denk dat er meer gevaar uit onze ploeg kan gehaald worden, zonder achteraan gatenkaas te krijgen. Bijvoorbeeld door 1 sterke flankaanvaller op te stellen (Nusa of Skov).
Je vraagt je af of Skov fit is. Lijkt mij wel als hij 90 minuten tegen Waregem kan spelen.
Levi
A-kern
Berichten: 482
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

“Ik begrijp niet waarom Deila zonder Skov Olsen speelt. In de bekermatch tegen Waregem scoorde hij tweemaal voor de rust. Haal hem er dan toch af in de wetenschap dat je drie dagen later naar Mechelen moet”, is Degryse heel erg formeel.

“Waarom moest Skov Olsen negentig minuten spelen tegen Waregem en dan op de bank zitten in Mechelen? Waarom startte gisteren ook Nusa niet? En als Nusa niet start, waarom dan niet Skoras daar zetten die het goed deed tegen Waregem? Waarom zet je een centrumspits als Jutglá op linksbuiten? Je moet spelers wel op hun beste positie plaatsen, natuurlijk.



Read more: https://www.voetbalkrant.com/nieuws/202 ... z8LZbtgO9t
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Levi schreef: 11 dec 2023, 10:01 “Ik begrijp niet waarom Deila zonder Skov Olsen speelt. In de bekermatch tegen Waregem scoorde hij tweemaal voor de rust. Haal hem er dan toch af in de wetenschap dat je drie dagen later naar Mechelen moet”, is Degryse heel erg formeel.

“Waarom moest Skov Olsen negentig minuten spelen tegen Waregem en dan op de bank zitten in Mechelen? Waarom startte gisteren ook Nusa niet? En als Nusa niet start, waarom dan niet Skoras daar zetten die het goed deed tegen Waregem? Waarom zet je een centrumspits als Jutglá op linksbuiten? Je moet spelers wel op hun beste positie plaatsen, natuurlijk.



Read more: https://www.voetbalkrant.com/nieuws/202 ... z8LZbtgO9t
Degryse heeft 200 % gelijk in deze !
yocake
Tester
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 jun 2016, 10:27

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door yocake »

Sanders schreef: 11 dec 2023, 09:54
yocake schreef: 11 dec 2023, 09:22
Levi schreef: 11 dec 2023, 09:11 Het is niet omdat de var een onbegrijpelijke fout maakt dat we blind moeten zijn voor onze eigen tekortkomingen. Het is nog steeds niet goed wat we presteren.
Nogmaals als we deze match starten met nusa en skov hadden we deze match overtuigend gewonnen. Deila zijn beoogde tactiek werkt niet. Dat ziet toch iedereen? Een 4-3-3 zonder flank aanvallers. Ik heb het nog nooit gezien. Iemand vb van andere ploeg die zo speelt?
Barca onder Guardiola met Henry op de flank.
De tactiek an sich kan werken; zeker als je sowieso al de superieure ploeg op het veld bent en de tegenstander technisch overklast, waardoor ze terug moeten plooien.
Dan heb je het balbezit, bepaal je het tempo en heb je de "tijd" om je aanvallers naar binnen te laten trekken.
Maar dat alles is bij ons momenteel niet het geval.
Henry had ook wel de technische capaciteiten (dribbel, versnelling, scorend vermogen) om die positie in te vullen. Zinckernagel is en blijft een spelmaker en zal ook niet snel iemand al dribbelend voorbij gaan. Jutgla zou het nog kunnen, aangezien hij daar bij Barca B ook wel vaak speelde.

Een tactiek mag nog zo goed zijn, als je de spelers niet hebt om het uit te voeren werkt hij niet.
Andersom zijn 11 goede spelers niets zonder een goed tactiek.

Onze 2 meest waardevolle spelers, Skov en Nusa, worden niet gebruikt. Want blijkbaar passen ze niet in de spelopvatting die Deila momenteel heeft.
Dan spreken we nog niet over Skoras (lijkt er door te komen na goede matchen Europees en in de beker, maar nu in de tribune zat) en Homma (die eind vorig seizoen heeft laten zien dat hij een breekijzer kan zijn en regelmatig presteert bij NXT).
Dit zijn 4 spelers die met een individuele actie iemand kunnen uitschakelen en het zo een tegenstander moeilijk kunnen maken.
Met onze 11 starters van gisteren zijn we meer op passingspel aangewezen om tot kansen te komen. Een laag, compact blok kan dit gemakkelijker verdedigen.
Want als uw back wordt voorbij gedribbeld, moet er iemand uitstappen zodat er achter hem ruimte valt. Dat hebben we nu niet.

Daarachter heb je Vanaken die hen kan bedienen met de juiste inspeelpas of hen zelf kan helpen.
Met Thiago heb je de krachtige kopbalsterke spits, met Jutgla iemand die sterker is in de bal. Hier kan je dus variëren.

De coach is de baas, maar ik denk dat er meer gevaar uit onze ploeg kan gehaald worden, zonder achteraan gatenkaas te krijgen. Bijvoorbeeld door 1 sterke flankaanvaller op te stellen (Nusa of Skov).
Je vraagt je af of Skov fit is. Lijkt mij wel als hij 90 minuten tegen Waregem kan spelen.
Stel je eens in Deila z'n plaats. Je ligt bijna buiten en de oorzaak is dat bij balbezit te weinig spelers achter de bal staan. En ja, dit komt omdat Deila z'n backs heel hoog laat komen. Dus wat doet hij: zorgen dat je bij balverlies meer mensen achter de bal hebt, door de flanken lager te zetten en dat ze bij balverlies moeten zorgen dat ze zo rap mogelijk achter de bal zitten. En hoe doe je dat als flank? Door niet de actie te maken maar via balbezit ruimte zoeken. En dit zijn de dingen die Jutgla en Zinckernagel heel de wedstrijd doen. Nusa, Skov én Skoras gaan voortdurend voor de actie zonder rugdekking met (potentieel) balverlies én een tegendoelpunt tot gevolg. Zolang die 3 dit niet begrepen hebben zullen ze niet starten en enkel als joker gebruikt worden onder Deila.

Ben ik hiermee akkoord? Nee, maar hij is de trainer, en als de resultaten ze zijn heeft hij gelijk.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Skoras doet zijn verdedigend werk dus dat lijkt mij eerlijk gezegd quatsch.
Het is ook aan Deila om een manier te vinden waarop backs kunnen opstomen zonder dat de restverdediging in het gedrang komt. Daar zijn manieren genoeg voor (inverted wingbacks, inverted fullbacks, vm die inzakt).
Levi
A-kern
Berichten: 482
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Als je als coach u 2 meest veelbelovende spelers niet ingepast krijgt in u systeem heb je zelf gigantisch gefaald. Altijd die kritiek op skov dat hij te weinig aanwezig zou zijn, vertel me eens waar we zonder zijn 16 goals dit seizoen nu zouden staan?
Plaats reactie